کاربرد رزین چیست؟
کاربرد رزین چیست؟


فعالیت گروه صنایع دستی پارسی صنعت چوب و رزین و به طور مشخص صنایع دستی و صنایع دستی شخصی است. حیطه کاری کارخانه صنایع پارسی به این معنی بود که در حوزه تخصصی صنعت چوب و رزین فعالیت می کرد و بیشتر بر این حوزه تمرکز داشت. بنابراین رزین برای چه استفاده می شود؟ این عنوان مقاله ای است که با عنوان «صنعت رزین و کاربردهای آن» قابل بررسی است. در این مقاله به موارد استفاده از رزین در زندگی روزمره و موارد مفید در صنعت می پردازیم. با سیماب رزین همراه باشید.

باقی مانده چیست؟

پلاستیک ها مواد مصنوعی و چسبناکی هستند که به دو روش تهیه و فرآوری می شوند:

رزین طبیعی

رزین مصنوعی

نکته ای که باید در مورد رزین و استفاده از آن فکر کرد این است که رزین در شرایط خاصی (در طول زمان) سخت می شود.

لاستیک یک ماده طبیعی نامحلول در آب است و بهترین حلال الکل است. متخصصان این رشته بهترین نمونه از رزین طبیعی مانند چوب کاج را که دارای رایحه می باشد ذکر می کنند.

رزین طبیعی چیست؟

یکی از انواع رزین ها رزین طبیعی است که تنها توسط درصد کمی از گیاهان ترشح می شود، اما باید به خاطر داشت که برخی از گیاهان دیگر ماده ای رزین مانند ترشح می کنند. این ماده مانند رزین با آب واکنش نمی دهد، اما نرم تر و انعطاف پذیرتر از رزین است.

تعیین رزین با کیفیت

تمایز پلاستیک از مواد دیگر یک موضوع است و تشخیص پلاستیک مناسب و کیفیت انعطاف پذیر یکی دیگر از موارد بسیار مهم است. تشخیص اشتباه پلاستیک می تواند باعث درد شود. ارائه این مورد خود نشان دهنده سختی کار است. در این مورد بهتر است چند کلمه را به خاطر بسپارید:

1. برخی از رزین ها به دلیل ترکیبات فرارشان، خاصیت فرار دارند.

2. برخی از ترکیبات رزین حاوی ترکیبات هپتان هستند و هپتان هیدروکربنی است که می تواند منفجر شود.

3. رنگ رزین طبیعی یا گیاهی از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره متغیر است. همچنین این ماده درجات سختی متفاوتی دارد.

4. در میان انواع دیگر رزین ها، رزین های گیاهی و تزئینی به کهربا معروف است. رنگ کهربا معمولا طلایی است. رنگ سنتی رزین طبیعی طلایی تیره است. جالب است بدانید کهربا به شکل کمیاب آبی موجود است.

انواع رزین

انواع رزین با توجه به ترکیبات شیمیایی مواد و کاربرد و موارد مصرف آن به قسمت های مختلفی طبقه بندی می شوند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

رزین پلی استر

رزین فنولیک

Vinylesterhars

رزین اپوکسی

زمین های دیگر

از بین انواع رزین های ذکر شده در قسمت فوق، رزین های اپوکسی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل در این مقاله به توضیح بیشتر این نوع رزین می پردازیم. در ابتدا به معرفی این نوع رزین و معرفی سایر رزین ها در بخش ها و مقالات دیگر می پردازیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر