خرس به انگلیسی چیست؟ ترجمه آن به همراه مثال

خرس به انگلیسی Bear نوشته میشود

 

چند مثال از bear

خرس قهوه ای brown bear
خرس تنبل sloth bear
چند جمله با کلمه خرس
خرس عروسکي ” بِن ” رو بشور Wash Ben’s teddy bear
احتمالا داره خرس های قطبی رو اهلی می کنه Probably taming polar bears
من یک خرس کوچولوی پشمی داشتم و اسم اون ایشمل بودI had this little stuffed bear, his name was Ishmae

https://irjavan.com/%d8%ae%d8%b1%d8%b3-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


نويسنده : چک مارکر


استفاده از ورق فولادی 316 در صنایع مختلف


فولاد ضد زنگ 316 مهفا یک فلز چند منظوره است که به دلیل خواص خوب در انواع صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فلز به گروهی از فلزات غیرآهنی گفته می شود و از خواص آن در زمینه های مختلفی مانند پزشکی، پزشکی، معدن، دریایی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

صنایع شیمیایی:

ورق فولادی 316 به دلیل مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی کاربردهای زیادی در صنایع شیمیایی دارد. کاربردها شامل تجهیزات پردازش و ذخیره سازی شیمیایی، تجهیزات تبرید و تجهیزات تمیز کردن است.

صنعت پزشکی:

ورق فولادی 316 به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و لرزش در تجهیزات پزشکی کاربرد دارد. کاربردها شامل تجهیزات جراحی، تجهیزات تزریق و تجهیزات کارگاه پزشکی است.

صنعت معدن:

ورق فولادی 316 به دلیل مقاومت در برابر فشار و خوردگی در معدن نیز کاربرد دارد. این شامل تمام تجهیزات معدن، مخازن ذخیره سازی و تجهیزات پردازش مواد معدنی است.

صنایع آب:

ورق فولادی 316 کاربردهای گسترده ای در صنایع دریایی دارد. از این صفحه در ساخت سازه های دریایی، قطعات کشتی سازی و تجهیزات دریایی استفاده می شود زیرا در برابر خوردگی ناشی از آب نمک، مواد شیمیایی موجود در آب و سایر عوامل دریایی مقاوم است.

صنعت خودرو:

ورق فولادی 316 به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و استحکام مکانیکی بالا در صنعت خودروسازی برای تولید قطعات مختلف خودرو مانند قطعات موتور، تجهیزات ترمز و سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع غذایی:

ورق فولادی 316 به دلیل خواص بهداشتی و مقاومت در برابر خوردگی در تجهیزات آماده سازی و فرآوری مواد غذایی مانند تجهیزات دریایی، ماشین آلات فرآوری مواد غذایی و تجهیزات آشپزخانه استفاده می شود.

ترکیب شیمیایی و فیزیکی ورق فلز 316

ورق فولادی 316 یکی از محصولات فلزی مهم در صنایع مختلف است که به دلیل خواص شیمیایی و فیزیکی منحصر به فرد به عنوان یک جزء ماکرو در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت در برابر خوردگی:

ورق فولادی 316 به دلیل داشتن کروم و نیکل بالا از مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی برخوردار است. این ویژگی آن را به گزینه ای عالی برای محیط های خورنده و شیمیایی تبدیل می کند. ورق فولادی 316 حتی در برابر مواد شیمیایی و اسیدهای قوی مقاومت خوبی دارد.

مقاومت حرارتی:

فولاد 316 در برابر دماهای بالا مقاوم است. این ویژگی برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر دماهای بالا دارند ایده آل است. این ماده از تغییر شکل نادر در دماهای بالا رنج می برد و عملکرد عالی را حفظ می کند.

وزن سبک و استحکام بالا:

ورق فولادی 316 وزن نسبتاً سبکی دارد که آن را برای کاربردهایی که نیاز به وزن کم و استحکام بالا دارند مناسب می کند. با این وزن سبک، این ماده در ساخت و ساز و قطعه سازی استفاده می شود که وزن برای عملکرد بسیار مهم است.

بارش مواد معدنی:

ورق فولادی 316 خاصیت جلوگیری از بارش های ناشی از تماس با مواد معدنی و مواد سنگین را دارد. با توجه به این ویژگی، می توان از این نوع فولاد در برخی از بخش های صنعت معدن به ویژه در تجهیزات معدن استفاده کرد.

استحکام و سختی خوب:

ورق فولادی 316 دارای استحکام و سختی خوبی است که آن را برای تولید قطعات با استحکام مکانیکی بالا مناسب می کند. این ویژگی آن را در برابر ضربه و فشار زیاد تقویت می کند و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

تولید و پالایش ورق فولادی 316: فرآیندهای صنعتی و شیمیایی

یکی از مهمترین و پرکاربردترین فلزات در صنعت، ورق فولادی 316 است که طی یک فرآیند ساخت و پالایش دقیق و پیچیده تولید می شود. در اینجا نحوه تولید و پالایش ورق فولادی 316 شامل فرآیندهای صنعتی و شیمیایی مورد استفاده را بررسی می کنیم.

جذب مواد خام:

تولید ورق فولادی 316 با جذب مواد اولیه آغاز می شود. این مواد شامل فلزات پایه مانند آهن، نیکل، کروم و مولیبدن است که به ترتیب برای ایجاد خواص ویژه و مقاومت های متفاوت به ورق فولادی 316 استفاده می شود.

اختلاط و ذوب مواد خام:

پس از آن مواد خام استخراج شده با دقت مخلوط و در کوره بلند یا کوره برقی ذوب می شوند. این مرحله مواد را به یک شیشه براق با یک جزء منحصر به فرد تبدیل می کند.

ساختار آهنگ و آهنگ:

آلیاژ مذاب پس از ذوب و تخلیه از کوره به مرحله شکل گیری می رسد. این مرحله شامل فرآیندهای ردیابی است که شکل نهایی ورق فولادی را تعیین می کند.

کوالا:

ورق فولادی 316 پس از فرم دهی به صورت ناصاف و به صورت ورق های بلند به خروجی تغذیه می شود. در ادامه این فرآیند این ورق ها در ماشین های سیم پیچی صاف و مسطح و در کلاف بسته می شوند.

پاکسازی و تقویت:

ورق فولادی 316 پس از فرم دهی و پوشش دهی، مرحله تصفیه و سخت شدن را طی می کند. این مرحله شامل فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی برای افزایش مقاومت، حذف ناخالصی ها و بهبود خواص فیزیکی است.

پردازش و برش:

در این مرحله ورق های ریز به ابعاد نهایی بریده شده و عملیات نهایی شکل و سطح انجام می شود. این ورق ها در نتیجه این مرحله آماده استفاده در صنایع مختلف می باشند.

تحلیل مزایا و معایب استفاده از ورق فولادی 316 در مقایسه با سایر فولادها و سایر فلزات.

ورق فولادی 316 یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین محصولات فلزی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ورق استیل 316 در مقایسه با سایر فولادها و فلزات ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد و در اینجا به بررسی مزایا و معایب آن نسبت به سایر گزینه ها می پردازیم.

مزایای:

مقاومت در برابر زنگ زدگی:

ورق فولادی 316 مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. این ویژگی مهم آن را از فولاد و سایر فلزات متمایز می کند. ورق فولادی 316 کمی توسط آلاینده ها و مواد شیمیایی خورده می شود و برای محیط های ملایم و حتی شور ایده آل است.

مقاومت حرارتی:

ورق های فولادی 316 در برابر دماهای بالا و تغییرات حرارتی مختلف مقاومت بالایی دارند. این ویژگی آن را برای کاربردهایی که با دماهای مختلف سروکار دارند مناسب می کند.

شدت و قدرت بالا:

خواص سختی و مقاومت مکانیکی ورق فولادی 316 آن را به انتخابی قوی برای تولید قطعات مقاوم در برابر فشار و فروپاشی تبدیل کرده است. این ویژگی ها آن را در مقایسه با فولاد و سایر فلزات ارزشمند می کند.

مناسب برای تماس با غذا:

فولاد 316 به دلیل خاصیت ضد جوش و خوردگی کم برای استفاده در تماس با مواد غذایی و صنایع غذایی مناسب است. این ویژگی باعث برتری آن نسبت به بسیاری از فلزات دیگر می شود.

معایب:

هزینه بالا:

ورق فولادی 316 یکی از فولادهای پرهزینه است. هزینه ساخت و فرآوری آن نسبت به سایر گزینه های فلزی بیشتر است که می تواند در برخی کاربردها مانعی مالی باشد.

انعطاف پذیری متوسط:

ورق فولادی 316 نسبت به سایر فولادها شکل پذیری متوسطی دارد. این می تواند تأثیر منفی بر برخی از برنامه هایی داشته باشد که به اشکال و فرم های پیچیده نیاز دارند.

موارد استفاده بیشتر:

ورق فولادی 316 به دلیل هزینه بالا و خواص منحصر به فرد آن، کاربردهای محدودی دارد که ممکن است آن را برای برخی کاربردها نامناسب کند.

افزودن مواد اولیه:

تولید ورق 316 با جذب مواد اولیه آغاز می شود. این مواد شامل فلزات پایه مانند آهن، نیکل، کروم و مولیبدن است که به ترتیب برای ایجاد خواص و مقاومت های متفاوت در ورق فولادی 316 استفاده می شود.

اختلاط و ادغام مواد خام:

مواد خام جذب شده به درستی مخلوط شده و در کوره بلند یا کوره قوس الکتریکی ذوب می شوند. این مرحله ماده را به یک مخلوط مایع با ترکیبی خاص تبدیل می کند

ساخت الگو و آهنگ:

پس از خروج فلز مذاب از کوره، به مرحله شکل دهی می رود. این مرحله شامل فرآیندهای ردیابی است که شکل نهایی ورق فولادی را تعیین می کند.

ریل:

ورق استیل 316 پس از فرم دهی در خروجی به صورت ناهموار و به صورت صفحات بلند ارائه می شود. در فرآیند بعدی، این ورق ها در ماشین های سیم پیچ صاف و مسطح می شوند و به صورت کلاف بسته می شوند.

اصلاح و تأیید:

316 ورق فولادی پس از شکل دهی و بازپخت مرحله پالایش و مقاوم سازی را طی می کنند. این مرحله شامل فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی است که برای افزایش استحکام، پاکسازی از آلودگی و بهبود خواص فیزیکی انجام می شود.

تکمیل و برش:

در این مرحله ورق تصفیه شده به اندازه و شکل نهایی و سطح نهایی برش داده می شود. این ورق ها در نتیجه این فرآیند آماده استفاده در صنایع مختلف می باشند.

نکات و ترفندهایی برای خرید، نگهداری و استفاده بهینه ورق استیل 316

ورق فولادی 316 یک ماده فلزی پرکاربرد است که به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. از طراحان و مهندسان گرفته تا صنایع شیمیایی و معدنی، افراد و صنایع مختلفی از ورق فولادی 316 بهره می برند. در اینجا چند نکته مهم برای خرید، ذخیره سازی و استفاده حداکثری از فولاد ضد زنگ 316 آورده شده است.

صفحه خرید 316:

الف. تعیین الزامات و مشخصات فنی:

قبل از خرید باید الزامات و مشخصات ورق استیل 316 را بررسی کنید. این موارد شامل ضخامت، ابعاد، خواص مهم مانند مقاومت در برابر خوردگی و دما و تعداد و اندازه سوراخ ها می شود.

ب انتخاب تامین کننده قابل اعتماد:

تامین کننده ای با تجربه و شهرت در فروش ورق استیل 316 پیدا کنید. تضمین کیفیت محصول و شرایط تجارت منصفانه بسیار مهم است.

ج. خلاصه گواهی ها و استانداردها:

اطمینان حاصل کنید که ورق استیل 316 دارای گواهینامه ها و استانداردهای لازم برای کیفیت و استفاده مناسب باشد.

نگهداری و مراقبت از ورق فولادی 316:

را از تماس با مواد خورنده اجتناب کنید:

ورق فولادی 316 در برابر خوردگی مقاومت می کند، اما تماس با مواد شیمیایی می تواند به آن آسیب برساند. در طول نگهداری از تماس با مواد خورنده خودداری کنید.

ب محیط ذخیره سازی مناسب:

ورق فولادی 316 را در محیط خشک و بدون تغییرات دمایی قابل توجه نگهداری کنید. همچنین از مخلوط کردن هوا و رطوبت خودداری کنید.

جی. پوشش محافظ:

در صورتی که ورق استیل 316 برای مدت طولانی نگهداری شود، می توانید از یک لایه محافظ برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی اتصالات و سایر قسمت ها استفاده کنید.

بهترین موارد استفاده از فولاد 316 عبارتند از:

که در. انتخاب مناسب برای برنامه های کاربردی:

اطمینان حاصل کنید که صفحه فولادی 316 برای کاربردهای مورد نظر شما مانند مواد شیمیایی، پزشکی، معدنی مناسب است.

Nak nek: تعمیرات و نگهداری منظم را انجام دهید.

صفحات فولادی 316 با تعمیر و نگهداری منظم و تعمیرات به موقع عملکرد عالی را ارائه می دهند. مطمئن شوید که الزامات نگهداری آن را درک کرده و تمرین می کنید.

ج. توصیه های سازنده را دنبال کنید:

هر محصول دستورالعمل خاصی از سازنده دارد. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها و دستورالعمل های سازنده را به دقت دنبال می کنید.

تست های استاندارد کیفیت برای ارزیابی صفحات فولادی 316

ارزیابی کیفیت ورق فولادی 316 برای اطمینان از اینکه بهترین و با کیفیت ترین محصولات را برای کاربردهای مختلف تولید می کند، مهم است. تست های کیفیت استاندارد برای ارزیابی ورق فولادی 316 به عنوان استاندارد صنعتی برای اطمینان از کنترل کیفیت و عملکرد بهینه این ماده استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل ترکیب شیمیایی:

از این آزمایش برای اندازه گیری ترکیب شیمیایی دقیق ورق فولادی 316 به ویژه درصد عناصر مهم مانند کروم، نیکل، مولیبدن و ... استفاده می شود. ترکیب شیمیایی در تعیین خواص و مقاومت فیزیکی مواد بسیار موثر است.

تست مقاومت در برابر خوردگی:

این تست برای ارزیابی مقاومت ورق فولادی 316 در برابر خوردگی در مواجهه با مواد شیمیایی استفاده می شود. این آزمایش یک معیار مهم است زیرا مقاومت در برابر خوردگی در بسیاری از کاربردها حیاتی است.

تست مقاومت و سختی:

این تست ها شامل استحکام تسلیم، استحکام کششی، سختی سنجی ورق فولادی 316 می باشد. این آزمایش ها برای اطمینان از مقاومت مکانیکی قالب و بررسی کیفیت ساختار ورق فلزی طراحی شده اند.

تست خوردگی:

تست زنگ برای ارزیابی توانایی ورق فولادی 316 در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون با مواد مختلف استفاده می شود. این آزمایش نشان می دهد که آیا صفحه مقاومت کافی در برابر زنگ زدگی دارد یا خیر.

تست مجموعه برگه:

آزمایش ترکیب ورق شامل بررسی ساختار داخلی ورق فولادی 316 و تشخیص وجود ترکیبات نامطلوب است. این آزمایش ها برای اطمینان از یکنواختی و کیفیت ساختاری ورق انجام می شود.

تست های کیفیت استاندارد برای ورق فولادی درجه 316 که کیفیت بی نظیری را ارائه می دهد

رتبه بندی کیفیت ورق فولادی 316 برای اطمینان از تولید محصولات بهینه و با کیفیت برای کاربردهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. تست های کیفیت استاندارد برای ارزیابی ورق فولادی 316 به عنوان استاندارد صنعتی برای کنترل کیفیت و اطمینان از عملکرد بهینه این ماده استفاده می شود.

تست شیمی:

این آزمایش برای اندازه گیری محتوای شیمیایی فولاد 316 به ویژه محتوای عناصر مهم مانند کروم، نیکل و مولیبدن استفاده می شود. ترکیب شیمیایی برای تعیین خواص و مقاومت فیزیکی مواد بسیار مفید است.

تست مقاومت در برابر خوردگی:

از این تست برای تست دوام ورق فولادی 316 در برابر خوردگی شیمیایی استفاده می شود. این آزمایش یک معیار مهم است زیرا مقاومت در برابر خوردگی در بسیاری از کاربردها بسیار مهم است.

تست مقاومت و سختی:

این آزمایش ها شامل اندازه گیری مقاومت تسلیم، کشسانی، سختی صفحات فولادی 316 می باشد. این آزمایش ها برای اطمینان از مقاومت مکانیکی مورد استفاده و ارزیابی کیفیت ساختار فلزی ورق انجام می شود.

تست زنگ زدگی:

تست های خوردگی برای ارزیابی توانایی ورق فولادی 316 در مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون توسط مواد مختلف استفاده می شود. این آزمایش نشان می دهد که ورق از مقاومت خوردگی کافی برخوردار است.

تست ترکیب ورق:

آزمایش ترکیب ورق شامل بررسی ساختار داخلی ورق فولادی 316 و تعیین وجود ترکیبات نامطلوب است. این آزمایش ها برای اطمینان از یکنواختی و کیفیت ساختاری ورق انجام می شود.

مقایسه و تفاوت ورق فولادی 316 با گریدهای فولادی 304 و 316L

ورق های فولادی از محصولات مهم در صنایع مختلف هستند که ورق های فولادی 316، 304 و 316L پرمصرف ترین محصولات در این بخش ها هستند. این متن به مقایسه و تفاوت های مهمی بین ورق های فولادی 316، 304 و 316L می پردازد.

ترکیب شیمیایی:

ورق فولادی 316: دارای درصد بالایی از کروم (16-18%)، نیکل (10-14%) و مولیبدن (2-3%) است. کربن حدود 0.08٪ است.

ورق استیل 304: از نظر ترکیب شیمیایی نسبت به 316 دارای کمترین درصد نیکل (8-10.5 درصد) و فاقد مولیبدن می باشد.

ورق فولادی 316L: در مقایسه با 316، کمترین درصد کربن را در حدود 0.03 درصد دارد.

مقاومت در برابر خوردگی:

ورق فولادی 316: مقاومت بالایی در برابر خوردگی ناشی از اسیدها و مواد شیمیایی مختلف دارد.

ورق فولادی 304: همچنین دارای مقاومت در برابر خوردگی اما کمتر از 316 است و عموماً در محیط های کمتر خورنده استفاده می شود.

ورق فولادی 316L: مقاومت در برابر خوردگی برابر با 316 دارد.

برنامه های کاربردی:

ورق فولادی 316: به طور گسترده در صنایع شیمیایی، دریایی، هوافضا و پزشکی استفاده می شود که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی خوبی دارند.

ورق استیل 304: به دلیل مقاومت خوب در برابر خوردگی در شرایط عادی کاربردهای زیادی از جمله لوازم خانگی، کابینت و مبلمان دارد.

ورق فولادی 316L: مانند 316 در کاربردهایی که نیاز به شکل پذیری دارند بخصوص زمانی که حساسیت کربن زیاد باشد استفاده می شود.

ویژگی های مکانیکی:

ورق استیل 316: استحکام و سختی بالا با سختی خوب و انعطاف پذیری خوب.

ورق فولادی 304: خواص مکانیکی خوبی دارد اما کمتر از 316 است.

ورق فولادی 316L : از نظر خواص مکانیکی کمی ضعیفتر از 316 است ولی به دلیل کربن کم مقاومت خستگی بالاتری دارد.


نويسنده : چک مارکر


شش درخشان راه‌ها آموزش بینندگان شما درباره جذب فالوور در اینستا

 

سیروان خسروی در اینستاگرام 803 پست را با هوادارانش به اشتراک گذاشته و در آنها عکس ها و کلیپ هایی از آهنگ های جدیدش را منتشر کرده است. اگر فالوورهای زیادی در اینستاگرام داشته باشید، خیلی راحت شما را پیدا خواهند کرد. درج کامنت های مفید و مناسب به افزایش فالوورهای واقعی و هدف کمک خواهد کرد. در صورتی که اگر این کار را برعهده یک ربات اینستاگرامی بگذارید، این ربات می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به شناسایی بهترین مخاطبین هدف نموده و تعداد زیادی از کاربران آقا که در تهران ساکن بوده و ویژگی هایشان متناسب با کسب و کار شماست را تحت نظر داشته و با آن ها تعامل نماید. سوال مهمی که ذهن خیلی ها را این روزها مشغول کرده، این است که آیا خرید فالوور اینستاگرام واقعا کار درستی است؟ از این جهت کلمه فوری را به کار میبریم که بر اساس تجربهای که در این زمینه داریم، نباید حتی ثانیهای وقت گران بهای خود را از دست بدهید. این برنامه با هر بار آپدیت امکانات و ابزارهای مختلفی را در اختیار کاربران قرار میدهد تا با استفاده از آنها کسبوکار خود را راهاندازی کنند. 4- سفارشیسازی: با داشتن فالوور زیاد، میتوانید پستهای خود را به صورت کاملاً سفارشی و شخصیسازی شده به نمایش بگذارید و با استفاده از ابزارهای اینستاگرامی، موجودیت خود را به روشی منحصربهفرد ارائه دهید. با یک نگاه گذرا به پستهای این بلاگر آرایشی، هر شخصی متوجه رابطه خوب و صمیمی بین فالوورها و پیج ملینا میشود. تعرفه تبلیغات در اینستاگرام، اغلب بر اساس تعداد فالوور و تعامل آنها با پیج تبلیغ گیرنده تعیین میشود. از این رو بهتر است در زمان تبلیغ دادن در اینستاگرام، قبل از هر چیزی، تعداد فالوور و نرخ تعامل پیج تبلیغ گیرنده را با سایر پیجهای مشابه مقایسه کرده و سپس تبلیغ خود را در پیجی که تعرفه مناسبی برای شما دارد، منتشر کنید.

تعرفه تبلیغات در اغلب این پیجها، بسیار پایینتر از تبلیغات بلاگری و اینفلوئنسری است و از این رو اغلب کسب و کارهای نوپا، تبلیغات خود را به این پیجها واگذار میکنند. در مقاله زیر راهنمای طراحی کمپین در اینستاگرام را به شما آموزش دادهایم. در این مقاله ویژگیهای یک پیج خوب برای تبلیغات را توضیح دادیم و چند پیج خوب برای تبلیغات در هر زمینهای را به شما معرفی کردیم. چون طراحی سایت را در خانه هم میتوانید انجام دهید. در این حالت باید چه اقداماتی انجام دهید؟ تعداد مردان در لینکدین بطور قابل توجهی از زنان بیشتر است، اما برای درک آرایش مخاطبان خاص لینکدین خود باید کمی تحقیق کنید. کارمندان شما بخش مهمی از استراتژی بازاریابی لینکدین شما هستند. تیم توسعه دهنده اندرومدا در زمینه افزایش فالوور اینستاگرام یکی از بهترین برنامه ها را توسعه داده است که در این بخش از مقاله به معرفی این برنامه محبوب که بیش از 50 هزار نصب در مارکت کافه فالوور دارد می پردازیم. برای اینکه بهترین بازخورد را از خرید لایک و خرید ویو استوری بگیرید؛ باید خرید خود را از طریق سایت های معتبر انجام دهید. چرا باید به خریدفالوور.آی آر اعتماد کنم ؟ چگونه تم اینستاگرامم رو در گوشی آیفون تیره کنم ؟ فقط کافی است از روش های افزایش فالوور تردز که در ادامه قصد دارم معرفی کنم استفاده کنید. در ادامه چند پیج جذاب برای تبلیغات اینستاگرام را به شما معرفی میکنیم. خواه ناخواه بخشی از مخاطبان شما، به جای استفاده از اینستاگرام، چیزی که میخواهند را در گوگل سرچ میکنند تا به یک سایت برسند.

لینکدین قدیمی ترین شبکه اجتماعی بزرگی است که هنوز هم استفاده می شود. طیف وسیعی از ابزارهای لینکدین برای هدفگیری مخاطب به این معنی است که بازدیدهای وبسایتی که از این پلتفرم نشأت میگیرند بیشتر باعث افزایش تبدیل در سایتهای B2B میشوند. از آنجایی که عمده پست و استوریهای این پیجها تبلیغاتی است، فالوورها به سادگی از کنار تبلیغات رد میشوند و توجهی به آن نمیکنند. از آنجایی که مصرف این محصولات در بین خانمها و آقایان زیاد بوده و تنوع زیادی دارند، کسب و کارهای مختلفی در این زمینه در اینستاگرام به وجود آمده است. غول فناوری گوگل با شکست دادن خود آمازون، کنفرانس های TED و لینکدین، به عنوان پرطرفدارترین حساب شرکت در این پلتفرم رتبه بندی می شود. از 185 میلیون عضو آن، کاربران فعال روزانه لینکدین (DAU) 16.2 درصد از آنها را تشکیل می دهند که حدود 29.97 میلیون کاربر روزانه وارد این پلتفرم می شوند. اول اینکه فعالیت شما از دید اینستاگرام غیر طبیعی بوده (چون همش در حال لایک و گذاشتن کامنت هستید) به خاطر همین ممکن است پیج اینستاگرام شما را مسدود کند. محسن یگانه یکی از چهره های محبوب در میان خواننده های جوان پاپ است که همیشه طرفداران خاص خودش را داشته و اگر سری به پیج اینستاگرامش بزنید خواهید دید که با 1800000 فالوور یکی از خواننده های پرطرفدار در اینستاگرام است. این لیست متشکل از محبوبترین هنرمندان٬ ورزشکاران و پیجهای جهان از دید کاربران شبکه اجتماعی Instagram است. این نوع محتوا معمولاً شامل پیام های نادرست، اطلاعات مضلوم و حتی اشتباه است که با عبارات فریبنده، تهدیداتی، ترسناک یا جادو ها و در برگیرنده های احساست به شکل نیرومند همراه است. 3. از قسمت بالا مطابق شکل آی دی شما نوشته شده است. این نرم افزار همچنین درخواست شما را خیلی سریع پردازش می کند، فقط باید تعداد فالوور مورد نیاز را وارد کنید و تنها پس از چند ساعت فالوور خواهید داشت.

برای نشان دادن این رقم قابل توجه، باید گفت که 4620 درخواست در هر دقیقه، 277200 درخواست در هر ساعت و 6.65 میلیون درخواست شغلی در هر روز ارسال می شود. جایزه: دانلود راهنمای رایگان این 11 تاکتیک را نشان می دهد که تیم رسانه های اجتماعی Hootsuite برای افزایش مخاطبان لینکدین خود از 0 به 278000 دنبال کننده استفاده می کند. وقتی بدانید که چگونه اعضای و برندهای لینکدین از کانال استفاده می کنند، بینش ارزشمندی در مورد اینکه چگونه می توانید لینکدین را در استراتژی رسانه های اجتماعی خود بگنجانید، به دست خواهید آورد. بدین ترتیب، صفحه رسمی سلنا گومز را میتوان پرطرفدارترین پیج اینستاگرام در جهان دانست. رویدادهای ورزشی هم معمولا یک هشتگ رسمی دارند. اما بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ، چه ویژگیهایی دارند؟ سلنا گومز که از چهرههای مشهور عرصه خوانندگی و بازیگری است صاحب بیشترین فالوور در اینستاگرام بوده است، اما در سال 2018 رونالدو از او پیشی گرفت. دواین جانسون، ملقب به صخره (The Rock)، بازیگر و ورزشکار مطرح آمریکایی است که فالوورهای او در اینستاگرام به 96.4 میلیون نفر میرسد. پیج شخصی سلنا گومز (Selena Gomez)، خواننده و بازیگر مطرح آمریکایی، برای دومین سال پیاپی جایگاه اول را در لیست محبوب ترین پیج های اینستاگرام به خود اختصاص داد. بنیامین بهادری در زمره خواننده هایی است که وارد عرصه بازیگری شده و یکی از پرطرفدارترین چهره های دنیای هنر است که اگر سری به پیج اینستاگرام او بزنید 667 پست را در این صفحه مشاهده میکنید. محسن یگانه در صفحه شخصی اینستاگرامش 762 پست را به اشتراک گذاشته و اغلب کلیپ هایی از کنسرت و آهنگهای جدید او است. تبلیغات زمانی نتیجه مطلوب را به شما میدهند که به افرادی که به آن زمینه علاقه دارند نشان داده شوند.

علاوه بر رونالدو و سلنا گومز، ستارههایی مانند دواین جانسون و آریانا گراند جزو 10 ستاره برتر قرار دارند. ستاره تیم ملی ولز که اکنون در باشگاه رئال مادرید بازی میکند و 38.1 میلیون نفر در صفحهی اینستاگرامش @garethbale11 هوادار دارد. فوتبالیست معروف آرژانتینی که برای باشگاه اسپانیایی FC Barcelona بازی میکند، 105 میلیون فالوور در صفحهی خود در اینستاگرام دارد. خواننده و ترانه سرای کانادایی که 39.1 میلیون فالوور در صفحهی اینستاگرامش @shawnmendes دارد. سیروان خسروی سومین خواننده پرطرفدار در اینستاگرام است که پیج او 1800000 فالوور یا دنبال کننده دارد. هنرپیشه اهل برزیل که 33.7 میلیون نفر در صفحه اینستاگرامش @brumarquezine او را دنبال میکنند. نکته قابل توجه در انتخاب پیج خوب برای تبلیغات این است که، اگر در پیجهایی که صرفا کار تبلیغات انجام میدهند، کسب و کار خود را تبلیغ کنید؛ مطمئنا نتیجه دلخواه شما حاصل نخواهد شد. در قدم بعدی باید پیجهایی که در آن زمینه فعالیت کرده و محتوای به درد بخور تولید میکنند را پیدا کرده و سپس بنر یا ویدیوی تبلیغات خود را همسو با محتوای آنها تولید کنید. احسان خواجه امیری در اینستاگرامش 569 پست را به اشتراک گذاشته که در میان آنها عکس های خانوادگی ، عکس هایی از تمرین در باشگاه و کلیپ هایی از آهنگ هایش را مشاهده میکنید. فرزاد فرزین در اینستاگرامش 695 پست را به اشتراک گذاشته و در آن عکس هایی از خودش و کلیپ هایی از آهنگ هایش را منتشر کرده است. اگر آخرین آمار لینکدین شما را متقاعد نکرد که ارزش حضور قوی در این شبکه را دارد، این یکی باید.

بنابراین ممکن است لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی نباشد، اما با تمرکز تجاری خاص، مخاطبی است که ارزش توجه به آن را دارد. کیم کارداشیان، بازیگر تلویزیونی 37 ساله اهل ایالات متحده است که 105 میلیون دنبالکننده در اینستاگرام عکسهای او را لایک میکنند. حساب اینستاگرام بیبر، خواننده و آهنگساز کانادایی، 94.2 میلیون دنبالکننده دارد. این خواننده و بازیگر اهل ایالات متحده نیز بیش از 108 میلیون کاربر دنبالکننده را در پیج شخصی خود در اینستاگرام دارد. قابلیت های جذاب و کاربردی اینستاگرام آن را به بستری ایده‌آل برای بازاریابی اینترنتی تبدیل کرده است. فیسبوک و توئیتر از دیگر شبکه های اجتماعی هستند که می توانید از آن ها برای افزایش دنبال کنندگان پیج اینستاگرام خود به خوبی استفاده کنید. یکی از مزایا گسترش استفاده از تکنولوژی، امکان مشخص کردن جامعه هدف در تبلیغات است که این ویژگی در تبلیغات سنتی وجود ندارد؛ به همین خاطر تبلیغات در اینستاگرام، مزایای زیادی برای کسب و کارها دارد. لایک کردن پست ها باعث می شود که نظر لایک شونده به شما جلب شود و حداقل یکبار نام برند شما به چشمش آشنا بیاید. محسن چاوشی خواننده ای که با خوانندگی در فیلم سنتوری مشهور شد در صفحه اینستاگرامش 29 پست به اشتراک گذاشته و از این نظر خاص ترین خواننده پرطرفدار در اینستاگرام است. خواننده و ترانهسرای کانادایی که به تازگی با خبر ازدواجش بسیار در رسانهها جنجال به پا کرد، در حال حاضر 103 میلیون فالوور دارد. Instagram به تازگی لیستی از برترینهای خود را در سال 2017 منتشر کرده و در آن، پر لایک ترین عکس های اینستاگرام، هشتگ های برتر و پر استفاده ترین فیلترها را معرفی کرده است. جانسون به تازگی فعالیتهای سیاسی خود را نیز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده آغاز کرده و با توجه به تعداد بالای دنبالکنندههایش در شبکههای اجتماعی، شانس خوبی برای رقابت با دونالد ترامپ دارد.

بیش از نیمی از فالوورهای پیجهای بزرگ، هیچ تعاملی با پیج ندارند و فقط محتوای آن را تماشا میکنند. به فالوورهای خود برنامه یک رویداد یا event، یا راه اندازی یک محصول را نشان دهید، و آن را جالب و سرگرم کننده کنید. اگر خودتان برای صفحهتان عکاسی میکنید سعی کنید تکنیکهای عکاسی را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید. محتوای استوری یا پستهای تبلیغاتی، به دو صورت تهیه میشود؛ در روش اول، فرد تبلیغ دهنده، بنر یا ویدیوی تبلیغاتی خود را به ادمین پیج تبلیغاتی ارسال میکند و در روش دیگر که اغلب اینفلوئنسرها از آن استفاده میکنند، تولید محتوای تبلیغاتی به عهده تبلیغ گیرنده است و اینفلوئنسر با داستان سرایی در رشته استوری، پیج شما را تبلیغ میکند. یکیدیگر از روشهای تبلیغات برای افزایش فالوور سریع تبلیغ توسط اینفلوئنسرها است. تقریباً در 89.73 میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU)، این نشان دهنده فرصتی برای بازاریابان برای دسترسی به مجموعه گسترده ای از تصمیم گیرندگان در سراسر کشور است. هند به بازاریابان نشان میدهد که این کشور به عنوان بخشی از استراتژی کمپین جهانی شما نباید نادیده گرفته شود. البته برای دسترسی مجدد به این اطلاعات در فضای ابری بایستی ابتدا به یک شبکه اینترنتی متصل شوید. کافیه روی عکس پروفایلت کلیک کنی و بعد از قسمت پایین سمت چپ یه عکس یا فیلم برای پس زمینه استوری انتخاب کنی. یعنی شما ابتدا مرورگر فایرفاکس را باز کرده و خودتان وارد اکانت اینستاگرام تان میشود (هر اکانتی که خودتان بخواهید) و بعد ربات را راه اندازی میکنید (یعنی عملیات زدن نام کاربری و پسورد توسط خودتان انجام میشود) حال ربات در صفحه اینستاگرام فقط دکمه هایی نظیر لایک را پیدا کرده و جایگاه صحیح آنها را تشخیص میدهد و بر روی شان کلیک میکند؛ همین! تصاویر بزرگتر حتی بهتر عمل می کنند، با 38٪ نرخ کلیک بالاتر از سایر تصاویر.

بنابراین بهتر است به هنگام برگزاری یک کمپین تبلیغاتی، در انتخاب یک پیج مناسب برای تبلیغ، وسواس به خرج دهید. برای صفحه محدودیت میگذارند و گاهی این صفحه دیگر برای کار کردن به درد نمیخورد. شکی نیست که صدها راه برای یادگیری نحوه جذب فالوور در اینستاگرام بدون فالو کردن وجود دارد. در این میان، بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ لوازم آرایشی و بهداشتی، پیجهای هم زمینه در این حوزه هستند. در گزارشهای ارائه شده از آنلاینشاپهای اینستاگرامی در dmboard، تقریبا 42 هزار آنلاین شاپ در حوزه آرایشی و بهداشتی در اینستاگرام فعالیت میکنند. پریسا پورمشکی، معروف به پوربلک، یکی از چهرههای معروف در زمینه طنزهای اینستاگرامی است. پیج پوربلک، از جمله پیجهایی است که برای تبلیغات همه کسب و کارها مناسب بوده و بازدهی خوبی برای آنها دارد. این پیج، از جمله پیجهایی است که هزینه بالایی برای تبلیغات خود دریافت میکند؛ اما تاثیر بینظیر آن در پیشرفت کسب و کار قابل چشم پوشی نیست. همانطور که قبلا اشاره کردیم، بهتر است در یک کمپین تبلیغاتی از پیجهایی کمک بگیرید که در زمینههای مرتبط با کسب و کار شما فعالیت میکنند. به همین دلیل برای بیشتر دیده شدنتان بهتر است با فعالان حوزه کاری خود در ارتباط باشید. بنابراین بهتر است قبل از این که تبلیغات کسب و کار خود را به این افراد بسپارید، از واقعی و فعال بودن فالوورهای آن اطمینان حاصل کنید. ، بیش از 7 میلیون فالوور دارد و پستهای تبلیغاتی را به صورت استوری یا ویدیوهای خلاقانه منتشر میکند. برای اینکه از بازخورد پستهای اینستاگرامی و تعامل کاربران با آن مطلع شوید، میتوانید با توجه به میزان لایک و کامنت یا بازدید ویدیوها به این موضوع پی ببرید. شناخته شدهاند. دسته اول از این پیجها از انیمیشنهای طنز در پستهای خود استفاده میکنند و دسته دوم که به عنوان واینر شناخته میشوند، کلیپهای طنز و کمدی میسازند و خودشان در آن ایفای نقش میکنند.


نويسنده : چک مارکر


مزایا و معایب استفاده از پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی


احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از مواد شوینده مایع برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی استفاده می کنید. اگرچه درصد مواد شوینده در محصولات مایع بالاترین میزان است، اما هنوز هم بسیاری از مردم پودر را به این محصولات ترجیح می دهند.

تسالا – وقتی صحبت از استفاده از مواد شوینده می شود، همیشه این سوال وجود داشته که آیا شوینده مایع بهتر است یا پودر شوینده. از آنجایی که مواد شوینده مایع سریعتر در آب حل می شوند، استفاده از آنها بسیار راحت تر است و آسیب کمتری به دستگاه وارد می کند. البته این مشکل دلیل استفاده نکردن از محصولاتی مانند پودر لباسشویی نخواهد بود.

از پودر صابون در ماشین لباسشویی استفاده کنید

نوع دیگری از پودر لباسشویی که برای شستشوی لباس در ماشین استفاده می شود پودر صابون است. این پودر بافتی مشابه پودر خودرو دارد با این تفاوت که حلالیت در آب آن بیشتر از پودر خودرو است. بسیاری از افراد نیز از صابون رنده شده برای شستن لباس در ماشین استفاده می کنند که در این مقاله به طور مختصر به آن می پردازیم.

آیا شوینده لباسشویی مضر است؟

محصولات موجود در بازار مانند پودر صابون، پودر ماشین و شوینده مایع از ترکیبات موثر ساخته شده اند. تمامی این محصولات دارای خاصیت پاک کنندگی هستند و به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که آسیب ماشین لباسشویی را به حداقل برسانند. با این حال، برندها و تولیدکنندگان مختلفی نیز در بازار فعال هستند که محصولات نامعتبر و بی کیفیت را در اختیار مردم قرار می دهند. به همین دلیل شناخت برند و محصولات باکیفیت تاثیر بسزایی در خرید و انتخاب مطمئن دارد

در پاسخ به این سوال که آیا صابون پودری به لباسشویی آسیب می رساند یا خیر، باید بگوییم که محصولات باکیفیت به ماشین شما آسیبی نمی رساند. البته استفاده از صابون پودری یا سایر فرآورده ها مانند پودر خودرو مستلزم رعایت چند نکته است که از آسیب دیدن خودرو جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی

مهمترین نکته در استفاده از پودر صابون، انتخاب محصول اصلی است. بنابراین قبل از خرید در مورد کیفیت و ویژگی های محصول مورد نظر به دقت تحقیق کنید. اگر از پودر صابون بی کیفیت استفاده کنید، لباسشویی در کمترین زمان خراب می شود و با مشکلات زیادی مواجه می شود. همچنین این موضوع به میزان قابل توجهی بر نحوه شست و شوی لباس ها و تمیزی آن ها تأثیر می گذارد.

انواع ماشین لباسشویی دارای یک محفظه کشویی است که از سه قسمت تشکیل شده است. هر یک از این بخش ها به نرم کننده ها، مواد شوینده مایع و پودرها اختصاص داده شده است. توجه داشته باشید که اگر می خواهید از پودر صابون یا پودر ماشین استفاده کنید، باید آن را در محل تعیین شده بریزید.

با توجه به اینکه این سه قسمت در انواع ماشین لباسشویی به صورت مجزا مشخص شده است، نتیجه می گیریم که استفاده از پودر آسیب زیادی به ماشین وارد نمی کند. در غیر این صورت، سازندگان قطعاتی را برای استفاده از پودر در این اتاق قرار نمی دادند.

نکات مهم استفاده از پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم نکته اصلی در این زمینه انتخاب و خرید محصول مناسب و باکیفیت است. موضوع دوم ریختن پودر صابون در اتاقی که برای تمیز کردن آماده شده است. نکته دیگری که می خواهیم به آن اشاره کنیم در مورد حفظ کیفیت ماشین لباسشویی و استفاده از پودر صابون یا پودر ماشین لباسشویی است.

تعمیر و نگهداری فرس اول لوازم خانگی: پودرهای شوینده باباسلمان به آرامی در آب حل می شوند و مقداری از پودر صابون در قسمت های مختلف دستگاه باقی می ماند. در صورتی که باقیمانده پودر از دستگاه جدا و تمیز نشود این کار باعث آسیب دائمی به دستگاه می شود به همین دلیل باید پس از استفاده مکرر مخزن خودرو، محفظه پودر و ... را کاملا تمیز کنید.

هنگام خرید صابون پوستی به عوامل مهمی مانند کنترل کف، ضد حساسیت بودن محصول و ... توجه کنید. علاوه بر این، در صورت خرید یک محصول با کیفیت، دیگر نیازی به ریختن نرم کننده در جعبه ندارید. زیرا برخی از پودرهای صابون و پودرهای خودرو با موادی ساخته می شوند که دیگر نیازی به استفاده از نرم کننده نیست.

عدم وجود پودر لباسشویی برای ماشین لباسشویی

اگر از محصول واقعی برای شستن لباس استفاده کنید، پودر صابون به ماشین لباسشویی آسیبی نمی رساند. البته این موضوع با در نظر گرفتن ملزومات نگهداری خودرو بیشتر می شود.

تمیز کردن جاپودار یکی از نکاتی است که پس از چند بار استفاده از آن باید در نظر داشته باشید. همچنین روشن کردن ماشین بدون گذاشتن لباس در باک یکی دیگر از راه های موثر برای تمیز کردن مخزن از پودر صابون یا پودر ماشین باقی مانده است. اگر اغلب برای شستن لباس ها از پودر صابون بی کیفیت استفاده می کنید، پس از مدت کوتاهی بدون شک شاهد مشکلاتی در عملکرد دستگاه خواهید بود.

فواید استفاده از پودر صابون

محصولات صابون پودری می توانند انتخاب خوبی برای شستن لباس های ظریف باشند به شرطی که کیفیت و مواد اولیه خوبی داشته باشند. بسیاری از افراد از صابون پودری برای شستن لباس های کودکان استفاده می کنند.

انواع صابون پودری از برندهای معروف قدرت پاک کنندگی و نرم کنندگی خوبی دارند. علاوه بر این، این محصولات از مواد طبیعی ساخته شده و در نتیجه حساسیت پوستی کمتری ایجاد می کنند. قیمت ارزان نیز از دیگر مزایای این پودرها می باشد.

به خاطر داشته باشید که مواد شوینده مایع به طور کلی قدرت پاک کنندگی بیشتری دارند و از مشکلاتی مانند رسوب گیری جلوگیری می کنند. برای استفاده از پودر صابون یا پودر ماشین باید در نظافت دستگاه و استفاده اساسی آن دقت زیادی داشته باشید.

از صابون رنده شده در ماشین لباسشویی استفاده کنید

برخی افراد برای صرفه جویی در مصرف مواد شوینده از صابون رنده شده استفاده می کنند. به این ترتیب صابون را به صورت دستی رنده می کنند و داخل مخزن پودر داخل ماشین می ریزند. صابون به خودی خود برای لباس یا ماشین لباسشویی مضر نیست، اما ترکیب کارواش ها با ترکیبات صابون متفاوت است و برای همین منظور طراحی و ساخته می شود.

به عنوان مثال در این محصول میزان کف کنترل شده و محتوای آن نیز نیاز به استفاده نرم را محدود می کند. همچنین شایان ذکر است که هر دستگاه برای استفاده بهینه باید از اصول خاصی و مراحل نگهداری خاص پیروی کند. به همین دلیل برای شستن لباس ها  با استفاده ار پودر لباسشویی 10 کیلویی در ماشین لباسشویی بهتر است از محصولاتی که برای این منظور طراحی و تولید شده اند استفاده کنید.

 


نويسنده : چک مارکر


نه استراتژی‌ها تأیید شده آتشکده بهرام یزد

 

عجایب این مکان دیدنی یزد فقط در دخمههایش نیست، بلکه در پایین ارتفاعات ساختمانهای قدیمی بسیاری خواهید دید که محل اقامت کوتاهمدت خانواده درگذشتگان بوده است و حس کنجکاوی شما را برای کشف کردن اسرارشان بر میانگیزد. به دلیل بسیاری از موارد نرسیدن به این میراث فرهنگی، چیز زیادی از این کاخ باقی نمانده و تنها مکان های تفریحی و پارک های اطراف آن مورد پسند عموم قرار میگیرد. در ادامه، دو مورد از مهمترین جاذبههای مربوط به یزدیها را داریم که با بازدید از آنها در حداقل زمان، بیشترین اطلاعات را در مورد این آیین کسب میکنید. امروزه برج خاموشان مورد توجه گردشگران بسیاری است که برای بازدید از آن به این مکان می روند. این قنات به دست افراد بسیاری در سال های طولانی و بدون ابزار ویژه حفر شده و همین موضوع اهمیت آن را دوچندان می کند. با اهمیت ترین و مقدس ترین بخش، جایی است که آتش را در آن نگهداری می کنند، جایگاه آتش اتاقی کوچک است که به شکل مکعب مربع یا مکعب مستطیل ساخته میشود که زرتشتیان ایرانی به آن گنبد می گویند. مسئول حفاظت از این آتش فردی است که به او “هیربد” می گویند و با جایگزین کردن چوب های مقاوم مانند چوب زردآلو و بادام آتش را شعله ور نگه می دارد. آتشکده بهرام یزد هم جزو همین آثاره که در زمان پهلوی ساخته شده اما شعله آتش اون بیش از ۱۵۰۰ سال هست که روشن مونده. بعدها به غار اشکفت یزدان اردکان انتقالش دادند و سی سال دیگر هم در این شهر شعله افروخت. چهلمحراب هم یکی دیگر از قدیمیترین مساجد و بهترین جاهای دیدنی یزد است که بیش از 800 سال عمر دارد.

در آخر هم اشاره کنیم که مسجد جامع یزد یکی از بهترین جاهای دیدنی یزد در شب است زیرا پس از نماز مغرب هم میتوانید از آن بازدید کنید. اول از همه بگوییم که تاریخ ساخت مسجد جامع یزد به حدود 900 سال پیش برمیگردد و گفته میشود که برپا کردن این شاهکار، حدود یک قرن به طول انجامیده است. مکانی که مسجد امروزی در آن برپا شده است، حدود شش قرن پیش، محلی برای عبادت، استراحت و اسکان فقرا بوده است و از نظر معماری، بنای مسجد سادگی خاصی داشت؛ اما چیزی که امروز از مسجد حظیره میبینیم، مربوط به نیم قرن پیش است. سوئیت قاجار: در سوئیت های دو نفره قاجار شما می توانید از سبک معماری قاجار و تزئینات زیبای آن دوره که در گوشه گوشه اتاق به چشم می خورد لذت ببرید. عمارت عالی قاپو یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان واقع در میدان نقش جهان است، داستان کاخ عالی قاپو طولانی و مفصل است، ورودی عمارت عالی قاپو در حال حاضر ۳۰ هزار تومان میباشد، کاخ غالی قاپو ۶ طبقه چشم نواز در کنار دهها اتاق و بخش مختلف دارد، ساعات بازدید عمارت عالی قاپو همه روزه از ۹ صبج الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ است که اگر حوصله شلوغی و ازدحام جمعیت ندارید ، پیشنهاد می شود در روزهای وسط هفته و اوایل صبح به بازدید از عمارت مراجعه کنید. این قنات در خیابان سید گلسرخ، محله کوشک نو واقع شده است. جالب است بدانید که هنوز هم برخی از این ناقوسها در محله جلفا اصهفان وجود دارند و هر روز به صدا در میآیند. قبل از اینکه برنامه بازدید از این اماکن را بچینید، توجه داشته باشید که بسته به روزهای تعطیلی و فصل بازدید، ممکن است ساعت کاری برخی از جاذبه های یزد تغییر کند، بنابراین حتماً قبل از بازدید، از اطلاعات این چنینی مطلع شوید.

اگر تمایل دارید برای گشتوگذار به یکی از کشورهای غربی سفر کنید، اما وقت و بودجه کافی را در اختیار ندارید، کافی است راهی اصفهان شوید و سری به محله جلفا بزنید. زندگی کردن و کنار هم قرار گرفتن مردم با ادیان و فرهنگهای مختلف، کاملاً مسالمتآمیز، از دیگر دلایل دلنشین بودن محله جلفا و فضای مثبت و خوب آن است. عمارت ساعت که کاملاً تخریب شد و بنای مسجد شیخ لطف الله جای آن را گرفت. ششم پل اللهوردیخان معروف به سی و سه چشمه صاحب عالم آرا ( عباسی ) بنا را نسبت به شاه عباس میدهد و مینویسد چهل چشمه دارد و یک چشمه دیده می شود معلوم میشود هفت چشمه از آن خراب شدهاست و کسی که زیر پل میایستد چون میانه پلها باز و گشادهاست مانند دالان به نظر میآید از این رو میگوید یک چشمه دیده میشود. جالب اینجاست که در لیست جاهای دیدنی یزد، مکانی را داریم که هم به عنوان مدرسه و هم به عنوان زندان شناخته میشود. به گفته مورخان این مسجد بیش از ۹۰۰ سال قدمت دارد؛ برخی نیز پیشینه آن را بیش از این می دانند و معتقدند که این بنا بر روی خرابه های عبادتگاه ساسانیان ساخته شده است.

برخی براین عقیدهاند که علت ساخت کلیسای بیتاللحم این بود که خواجه پطرس گفته بود به دلیل ازدحام ورودی کلیسای مریم مقدس و اذیت شدن در آن، تصمیم به ساخت کلیسای جدید گرفت.روایت دیگر در این زمینه این است که پطرس که تاجری بزرگ بود در هند جان سپرد و وصیت کرده بود که قلب وی را در جلفا به خاک بسپارند و چنین شد که برای عمل به وصیت وی، این کلیسا در جلفا ساخته شد. امروزه بیشتر ارمنیان فریدن و به ویژه روستای خویگان علیا در فریدونشهر که زمانی بزرگترین روستای ارمنینشین ایران به حساب میرفت به اصفهان و در منطقهای به نام جلفا تجمع یافتهاند. برای دسترسی راحت تر به این جاذبه گردشگری در اصفهان می توانید با اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان از طریق وبسایت لیدوماتریپ در فاصله کمی از محله جلفا اقامت کنید. در سال ۱۱۶۰ هجری قمری دستور ساخت این باغ را داده و بعد از پایان حکومت افشار به محل اقامت حاکم وقت یعنی شاهرخ میرزا و کریم خان زند تبدیل گردید. باغ دولت آباد یزد یکی از باغ های زیبای ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بادگیر عمارت دولت آباد با ارتفاع ۳۳/۸ متر، بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است. این بافت مساحتی در حدود ۷۰۰ هکتار دارد که مجموعه ای از خانه ها، بادگیرها، ساباط ها، آب انبارها و کوچه های قدیمی خشتی (به کوچه آشتی کنان معروفند) آن را تشکیل داده است. از جمله بخش های الحاقی مسجد جامع میبد، شبستان امام حسن (ع) است که پیرامون گنبد خانه خشتی مسجد و در قسمت شمال غربی مجموعه بنا شده است.

تعدادی از میله های قنات زارچ در مسجد جامع قرار گرفته که همین موضوع قدمت آن را به پیش از اسلام باز می گرداند. بعد از آن، از این میله ها برای پر کردن آب انبار مسجد برای وضو گرفتن استفاده شده است. گنبد بزرگ و کاشیکاریهای بی عیبونقص از ویژگیهای مهم این بنای دیدنی است، البته نباید فراموش کنیم که این محل چند مرحله مرمت را پشت سر گذاشته است. در این مطلب برجستهترین جاهای دیدنی یزد را معرفی کردیم و سعی بر این بود که در توضیحات، به بهترین فصل را برای بازدید از برخی از موارد اشاره کنیم. برخی نیز بر این باورند که این مکان نه تنها زندان نیست بلکه مدرسه ای است که کلنگ ساخت آن را ضیاءالدین حسین رضی به زمین زد و بعد از او پسرانش ساخت آن را به اتمام رساندند. در برخی حوض آب و در بعضی بخاریهای ديواری تعبیهشدهاند. در بازدید از اماکن گردشگری اصفهان، حتماً صبح یک روز آفتابی سری هم به کاخ چهلستون بزنید تا تصویر انعکاس ستونهای ایوان داخل حوض را ببینید. گردشگرانی که بلیط هواپیما اصفهان، اتوبوس یا قطار آن را تهیه کرده اند و قصد دارند در سفر چند روزه خود به این شهر تاریخی به بازدید از کاخ عالی قاپو بروند بهتر است که اطلاعاتی در رابطه با ساعات فعالیت این مجموعه داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود انجام دهند.

مجموعه سکه از پیش از تاریخ تا به امروز. کاروانسرای شاه عباسی اصفهان نیز که امروزه هتل عباسی در آن قرار دارد، یکی از همین کاروانسراهای حیاط دار به شمار میرود که با مرمت و بازسازی، از کلیه فضاهای آن به بهترین نحو استفاده میشود و هم اکنون در خیابان چهارباغ میدرخشد. باقیمانده جسد نیز در میان فضاهای خالی برج به نام استودان قرار می گرفت و به مرور به طبیعت باز می گشت. با این تفاسیر آیا تا به حال فکر کردهاید تا قبل از آنکه چیزی به نام پارک در شهرها ایجاد شود، ما ایرانیها چه میکردیم و فضاهای سبز شهری ما چگونه بود؟ میدان ساعت یزد که به آن وقت الساعت نیز می گویند، اولین و قدیمی ترین ساعت شهری ایران را در دل خود جای داده است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصویب بافت تاریخی شهر یزد بهعنوان اولین منطقه آزاد ویژه تجاری وگردشگری بافت تاریخی کشور را پیشنهاد داد. این حمام در منطقه مرکزی یزد و در محلهای به نام “خان” قرار دارد. دخمه زرتشتیان یکی از عجیبترین جاذبه های یزد است که در ارتفاعات منطقه صفائیه ساخته شده است. البته ناگفته نماند که این خط بهخاطر عبور از کنار چهارباغ عباسی و سی و سه پل، یکی از پرچالشترین خطوط متروی اصفهان بود که با تلاش فراوان، به گونهای طراحی و پیادهسازی شد که سلامت آثار باستانی را تحتتاثیر قرار ندهد. در این آتشکده آتش مقدس زرتشتیان که از زمان ساسانیان روشن است نگهداری می شود و بازدیدکنندگان می توانند از پشت شیشه این آتش را نظاره کنند. آتشکده بهرام یزد در ساختمانی قرار دارد که در سال 1313 بنا شد. قنات زارچ علاوه بر اینکه در فهرست آثار ملی قرار گرفته، در سال ۲۰۱۶ نیز به عنوان طولانی ترین قنات جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شد.

در ادامه این مطلب قصد داریم برجسته ترین جاذبه های دیدنی شهر یزد را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به این شهر زیبا به سراغ آن ها بروید. اگر در لیست جاذبه های یزد در پی قدیمیترین بنای شهر هستید، باز هم باید سراغ محله فهادان بروید. برای پاسخ به این سوال باید بهسراغ کتابهای تاریخی برویم. همچنین اگر در ایام خاص سال به این میدان بروید، میتوانید نظارهگر اجتماعات و مراسم مردم یزد باشید. اگر بازدید از اطراف یزد هم در برنامههای سفر شماست، میتوانید به روستای مبارکه در تفت هم سر بزنید تا فرهنگ زندگی زرتشتیان را از نزدیک نظارهگر باشید. لازم به ذکر است که این موزه با آتشکده یزد فاصله کمی دارد و در کمتر از یک کیلومتر پیادهروی میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. ساختمان آتشکده بهرام بنایی بسیار زیبا با سرستون هایی ساخت هنرمندان اصفهانی می باشد که با الهام از تخت جمشید و آتشکده پارسیان هند بنا شده است. نسبت به معماری و تاریخ مسجد جامع یزد، چهل محراب، ساختار بسیار سادهای دارد، اما حالوهوای خوب آن باعث شده که گردشگران در کنار بازدید از زندان اسکندر، سری هم به مسجد چهلمحراب بزنند. این مکتب خانه تاریخی در یزد و در خیابان مسجد جامع قرار دارد. خانه لاری ها مجموعهای از ۳ حیاط و ۶ باب خانه است که اتاق ها، ایوانها، تالارهای متعددی را شامل می شود.

این مسجد بلندترین مناره ها را در میان مساجد ایران دارد؛ تاحدی که از فاصله های دورتر نیز قابل مشاهده است. برخلاف سایر آبانبارهای معروف یزد، شش بادگیر، دو در ورودی دارد؛ اما متأسفانه امکان بازدید از داخل این آبانبار از هیچ کدام از این در ها وجود ندارد و از بیرون باید آنها را ببینید. این آرامگاه از نظر تاریخی و معماری اهمیتهای فراوانی دارد؛ برای مثال شکل گنبد آن در هیچ یک از جاهای دیدنی یزد نظیر ندارد، زیرا تنها گنبدیست که از سبک معماری تیموری پیروی میکند. این بنای زیبا با گچبری های آبی و طلایی به شکل بسیار خیره کننده ای تزئین شده و گنبد آن علاوه بر زیبایی بنا، به منظور خارج کردن هوای گرم ساخته شده است. اگر دنبال جاهای دیدنی یزد در پاییز هستید، این جاذبه بسیار مناسب است، زیرا در فصل تابستان گرمای هوا امکان یک بازدید دقیق را به شما نمیدهد. چرا که بدون اطلاع از لایههای درونی زمین، شناخت زاویه شیب مناسب جهت حفر قنات و غیره امکان برداشت آب وجود ندارد. توصیف ریزهکاریهای این مسجد از حد توان هر قلمی خارج است؛ بنابراین در سفر به یزد بازدید از آن را از دست ندهید. حوض بزرگ و فضای سنتی این میدان، بهانه خوبی برای دست به دوربین شدن و ثبت خاطره است. نقش فروهری در بالای این ساختمان خودنمایی می کند که ساخت دست هنرمندان یزدی است. علاوه بر این در ساخت این خانه زیبا آیینهکاری های دیدنی، گچبری های هنرمندانه، استفاده از شیشه های رنگی و ارسی های زیبایی بکار رفته است که نظر هر بازدید کننده ای را جلب می کند. این خانه ۱۷۰۰ متر مساحت دارد که ۱۲۰۰ متر آن زیربنای خانه است. یکی از تصمیمات او برای تبدیل اصفهان به شهری شایسته برای امپراتوری خود این بود که خیابانی طویل به نام چهار باغ بسازد و باغ هایی در آن ایجاد کند.

میدان امیر چخماق در استان یزد، شهر یزد، چهار راه شهدا، خیابان امام خمینی قرار دارد. آرامگاه این بانو درست روبروی مسجد امیر چخماق یزد است. گفته میشود این بانو در توسعه یزد نقش مهمی داشته است و ساخت بناهایی مثل مسجد و آبانبار به ایشان نسبت داده میشود. بانو ستی فاطمه از زنان خوشنام و سرشناس یزد، و همسر امیر جلالالدین چخماق بودهاند. تاریخ زندگی ستی فاطمه به قرن نهم شمسی باز میگردد و در آن دوران در فعالیتهای دینی یزد نقش پررنگی داشتهاند. دستور ساخت این میدان زیبا توسط امیر جلال الدین چخماق که در قرن نهم هجری حاکم یزد بوده صادر شده است. بعدها حاج قنبر جهانشاهی والی جانشین امیر چخماق در ضلع شرقی میدان کاروانسرا و بازاری به نام او ساخت. گیخاتو این را قبول کرد و در نتیجه مظفر عازم درگاه اتابک افراسیاب شد و توانست او را متقاعد کند تا شورش را خاتمه دهد و او را با خود به دربار گیخاتو ببرد. او در شبکههای اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغههای خود را نیز مینویسد. این باغ در محله چهارمنار و در مرکز شهر یزد واقع شده و بلندترین بادگیر جهان را با ارتفاع ۸/۳۳ متر در دل خود جای داده است. مسجد واقع در میدان امیر چخماق یزد، بدون مناره است.


نويسنده : چک مارکر


پرچم قبرس شمالی و جنوبی


جداسازی بخش شمالی و جنوبی در سال 1963 انجام شد. اولین پرچم رسمی جزیره قبرس به قرن 15 برمی گردد. در طول تاریخ، قبرس بخشی از قلمرو یک امپراتوری بزرگ دیگر بود و یک کشور مستقل نبود و بنابراین قبل از این تاریخ پرچم جداگانه ای نداشت.

پرچم ایالت قبرس

این تصویر پرچم قرن پانزدهم پادشاهی قبرس یورومای  است

پرچم قبرس در دوران استعمار

در سال 1878 زمانی که جزیره قبرس از امپراتوری عثمانی جدا شد و به مستعمره بریتانیا تبدیل شد، پرچمی برای این جزیره ایجاد شد که در زیر ارائه می شود. این پرچم تا سال 1922 در کنوانسیون های بین المللی استفاده می شد.

پرچم قبرس جنوبی یورومای  پس از دوره استعمار

در سال 1960، زمانی که سه دولت انگلیس، ترکیه و یونان متعهد به حمایت از صلح در قبرس و خروج این کشور از استعمار مستقیم بریتانیا شدند، این پرچم توسط یک هنرمند ترک قبرسی به نام عصمت گونی طراحی شد و در حال حاضر در قبرس جنوبی منحصر به فرد است. این طرح همانطور که در زیر مشاهده می کنید بر روی زمینه سفید با اشاره به رنگ آرامش کشیده شده است. رنگ جزیره قبرس نارنجی است زیرا این جزیره دارای معادن عظیم مس است. دو شاخه برگ زیتون در پایین پرچم نیز نشان دهنده نماد صلح است (یک شاخه از طرف مردم ترک زبان و یک شاخه از طرف مردم یونانی زبان). درخت زیتون درخت ملی مردم قبرس است و برای آنها جایگاه ویژه و مقدسی دارد.

سه سال پس از استعمار قبرس توسط بریتانیا، جنگ داخلی در این جزیره آغاز شد. قبل از جنگ، پوند انگلیس با ارزش ترین ارز جهان بود و در رتبه بالاتر از پوند انگلیس قرار داشت. دولت بریتانیا که استقلال قبرس را به عنوان منافع خود نمی دید، شروع به تقسیم جزایر بین مردم ترک زبان و یونانی زبان کرد. قبرسی های یونانی زبان با کمک دولت یونان که مورد حمایت بریتانیا بود، به ترک ها حمله کردند و شروع به کشتار کردند. جنگ چندین روز به طول انجامید تا اینکه دولت ترکیه با حمایت جمعیت ترک زبان جزایر پس از نادیده گرفتن چندین هشدار هولناک سازمان ملل به قبرس حمله کرد و منجر به عقب نشینی شمال یونان شد.

دولت ترکیه با ارتش قدرتمند خود می توانست تمام جزیره را اشغال کند، اما با عقب نشینی یونانی ها، سازمان ملل خواستار آتش بس شد و نواری که به خط سبز معروف است به مرز قبرس شمالی و قبرس جنوبی تبدیل شد. این مرز از سال 1963 توسط نیروهای سازمان ملل کنترل می شود. پس از این واقعه دولت قبرس شمالی تأسیس شد و پرچم مستقلی ایجاد کردند. در حال حاضر کشور قبرس شمالی به طور کامل توسط ترکیه به رسمیت شناخته شده است، اما بسیاری از کشورها در قبرس شمالی کنسولگری دارند که وظایف سفارت را انجام می دهند. این لیست کشورهایی است که در این مقاله توسط تیم تحریریه Euromay منتشر شده است.


نويسنده : چک مارکر


جستجوی مناسب دبی مال برای شما

 

شتر شکم پر هم یکی از لوکسترین غذاهای دبی است که پیشنهاد میشود اگر مشکلی با صرف هزینه زیاد برای غذا ندارید، این غذا را میل کنید. رستوران های دبی از همه نظر تنوع زیاد و کیفیت بسیار بالایی دارند، در هتل های لوکس این شهر نیز رستوران هایی وجود دارند که جزء بهترین رستوران ها در جهان به شمار میروند. که از برندهای مختلف می باشد را که در حال حاضر کمی قدیمی شدهاند و به اصطلاح عموم مردم دیگر مد روز به حساب نمی آیند را شما گردشگران با قیمت هایی فوق العاده مناسب و وسوسه انگیز و استثنایی خریداری کنید . این موزه در مجموع هفت طبقه دارد که تنها پنج طبقه از آن برای عموم در دسترس است. برای درک بزرگی این موزه همین موضوع کافی است که بازدید از طبقه آخر آن به بیش از دو ساعت زمان نیاز دارد. این بخش از موزه به شناخت بیشتر بومشناسی و محیط زیست اختصاص پیدا کرده تا مردم درک بهتری از تغییرات آبوهوایی پیدا کنند و از این طریق، در آینده بتوانند دنیای بهتر و پایدارتری را خلق کنند. هر چند امکان استفاده از پارکینگ برای بازدیدکنندگان موزه وجود دارد، اما از آنجایی که موزه آینده بنایی پایدار و دوستدار محیط زیست به شمار میرود، بهتر است با وسایل حملونقل عمومی به این موزه بروید. شروع بازدید شما به ترتیب از طبقه پنجم با موزه فضایی آغاز میشود و سپس در طبقه چهارم به موسسه شفا میرسید که در آن DNA حدود ۲۴۰۰ گونه جانوری و گیاهی قرار دارد و میتوانید محیط زیست زمین را بهت از هر زمان دیگری بشناسید. ساحل لامر (La Mer Beach) یکی از جدیدترین سواحل دبی است که به خاطر رستورانها و کافههایش، به ویژه بستنی و خوراکیهای خوشمزه دیگری که میفروشد طرفداران زیادی دارد.

یک روز برفی تهران - برف زیبا در پارک نیاوران تهران ازاینرو شما میتوانید پس از رسیدن به ساحل جمیرا، با کمی پیادهروی در مسیر زیبای این پل، به مرتفعترین چرخوفلک جهان برسید. هوای این پارک چند درجه با هوای سایر بخشهای دبی تفاوت دارد. Hilton Dubai Al Habtoor City یکی از مجلل ترین هتل های دبی است که ساختمانی ۴۴ طبقه دارد. از یک منطقه محبوب مانند City Walk، کوتاه ترین سفر به موزه شامل سوار شدن بر اتوبوس 28 به دبی مال، سپس اتوبوس 29 تا مقصد نهایی است. اگر در دبی دوست و آشنایی دارید از او بخواهید تا کسی را برای همراهی شما در سفر به بیابان معرفی کند. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون می­خواهیم درباره مراکز خرید دبی برایتان بگوییم و اطلاعات کامل و جامعی درباره آنها در اختیارتان قرار دهیم تا اگر قصد دارید برای خرید به دبی سفر کنید، بتوانید با خیال راحت برنامه­ریزی کنید. برای این که هزینههای سفر به دبی را کاهش دهید، راههای گوناگونی پیش رو دارید. پس از اوج فصل گردشگری، قیمتها کاهش مییابد و ممکن است بتوانید آفر خوبی را به دست آورید. سفر به دبی در هر صورت هزینهبر خواهد بود چرا که این شهر به عنوان یک مقصد لوکس گردشگری شناخته میشود؛ با این وجود همچنان میتوان تورهای به صرفه و اقتصادی را از آژانسهای هواپیمایی معتبر مثل آریاک سفر تهیه کرد و جاذبههای دیدنی دبی را از دست نداد. نکاتی که قبل از سفر به دبی باید به آنها توجه کنید! به این ترتیب والدین آنها میتوانند با خیال راحت کودکان را به بخش قهرمانان آینده سپرده و به سراغ بازدید از بخشهای دیگر بروند. در طبقه اول، قهرمانان آینده موزه را میتوانید مشاهده کنید. اما قهرمانان آینده فناوری چه کسانی هستند؟ نحوه دسترسی به موزه آینده چگونه است؟ نحوه ساخت موزه آینده دبی چگونه بوده است؟ نحوه دسترسی به موزه آینده: برای بازدید از موزه دبی، باید به مترو خط قرمز و در ایستگاه مترو برج امارات پیاده شوید.

برگزار شده است که شما میتوانید با زمانبندی درست در آنها شرکت کرده و از پیشرفتهای جدید در حوزه هوش مصنوعی و کامپیوتر آگاه شوید. ازآنجاکه لازم بوده هر پنل بهصورت جدا ساخته شود و حروف مرتبط با شعر روی آنها درج شود، چیزی حدود 18 ماه طول کشیده تا این نمای بیرونی تکمیل شود. صعود به بالای برج و رسیدن به طبقه ۱۲۴ تنها یک دقیقه به طول می انجامد و از آن بالا چشم انداز شهر و غروب آفتاب بسیار تماشایی است. چشم دبی تقریباً 820 فوت ارتفاع دارد و با 270 فوت از High Roller لاس وگاس پیشی می گیرد. پارک وی آر دبی که در مساحتی به اندازه 76000 فوت مربع گسترده شده است، بزرگترین پارک جهان در میان قبلیه خود است و مکانی است که هنگام بازدید از دبی مال باید از آن دیدن کرد. امارات و به طور خاص دبی، بزرگترین مراکز خرید دنیا را دارد. همین طور بخار که نمادی از هوا است هم در این فواره دیده می شود و سرانجام عنصر خاک به واسطه سنگ های مرمر و یک سری از سنگ های قیمتی در بخش های مختلف برج قابل مشاهده است. بسیاری از گردشگرانی که به دبی سفر میکنند این فروشگاه را به مسافران معرفی کرده و به آنها پیشنهاد میکنند سری به آن فروشگاه بزنند. غیر از هتلها با انتخاب ایرلاین های ایرانی میتوانید بخشی از هزینه سفر خود را کاهش دهید. در این مدت به علت گرم بودن هوا در کشور امارات متحده عربی، قیمت هتلها و پرواز کاهش پیدا میکند و شما میتوانید با پرداخت هزینه کمتری به دبی بروید. این چهار شهربازی در دبی با نام های پارک موشن گیت، پارک بالیوود، پارک لگولند و ریور پارک شناخته می شوند و به جرئت می توان گفت که هر کدامشان از آن یکی بهتر است.

به گزارش تا بینهایت، موزه آینده دبی که به عنوان زیباترین ساختمان دنیا شناخته می گردد، روز سه شنبه 22 فوریه سال 2022 با نورپردازی های خیره کننده، افتتاحیه تاریخی خود را به دنیا نشان داد. این موزه که توسط بنیاد آینده دبی تأسیس شد و در 22 فوریه 2022 راه اندازی شد، به بررسی چگونگی تکامل جامعه در دهه های آینده با استفاده از علم و فناوری می پردازد. موزه آینده دبی یکی از مدرنترین و باشکوهترین سازههای جهان است که در سال 2022 در دبی رونمایی شد. موزه آینده دبی، مردم را به تجربه فناوری ها و روندهایی دعوت می نماید که آینده بشریت را با رویکردی پیشگیرانه شکل می دهند. طبقه سوم، واحه: با رفتن به طبقه سوم، وارد فضای آرامشبخشی خواهید شد که واحه نام گرفته و با درگیرکردن حواس مختلف بازدیدکنندگان، آنها را به ارتباط بیشتر با جسم و ذهنشان دعوت میکند. در طبقه سوم به آرامشی عمیق میرسید؛ در این موزه با به کارگیری حواس متفاوت انسان حالات روانی را به سطحی متعادل میرساند. بازدیدنمایندگان تجربه ای از فضا و کهکشان را تجربه خواهند کرد، این تجربه چندحسی با فکر، بدن و روح آنها ارتباط برقرار می نماید که با آخرین فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، تعاملات انسان و ماشین، و هوش مصنوعی فراهم شده است.

املاک “Omniyat” واحد خدمات لوکسی را آماده کرده است که مبله هستند و وسایل مورد استفاده در آنها قرار دارد. قبل از ورود به مجموعه، کیف یا هر بسته یا کیسه ای که همراه داشته باشید، مورد بازدید قرار خواهد گرفت. تورهای هوایی دبی بسته به نوع ایرلاین در فرودگاههای شارجه و فرودگاه بینالمللی دبی فرود میآیند. البته این پیشنهاد تنها از ما نیست و رشد گردشگری این شهر ثابت کرده است که دبی به عنوان یکی از جذابترین مقصدها همواره گردشگرهای بینالمللی را به خود جذب میکند. توسعه برجسته به بشریت بهتر و اقتصاد جهانی قوی تر با نشان دادن اینکه چگونه راه حل های نسل بعدی - شامل همه چیز از هوش مصنوعی گرفته تا واقعیت افزوده - می تواند زندگی ما را بهبود بخشد، کمک خواهد کرد. همچنین در سال ۱۹۹۵ بخشهای جدیدتری به موزه دبی اضافه کردند که شامل نگارخانه و بخش صمعی بصری موزه بود. موزه آینده، چشم انداز ای خیره نماینده را به تماشاگران ارائه می دهد که نشان دهنده نقطه عطفی است که ساخت آن 9 سال به طول انجامید. میهمانان این کابینها میتوانند از میان نوشیدنیهای الکی و غیرالکلی که برایشان سرو میشوند، دو نوشیدنی انتخاب کرده و در طول سفر دلنشین خود میل کنند. به گفته بازدید کنندگان امارات مال باید اولین جایی باشد که هرکس در سفر به دبی به سراغ آن خواهد رفت. ساحل الصفوح یا ساحل راز (به گفته برخی) یک ساحل مخفی با چشماندازی تماشایی است. فاصله این ساحل تا پارک ساحلی جمیرا بسیار کم بوده و برای پیادهروی کاملا مناسب است. از این ایستگاه مترو تا موزه تنها بهاندازه ۵ دقیقه پیادهروی فاصله است.

با اقامت در این هتل، تنها ۱۰ دقیقه (با اتومبیل) از برج خلیفه، دبی مال و موزه آینده فاصله دارید. این موضوع یک اعتبار برای معمار Shaun Killa است که می خواست این سازه نمایانگر چشم انداز آینده دبی باشد. در هنگام استراحت و استفاده از خدمات در این سالن ماساژ می توانید نظاره گر چشم اندازی بسیار زیبایی نیز باشید. نمای بیرونی این سازه بسیار چشم گیر و خلاقانه می باشد. دبی یکی از شهر های توریست پذیر و بسیار زیبا محسوب می شود که در سال های اخیر شاهد پیشرفت های چشم گیری بوده است. دبی شهری که تا کنون محل اجرایی شدن طرح های نوین و خلاقانه معماران متعددی بوده و یکی از بلندترین برج های دنیا را در خود جا داده است شاهد اولین ساختمان اداری ساخته شده توسطچاپگرهای 3 بعدی خواهد بود. وی می افزاید :این اولین گام برای تبدیل شدن امارات به مرکز جهانی استفاده از این پرینترها و خلاقیت ساخت ساختمان های متعدد توسط این دستگاه هاست و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال های آتی شاهد اجرای پروژه های متعددی در این زمینه خواهیم بود. قطعا استفاده کردن از بلند ترین چرخ و فلک در جهان با ارتفاع باور نکردنی ۲۵۰ متری بسیار ترسناک و خطرناک به نظر می رسد، اما باید به این نکته مهم توجه داشت که این چرخ و فلک در حالی که بزرگ و مرتفع است، یکی از ایمن ترین چرخ و فلک های جهان است و استاندارد های بسیار سطح بالایی را در زمینه مسائل فنی و ایمنی به دست آورده است.

طبقه دوم، آینده در زمان حال: یکی از اهداف اصلی ساخت موزه آینده، نشاندادن نقش تکنولوژی در بهبود زندگی انسان است و این مسئله در طبقه دوم موزه بهروشنی قابل مشاهده است. با این حال مدیران دبی مال برای اینکه گردشگران دستخالی از این مرکز خرید بیرون نروند و خاطرهای خوش از آکواریوم دبی مال داشته باشند، این آکواریوم را به گونهای طراحی کردهاند تا قسمتی از آن از داخل دبی مال قابل مشاهده باشد. مرکز خرید جمیرا پلازا در سال ۱۹۹۴ با استانداردهای دبی افتتاح شد و جزو قدیمیترین مراکز خرید این شهر است، با این حال ارزش بازدید را دارد. اما در حال حاضر، این شهر میزبان اعجابانگیزترین ساختمانهای جهان است و گردشگری در این شهر حسابی رونق دارد. هر تکنولوژیای که در حال تغییر است در این بخش نمایش داده میشود. این ساحل که بین سینماهای ریتز کارلتون و ریل واقع شده است، به عنوان ساحلی شناخته شده است که همه امکانات رفاهی را نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز فراهم میکند. مجموعه اقامتی متنوعی نیز با دارا بودن قیمت های مقرون به صرفه ای برای بازدید کنندگان این ساحل نیز وجود داردکه میتوانید از آنها بهره مند شوید. این هدایای ویژه اشیایی هستند که تقریباً در هیچ جای دیگر مشابه آنها یافت نمیشود. ترکیبی از گوشت سفید یا قرمز گریل شده همراه با نان که در دبی حتما خوشمزهترین شاورماها را خواهید یافت. در بازار طلای دبی هر نوع جواهراتی یافت میشود. قبل از ساخت نهایی پروژه از اسکن لیزی برای مقایسه سازه ساخته شده استفاده شده ست که در نوع خود بی نظیر است. این سازه شگفت انگیز دارای ویژگی های مهمی بوده و فضایی بالغ بر ۳۰۰۰۰ متر مربع دارد. این طبقه که به ایستگاه فضایی هوپ نیز شناخته میشود حدود دو ساعت از وقت شما را به خود اختصاص میدهد. این سازه بیشتر به علت نمایش طرحی از آینده، ساخته شده از فولاد ضدزنگ و شیشه و حکاکی شده با 14000 متر خط عربی که به وسیله هنرمند و مجسمه ساز مشهور اماراتی متاربن لاهج طراحی شده، شناخته می گردد.

امکانات مناسبی در دبی برای شترسواری وجود دارد تا این وسیله نقلیه سابق اهالی دبی، به مسافران و گردشگران هم سواری دهد. از دیگر جاهای تفریحی دبی آکواریوم لاست چمبرز است .این آکواریوم ۶۵ هزار جانور دریایی دارد. قبل از اینکه درباره تفریحات دبی چیزی بگویم، بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ همه جاهای تفریحی دبی آنقدری گران نیست که نتوانید نزدیکشان شوید. پس اگر به موضوعی خاص علاقهمند هستید و یا حرفه کاریتان ایجاب میکند که در جهت پیشرفت شغلی در این جشنوارهها شرکت کنید، حتما از قبل درباره تاریخ برگزاری این رویدادها مطلع شوید تا بتوانید تور دبی خود را همزمان با این مراسمات تنظیم کنید. در واقع عین دبی 48 محفظه دارد که شما می توانید سوار آن ها شوید. یکی از جزایر مصنوعی دبی که اخیرا در سال ۲۰۱۸ به بهره برداری رسیده است، جزیره آبهای آبی نام دارد. در طراحی و ساخت این بنا از اسکن های سه بعدی استفاده شده و یکی از علت های شناخته شده این سازه بنای نامتقارن آن بوده که در مجله نشنال جئوگرافیک به ثبت رسیده است. این موزه به عنوان یکی از ۱۴ موزه مهم دنیا شناخته شده و جوایز زیادی از جهت معماری ویژه خود دریافت کرده است.

همانطور که اشاره کردیم، تعداد زیادی از واحدهای برج، در مالکیت برند آرمانی است و با عنوان شعبهٔ دوم هتل آرمانی شناخته میشود. از ویژگیهای خاص این سازه زیبا میتوان به معماری و نمای خاص آن اشاره کرد. در این تورهای لحظه آخری، ممکن است پرواز به قیمت ارزانتری به فروش برسد و یا حتی هتل، تخفیف خورده باشد و ارزانتر حساب شود. البته پیشنهاد پرشین هتل به شما عزیزانی که اغلب از مراکز خرید دبی بازدید میکنند؛ تهیه یک کارت تخفیف است. Mammoet پیشنهاد کرد که بزرگترین عناصر، پایه ها و کابل ها را مستقیماً از بارجی که با دو جرثقیل بالابر فوق سنگین خود وارد آن شده بودند، روی پایه ها نصب کنند. این فودکورت، بزرگترین مرکز غذاخوری دبی محسوب میشود. این مرکز خرید یکی از بزرگترین فروشگاههای لوازم خانگی و مبلمان است.و چهار برابر بزرگتر از از فروشگاه قدیمی است که در فستیوال سیتی دبی است.در سال دو هزار و یک ایکیا که فروشگاه در محل مارینا مال ابوظبی تاسیس کرد.که این فروشگاه برتر از فروشگاه ابوظبی مارینا است. همه ی مبلمان و پارچه ای که ۲۱۵ اتاق و سوئیت هتل و ۱۶۹ اقامتگاه را زینت می دهد، توسط خانه ورساچه به طور انحصاری برای هتل Palazzo Versace در دبی طراحی و ساخته شده است. بعلاوه اینکه تمام مبلمان مصرفی در این ساختمان ها توسط چاپگرهای 3 بعدی ساخته می شوند. گفتنی است این ساختمان که مساحتی به اندازه 186 متر مربع خواهد داشت طی چند هفته نصب و راه اندازی می شود. این ساختمان اداری هیچ شباهتی به ساختمان های موجود در فیلم های علمی تخیلی که در گذشته ساخته می شد نخواهد داشت و طبق برنامه ریزی های انجام شده این مجموعه برای اولین بار به عنوان مرکز کنترل و اجرای نمایشگاه "موزه آینده" که در ابتدای سال آینده برگزار می شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ماشین در دبی لطفا از سایت ما دیدن کنید.


نويسنده : چک مارکر


بهترین ایران مال کجاست؟

 

Riomaggiore , Cinque Terre ????????سفر ایتالیا ، یکی از دهکده های ساحلی خیلی زیبا ????❣️ یکی دیگر از شگفت انگیز ترین قسمت های مجموعه تفریحی توچال زیپ لاین می باشد. یکی از برتری های درند برای ورزشکاران و علاقه مندان به صعود، سرسبزی و هوای خوب موجود در این ناحیه می باشد که در کنار جاذبه هایی همانند تله سیژ دربند، بالا رفتن از کوه های البرز به خصوص قله توچال را هیجان انگیز تر کرده اند و به طور ویژه ای تبدیل به پاتوق گروه های مختلفی در تهران شده است. علی رغم آن که این ورزش جزو سرگرمی های مفرّح و هیجان انگیز است، تاکنون کمتر در ایران شاهد رونق آن بوده ایم که دلایل آن طبیعت کشور، دشواری طراحی و ساخت و ساز و دشواری تجهیز و نگهداری تجهیزات است. از همان ابتدای ساخت نهرکشی و درست کردن نهر برای آب دادن به چنارهای کاشته شده در دو طرف خیابان انجام شد. لذا اگر شما نیز جز طرفداران ورزش اسکیت هستید پیشنهاد می کنیم حتما این بازی را امتحان کرده و از انجام آن لذت ببرید. اولین رستوران در فودکورت طبقه سوم، رستوران قریشی است که کیفیت غذای آن را می توان از بوی مطبوع پیچیده در سالن حدس زد. عکاس: مجید مددیدر نگاه اول، نمای بیرونی رستوران باغ بهشت است که خیلیها را جذب خود میکند؛ اما این همه ماجرا نیست و فضا، دکوراسیون عالی و محیط زیبا و دوستداشتنی مزید بر علت هستند تا برای غذایی باکیفیت و دلپذیر، هزینه نسبتا بالایی بپردازید. این نمایشگاه همه ساله در شهر CANNES فرانسه برگزار شده و عرضه کنندگان و صاحبان تقاضا در صنعت ساخت مراکز تجاری را گرد هم می آورد.

ایوان بلور با نورپردازی بی نظیر و جذاب همچون کریستال های طلایی است که در زمین فرو رفته اند و فضایی فوق زیبا را برای ارائه ی نمایشگاه های چشمگیر و جذاب را فراهم می آورد. پیست اسکیت روی یخ (پاتیناژ) این مجموعه که در ایران یگانه و بی بدیل است امکان ورزش و تفریح را یکجا فراهم می آورد. بی شک تفریح در پیست یخ ایران مال به یکی از خاطره انگیزترین تجربیات شما تبدیل خواهد شد، پس خود را از آن بی بهره نکنید. پس از قاجار بی اعتنایی به عمارت و دست به دست شدن آن را به شدت فرسود تا این که دولت پهلوی از آن به عنوان وزارت معارف و صنایع مستظرفه استفاده کرد. پس از انقلاب اسلامی نیز این باغ برای مدتی در اختیار صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود تا این که در سال 1381 باغ فردوس به موزه سینمای ایران تبدیل شد. و یکی از اتاق های عمارت به محل نگهداری اشیا ارزشمند وعتیقه های باستانی که از نقاط گوناگون کشور جمع آوری شده بود تبدیل شد. تصمیم بر این بود که در این مجموعه که بعدها با اسمهایی مانند «موزه پول» یا «موزه تماشاگه پول» نیز شناخته شد، تعدادی از سکهها و اسکناسهای قدیمی ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته شود تا راه و رسم دادوستد در زمانهای قدیم برای ما نیز روشن شود. این بخش در واقع یک بازارچه سنتی است که با احیای معماری و فرهنگ ایرانی اصیل در درون یک مجموعه مدرن، مانند یک مروارید سفید میدرخشد.

این قانون در تاریخ ۳۰ امرداد ۱۳۴۶ به توشیح محمدرضا شاه پهلوی رسید. معمار این پارک استاد حسین محجوبی بوده است که پس از یک دهه تلاش های وی، این سازه در سال 1352 به اتمام رسید. دشمن شما تلاش میکند با انواع ترفندها یکپارچگی شما را از بین ببرد. همچنین اتاق جلسات، رستوران های ارائه دهنده منوهای سنتی ایرانی و بین المللی، کافی شاپ های مدرن و به روز، سالن های ماساژ و زیبایی، مراکز آب درمانی به همراه حمام ترکی، سونا و جکوزی، استخرهای مجزا، سالن های ورزشی، سالن های آمفی تئاتر و کنفرانس، سالن های مجهز برای برگزاری انواع مراسم و میهمانی ها و سایر خدمات، از امکانات هتل بازار بزرگ ایران است. برای شناخت بیشتر خیابان ولیعصر و به دست آوردن اطلاعات جامع در خصوص امکانات و دیدنیهای این خیابان با ما همراه شوید. البته چنین لباس هایی امروزه ممکن است چندان خریدار نداشته باشند و به همین دلیل، سرای ابریشم بیشتر حالت نمایشی دارد، ولی خرید برای عموم آزاد است. با علی انصاری بیشتر آشنا شوید». گالری فیروزه از جمله اماکنی است که در تیمچه حاج علی اکبر قرارگرفته است. این کتابخانه در تالاری به مساحت ۳۳۰۰ مترمربع قرارگرفته و با الهام از کتابخانه موجود در دانشگاه آکسفورد انگلستان بناشده است. این تالار، تالاری مدرن و زیبا برای نمایش آخرین دستاوردهای صنعت خودرویی دنیا و ارائه ی خودروهای مجلل می باشد. در وسط این باغ بزرگ که پر از چنارهای قطور و بلند است قصر ناتمامیدیده میشود که در شرف خراب شدن میباشد داخل عمارت تالاری وجود دارد ازاره های تالار، به شکل نوارهای عقیق مانند رنگ شده و درها از جنس چوب سدر به نظر می رسد و با عاج، خاتم کاری شده است، کف اتاق ها را با خاک پر کرده اند و کوبیده اند و حتی با آجرهای معمولی هم فرش نکرده اند به نظر میاید که کف پوش های ان را کنده اند و دزدیده اند.

در این آگهی بانک آینده در نظر دارد ۱۰۰ درصد سهام شرکت ایران مال (مالک پروژه بازار بزرگ ایران) را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط واگذار نماید. سقف این تالار خودرو لوکس نیز شکل هندسی خاص و نیمه گنیدی زیبایی دارد که تمام شیشه با سازه های فولادی است. سازه فولادی نما یه صورت Polygonal در پلان و Curved در مقطع طراحی گردیده است و پانل های آلومینیومی بر روی آن قرار می گیرند. در هر جایی از تهران که بودید نیز می توانید از طریق لوکیشن زیر خود را به آسانی با نقشه به مقصد برسانید کافیست بر روی مسیر دسترسی زیر کلیک کرده و اینترنت همراه و لوکیشن گوشی خود را روشن نمایید. وارد سرای زمرد که بشوید، خواهید دید که دور تا دور آن با فرش های بسیار زیبا پوشانده شده که هم برای نمایش و هم برای فروش هستند، البته خرید فرش ایران مال از سرای زمرد هم کار هر کسی نیست. در کفِ تالار، یک فرش دستباف ۱۲۸ متری پهن شده که محصول هنرمندانِ زحمت کش نیشابوری است. طبقه اول محل تجمع افراد و برگزاری ملاقات ها و جلسات ارائه مشخصات محصول و طبقه دوم محل سالن اصلی با ارتفاع ۲۳ متر احداث شده است.

در این مجموعه بین المللی فضایی به مساحت ۳۶۰۰۰ متر مربع به برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی اختصاص داده شده است. از جمله نمایشگاه های برگزار شده تا به حال می توان به نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری و همچنین نمایشگاه توسعه صنعت ساختمان (Cidex 2018) اشاره کرد. تاریخچه ساخت این مجموعه به دوران قاجار باز می گردد، در آن زمان از این کاخ به عنوان مکانی برای ییلاق شاهان استفاده می کرده اند، لازم به ذکر است که برخی بخش های این مجموعه تاریخی در دوران پهلوی ساخته شده است. از چوب است. در ساخت دیوارها و نمای تالار آیینه (که همگی از جنس شیشه هستند) بیش از ۴۰ میلیون قطعه شیشه ای استفاده شده و ساخت آن چیزی حدود دوسال و نیم طول کشیده است. در حال حاضر، بین ۳۰ تا ۴۰ قطعه فرش در سرا وجود دارد که ابعاد آن از دو متر و نیم شروع شده و تا ۷۰ مترمربع می رود. همچنین یک آبشار در بین دو راسته درخت های پالم وجود دارد که از طبقه سوم شروع می شود و بعد از ریخته شدن از چهار سکوی مرمری، تا انتهای سالن به صورت یک رودخانه کوچک ادامه پیدا می کند.

این کافه دقیقا در کنار ورودی های سالن های سینمایی ساخته شده و اگر تا شروع فیلم تان زمان زیادی مانده، می توانید کمی در این کافه استراحت کرده و یک نوشیدنی میل کنید. کافه کتاب یکی از کافه های محبوب ایران مال تهران است چرا که داخل باغ کتاب (کتابخانه جندی شاپور) قرار دارد و می توانید در حین میل کردن نوشیدنی خود، از کتاب های کتابخانه هم استفاده کنید. نمای داخلی تالار خودرو Car Showroom ایران مال در سه طبقه و پنج هزار متر مربع به گونه ای قرار گرفته است که طبقات در توالی یکدیگر ایجاد فرم هندسی خاصی را می کنند. بازار بزرگ ایران افتخاری است برای تمام دست اندرکاران این مجموعه که با هدف توسعه اقتصادی و ایجاد گردش مالی در کشور دست همبستگی به هم فشردند تا شاهد راه اندازی مجموعه ای باشیم که چشم انداز مراکز تجاری در ایران را دگرگون خواهد کرد. اخذ جوایز معتبر بین المللی از سایر دستاوردهای این مجموعه عظیم است که از جمله آن ها می توان به شاخص ترین مجتمع تجاری و چند منظوره منطقه خاورمیانه از سوی ارزیابی کننده مجموعه های تجاری جهان از جمله RLI طی سه سال متوالی و همچنین جایزه برتزین مال در حال افتتاح Most Anticipated Opening در سال ۲۰۱۷ از RLI اشاره کرد. گر به دنبال مکانی مهیج برای پاتیناژ(اسکیت روی یخ)هستید، ما شما را به پیست یخ ایران مال دعوت می کنیم.

پیست یخ بازار بزرگ ایران در ضلع شرقی مجموعه با مساحت ۳۶۰۰ مترمربع (منطبق با استانداردهای جهانی)، فضایی فراهم می نماید تا ضمن فراگیری رشته های ورزشی مرتبط نظیر پاتیناژ و هاکی روی یخ به همراه دوستان و خانواده از آن لذت ببرند در پیست یخ ایران مال با پوشیدن کفش های مخصوص بر روی زمینی همچون یخ سفید و سرد به اسکیت کردن می پردازید و همچون پروانه ای آزاد و رها به گردش مشغول می شوید. کنترل کیفیت این پروژه با شرکت کیسون بوده که شرکتی به نام در عرصه عمران می باشد و پروژه ی باغ کتاب تهران را نیز در دست اشته است. در این بخش علاوه بر مدیریت هوشمند لحظه به لحظه پرسنل،تمامی اطلاعات پرسنل اعم از اطلاعات فردی و پرونده کامل کاری که شامل فعالیت ها و تیکت های ارسالی و دریافتی است در دسترس خواهد بود. همچنین ساعات کاری این مجموعه در روزهای عادی به جز روزهای سوگواری و شنبه از ساعت 10 تا 18 میباشد. هوای فوقالعاده و امکانات کافی و بینظیر این منطقه، این گردش را دلپذیرتر خواهد کرد. امکانات تیراندازی با کمان و دارت بهصورت تفریحی برای آقایان و بانوان در هر ردۀ سنی در این مجموعه فراهم شده است و نیز این باشگاه برای علاقهمندان به فعالیت در این رشتهها بهصورت حرفهای زیر نظر مربیان باتجربه کلاسهای آموزشی برگزار میکند. نکته جالب توجه در فضاهای تجاری ایران مال این است که هر طبقه به یک گروه کالایی خاص اختصاص یافته است تا باعث هم افزایی بین بخش های مختلف گردد. مأموران پس از مدتی آنها را یافته به زندان انداختند. نظرات و خاطرات خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید. در سال 1290 ظلّ السّلطان باغ را خرید و چنانچه در خاطرات سال 1292 می نویسد این باغ به مسعودیّه ملقب شد.

این عمارت چشمنواز به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و بعد از گذشت سالیان هنوز هم ابهت و زیبایی خودش را حفظ کرده است. دربند تهران از مکانهای تکرار نشدنی این شهر است که با طبیعت چشمنواز و جشنوارههای مزه متعدد، این امکان را به شما میدهد که برای چند ساعت از صمیم قلب خوشحال بوده و از دغدغههای روزمره دور شوید. البته ارجاعاتی نیز وجود دارند که زمان ساخت این بنا را به دوره شاه سلیمان صفوی نسبت میدهد. دکوراسیون داخلی آن هم مورد تحسین خیلیها قرار گرفته است و محیط دنج آن جان میدهد برای جمعهای خانوادگی. محیط این کافه نسبت به سایر کافه های ایران مال کمی دنج تر و خلوت تر بوده و حدود ۴۰ نفر ظرفیت دارد. آیا می توان گفت که سرانه مطالعه در ایران پایین است؛ به این علت که مردم نمی توانند به کتاب دسترسی داشته باشند؟ و از معروفترین و قدیمیترین بناهای تهران به شمار می رود. در وسط مجموعه، در کنار بناهای سنتی، باغ دیدار است که با معماری فوق العاده مدرن و زیبا، یکی از اصلی ترین جاذبه های ایران مال است. این عمارت یکی از قدیمی ترین بناهای کاخ گلستان است، این بنا در ضلع جنوبی مجموعه قرار داشته و وجه تسمیه بنا به نام عمارت بادگیر به علت وجود برجهای بادگیر آن است. یک سکه آماده کنید و یکی از آرزوهای مهم تان را به خاطر بیاورید و زمانی که وارد بازارچه شدید، سکه را در فنجان آرزوها انداخته و شما هم یک سکه به این «فنجان آرزوها» اضافه کنید. در این گالری، آثار تزیینی و نمایشی ایرانی گذاشته شده اند.


نويسنده : چک مارکر


آهنگ جدید مجید خراطها به نام «مامورای زندونم عین خودت دیوونن»

متن آهنگ مامورای زندونم عین خودت دیوونن مجید خراطها

واسه خاطر تو بود اگر یه عمر مست شدم اگه به قول خودت پاپتی و پست شدم
من که آروم بودم پشت تو دعوا کردم حرف بد بلد نبودم که دهن وا کردم
تو گفتی پشت من هستی تو بهم قول دادی من شرارتی نبودم تو منو هول دادی
من رفیق باز بودم با تو دلم تنها شد واسه خاطر تو بود پام به زندون وا شد
با وجود اینکه واست میدونستم مردم واسه وایسادن پشت تو ابد هو خوردم
نه ملاقات من اومدی نه من زنگ زدم ببین سلولمو با بخت خودم رنگ زدم
مامورای زندونم عین خودت دیوونن من تنهارو از انفرادی میترسونن
گفتی اسمتو نیارم میدونم معنیشو من دیگه آخر خطم خودتم شاکی شو
مردنم برام یه جشنه من به مرگ خندیدم پشیمون نیستم از اینکه جا زدی جنگیدم
تو میگی که بی گناهی من تو فکر دیگم همه خوبا زیر حکما میدونن چی میگم
چه شبایی که اذون گفت و نشستم بیدار که میان میبرنم الان پای چوبه ی دار
حالا درس معرفت رو تو بهم حالی کن پشتمو خالی کردی زیر پامم خالی کن
این تو این چارپایه این بار اقلا رو باش لااقل وقت کشیدنت تو هم پررو باش

 

 آهنگ جدید مجید خراطها به نام «مامورای زندونم عین خودت دیوونن»


نويسنده : چک مارکر


اطلاعات تکان دهنده درباره مرکز خرید ابن بطوطه دبی

 

File:Baheg 1.jpg - Wikimedia Commons این موزه از گذشته الهام گرفته و با نگاه به آینده بازدیدکنندگان را به خود مجذوب میکند. با این برنامه این امکان را دارید تا از رستورانها و موضوعات آشپزی آنها مطلع شوید، بلیتهای اکسپو را تهیه کنید و از قابلیت جیپیاس آن استفاده کنید. در این طبقه تکنولوژیهای متنوع و بهروز به بازدیدکنندگان نمایش داده میشوند که همواره در حال تغییر هستند و میتوانید از آخرین تغییرات علم فناوری مطلع شوید. دبی بهعنوان پایتخت توریستی و گردشگری کشور امارات شناخته میشود و زیباترین ساختمانهای دنیا را در خود جای داده است. به واسطه همه این امکاناتی که در این کشور ایجاد شده است، جمعیت بسیاری از مردم به قصد گردشگری از فرودگاه برای تردد استفاده می کنند. طبقه چهارم اختصاص دارد به کشف بومشناسی و محیط زیست که هدف از آن درک مردم از تغییرات آب و هوا و ساخت ابزاری جهت کمک به آیندهای بهتر می باشد، همچنین یکی از بخش های دیگر در این طبقه بانک DNA یا صندوق حیات می باشد، که درون جعبه هایی شیشه ای حدود 2400 کد ژنتیکی از حیوانات، حشرات، موجودات دریایی، گیاهان و دانههای ذخیره شده شده است و شما می توانید به راحتی آنها را مشاهده نمایید. طبقه چهارم دارای یک بخش ویژه به نام بانک DNA است و در آن به نگهداری ۲۴۰۰ کد از ژنتیک موجودات متنوع مانند گیاهان، حیوانات، حشرات و دانهها پرداخته میشود.

در بیشتر غرفه های بخش تونسی به کشفیات 8 گانه دانشمند جزایری پرداخته شده است. با آسانسور شیشه ای به طبقه ۲۵ هتل می رسید و در مسیر با شگفت انگیزترین مناظر خلیج فارس روبرو خواهید شد. در"زی وان" و سالن هتل غذاهای سبک و نوشیدنیهای عصر سرو می شود. در این مکان زیبا می توانید خاطرات خوب و خوشی را در کنار خانواده تان رقم بزنید. در زمان های قدیم این قلعه برای اقامت خانواده حاکم، مقر دولت و پادگان و زندان استفاده میشد. مدت زمان بازدید بین ۲ تا ۳ ساعت است و در این زمان میتوانید با قسمتهای مختلف موزه آشنا شوید. اتوبوس: اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی دبی برای جابهجایی مسافران به مقصد پایانههای فرودگاه و برعکس در نقاط مختلف شهر در حال تردد هستند. مسئولان گردشگری دبی نیز برای رونق صنعت گردشگری این کشور، همه ساله جاذبههای تفریحی دبی را در کنار جاهای دیدنی دبی رونق میبخشند تا مسافران لحظههای خاطرهانگیزی را در این شهر سپری کنند. این استودیو شامل تئاتر روباز ورود به دنیای رنگین روستاهای هندی همراه با رقصهای محلی (Rangmanch) و رایدهای ۴ بعدی مربوط به پرواز کریش و نبرد ری وان (Extraordinary Rides) است که افراد، میتوانند لحظات خاطرهانگیزی را در این استودیو تجربه کنند. از آنجا که چشم دبی طولانیترین ساختمان عمودی ثابت در دنیا است، با دوستان، خانواده و عزیزان خود راهی برای ایجاد خاطرات خوبی را رقم بزنید به علاوه، دوطبقههایی که در برج متوقف میشوند، انواع رستورانها و فروشگاههای دستهچینی را در اختیار دارند که میتوانید در هر طبقه از غذاها و یادگاریهای محلی لذت ببرید. شیعیان امارات که به دستههای بومی و غیربومی تقسیم میشوند، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای اکثریت سنی و نیز برای حکومت مرکزی حساسیتبرانگیز نبودند، ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موجی از شور و احساسات، مسلمانان تمامی منطقه را فراگرفت و شیعیان امارات نیز از این امر مستثنا نبودند.

زمانیمحبوب و مهریان،1391، ص95) به طور کلی، پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان پدیدهای بزرگ و شگرف، نگاه جهانیان را به پتانسیل دینی و سیاسی عظیم اسلام جلب میکند و رسانهها، اخبار آن را به طور وسیعی در سراسر جهان پخش میکنند. با توجه به نکات گفته شده در این مطلب میتوانید خریدی متفاوت و فوق العادهای را در بازار طلای دیره در دبی تجربه کنید. این ساختمان معمولاً بطور مصنوعی گرم می شودوبا دیگر ساختمانهای مناسب پرورش گیاهان نظیر شاسی های سرد(Cold frames) و بسترهای گرم ( Hot beds) متفاوت است. هدف از ساخت این موزه رواج و توسعه فناوریهای روز و هوش مصنوعی و رباتیک، برای پیشرفت امارات و شهر دبی و به منظور آزمایشگاهی جهت پرورش ایدهها و طرحها در دنیای واقعی است و با تامین مالی و ایجاد بازاریابی برای دستاوردهای اولیه ایدهها، بر توانمندی آنها تمرکز می کند. این طبقه با هدف پرورش خلاقیتهای کودکان ساخته شده است. برای بازدید از موزه آینده دبی باید هزینه ای را حدود 145 درهم پرداخت کنید، هزینه بلیط برای کودکان زیر سه سال و معلولین، و سالمندان اماراتی رایگان است. همه ساله خیل کثیری از هموطنان عزیز برای بازدید از جاذبه های شهر دبی و گذراندن لحظات شاد و مهیج به دبی سفر می کنند.

همانطور که گفتیم دبی یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا که در حاشیه دریای خلیج فارس قرار گرفته است، موزه آینده دبی نیز یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب در این کشور می باشد. شهر بازی آی ام جی ورلدز ادونچر (IMG World of Adventure) که به اختصار به شهربازی آی ام جی شهرت دارد، یکی از مهیج ترین شهربازی های سرپوشیده در شهر دبی است. این محله از جاذبههای گردشگری فاصله زیادی دارد و بیشتر محل اقامت افراد محلی و ساکنین سنتی دبی است و سبک زندگی سنتی دبی در آن جریان دارد. خریداران میتوانند مارکهای ممتاز مانند “Lacoste” و “Armani Exchange” و سوغاتیهای محلی ارزان را در دیره سیتی سنتر پیدا کنند. ساحل مارینا دبیساحل مارینا در مارینا دبی واقع شده است که در امتداد خط ساحلی ساخته شده است و شامل مکانهای ساحلی مسکونی، استراحتگاههای مجلل و جاذبههای دیگر است. مسابقاتی که بعد از جام جهانی مهمترین رویداد فوتبال ساحلی است که هر ساله به انجام می رسد. پس از یک روز موجسواری، روی شنهای طلایی استراحت کنید یا در خط ساحلی زیبا قدم بزنید. «کیلا دیزاین» شرکت طراح و سازنده سازه این موزه که مدعی است در راه معماری سازگار با محیط زیست قدم بر میدارد در توصیه این بنا گفته است که نمای این ساختمان شامل 1024 صفحه است که بهطور کامل توسط روباتها ساختهشدهاند که اولین نمونه از این نوع در خاورمیانه است.

هر صفحه نما از چهار لایه تشکیلشده و هر لایه پس از طی 16 مرحله فرآیند ایجاد شده است. این نوشتهها نقلقولهایی از آل مکتوم هستند. این نوشته ها، که درباره آینده دبی هستند و پنجره های این بنا محسوب می شوند؛ توسط هنرمند اماراتی، مطار بن لاحیج، طراحی و اجرا شده اند. این ساختمان به زبان عربی صحبت می کند؛ بر روی دیوارهای آن، نقل قول هایی از حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، به صورت خوشنویسی حکاکی شده است. از دیگر جاذبههای نزدیک موزه آینده دبی میتوان به موزه سکه، معبد هندو دبی، برج خلیفه، موزه شهرداری دبی، گالری مجلس، دیوار قدیمی و تاریخی دبی، مسجد جمیرا الکبیر، خانه شیخ سعید آل مکتوم، دبی مارینا و قلعه تاریخی الفهیدی اشاره کرد. وجود انواع کافه و رستوران در مرکز خرید ابن بطوطه شما را تا انتهای گشت زدن جهت انتخاب اجناس پشتیبانی خواهند کرد. ارزش و قیمت طلا، هر روز در نوسان است. این سینما روز به روز پیشرفت کرده و به امکاناتش افزوده میشود. این خانهها با رنگهای زیبا و کاربردی، گویی ابزاری برای چیدمان و تزئین باغ گل هستند. فرودگاه آل مکتوم وسعتی برابر با 140 کیلومتر مربع دارد. موزه آینده دبی حدود ۳۰.۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، موزه آینده دبی که در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ برابر با سوم اسفندماه ۱۴۰۰ افتتاح شد و به عنوان یک سازه نامتقارن توسط مجله نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبا در جهان شناخته شده است. هتلهایی که در ابتدای اتوبان شیخ زائد واقع شدهاند، حدود 10 دقیقه تا دبی مال و 20 دقیقه تا امارات مال فاصله دارند. این برج از نظر تاریخی و از گذشته به برج شیخ رشید معروف بوده است. مینی لند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قابل توجه است که نسخه های مینیاتوری فوق العاده با جزییات ساخته شده از Lego از مکان های دیدنی ای مانند برج خلیفه را نشان می دهد.

چطور میتوان به این امکان سفر کرد و از جاذبه های این محیط ها استفاده کرد؟ خلاصهای از هنر و معماری هندی- اسلامی را میتوان در این بخش از مرکز خرید ابن بطوطه دبی مشاهده کرد. از قسمتهای جالب توجه موزه میتوان به ایستگاهی اشاره کرد که ۴۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی با همکاری اداره آب و برق دبی در آن تولید میشود. هزینه خرید این کارت بیست و پنج درهم است و میتوان بهدفعات آن را شارژ کرد. از پیچیدهترین سازههای شهر دبی میتوان به موزه آینده اشاره کرد که دارای بنای بینظیر است. طبقه سوم موزه آینده دبی دارای یک فضای کاملا آرام که همانند یک آرامشبخش برای شما عمل می کند، این طبقه واحه نام دارد، دراین طبقه به نوعی طراحی شده که ذهن شما را تقویت می کند و با درگیر کردن حواس مختلف ذهن شما تغذیه می شود، در این بخش انواع درمانهای متنوع بر طبق نیازتان وجود دارد که می توان به حرکت درمانی، احساس درمانی، زمین درمانی، ارتباط درمانی و مرکز مدیتیشن اشاره کرد که به شما ارائه می شود و می توانید از آن ها بهره مند شوید. در ادامه به معرفی بخشهای مختلف خواهیم پرداخت. در ادامه به بررسی این قسمت های هیجان انگیز می پردازیم.

هر قطعه از پنل های نما، به صورت جداگانه طراحی، تولید و در نهایت نصب شده اند. نمای بیرونی این موزه، از 1024 قطعه 4 لایه، به مساحت 17 هزار متر مربع، با فولادی ضد زنگ و ضد حریق پوشیده شده است. املاک است به طور کامل با پنجره های کنده کاری شده پوشیده شده است خوشنویسی عربی، یک عنصر فوق العاده چشم نواز دیگر به شما می دهد. این بنای خارق العاده، با طراحی چشم نواز و معماری بی نظیر، هر گردشگری را محو تماشای خود می کند. دارای نورپردازیهای حرفهای است و تماشای نمای آن در شب لطف دیگری دارد. مرکز خرید ابن بطوطه جنب بزرگ راه شیخ زاید قرار گرفته است و به همین دلیل دسترسی به این مرکز خرید بسیار راحت است.این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال است و شامل 270 واحد تجاری است. اولین اثر خانهی موروثی یک تاجر مروارید ایرانی است که در سال ۱۸۹۰ ساخته شده است و بعدها شیخ احمد بن دلموک (معروف به مروارید تجار اماراتی) در آن سکونت گزید و امروزه میتوانید با بازدید از آن زندگی یک خانوادهی سنتی را تجربه کنید. از مهمترین طراحان آن میتوان به مطر بن لاحج اشاره کرد که ساختار کلی ساختمان یعنی شکل بیضی نقرهای درخشان آن را طراحی کرده است. • آینده برای کسانی خواهد بود که قادر به تصور، طراحی و ساختن آن هستند، آینده منتظر نمی ماند، می-توان آن را، امروز طراحی کرد و ساخت. مسئولان و دولت این شهر نیز همواره در تلاش هستند، رفاه و امکانات بیشتری برای گردشگران فراهم کرده و مکان های جدیدی، برای بازدید آن ها ایجاد کنند.

همچنین شهردبی به عنوان گران ترین شهر دنیا شناخته می شود ، بنابراین سعی کنید که پرواز و هتلی که انتخاب می کنید با قیمت های مناسبی باشد ، سعی کنید برای تهیه تور معراج گشت آسمان را انتخاب کنید تا این امکان را داشته باشید که پول بیشتری در این شهر لاکچری خرج کنید . اشاره کرد. ترن هوایی این شهربازی فوق العاده محبوب بوده و یکی از مهیج ترین مکان های موشن گیت دبی به شمار می رود. اسکی در سرزمین آفتاب سوزان، یکی از هیجان انگیز ترین ورزش هایی است که می توان تجربه کرد. در این منطقه لوکس ترین و مدرن ترین مکان های اقامتی برای توریستها و گردشگران خارجی فراهم شده است. این سازه، از شگفتی های دنیای معماری و مهندسی بوده و یکی از پیچیده ترین طراحی ها در جهان، محسوب می شود. طبقه بالایی این قلعه به وسیله ستونهای چوبی نگهداری می شوند و از نخل در سقف آن استفاده شده است که همراه با گل و لای گچ می باشد. حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانهای با برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاحها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی اماراتی است. یکی دیگر از بهترین هتل های دبی، هتل برج العرب جمیرا است که چشماندازی بینظیر بهسمت خلیج فارس دارد. با این که رستوران های مختلف دیگری در داخل برج العرب وجود دارد، اما رستوران المنتها یکی دیگر از رستوران های مجلل هتل به شمار می رود. بازدید بخش های مختلف این موزه، از طبقه پنجم شروع شده و از بالا به پایین است. طبقه پنجم موزه آینده دبی آینده جهان را پیش روی بازدیدکنندگان قرار میدهد. در طبقه پنجم شما با یک تور دو ساعته در آینده سفری خیالی می کنید و آینده را تجربه میکنید.


نويسنده : چک مارکر


4 راه‌ها برای رفع اشتباه پارک ملی گلستان

 

ایسنا - ایران زیباست؛ «دشت لار» از دیگر جاهای دیدنی و تفریحات رامسر آبگرم سادات محله است، که از جاذبههای طبیعی و بکر این شهر به شمار میآید. جمعیت دهستان لاویج، مسلمان معتقد به شیعه اثنی عشری می باشد ( بیشترین عامل گسترش اسلام ومذهب شيعه روی آوردن و نیازمند شدن سادات علوی به این منطقه است). این روستا در دهستان بیرونبشم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده است. این روستا را میتوانید در دهستان جیرنده در نزدیکی عمارلو پیدا کنید. در دامنههای این کوه دشتهای باصفای پر از گزنههای کوهی وجود دارند. در جاده اسالم به خلخال رستورانهای محلی وجود داند که در آنجا میتوانید خوشمزهترین و سالمترین غذاهای محلی استان گیلان که با محصولات ارگانیگ تهیه میشوند را میل کنید و دلی از عذا درآورید. در این نوشته ضمن معرفی دشت دریا سر تنکابن، جواب سوال به دشت دریاسر کجاست، آبوهوای دشت دریاسر شهسوار در پاییز و بهار، فاصله تهران تا دشت دریاسر، تفریحات در دشت دریاسر و راهنمای سفر به دشت دریاسر، آب و هوای دریاسر، اقامتگاه دشت دریاسر، جاذبههای گردشگري و جاهای ديدني نزديك به دشت و وسايل مورد نياز براي سفر به دشت دریاسر صحبت خواهیم کرد. از اين اقامتگاهها ميتوان به اقامتگاه بوم گردی کلچال تنکابن، اقامتگاه بومگردی خانه بلوط، اقامتگاه بوم گردی یارا، اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت، اقامتگاه بومگردی خونه مادرجون، اقامتگاه بومگردی ترنگ، اقامتگاه بوم گردی یادگار دوست و اقامتگاه بومگردی آوای باران را اشاره كرد. منطقه کجور به همراه کلارستاق، لنگا، تنکابن، سختسر و هوسم بخشی از رویان کهن بود که بعدها رسمتدار نام گرفت.

طبیعت این منطقه بسیار جذاب بوده و حضور در آن شما را مملو از احساس تازگی، شادابی و آرامش خواهد کرد. برای رسیدن به قلعه اصلی باید حدود هزار پله را بالا بروید تا به قلعه برسید و به محض اینکه عظمت قلعهای با ۱۵۰۰ متر دیوار و ۶۵ برج و بارو را میبینید از راهی که طی کردهاید اصلا احساس خستگی نخواهید کرد چرا که طبیعیت زیبا و بکر در طول مسیر قلعه تمامی خستگی را از تن شما بیرون خواهد کرد. اما تابهحال فکر کردهاید که دشتی بهتر و زیباتر از این تصاویر هم در ایران خودمان وجود دارد؟ در گذشته این قلعه بهعنوان محلی امن در زمان جنگ استفاده میشد و هماکنون عضوی از میراث فرهنگی کشور است. بهتر است که همراه خود لباس مناسب سرما نیز داشته باشید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید؛ حتی لباسهای بارانی در فصل بهار نیز پیشنهاد میشود تا دچار مشکل نشوید. بنابراين وسايل مورد نياز براي سفر به دشت دریاسر، کفش مناسب براي پیادهروی، پتو، لباس اضافه، لباس گرم، غذا و خوراكي، داروهاي شخصي، كارت شناسايي، عصای کوهنوردی در صورت کوهنوردی، قمقمه آب، چراغ قوه، پاور بانك و كيسه زباله است. از آنجایی که در پیرکوه نمی توان وضع آب وهوای آن را پیش بینی کرد بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید تا اگر با سرما رو به رو شدید دچار سرما خوردگی نشوید. در فصل بهار این منطقه دارای آب و هوای مطبوع و دلپذیری است و تابستانها برای رهایی از گرمای شدید گزینه مناسبی است. برای اقامت در روستای اولسبلنگاه ماسال جای نگرانی وجود ندارد چرا که اقامتگاههای و خانه های محلی با امکانات رفاهی کامل برای اقامت مسافران تهیه شدهاند. پیشنهاد تیم پلازا به شما دوستانی که قصد اقامت در این روستای بینظیر شهرستان ماسال را دارید این است که خوردن غذاهای محلی و صبحانههای لذیذ که از محصولات ارگانیک تهیه میشوند را از دست ندهید.

این روستای زیبا دارای آبشارها و رودخانههای فصلی و دائمی زیادی است که در زمستان هم به واسطه بارش برف و یخ زدن آبشارها، منظرهای حیرتانگیز را پیش چشمان شما قرار میدهد. دشت تنکابن در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. ویلاهای لوکس مرزنآباد در بخشها و نواحی مختلف این خطه، وجود دارند. برای رسیدن به آبشار ویسادار بسته به اینکه در کجای کشور اقامت دارید راههای مختلفی وجود دارد. اما، از آنجایی که در فصل سرما با وجود برف و بارش باران رفتن به این قلعه کاری نسبتا سخت و دشوار است و ممکن است از عهده هر کسی برنیاید، توصیه ما برای رفتن به این جاذبه تاریخی و دیدنی در استان گیلان به ترتیب فصلهای بهار، پاییز و تابستان میباشد. بازار نعلبندان که از بازار های قدیمی و جاذبه های گردشگری گرگان است قرار گرفته در بافت قدیمی گرگان و حد فاصل میدان شهرداری و چهار راه میدان است. اسطوره ها می گویند این قلعه محل زیست دیو هایی بوده که در برابر دادن آب به مردم، از آنها باج و خراج می گرفتند. تا جایی که اسکی در برف های آلوارس درست به فاصله یک ساعتی شنا در دریای خزر و رود ارس بوده و وقتی مرز شمالی پذیرای گردشگران خارجی است، در مرز های جنوبی گردشگران استان های دیگر پذیرای مهمان نوازی اردبیلی ها هستند. یکی پر آب، بسیار شور و عمیق که خواص درمانی دارد، و دیگری ترش مزه و نارنجی رنگ که در اطراف آن رسوبات آهن قابل مشاهده است.

اگر هم از علاقهمندان به کمپ هستید در دل طبیعت و جنگلهای اطراف آبشار ویسادار این امکان برایتان فراهم است و گزینه بسیار مناسبی است. جاده دو هزار از تنکابن شروع میشود و تا رسیدن به ارتفاعات آن دو هزار متر راه در پیش دارید، در این فاصله امکانات رفاهی و تفریحی فراوان و مجموعه اقامتی، با کیفیتی عالی برای گردشگران فراهم شده است. اگر قصد سفر به گیلان را دارید، از چمخاله و جاذبه های گردشگری فوق العاده آن غافل نشوید. اگر قصد بازدید از آبشار دارنو را دارید، باید تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید و اگر با منطقه آشنایی ندارید، از یک راهنمای محلی برای طی کردن مسیر کمک بگیرید. برای رفتن به این روستای ییلاقی و زیبا باید از جاده فوقالعاده لاهیجان سیاهکل عبور کنید که زیبایی منحصر به فردی دارد. وجود قلهای بلندبالا که یکی از دلایل اصلی سرسبزی و زیبایی منحصر به فرد گیلان است از ویژگیهای این منطقه ییلاقی است. در این دو فصل سال بارش باران تقریبا کمتر از فصلهای دیگر است و مانعی برای تفریح و گشت و گذار وجود ندارد. در طول سال بارندگیهای زیادی در روستای جواهرده صورت میگیرد و علت آن هم شاید بیشتر بهخاطر این است که جواهرده در ارتفاعات بلند کوههای البرز مثل سماموس، رجه یا واژک سه برار رژه و سرخ قله قرار گرفته است.

گونههای متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن میزیستند و در حال حاضر زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابیها، دار غاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک است. در فصلهای بهار، تابستان و پاییز و شما میتوانید بهراحتی از این دشت دیدن کنید. آبشار ویسادار یکی از مرتفعترین آبشارهای گیلان. در گیلان گردی امروز سعی کردیم تا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی گیلان که برایتان شناخته شده هستند و هم نامی از آنها نشیندهاید را معرفی کنیم. امکانات رفاهی در دریاسر تنکابن وجود ندارد و این منطقه بهعنوان یک منطقه بکر طبیعی شناخته میشود پس درصورتیکه میخواهید شب را در دشت بمانید حتماً باید وسایل گرمایشی مناسب به همراه کیسهخوابهای مناسب سرما به همراه داشته باشید، چراکه شبهای این دشت در هر موقع از سال بهشدت سرد است. برای محل اقامت خود هم اصلا نگران نباشید چرا در طی چند سال اخیر با توجه به استقبال زیاد گردشگران از این منطقه در اطراف آبشار کلبه های چوبی با امکانات اولیه مناسب تعبیه شدهاند که اگر تمایل داشته باشید برای چند روز در دل طبیعت و جنگل زندگی کنید میتوانید از کلبههای چوبی را اجاره کنید. علاوه بر اینها در این مجموعه، تفریحایت متنوع دیگری همچون: بیلیارد، اسنوکر، بولینگ نیز وجود دارد که برای ساعتهای میتوانید در این مجموعه تفریح کرده و لذت ببرید. اما باید بگوییم که چندین تفریح بسیار جذاب و هیجان انگیز و جالب در این جنگل منتظر شما هستند تا کمی هیجان به سفرتان اضافه کنند.

این تله کابین در مجموعه تفریحی بام سبز شهر لاهیجان قرار دارد و بهجهت دسترسی مناسب یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار این شهر است. علاوه بر جاذبه آبشارها، طبیعت سرسبز جنگل های هیرکانی و نزدیکی با پارک ملی گلستان و مسیر ارتباطی مشهد- گرگان، هوای لطیف و فرح بخش، بویژه در فصل تابستان، از امتیازات ناحیه آبشار لوه به عنوان یک جاذبه طبیعی گردشگری ایران است. منطقه گالشکلام از دیگر جاذبه های دیدنی چمخاله است که از طبیعتی بسیار زیبا و بکر برخوردار می باشد. پیشنهاد می شود اگر به این شهر زیبا سفر کردید و در میان گردش در جزیره ارشیا چمخاله به دنبال تفریحی مهیج و متفاوت بودید، پرواز با پاراموتور را فراموش نکنید. از آبشارهای خیره کننده گرفته تا حوضچههای آب گرم شفا بخش، هر آنچه که تصور میکنید در این روستا خواهید یافت. در منطقه زیبا و دیدنی درفک و در بالای قله درفک شاهد یک قله آتشفشانی و غاری یخی خواهید بود که برف را در تمام طول سال برای روستاییان در خود نگه میدارد. این منطقه یکی از بهترین گزینهها برای افرادی است که علاقه زیادی به کوهنوردی دارند چرا که در مسیر صعود به قله درفک زیبایی دشت و جنگل را در تلفیق با ابهت صخرههای سنگی خواهید دید. این آبشار با ۱۵ متر ارتفاع از بلندی سنگی و به شکل نیمدایره آب را به زمین میریزد و منظرهای خارقالعاده خلق میکند. از رشت تا به این شهر برسید حدودا ۲ ساعت در راه هستید. در جواهرده نیز آداب و رسوم و جشن های خاصی وجود دارد که نه تنها برای افراد بومی این منطقه ارزشمند تلقی می شود بلکه این جشن های خاص گردشگران را نیز به خود جذب کرده است. افراد علاقه مند به ماهیگیری معمولا از اوایل ماه خرداد تا شهریورماه به این منطقه مراجعه می کنند و هر هفته به صید ماهی می پردازند.

اگر در تعطیلات آخر هفته به این روستا بیایید روستا مملو از گردشگران است که همه آنها به یک مسیر میروند. درواقع هرچه در فصل بهار شما این دشت را سرسبز و زیبا میبینید در فصل پاییز میتواند آن را سراسر رنگی و مانند یک تابلوی نقاشی مشاهده کنید. تصاویر این درختان تازه جان گرفته در کنار هوای بهاری گیسوم و شکوفههای رنگی آلوچه و دیگر درختان، تصویری زیبا و رؤیایی را برای مسافران اینجاده ایجاد میکند. چمخاله در پاییز دارای مناظر بی نظیر هزار رنگی می باشد که مطمئنا ساعات خوشی برای شما رقم خواهد زد. جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا، یک جزیره زیبا در دل شهر چمخاله است. از دیگر روستاهای زیبا در استان گیلان که حتما پیشنهاد میکنیم در گیلان گردی خود سری به آنجا بزنید روستای دیلمان است. دیلمان منطقهای بهشتی در نزدیکی سیاهکل است که دارای طبیعت بینظیر با مناظر با شکوهی است که پیشنهاد میکنیم دیدن آنرا به هیچ وجه از دست ندهید. این دشت در بین جنگلها و کوهها محصورشده است و تا مدتها از دید انسانها محصور مانده بود. روستای اولسبلنگاه از معروفترین روستاهای شهر ماسال در استان گیلان است. در اطراف تالاب زیبای چاف، آب و هوا بسیار معتدل و کمی مرطوب است و درختان سرسبز و گیاهان بیشمار بسیار زیبا محیط را دلنشینتر میکنند. چمخاله یکی از بی نظیرترین مناطق ساحلی در استان گیلان است که با زیبایی هایی که دارد گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. البته برخی از گردشگران و مسافران ترجیح میدهند که از شلوغی و ازدحام دور باشند و در این بازه زمانی با تحمل سرما، خود را به ساحل زیبای چمخاله میرسانند. این سد خاکی در منطقهای واقع شدهاست که به لحاظ تاریخی دارای اهمیت زیادی است. به علاوه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی، چشماندازها و مناظر طبیعی متنوع، جاذبه توریستی و تفرجگاهی فوق العاده داشته و همه ساله مورد بازدید و استفاده تعداد زیادی از مردم شهرها و روستاهای استانهای همجوار و مسافرین و بازدیدکنندگان از نقاط دور دست کشور و حتی خارج از کشور قرار میگیرد.

روستای جواهرده روستای ییلاقی، سرسبز و مملو از جاذبه های دیدنی می باشد و در تمام طول سال هزاران گردشگر داخلی و خارجی برای گردش، تفریح و استراحت به آن سفر می کنند. همین امر باعث شده است که دشت حتی در گرمترین روزهای سال هم دارای آبوهوای معتدلی باشد. معمولاً افرادیکه از جاده هراز به سمت آمل حرکت میکنند، میتوانند در مسیر منطقه لاریجان از این کتیبه تاریخی دیدن کنند. بازدید از این تالاب در فصل پاییز لذت زیادی دارد چرا که رنگهای بیشمار طبیعت هوش از سرتان خواهد برد و هوای خنک منطقه لذتتان را دوچندان خواهد کرد. جاده زیبا و دیدنی اسالم به خلخال که از استان گیلان آغاز میشود و در استان اردبیل به پایان میرسد پوشیده از درختان سربه فلک کشیده و زیبایی است که در فصل بهار و تابستان سرسبزی آن هوش از سرتان میبرد و در پاییز درختان به رنگ نارجی درآمده و طبیعیت زیبایی را پیش روی شما قرار میدهند. آب وهوای آن از سه اقلیم خشک ، نیمه خشک و نیمه مرطوب تشکیل شده که وجود پوشش های گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل های انبوه و زیست جانوران بسیار متنوع را در آن امکان پذیر کرده است. ییلاق سوباتان دارای دیدنیهای بسیار همچون دریاچه نئور، آبشار ورزان، رودخانه لیسار و … در ۱۸ کیلومتری جنوبغربی گرگان در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه، آبشاری به همین نام قرار گرفته است. کدام دشت در فصل بهار و در اردیبهشت ماه به بهشت تشبیه شده است؟ بهترین ییلاق گیلان برای بهار و تابستان کدام منطقه است؟ ساده بگویم، این منطقه یکی از مسیرهای صعود به این قله مشهور گیلان است. قاوُرما (گوشت تازه تفت داده شده و آبپز که برخی ساده و برخی همراه با ادویه جات و سبزیجات مانند ژیگو مصرف میکنند، برخی گوشت لخم را در ظرف شیشهای ریخته و در قابلهای پرآب میجوشانند.

البته برای رسیدن به این آبشار زیبا مدت كوتاهی نیاز به یك پیاده روی ساده و لذت بخش می باشد. نکته قابل توجه درباره این آبشار این است که، دسترسی به بالای آبشار ویسادار سادهتر از آبشارهای دیگر است و میتوانید آن بالا بنشینید و از تماشای ریزش باشکوه آب لذت ببرید. یک نکته مهم که لازم است در گیلان گردی برای رفتن به قلعه رودخان مد نظر داشته باشید اطلاع از فصل مناسب برای رفتن به این مکان تاریخی و دیدنی در استان گیلان میباشد. این مبلغ صرف پاکسازی، جمع آوری زباله و ساخت امکانات تفریحی و رفاهی این مکان می گردد. قطعا ساخت چنین سازه عظیمی نیاز به مطالعات زیادی دارد، اما به نظرم ۳۴ سال برای این کار خیلی زیاد است. محمدرضا بختیاری در گفتوگو با ایسنا، با بیان این که این پروژه در ابتدای کار قرار دارد، اظهار کرد: طبق این پروژه قرار شده که حق آبه تهران به این شهر منتقل شود که برای این مهم ساخت تونل ۳۰ کیلومتری از پایین دست سد و محل فرار آب تا بالای نیروگاه کلان مورد تصویب وزارت نیرو قرار گرفته است. تله کابین بام سبز لاهیجان در مجاورت خود کافه، رستوران، شهربازی و امکانات رفاهی مناسبی دارد که برای یک گردش یک روزه همراه با خانواده گزینه بسیار مناسبی است. درباره شرایط آب و هوایی این منطقه در استان گیلان باید بگوییم که، آبشار ویسادار در میان جنگل در دامنههای کوه تالش آب و هوایی بسیار مطلوبتر از نقاط نزدیک به دریا در این استان دارد. در بخش بالا آدرس دریاسر تنکابن آورده شده است.

شیب مسیر تا دشت دریا سر ملایم است البته در برخی از نقاط مسیر شما باید از شیب تندی بالا بروید ولی در کل مسیر پیادهروی شما را اذیت نمیکند. این امر باعث طراوت و شادابی درختان در اطراف این دشت شده به نحویکه جنگل این دشت را میتوان بی نظیر توصیف کرد. از نکات جالب این دشت، میتوان به این موضوع اشاره کرد که از چهار طرف توسط چهار کوه بلند احاطهشده که معروفترین و بلندترین آنها کوه الموت نام دارد. از مهمترین مقاصد گردشگری استان مازندران میتوان به آبشارهای آن اشاره کرد، آبشارهایی نظیر ترا، سنگ نو، ایج و نارم. » در این مقاله طبق آماری که از محلیان شیرآباد گرفته شده به بهترین آبشارهایی که از طبیعتی بکر و بینظیر برخوردارند میرویم تا با مکانهای دیدنی استان گلستان بیشتر آَشنا بشیم. شاید جالب است که بدانید ۲۵۰ هکتار از اراضی رامسر، دارای گیاه گل گاو زبان هستند که قسمت عمده آن در جنت رودبار پیدا می شود که بسیار مرغوب است. چشمه گل رامیان در استان گلستان، شهرستان رامیان و در پنج کیلومتری جنوب شهری به همین نام واقع شده است. تصویر دشتی پر از گل در کنار جنگلهای انبوه و کوههای بلندی که حتی در فصل بهار نیز از برف پوشیده شدهاند میتواند دل هر گردشگری و طبیعتگردی را به وجد بیاورد. خوب است بدانید که در اطراف آبشار لونک مواردی چون منقلهای بتونی برای برپا کردن آتش، غرفههایی برای فروش صنایع دستی استان گیلان و آب لوله کشی وجود دارد و به همین دلیل گردشگران بسیاری در حین سفر به این منطقه، ساعاتی را نیز در کنار آبشار لونک میگذرانند. این روستای زیبا که نام آن معنای جایگاه بلندی میدهد که بر روی آن درخت ممرز رشد میکند در میان جاهای دیدنی گیلان کمنظیر است.


نويسنده : چک مارکر


آنچه می توانید از تایگر وودز در مورد دبی مال بیاموزید

 

بسیاری از کسانی که تاکنون به دبی سفر نکردهاند یا مدت زمان کافی را برای گشتوگذار در این شهر سپری نکردهاند، ممکن است تصورات محدود و احتمالاً اشتباهی از جاذبه های دبی داشته باشند. در مقاله بهترین پارک های آبی دبی نیز میتوانید با سایر جاذبههای آبی این شهر آشنا شوید. شما میتوانید تصمیم بگیرید که به کدام بخش سر بزنید و چه مدت در هر جاذبه آن وقت بگذرانید. نکته جالب درباره این موزه این است که برخلاف همه موزه ها که با نمایش آثار تاریخی گذشته سعی در بررسی زمان های پیشین دارند، در این مکان شما به جای گذشته، آینده را خواهید دید. نمای بیرونی موزه جملاتی الهام بخش از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات را به زبان عربی از آینده دبی نمایش می دهد که به وسیله پانل های کامپوزیت ضد حریق شکل گرفته اند. در این مطلب، ۷ تا از بهترین پارک های آبی دبی را به شما معرفی کردیم و اطلاعات لازم از جمله قیمت پارک آبی دبی، شماره تماس و ساعات کاری آن را در اختیار شما قرار دادیم. در صورت خریداری بلیط به صورت آنلاین تا یک ماه فرصت دارید تا به وسیله ی برقراری تماس با هتل روز خود را مشخص نمایید. همانطور که از نام پارک آبی آیسلند مشخص است، این پارک تم یخی دارد و به یکی از جاذبههای دبی تبدیل شده است.

این ساحل را با نام قصر سیاه نیز میشناسند. ضمنا به جرات می توان گفت که هیچ طرح و نمونه ای از طلا وجود ندارد که در جهان طراحی و ساخته شده باشد و شما نتوانید آن را در این بازار پیدا کنید و اینکه شهرت بازار طلا دبی زمانی به اوج خود رسید که در دهه 40 میلادی تمامی بازرگانان و کار آفرینان از کشورهای هند و ایران غرفه های خود را در این بازار برپا و افتتاح کردند . از دیگر پتانسیل های ساحل لامر در امارات می توان به انجام انواع فعالیت های تفریحی در این ساحل زیبا اشاره نمود. زمانیمحبوب و مهریان،1391، ص95) به طور کلی، پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان پدیدهای بزرگ و شگرف، نگاه جهانیان را به پتانسیل دینی و سیاسی عظیم اسلام جلب میکند و رسانهها، اخبار آن را به طور وسیعی در سراسر جهان پخش میکنند. این شهربازی با سرسرههای طولانی و هیجان انگیز و چرخ و فلکهای بزرگ خود شناخته میشود. اما دبی مال این آکواریوم پهناور و زیبا را در خود جای داده و امروز به یکی از مهمترین مراکز تفریحی دبی تبدیل شده است. آکواریوم لاست چمبرز در منطقه لوکس جمیرا قرار دارد. آکواریوم لاست چمبرز طراحی بسیار زیبا و بینظیری دارد. انواع وسایل بازی، آکواریومی جذاب به نام لاست چمبرز و غواصی در آب از ویژگیهای این پارک آبی دبی است. بد نیست اشاره کنیم که در نزدیکی دبی مال به یکی از بهترین رستوران های ایرانی دبی دسترسی خواهید داشت که «دانیال» نام دارد. در مجموع این ساحل برای پیاده روی، بازی های آبی، بازی های ساحلی ، شنا بسیار مناسب است. در کنار کوه برفی این مجموعه نیز پارک برفیای قرار دارد که دارای محوطه بازی به مساحت 3000 هزار متر مربع می باشد.

چگونه طلای نو را از دست دوم تشخیص دهیم. در داخل این پارک زیبا چند رستوران هندی وجود دارد که زیبایی های این شهربازی را چند برابر کرده است . در حقیقت چه به دنبال هیجان و چه به دنبال آرامش باشید، در پارک های آبی دبی میتوانید آن را تجربه کنید. شما میتوانید پس از رزرو تور دبی و سفر به این مقصد دیدنی با قطار متروی دبی به مقصد الراس رفته یا با قایق ابرا (یک قایق سنتی) به ایستگاه دیره اولد سوق (Deir Old Souk abra station) بروید. در حالی که محوطهای برای پیکنیک و باربیکیو برای یک میانوعده آرامشبخش در کنار دریا تدارک میبینید، بچههای شما میتوانند در چندین زمین بازی که در اطراف ساحل قرار دارند، بازی کنند. هاوا هاوا یک زمین بازی به شکل زیر می باشد که می توانید روی آن بالا و پایین بپرید و از هیجان معلق ماندن در هوا برای چند ثانیه، لذت ببرید. تاکسی شماره ۱، به سبک تاکسی های بمبئی طراحی شده اند که با سرعت بالا در خیابان ها حرکت می کنند. در ساحل السیف دبی که منطقه سنتی دبی و محل اتصال دبی قدیم و دبی مدرن است، کشتی ها و قایق های قدیمی مانند: قایق عبره به چشم می خورد. امکانات رفاهی ساحل سانست دبی شامل : حمام، اتاق های تعویض لباس، خدمات اینترنت رایگان، غریق نجات، رستوران و زمین بازی کودکان می باشد. جالب است بدانید که در این ساحل امکانات رفاهی و خدماتی چندانی برای مسافران در نظر نگرفتهاند. این پیست اسکی به سبک واقعی کوهستانی ساخته شده است و تجربه اسکی واقعی را به ماجرا جویان ارائه می دهد و یکی از سرگرم کننده ترین کارهای شبانه در دبی است. خیلی از مغازه ها، طلای مشابهی را با قیمت های گوناگون می فروشند که اینکه شما آن را با چه قیمتی خریداری کنید بسته به چانه زنی خودتان دارد. تا قبل از ساخت چرخ و فلک دبی، چرخ و فلک "های رولر" در لاس وگاس بزرگترین چرخ و فلک جهان بود.

هدف اصلی از تاسیس موزه آینده دبی، ارائه یک تجربه جذاب، علمی و فرهنگی به بازدید کنندگان است. علاوه بر بنای آن، آنچه که در طبقات و داخل موزه آینده دبی به نمایش در آمده است، نشان از دیگر پروژههای جاهطلبانه شهر دارد، تصویری از آینده با اطلاعات و جزئیات فراوان. در یک طبقه هم به کودکان و نحوه تشویق آنها برای حل کردن دشواریهای آینده بشر پرداخته میشود. خور دبی یا دبی کریک یک نهر از آب خلیج فارس است که از میان شهر دبی عبور کرده و بسیاری از دیدنی های دبی را در خود جای داده است. به دنبال سرگرمی های عالی بین شهربازی های دبی هستید؟ به یاد داشته باشید که طلا به وزن فروخته می شود (اگر تصمیمتان جدی است می توانید از طریق روزنامه ها از قیمت بین المللی روز طلا مطلع شوید)، پس تنها می توانید روی تراش و ساخت جواهرات چانه بزنید. همه نمایشگرها با استفاده از مواد بازیافتی و میلیون ها لامپ LED کم مصرف ساخته شده اند. می توانید در هنگام استفاده از تمامی این وسایل گوشی موبایلتان را همراه داشته باشید و یا حتی می توانید یک دوربین را در بند کلاه خود قرار دهید و این لحظات را برای خودتان ثبت کنید. انواع وسایل بازی مانند چرخ فلک، سورتمه سواری، سفینه فضایی، سرسرههای پیچ در پیچ، تونلها و استخرها از امکانات لگولند هستند.

مساحت کلی این پارک آبی ۱۴۱ هکتار است که شامل سرسره های عظیم، رودخانه ی خروشان، استخر های کوچک و بزرگ، وسایل بازی هیجان انگیز، سرزمین کودکان، نبرد با کوسه و … در کنار این ساحل برج ها و آسمان خراش های بسیاری نیز به چشم می خورند.در این ساحل می توانید از امکانات مختلفی از قبیل زمین بازی کودکان، رستوران، کافه و کلوب ورزشی دیدن کنید. با انبوهی از رستوران ها، کافه ها، غذاخوری ها، جواهر فروشی ها و سایر فروشگاه های خرده فروشی، بهعلاوه فضاهای بیرونی برای بازارها و رویدادهای عمومی، در حال حاضر گردشگران را جذب خود می کند. باغ معجزه یا دبی میراکل گاردن از معروفترین مکان های دیدنی دبی است که بهطور معمول هر سال از ماه نوامبر تا آوریل (تقریباً از آذر تا اردیبهشت) پذیرای گردشگران جهان است. اگر با خانواده به دبی سفر میکنید و میخواهید که تمام همراهان شما از تماشای جاهای دیدنی دبی لذت ببرند، بازدید از گاردن گلو را از دست ندهید. زیر مجموعههای گاردن گلو شامل 5 بخش مختلف میشوند و رویهمرفته، در آنها 10 میلیون لامپ ال ای دی در نهایت دقت کنار هم چیده شدهاند تا یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی را بسازند. با توصیفاتی که از این پارک مطرح است، احتمالاً دریافتهاید که گاردن گلو یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی در شب است.

اما از ساعت ۷ و نیم شب به بعد شما نمی توانید بلیط را به صورت حضوری دریافت کنید مگر آنکه قبلا بلیط را به صورت آنلاین خریداری کرده باشید. بازدید کنندگان می توانند مجموعه تاپ، ژاکت، کفش و موارد دیگر را از این فروشگاه خریداری کنند. پس میتوانید انتظار امکانات آنچنانی همانند مرکز ماساژ را داشته باشید. این پارک آبی بزرگ، امکانات تفریحی و خدماتی بسیاری دارد. در این مرکز خرید حدود ۶ میانه بازار یا سالن اصلی وجود دارد که هر یک، از شهرها و جاذبه هایی که سیاح بزرگ مراکشی قرن چهاردهم یعنی ابن بطوطه در طول دوران زندگی خود ازآن ها دیدن کرده است، الهام گرفته شده است. به طوری که در صورت سفر در این فصل می توانید حتی در مکان های غیر از پاساژها و هتل ها به خرید و تفریح و حتی اقامت بپردازید. در این بازار لباس های مختلفی از تمام کشورها دیده می شوند. کسانی که به سفر و همچنین غذاهای لذیذ علاقه مند هستند هرگز نباید به راحتی از دیدن بازار ادویه ی دبی بگذرند. کودکان بدون شک با دیدن این همه موجود دریایی زیبا و جذاب به وجد خواهند آمد. میتوانید با ریلکس کردن در این ساحل به تماشای موجودات دریایی مانند کوسهها بپردازید. جالب توجه است که شما با خرید بلیط، میتوانید وارد قاب دبی شوید و از طبقات بالای آن، چشمانداز بیمانندی از شهر را تماشا کنید. این ساحل دارای یک کتابخانه به صورت رایگان است که شما می توانید کتاب قرض بگیرید و هنگامی که بر روی ساحل طلایی رنگ دبی دراز کشیده اید و در حال مطالعه کردن کتاب هستید از این فضا لذت ببرید.

این اطلاعات به روز به ما کمک میکند تا بدانیم طلایی که می خواهیم بخریم چقدر نوسان قیمت داشته است و ما چقدر می توانیم چانه بزنیم. اگر از ایران به دبی سفر کردید، می توانید به بخش های مختلف بازار طلا دبی سر بزنید تا طلایی که با سلیقه شما جور است، را خریداری کنید. به خصوص، باید به این مسئله اهمیت داد که نرخ طلا در امارات و سایر کشور های جهان با دلار آمریکا ارزیابی و نرخ گذاری می شود. در دبنگ(Dabangg )، بیش از هزار طرفدار روی صندلی های چند ردیفی در یک متری صحنه به طور زنده خواهند نشست، که شاهکار عالی با اتومبیل های اختصاصی، حقه های طناب بازی و بیشتر از آن را نشان خواهد داد. پارک بالیوود دبی همراه با انواع بازی ها و سرگرمی های آن که بر اساس دنیای فیلم های هندی و بالیوودی ساخته شده است، مناسب ترین انتخاب برای افرادی که قصد سفر به دبی را دارند می باشد. همچنین در بعضی از اتاق ها یک بالکن نیز در نظر گرفته شده است. این پارک داری امکانای همانند دکههای غذا، بازیهای کامپیوتری، اتاق بازی و سایر امکانات اجاره ماشین در دبی است. ویترینهای این مجموعه در هشت اتاق تقسیم شدهاند و با لمس شیشه هر یک آنها میتوانید اطلاعات جزئی هر سکه را ببینید، یا تصویر آن را بزرگتر کنید. فقط بازدیدکنندگان هشت سال و بالاتر می توانند در شنای دلفین Aquaventure شرکت کنند. فقط به خودتان میآیید و متوجه میشوید که یک نیمروز کامل در پارک آبی آکواونچر حضور داشتهاید. اگر خانواده شما نیز به تفریحات آبی علاقهمند هستند، شکی نیست که بازدید از پارک آبی آتلانتیس Aquaventure با حضور کودکان تجربه رضایتبخشتری است. در ازای هر نفری که به این ساحل وارد می شود باید ورودی دریافت شود؛ این ساحل تفریحات رفاهی متنوعی دارد و همچنین مناظر تماشای ساحل دبی بسیار زیباست و افراد زیادی سالانه از آن دیدن میکنند.

از گذشته تا امروز کویر امارات یکی از زیباترین کویرهای دنیا به حساب میآمد و مسافران اغلب به دیدن صحرای دبی میرفتند. ولی اگر شما هم دوست دارید تا در بازار طلا دبی یک خریدی منحصر به فرد و به یادماندنی را امتحان کنید بهتر است به دبی سفر کنید و به این شهر فوق العاده و زیبا قدم بگذارید و از بازار طلا دبی دیدن کنید.بازار بزرگ طلای دبی که در دیره که در قسمت قدیمی دبی قرار گرفته، می باشد. بلندترین قسمت برج، طبقه 163 آن است، اما بازدید عموم مردم از آن امکانپذیر نیست. علاوه بر تمام اینها، در ساعات صبح میتوانید صبحانه خود را در قاب دبی رزرو کنید و در یک بازه زمانی 45 دقیقهای که به «45 دقیقه طلایی» معروف است، آن را میل کنید. طبق نظرات گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از قاب دبی حوالی ساعت 17:00 است، زیرا در این بازه زمانی از روز، منظره غروب خورشید بسیار دلنشین است. زیرا در این شهر تجربههایی خواهید داشت که در گذشته هرگز نداشتهاید. بهترین سواحل دبی را باید بشناسید تا در هنگام سفر به دبی بهترین تفریحات را داشته باشید. در دبی تفریحات زمستانه متعددی وجود دارند. برای افرادی که قدشان بلندتر از 1.10 متر است حدود 336 درهم محاسبه میشود و اگر بلیط پارک آبی وایلد وادی را بصورت آنلاین رزرو کنید، هزینه270 درهم خواهد بود.بلیط برای افرادی با قد پایینتر از 1.10 متر حدود 284 درهم و در صورت خرید آنلاین 220 درهم است. در هنگام بازدید از دبی مال بخشی از آکواریوم را میتوانید به صورت رایگان ببینید. در زیر دبی می توانید در یک آکواریوم 48 متری قدم بزنید و با کوسه ها رو در رو شوید و تجربه ای جالب داشته باشید که آدم را شگفتزده می کند .


نويسنده : چک مارکر


کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟


دیزل ژنراتور یک وسیله الکتریکی و مکانیکی مهم است که برای تولید برق از انرژی ذخیره شده در گازوئیل (بنزین) استفاده می شود. این دستگاه ها در تامین برق بیمارستانی، منبع تغذیه ساختمان و تجهیزات صنعتی و در مکان ها و شرایطی که در مواقع بروز بحران نیاز به منبع تغذیه پایدار است، استفاده می شود. برخی از ویژگی ها و کاربردهای مهم دیزل ژنراتورها به شرح زیر به طور کامل توضیح داده شده است:

1. اصل کار: دیزل ژنراتور از اصل کار موتور دیزل استفاده می کند. در یک موتور دیزل، سوخت (دیزل) می سوزد و انرژی مکانیکی تولید می کند. این انرژی مکانیکی به یک ژنراتور منتقل می شود که آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

2. قابلیت تامین برق در مواقع اضطراری: یکی از زمینه های اصلی استفاده از دیزل ژنراتورها تامین برق در مواقع اضطراری است. در صورت قطع برق یا سایر مشکلات منبع تغذیه، دیزل ژنراتور به طور خودکار راه اندازی می شود و تا زمانی که نیاز است برق مداوم را تامین می کند.

3. کاربردهای صنعتی: دیزل ژنراتورها در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، معدن، ساختمان، کشاورزی و تولید یا تامین برق موقت استفاده می شوند. آنها توانایی تامین برق مناطق دورافتاده یا خارج از شبکه را دارند.

4. کاربردهای نظامی: دیزل ژنراتورها در کاربردهای نظامی بسیار مهم هستند. از آنها برای تامین برق تجهیزات نظامی، پایگاه های نظامی و ارتش در مناطق جنگی یا عملیات بشردوستانه استفاده می شود. کاربردهای دریایی: کشتی ها، کشتی های باری و قایق های تفریحی نیز از ژنراتورهای دیزلی برای تامین برق و تولید برق استفاده می کنند.

6. کاربردهای خودروسازی: دیزل ژنراتورها در خودروهای باری و کامیون‌های باری برای تأمین انرژی برای تجهیزات داخلی و بار از جمله یخچال‌ها، تجهیزات ترموکینگ، و تجهیزات الکترونیکی به کار می‌روند.

7-مزایای اقتصادی: دیزل ژنراتورها معمولاً از نظر مصرف سوخت به صرفه تر از سایر ژنراتورها مانند ژنراتورهای گازسوز هستند. بسیار جذاب است زیرا می تواند برق را با راندمان بالا حتی در شرایط اضطراری و محیط های سخت تولید کند.

8. گزینه های برق: دیزل ژنراتورها در توان های مختلف از ژنراتورهای کوچک خانگی گرفته تا ژنراتورهای صنعتی با قدرت بالا تولید می شوند که می توان آنها را بر اساس نیاز تنظیم کرد.

9. کنترل و کنترل: اکثر ژنراتورها از سیستم های کنترل و کنترل برای برنامه ریزی و نظارت بر توان خروجی استفاده می کنند. آنها می توانند برق را به صورت خودکار و بر اساس نیاز سیستم تامین کنند.

در نتیجه، دیزل ژنراتورها به عنوان یک راه حل مهم تولید برق در شرایط مختلف استفاده می شوند. از نظر اقتصادی و کاربردی جذاب بوده و در زمینه های مختلف مانند صنعتی، نظامی، دریایی، خودروسازی و مصارف خانگی بسیار کاربردی هستند. http://khouznews.ir/fa/news/280414

دیزل ژنراتورها برای تولید الکتریسیته از انرژی ذخیره شده در سوخت دیزل (گاز) استفاده می شوند و کاربردهای گسترده ای در مکان ها و شرایط مختلف دارند. کاربردهای اصلی دیزل ژنراتورها عبارتند از:

1. منبع تغذیه اضطراری: یکی از کاربردهای اصلی دیزل ژنراتورها تامین برق در مواقع اضطراری است. در صورت قطع برق یا بلایای طبیعی مانند طوفان، زلزله و سایر بلایای طبیعی، دیزل ژنراتورها به طور خودکار روشن می شوند و منبع تغذیه پایدار را برای مدت زمان مورد نیاز فراهم می کنند.

2. کاربردهای صنعتی: دیزل ژنراتورها در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز، معدن، ساختمان، کشاورزی، کشتیرانی و تولید برق به صورت منبع تغذیه موقت یا موقت استفاده می شوند. آنها از نظر عملکرد و قابلیت حمل عالی هستند.

3. کاربرد نظامی: موتورهای دیزلی در کاربردهای نظامی بسیار مهم هستند. آنها برای تامین انرژی تجهیزات نظامی، پایگاه های نظامی و نیروها در مناطق جنگی یا عملیات امدادی استفاده می شوند.

4. کاربردهای دریایی: کشتی ها، کشتی های باری و کشتی های دریایی نیز از ژنراتورهای دیزلی برای تامین برق و تولید برق استفاده می کنند. از نظر کارایی و قابلیت حمل و نقل در شرایط دریایی مناسب هستند.

5. کاربردهای خودرو: دیزل ژنراتورها در خودروهای باری و کامیون ها برای تامین انرژی برای تجهیزات داخلی و محموله از جمله یخچال ها، تجهیزات ترموسایکلینگ و تجهیزات الکترونیکی استفاده می شوند.

6. کاربردهای کشاورزی: ​​در کشاورزی معمولاً از دیزل ژنراتورها به عنوان منبع برق برای کشاورزان و مزارع استفاده می شود. از آنها می توان برای روشنایی، تجهیزات الکتریکی و سایر تجهیزات کشاورزی استفاده کرد.

7. کاربرد در صنایع خاص: دیزل ژنراتورها در صنایع خاصی مانند پالایشگاه ها، معادن زیرزمینی، برق رسانی در مناطق قطبی و بیابانی و سایر شرایط خاص استفاده می شوند.

به طور کلی موتورهای دیزلی به عنوان یک راه حل پایدار برای تامین برق در مکان ها و موقعیت های مختلف مانند بلایای طبیعی، شرایط اضطراری، صنایع، صنایع نظامی و خصوصی استفاده می شوند و نقش بسیار مهمی در تامین انرژی دارند.

با توجه کامل به کاربردهای مختلف دیزل ژنراتورها، می توان مزایا و کاربردهای این دستگاه ها را با جزئیات بیشتری بررسی کرد:

8. منافع مالی. دیزل ژنراتورها به طور کلی نسبت به سایر ژنراتورهای الکتریکی مانند ژنراتورهای گازی مصرف سوخت بیشتری دارند. این مشکل به ویژه در مناطقی که به شبکه اصلی برق دسترسی ندارند یا هزینه ساخت شبکه برق بسیار زیاد است، اهمیت دارد.

9. سهولت نصب و استفاده: نصب و کارکردن دیزل ژنراتورها نسبتاً آسان است. آنها می توانند به سرعت در مواقع اضطراری یا در جاهایی که انرژی مورد نیاز است فعال شوند. علاوه بر این، استفاده از آنها نیاز به کار کمتری دارد.

10. عمر طولانی: دیزل ژنراتورها عمر مفید طولانی دارند مشروط بر اینکه تعمیر و نگهداری منظم انجام شود. این باعث می شود سرمایه گذاری در این دستگاه ها طولانی مدت باشد.

11. قابلیت تنظیم قدرت: دیزل ژنراتورها در توان های مختلف از سایز کوچک خانگی تا ژنراتورهای صنعتی قدرتمند تولید می شوند که می توان آنها را به صورت دلخواه بر اساس نیاز تنظیم کرد. این به آنها اجازه می دهد تا در هر نوع برنامه ای مورد استفاده قرار گیرند.

12. راندمان بالا: دیزل ژنراتورها کارآمد هستند و قدرت پایداری را در کاربردهای اضطراری و صنعتی ارائه می دهند. می تواند بارهای سنگین را حمل کند و برای مدت طولانی به کار خود ادامه دهد.

13. حفاظت از محیط زیست: دیزل ژنراتورها از جمله نیروگاه هایی هستند که منابع انرژی زیادی برای تولید برق مصرف نمی کنند. این مشکل باعث کاهش آلودگی محیط زیست می شود، زیرا مصرف سوخت دیزل در مقایسه با سایر منابع انرژی بهینه تر است.

14. کنترل و نظارت پیشرفته: اکثر دیزل ژنراتورها مجهز به سیستم های کنترل و نظارت پیشرفته هستند که به کاربران اجازه می دهد عملکرد خود را بهبود بخشند، برنامه ها را حفظ کنند و مصرف سوخت را بهینه کنند.

به طور کلی دیزل ژنراتورها به عنوان منبع انرژی پایدار و اقتصادی با کاربردهای متنوع در صنایع مختلف و در شرایط مختلف بسیار حائز اهمیت هستند. هنگامی که نوبت به برق رسانی در کاربردهای اضطراری، نظامی، صنعتی و صنعتی خاص می رسد، این تجهیزات نقش حیاتی ایفا می کنند و به تامین برق پایدار و قابل اعتماد کمک می کنند.

موتور برق بخریم یا دیزل ژنراتور؟

انتخاب بین موتور الکتریکی و دیزل ژنراتور بستگی به نیاز، بودجه و مورد استفاده خاص شما دارد. هر کدام از این دو گزینه ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. نیاز به برق رسانی مداوم یا فعالیت پاره وقت: اگر نیاز به برق رسانی مداوم دارید و هر لحظه ممکن است برق شهر قطع شود، دیزل ژنراتور انتخاب مناسبی است. این دستگاه به طور خودکار فعال می شود و منبع تغذیه پایدار را فراهم می کند.

2. کاربردهای صنعتی و صنعتی سنگین: در صنایعی که برای کارهای سنگین نیاز به تامین برق با توان بالا دارید، معمولا دیزل ژنراتورها انتخاب بهتری هستند. قدرت تولید بیشتری دارند و می توان از آنها برای مصارف صنعتی و صنعتی سنگین استفاده کرد.

3. هزینه های نصب و نگهداری: موتورهای الکتریکی معمولاً هزینه نصب و نگهداری کمتری نسبت به دیزل ژنراتورها دارند. اگر بودجه محدودی دارید یا نیاز به یک برنامه خانگی یا هزینه کمتری دارید، موتور الکتریکی ممکن است انتخاب بهتری باشد. http://khouznews.ir/fa/news/280422

4. دوام و مصرف سوخت. دیزل ژنراتورها به عنوان یک منبع پایدار انرژی و مصرف سوخت اقتصادی شناخته می شوند. آنها بهره وری بالایی دارند و می توانند برای مدت طولانی بدون توقف کار کنند.

5. کاهش مصرف انرژی: ژنراتورهای الکتریکی معمولاً انرژی کمتری نسبت به ژنراتورهای دیزلی مصرف می کنند. اگر مصرف انرژی برای شما مهم ترین معیار است، ممکن است یک ماشین الکتریکی مناسب باشد.

6. نیاز به تعمیر و نگهداری منظم: دیزل ژنراتورها برای حفظ عملکرد بهینه خود نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم دارند. این جنبه باید در نظر گرفته شود و یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم برای ژنراتورهای دیزلی باید برنامه ریزی شود.

در نهایت، تصمیم بین موتور الکتریکی و دیزل ژنراتور به نیازها و ویژگی های پروژه یا برنامه شما بستگی دارد. بهتر است با مشورت متخصصان و مهندسان برق و مکانیک تصمیم نهایی را بگیرید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.


نويسنده : چک مارکر


اطلاعات تکان دهنده درباره بیشترین فالوور اینستاگرام Exposur

 

Tablet pc, Chat message and Group icons set. Copy documents, Education and Recovery computer signs. Vector Tablet pc, Chat message and Group line icons set. Copy documents, Education and Recovery computer signs. Share, View document symbols. Touchscreen gadget, Speech bubble, Managers. Vector شهربازی آی ام جی دبی stock illustrations به این دلیل که تهیه و دریافت این خدمات به صورت با کیفیت و با استفاده از شیوه های اصولی منجر به رشد حساب کاربری و پیج کاربران در اینستاگرام خواهد شد. در جدول زیر میتوانید با پرطرفدارترین شاخ های اینستاگرام ایران آشنا شوید. اواخر مهر 95 پیج او با 4.4 میلیون فالوور هک شد و برای ساعاتی عکسی از پادشاه عربستان سعودی و پرچم این کشور بر روی صفحه مشاهده میشد. 5- برای ادامه مراحل خرید بر روی دکمه (خرید را ادامه بده) کلیک کنید. با افزایش تعداد فالوور‌های واقعی ارزان پیج شما تعداد بازدید، لایک، کامنت و به صورت کلی نرخ تعامل پیج شما افزایش پیدا می کنید. اهمیت خرید فالوور اینستاگرام و سایر خریدهای تکمیلی مانند خرید کامنت اینستاگرام زمانی ارزش آن مشخص می گردد که مخاطبان جدید با مشاهده تعداد بالای فالوور اینستاگرام؛ تعداد بالای لایک، کامنت، ویو و … فالوور به معنای دنبال کننده است که یکی از مهم ترین بخش های اینستاگرام می باشد. مهم ترین دغدغه تمام افرادی که می خواهند فالوور اینستاگرام خریداری کنند این است که از چه سایتی این فالوورها را خریداری کنیم؟ اگر قصد خرید فالوور فیک برای پیجتان را دارید، بهتر است تعداد زیادی فالوور فیک را به صورت یک جا خریداری نکنید، زیرا ممکن است اینستاگرام نسبت به فالوورهای پیج شما مشکوک شود و مشکلاتی برای پیجتان به وجود بیاید. اینستاگرام در تلاش است تا با پیج هایی را که از فعالیت های فیک استفاده می کنند را شناسایی نماید، به همین دلیل کاربرانی خریداری این دست فعالیت ها را دارند بهتر است که در بازه های زمانی مختلف اقدام کنند زیرا خرید یکباره می تواند اینستاگرام را نسبت به فعالیت های پیج مشکوک سازد. اگر بتوانید فالوور واقعی و فعال برای پیج خود خریداری کنید در کمترین زمان ممکن می توانید به اهداف کاری خود برسید.

یعنی اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد اما پست های شما لایک کمتری داشته باشد، حس خوبی به کاربران نخواهد داد. از طرف دیگر زمانی که فردی به بازدید از این صفحات می پرداخت، متوجه عدم توازن بین تعداد فالوورها و میزان بازدید از یک پست می شد و اعتماد خود را به این صفحه از دست می داد. یک دسته دیگر از صفحات اینستاگرامی که طرفداران و فالوورهای زیادی دارند، صفحات مربوط به فوتبالیستهای ایرانی است. معمولاً درصد بالایی از کسانی که در اینستاگرام حضور دارند، علاقه زیادی به پستهای جنجالبرانگیز دارند، مثل حواشی هنرمندان. اگرچه شرکت دوم، به دلیل تعداد فالوورهای نجومی خود در نگاه اول بهتر به نظر می رسد اما با نگاهی واقع بینانه، به دلیل تعامل کم، پروفایل بسیار کم ارزشی است.کاربرانی که فالوورهای تقلبی اینستاگرام دارند، توانایی تعیین واقعی میزان فالوور خود در اینستاگرام را ندارند چون نمی دانند واقعاً چه تعداد فالوئر واقعی دارند. بله دقیقا خرید فالوور اینستاگرام تنها راه برای زیاد کردن فالوورهای پیج در مدت کوتاه با هزینه بسیار پایین است. به همین سبب، بسیاری از افراد به دنبال راه ها و روش هایی هستند که بتوانند به هر طریق ممکن، تعداد فالورهای خود را افزایش دهند. علاوه بر آن میتوانید از تعداد کاربرانی که آنفالویتان کردهاند، سکههایی که به ازای هر بار آنفالو به شما اضافه شده و همینطور تعداد کاربرانی که خودتان آنفالویشان کردهاید، آگاه شوید. از این رو، بهتر از سایر رقبا میتوانید با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان پیج، علاوه بر برنامه ریزی برای آینده، به تغییر روند کنونی فعالیتهای خود نیز بپردازید.

از سویی دیگر محصولاتی برای سایر شبکههای اجتماعی و پیام رسانها هم در دیجی ممبر وجود دارد. سرعت بالای اضافه شدن فالوورها هم یکی دیگر از مزیتهای استفاده از خدمات این سایت است. چرا از سرویس خرید فالوور ما استفاده کنید ؟ 2- بعد از انتخاب دسته مورد نظر کادر دوم باز میشود و شما میتوانید یکی از سرویس های دسته مورد نظر خود که در پنل قرار داده شده است را انتخاب کنید. برای اینکه در دفعات بعدی پستهای مرتبط را در این دسته جای دهید، آیکون پرچم را انتخاب کرده و چند ثانیه نگه دارید تا دستهبندی جدید برایتان نمایش داده شود. با استفاده از دنبال کردن صفحات مربوط به این چهره های مشهور، می توانید به سادگی از اتفاقات و تصاویری که این افراد به اشتراک می گذارند، دیدن کرده و حتی اگر کمی شانس داشته باشید، با خود این افراد از طریق چت دایرکت اینستاگرام، ارتباط مستقیم داشته باشید. با توجه به عدم استفاده از سامانه رسمی تبلیغاتی اینستاگرام، تبلیغات در صفحات پرطرفدار و همچنین اینفلوئنسر مارکتینگ تنها راهکارهای تبلیغات در اینستاگرام برای کاربران ایرانی است. بسیاری از افراد با وجود مشاهده صدها پیج موفق در اینستاگرام که از روش خرید فالوور استفاده کرده اند، باز هم نسبت به این موضوع که آیا خرید فالوور عملی واقعی است یا خیر شک دارند. علاوه بر آن تمام اطلاعات بیو خود را بررسی کرده، از هشتگ ها به درستی استفاده کرده و یک لینک درست وب سایت یا محتوای مرتبط را نیز به بخش بیو صفحه خود اضافه کنید. در پایان از شما میخواهیم که اگر اینفلوئنسرهای ایرانی دیگری میشناسید که به نظر شما جایشان در این لیست خالی است و محتوای آنها تابع قوانین کشور است، در قسمت نظرات معرفی کنید تا این لیست به تدریج کاملتر و جامعتر شود. دقت داشته باشید که اگر برای تصاویر اشتراکگذاری شده خود هشتگ تعریف نکنید تقریبا این تصاویر در جستجوی افراد قابل رؤیت نخواهند بود.

هنگامی که تصاویر اشتراکگذاری شده فرد خاصی را لایک کنید او از این امر مطاع میشود و این موضوع میتواند شروعی برای یک تعامل دو طرفه باشد. اضافه کردن فیلتر و افکت به تصاویر اینستاگرام پیش از اشتراکگذاری آنها میتواند منجر به جلب توجه بیشتر کاربران شود. یعنی اگر برای خرید فالوور ایرانی فعال اینستاگرام اقدام کنید، از نظر الگوریتم اینستاگرام به مشکلی برخورد نمی کنید. اگر می خواهید صفحه اینستاگرام خود را به بقیه معرفی کنید یک راه، قرار دادن دکمه های شبکه اجتماعی در وب سایت خود و در قسمت بلاگ آن می باشد. برای آشنایی با بهترین پیج های اینستاگرام جهان نیز میتوانید به این مطلب مراجعه کنید. در دستهبندیهای اینستاگرامی، بازیگران پرطرفدارترین پیج های اینستاگرام ایران را دارند و همانطور که در اولین جدول ارائه شده در این مطلب مشاهده کردید، بیشترین پیجهای ایرانی پربازدید اینستاگرام به بازیگران اختصاص داشت. برای ایجاد نمایه عمومی، اینستاگرام را باز کنید، گزینه ها (Options) را باز کنید، و مطمئن شوید که حساب خصوصی (Private Account) خاموش است. از مهم ترین اطلاعات خصوصی شما هستند که نباید آن را در اختیار شخص دیگری قرار دهید. از مهم ترین علت های رشد و بالا رفتن بازدید در اینستاگرام داشتن تعداد بالای فالوور اینستاگرام، تعداد متناسب لایک، ویو، کامنت و … همانطور که می دانید، طبق الگوریتم اینستاگرام داشتن فالوور فعال از اهمیت فراوانی برخوردار است. بهترین سایت خرید فالوور اینستاگرام در ایران کدام است؟ حساسیت اینستاگرام به حساب شما را کاهش میدهد و شانس نمایش اکانتتان در اکسپلور اینستاگرام را تا حد زیادی افزایش میدهد. مطالعهی این مقاله: برای کسانی مناسبتر است که اطلاعات بسیار کمی در مورد اینستاگرام دارند.

اگر اطلاعات لازم در بیو و نام پیج باشد افزایش بازدید اینستاگرام آسانتر خواهد بود. اگر فالورهای شما کم است میتوانید از روشهای جایگزین کمک بگیرید. می تونم به جرأت بگم که سایت دیجی فالور یکی از بهترین سایت ها در زمینه فالورهای واقعی هست هم لایک و هم فالور ها بازدید واقعی داره و بابت این سایت بسیار خوب تشکر ویژه دارم از مدیر و همکاران دیجی فالور. من به شخصه با توجه به اینکه در فضای مجازی فعالیت آموزشی دارم از سایت های مختلف فالوور دریافت کردم و حقیقتا همگی فیک بودند اما بعد از خرید فالوور از سایت دیجی فالوور به حقیقت کار این سایت پی بردم که همگی اصلی و تو اینستا فعالیت دارن و سین خور پست ها واقعا حقیقیه . به نظرم این مزیتی که الان قصد دارم عنوان کنم مهمترین مزیتی است که افراد را ترغیب به خرید فالوور می کند. من میتونم بصورت مستقیم وتلفنی خرید کنم وکارت به کارت کنم ؟ برای استفاده از پنل فالوور اینستاگرام فالووران نخست نیاز است که در اینسایت عضو شده و حساب خود را شارژ کنید البته برخی از پنلها امکان خرید و پرداخت مستقیم بدون نیاز به شارژ هم میدهند. اگر بخواهیم درباره معروفیت اینستاگرام و رشد و گسترش شدید آن در عصر جدید صحبت بکنیم باید به صورت خلاصه وار بگوییم این برنامه جزو محبوب ترین های زمانه می باشد که از زمان تأسیس تا به الان روند صعودی در جذب افراد به خود گرفته و این روند بدون هیچ کم و کاستی در حال افزایش می باشد و کاربران زیادی از سرتاسر جهان در حال افزوده شدن به این برنامه بزرگ و ساخت اکانت ها برای خود هستند .

اگر تعامل خوبی از این 10 درصد دریافت نکنید، باقی فالوورهای شما ممکن است آن پست را نبینند. با یک برنامه ریزی درست میتوانید به خوبی فرایند جذب فالوور را انجام دهید. بازیگران و هنرمندان و چهره های مطرح یا به عبارتی سلبریتی ها نیز با استفاده از این بستر می توانند به راحتی با هواداران خود در ارتباط بوده و آخرین اخبار و تصمیمات و اتفاقات پیرامونی زندگی خود را در دید هواداران خود قرار دهند. همچنین سرویس های ما دارای سیستم جبران ریزش محدود می باشند یعنی با خرید سرویس دارای جبران ریزش حتی بعد از ریزش اندک کاربران می توانید به راحتی از قسمت جبران ریزش برای سرویس خریداری شده جبران ریزش اعمال کنید. آیا فالوورهای خریداری شده ارزان و فیک هستند؟ را در اینستاگرام به بهترین نحو ارائه می نماید.این خدمات شامل خرید فالوور واقعی، خرید فالوور ایرانی، خرید فالوور ارزان، خرید لایک اینستاگرام، خرید کامنت اینستاگرام ارزان، خرید لایک فیک ارزان، خريد ويو ارزان اينستاگرام و … فالوور ایرانی موجود در دیجی فالوور به صورت روزانه در اینستاگرام فعال هستند و لایک می کند و حتی ممکن است برای شما کامنت بگذارند و این کاملا به محتوای تولید شده توسط شما وابسته است. طبق اطلاعات تکنیکال موجود در کانترکت این پروژه (که شامل تابعهای mint و burn است)، توسعهدهندگان پروژه بهراحتی میتوانند توکن ساپلای را تا یک میلیارد عرضه در گردش افزایش دهند.

یوتیوب با 2,51 میلیارد کاربر در جهان یکی از قدرتمندترین شبکههای اجتماعی در دنیاست. اگر به خدمات کم هزینه در زمینه فالوور نیاز دارید، میتوانید اقدام به خرید ارزانترین فالوور نمایید و همچین اگر نیازمند خرید لایک اینستاگرام هستید، میتوانید با کمترین قیمت و بهترین کیفیت از محصولات و خدمات ما بهره مند شوید. در این میان اگر به ده پیج با بیشترین فالوور اینستا ایرانی نگاهی بیندازیم، میبینیم 5 تا از پیج های معروف اینستاگرام ایران مربوط به هنرمندان زن و 5 پیج دیگر با بیشترین فالوور در ایران، مربوط به آقایان است. از آنجایی که کاربران اینستاگرام را افراد با هر سطح سوادی تشکیل میدهد در نتیجه دوستانه بودن رابط کاربری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است که در دیجی فالوور نمودی از این کار را به خوبی شاهد هستیم. اگر تجربه اکانت فیک از طرف یک غریبه را داشته باشید این را به خوبی درک خواهید کرد! حتما شما هم به خوبی می دانید که نمی توان برای همیشه در شبکه های اجتماعی با این حال و هوای رقابتی صبر کرد. همانطور که می دانید اکسپلور اینستاگرام یکی از مقاصد اصلی تمامی دارندگان اکانت کسب و کار است. قطعا می دانید خرید فالوور، لایک کامنت و ویو رایگان نقض قانون رقابت منصفانه در این شبکه اجتماعی است و اینستاگرام به شدت با نقض کنندگان این قانون برخورد می کند.

چگونه در اینستاگرام برای خودمان پروفایل بسازیم. Story Highlight: از آنجایی که استوری بصورت دائمی در پیج باقی نمیماند و بعد از 24 ساعت پاک میشود، برای اینکه همیشه در پیج قابل نمایش باشند، میتوان آنها را به بخش هایلایتها اضافه کرد. به عنوان مثال میتوان از این محبوبیت و شهرت در جهت کسب درآمد استفاده کرد. به همین دلیل ساده و مهم، اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد است. پیشرفت و رشد شما کاملا وابسته به داشتن تعداد فالوور بالا می باشد و شما عملا بدون داشتن مخاطب و دنبال کننده در اینستاگرام نمی توانید به اهداف خود برسید ، برای اینکه این فالوور ها را در اینستاگرام افزایش دهید باید زمان زیادی را صرف کنید اما با خرید فالوور اینستاگرام از متا فالوور می توانید هم در وقت و هم در هزینه خود صرفه جویی کنید . در ادامه لیستی از 10 نفر برتر در زمینه داشتن بیشترین فالوور اینستاگرام را معرفی نموده ایم که می توانید مشاهده نمایید. باید به این نکات دقت داشته باشید، یکی از مهم ترین عوامل افزایش فالوور اینستاگرام داشتن تعداد زیادی فالوور می باشد تا صفحه شما به چشم بقیه با ارزش دیده شود و اگر صفحه شما دارای محصول فروشی باشد احتمال خرید نیز وجود دارد. اگر که تاکنون این برنامه را نصب نکرده ایید وقت آن شده که با دانلود این برنامه به دنیای جدید از زندگی خود وارد شوید.

لازم نیست مدت زیادی از وقت خود را در اینستاگرام بگذرانید تا متوجه شوید که افراد زیادی از این شبکۀ اجتماعی کسب درآمد میکنند. به گونه ای که هر چه تعداد فالوور یک نفر بیشتر باشد، میزان درآمد و رونق کسب و کار او نیز افزایش خواهد یافت. در همین جا لازم است خاطر نشان کنیم که اگر خرید فالوور واقعی انجام دهید و بتوانید حساب های کاملا فعال را به پیج خود به عنوان دنبال کننده اضافه کنید، کسب و کار شما به شدت رونق پیدا خواهد کرد. اگر بتوانید از فردی که اکانت اینستاگرام او به اندازه کافی محبوب است تا حداقل از شما محبوب تر است بخواهید که در پست هایش اکانت شما را هم تگ کنید، شاهد افزایش چشمگیر تعداد فالوور هایتان و طبیعتا تعداد لایک پست هایتان خواهید بود. محتوای پستهای بیشتر افرادی که در لیست پرطرفدارترین اینفلوئنسرهای ایرانی حضور دارند مانند حسن ریوندی، محمدامین کریمپور، میلاد قاسمیخواه، محسن ایزی و عرفان علیرضایی ویدئوهایی با ماهیت طنز است که در اینستاگرام به اشتراک میگذارند. بیشترین میزان فالوورهای اینستاگرام در ایران مربوط به حسن ریوندی کمدین معروف و برجسته طنزپرداز کشور است. او پس از این فیلم به خارج از کشور مهاجرت کرده و اکنون در پاریس ساکن است. اما تب بالا بودن تعداد فالوور ها تنها در کشورهای خارجی بالا نگرفته است و در کشور ما نیز افراد مشهور بسیاری وجود دارند که فالوورهای بسیار زیادی را توانسته اند جذب نمایند.

اما برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه دهیم، باید بگوییم که بیشترین فالوور اینستاگرام در جهان، متعلق به اکانت خود شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد که تعداد 227 میلیون دنبال کننده دارد. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید بیشترین فالور اینستاگرام در جهان، متعلق به چه کسی است و این صفحه، دارای چند فالوور یا دنبال کننده می باشد؟ این سایت از نخستین وبگاههایی بود که اقدام به فعالیت در زمینهی اینستاگرام مارکتینگ نمود. را در نظر میگیرد. بسته به سرویس، این حساب های ساختگی حتی ممکن است کاملا زنده، فعال و واقعی به نظر برسند، آن هم دقیقا با استفاده از اتوماسیون برای به اشتراک گذاشتن و پسندیدن محتوا. در اینستاگرام شما با یک زیرمجموعه از متا روبه رو هستید. او تاکنون 1969 پست در اینستاگرام منتشر کرده است و به صورت متوسط در هر پست، 83 هزار لایک دریافت میکند. پیشرفت این شبکه رقابت را در آن بشدت مشکل کرده است به همین جهت بسیاری از افراد به دنبال بهترین سایت خرید فالوور هستند که بتوانند به رشد خود سرعت ببخشند و به درآمدزایی برسند. با خرید فالوور از پنل فالوورهای واقعی ایرانی وبسایت دیجی فالوور دیگه هزینه های گزاف جهت تبلیغات نپردازید. شرایط کرونایی کمرمون رو شکسته هزینه ها خیلی بالاست .

سلام بنده از این سایت فالوور ایرانی خرید کردم خیلی حال کردم همه واقعی بودن و اکثرا ایرانی و… با سلام، واقعا بینظیره من دو سالی هست به این سایت اعتماد کردم و تمامی سفارشاتم رو ب اینجا میدم … سلام، من یکساله از شما خرید میکنم و واقعا راضی هستم، پشتییانیتون هم عالیه. خدا وکیلی فالوور های ایرانیتون عالیه قیمتش یه کم بالاست ولی به نظرم ارزششو داره. 2. روند افزایش فالوورها کم و تدریجی باشد. این مزیت فالوور ارگانیک نسبت به فیک، نه تنها ارزش صفحه شما را نزد اینستاگرام بالا می برد، بلکه تأثیر مثبتی بر روند افزایش فالوورهایتان نیز دارد. علاوه بر این، استفاده از نور، تأثیر زیادی در کیفیت و خوب بودن عکس های شما دارد. 10 ساعت پیش 3 هزار تا فالوور ایرانی خریدم کیفیتشون عالی بود من پست های جذابی میگذارم فکرشم نمیکردم اینقدر لایک و سینم بره بالا با پشتیبانیش تلفنی حرف زدم خیلی خوب جوامو دادن . اگر نگاهی به میزان لایک و بازدید پیج رونالدو بیندازیم، با اعداد و ارقام جالبی مواجه میشویم. اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید. مشاهده فیلم ترفند های اینستاگرام را در پایین این مطلب به شدت توصیه میکنیم. در این مطلب پلازا با معرفی پرطرفدارترین پیج های اینستاگرام ایرانی با شما همراه میشویم. آیا با خرید مثلا 1000 فالوور اینستاگرام به همان تعداد فالوورهای پیجم افزایش پیدا می کند؟


نويسنده : چک مارکر


ما بهترین ویتامین ها و مکمل ها را برای رشد مو معرفی می کنیم


ویتامین ها و مواد معدنی نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح و کارآمد همه اعضای بدن دارند و کمبود آنها باعث بروز مشکلات و مسائل بسیاری می شود. بسیاری از مردم بر این باورند که رعایت برخی اصول زیبایی می تواند به رشد مو کمک کند. اما باید بدانید که مو بخشی از بدن است که مانند هر بدن دیگری به مواد مغذی نیاز دارد.

ویتامین ها و مکمل هایی که وعده رشد مو را می دهند تقریباً به همان اندازه خوب هستند. البته اگر واقعی باشند! آیا مصرف یک یا دو قرص در روز می تواند موهای شما را بلندتر، قوی تر و سالم تر کند؟ ریزش یا نازک شدن مو می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله کمبودهای تغذیه ای باشد. بنابراین در حالی که ویتامین ها و مکمل ها به هیچ وجه یک درمان معجزه آسا نیستند، مکمل های مناسب می توانند ظاهر موهای شما را تغییر دهند. در ادامه این مقاله به معرفی برخی از بهترین ویتامین ها و مکمل های توصیه شده توسط متخصصین برای مو می پردازیم. در Carmadio بمانید.

مو نیز مانند سایر اعضای بدن در نبود مواد مغذی آسیب می بیند. در واقع کمبود بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی باعث ریزش مو می شود. عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون‌ها بر رشد مو تأثیر می‌گذارند و دریافت مواد مغذی عامل کلیدی در سلامت مو محسوب می‌شود.

ویتامین رشد مو چیست؟

رشد و سلامت مو تحت تاثیر عوامل زیادی است. این شامل تغذیه، ژنتیک، شرایط پزشکی، هورمون ها و حتی استرس می شود. تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین ها و مواد معدنی که برای رشد و عملکرد طبیعی سلول ها مهم هستند می تواند منجر به ریزش مو شود.

دکتر می گوید ویتامین ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و می توانند به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک کنند. میشل گرین، متخصص پوست و زیبایی در نیویورک. بهترین ویتامین ها برای رشد مو ویتامین های B، ویتامین D، ویتامین E، روی، بیوتین و آهن هستند.

ویتامین برای رشد مو

مقدمه ای بر ویتامین های رشد مو

در اینجا به معرفی و بررسی انواع ویتامین های رشد مو می پردازیم.

1. ویتامین B یکی از ویتامین های رشد مو است

دکتر می گوید: ویتامین های B کمپلکس در رشد مو نقش دارند و برای متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی مهم هستند. جای تعجب نیست که ویتامین های گروه B مانند ویتامین B7 یا بیوتین و B12 برای تقویت و حالت دهنده مو ضروری هستند.

تحقیقات نشان می دهد که شما به راحتی می توانید مصرف روزانه ویتامین های B خود را با داشتن یک رژیم غذایی متعادل تامین کنید. ویتامین های گروه B در انواع غذاها از جمله غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم مرغ کامل، آجیل و آووکادو یافت می شوند.

2. بیوتین یکی از ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو است

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود، یک ویتامین B کمپلکس و ویتامین رشد مو است که معمولا برای کمک به رشد مو شناخته می شود. برخی از این تبلیغات ممکن است واقعا ارزشش را داشته باشند. دکتر گرین می گوید بیوتین به "ساخت گلبول های قرمز خون که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو حمل می کنند" کمک می کند. همچنین در تولید کراتین، جزء اصلی مو، نقش دارد.

مؤسسه ملی بهداشت خاطرنشان می کند که بیشتر مردم از غذاهایی که می خورند بیوتین کافی دریافت می کنند. بهترین راه برای دریافت بیشتر این ویتامین برای رشد مو، خوردن غذاهای غنی از بیوتین است. برای این کار شیر، تخم مرغ، موز، سالمون، سیب زمینی شیرین و بادام را توصیه می کنیم. اگر فکر می کنید نیاز به تقویت اضافی دارید، با پزشک خود صحبت کنید. برچسب مکمل ها نشان می دهد که بسیاری از مکمل های بیوتین برای مو، پوست و ناخن بیش از مقدار توصیه شده روزانه دارند.

3. ویتامین C یکی از ویتامین های رشد مو است

ویتامین C نه تنها از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند، بلکه مو را نیز تقویت می کند. دکتر. گرین خاطرنشان می کند که ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و ویتامین رشد مو شناخته می شود. وی می گوید: ویتامین C به افزایش گردش خون در سراسر بدن از جمله پوست سر کمک می کند. هنگامی که گردش خون در پوست سر شما افزایش می یابد، فولیکول های مو بیشتر تحریک می شوند که باعث رشد مو می شود.

4. آهن برای رشد مو

آهن همچنین نقش مهمی در رشد مو دارد و تحقیقات منتشر شده در مجله کره ای علوم پزشکی نشان می دهد که بین کمبود آهن و ریزش مو در زنان ارتباط وجود دارد. گرین توضیح می‌دهد که این ریزمغذی‌ها جریان خون را بهبود می‌بخشند و به رساندن اکسیژن به سلول‌ها کمک می‌کنند که باعث رشد مو می‌شود. او می‌گوید: «اگر آهن کافی نداشته باشید، بدن شما نمی‌تواند هموگلوبین کافی تولید کند، که اکسیژن را به پوست سر کاهش می‌دهد و به ریزش مو کمک می‌کند.

او خوردن غذاهای غنی از آهن مانند صدف، گوشت قرمز، اسفناج و عدس را توصیه می کند. اگر در معرض خطر کمبود آهن هستید، ممکن است ارزش افزودن مکمل آهن به برنامه روزانه خود را داشته باشد، اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

5. پروتئین کراتین برای رشد مو

دکتر سبز خاطرنشان می کند که کراتین پروتئینی است که مو، پوست و ناخن ما را می سازد. این به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و مکمل های کراتین زیادی وجود دارند که ادعا می کنند به رشد مو کمک می کنند. با این حال، به جای یک قرص، دکتر. گرین دریافت کراتین را به طور طبیعی با خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، لوبیا، ماهی و گوشت توصیه می کند. او می گوید: "هیچ مطالعه قابل اعتمادی وجود ندارد که نشان دهد کراتین باعث رشد مو می شود." همچنین مصرف زیاد کراتین به دلیل تجمع بیش از حد پروتئین در بدن می تواند مضر باشد.

6. ویتامین D برای رشد مو

به گفته دکتر رنگ سبز و کمبود ویتامین D می تواند باعث ریزش مو شود. او می گوید: «ویتامین D توسط کراتینوسیت ها، سلول های پوستی که کراتین تولید می کنند، در پوست ساخته می شود. زمانی که بدن ویتامین D کافی ندارد، کراتینوسیت‌های موجود در فولیکول‌های مو در تسهیل رشد مو مشکل پیدا می‌کنند و در نتیجه باعث ریزش مو می‌شوند.

7. فلز روی برای مو

روی یکی دیگر از انواع ویتامین برای رشد مو است، این ماده معدنی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و بدن فقط به مقدار کم به آن نیاز دارد. کوچک اما قدرتمند است و در همه چیز از رشد سلولی گرفته تا ایجاد DNA نقش دارد. دکتر گرین می گوید سطوح پایین روی با ریزش مو و بهبود ضعیف زخم ها مرتبط است.او توصیه می کند غذاهای غنی از روی از جمله گوشت، لوبیا، آجیل و دانه ها را مصرف کنید.

اگر با ریزش مو یا ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است با پزشک خود در مورد اینکه آیا مکمل های روی برای شما مناسب هستند صحبت کنید. یک مطالعه کوچک نشان داد که به بیماران آلوپسی با سطح سرمی روی پایین باید مکمل روی داده شود.

8. ویتامین A نوع دیگری از ویتامین برای رشد مو است

ویتامین A می تواند به رشد مو کمک کند، اما یک نکته وجود دارد: مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ریزش مو شود. دکتر. گرین توضیح می دهد. او می‌گوید: «مطالعه‌ای روی موش‌ها انجام شد که ویتامین A در رژیم غذایی سلول‌های فولیکول مو را فعال کرد.» با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سطوح بالای ویتامین A از طریق مصرف بیش از حد مکمل‌ها با ریزش مو مرتبط است.

اگرچه کمبود ویتامین A می تواند باعث ریزش مو شود، اما در ایالات متحده رایج نیست، او خاطرنشان می کند که اگر شواهدی دال بر کمبود ویتامین A نداشته باشید، دلیلی برای مکمل وجود ندارد.

گرین می گوید ممکن است بهتر باشد غذاهای غنی از ویتامین A، از جمله سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین و سبزیجات زرد رنگ مانند کدو تنبل مصرف کنید.

9. سایر مواد مغذی برای رشد مو

ویتامین ها و مواد معدنی مختلف رشد مو که در بالا ذکر شد، تنها راه های بهبود سلامت موهای شما نیستند. به گفته دکتر سبز و برخی روغن ها مانند رزماری و روغن نارگیل نیز می توانند رشد مو را تقویت کنند. یک مطالعه نشان داد که استفاده منظم از روغن رزماری برای چندین ماه باعث افزایش رشد مو می شود.

مطالعه دیگری که روغن نارگیل را با روغن معدنی و روغن آفتابگردان مقایسه کرد، نشان داد که روغن نارگیل تنها موردی است که هنگام استفاده به عنوان درمان قبل و بعد از شستشو، ریزش پروتئین را در موهای آسیب دیده کاهش می دهد.

مکمل برای رشد مو

به گفته Carmadeo، علاوه بر غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی رشد مو، مکمل های بدون نسخه به طور خاص برای کسانی که با نازک شدن یا ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند، وجود دارد. با این حال، مانند هر مکمل دیگری، حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

مکمل های توصیه شده توسط متخصصان برای کمک به موهای شما برای دریافت ویتامین های خود.

1. نوترافول؟ بهترین مکمل برای رشد مو

نوترافول یک خط رشد مو از مکمل های ویتامینی است که برای تقویت رشد مو، تقویت مو و کاهش ریزش مو طراحی شده است. این برند چندین نوع مکمل را به فروش می رساند: یکی برای زنان، یکی برای پس از زایمان، دیگری برای زنان یائسه و دیگری برای مردان.

دکتر گرین می گوید اگر به دنبال مکملی موثر برای کمک به رشد مو هستید، من نوترافول را توصیه می کنم - او بخشی از شبکه پزشکان نوترافول است و این مکمل را از طریق کار خود ارائه می دهد. او می گوید: «من مکمل های Nutraful را دوست دارم، زیرا این شرکت محصولاتی برای افراد مختلف و سنین مختلف دارد. "این حاوی تمام عوامل طبیعی است که علل ریزش مو مانند استرس، DHT، رادیکال های آزاد و رژیم غذایی را هدف قرار می دهد."

Nutrafol برای مردان حاوی نخل اره ای است که ادعا می کند از تبدیل تستوسترون به DHT (هورمون مرتبط با طاسی با الگوی مردانه) جلوگیری می کند. در همین حال، Nutrafol برای زنان حاوی آشواگاندا است، که می گوید: "با تنظیم هورمون استرس کورتیزول، اثرات منفی استرس مزمن را تسکین می دهد." همچنین محصولاتی برای زنان بالای 45 سال وجود دارد که با ریشه ماکای ارگانیک ساخته شده اند تا "تعادل سالم هورمون های زنانه، بهبود خواب، بهبود خلق و خو و کاهش گرگرفتگی" را ایجاد کنند.

نوترافول همچنین حاوی ویتامین های A، D و C، بیوتین و روی است.

2. Wiviskal

Viviscal نوع دیگری از مکمل ویتامین برای رشد مو است. این برند مکمل های غذایی برای زنان و مردان ارائه می دهد و دارای خط تولید محصولات مراقبت از مو از جمله شامپو و نرم کننده است.

دکتر گرین Viviscal را به عنوان یک گزینه خوب برای رشد مو توصیه می کند و می گوید: «این مکمل 100% فاقد مواد شیمیایی است و حاوی موادی مانند ویتامین C، بیوتین و سایر اسیدهای آمینه ضروری است.

3. تغذیه هوم مو موهای شیرین

این محصول مجموعه ای از رزین های گیاهی است که برای تقویت و استحکام مو و افزایش رشد طراحی شده است. دکتر گرین این روغن ها را توصیه می کند زیرا حاوی بیوتین، اسید فولیک، ویتامین B12 و روی هستند، از جمله دیگر مواد مغذی که باعث سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو می شوند. .

او می گوید: «این با مواد طبیعی و بالینی اثبات شده ساخته شده است که می تواند موهای شما را همیشه متفاوت نشان دهد.

چه زمانی برای درمان ریزش مو  و انواع بیماری ها به پزشک مراجعه کنیم؟

دکتر گرین اشاره می کند که ریزش 50 تا 100 مو در روز طبیعی است، حتی اگر زیاد باشد. برای بسیاری از افراد، ریزش مو نیز بخشی از پیری است.

با این حال، مواردی وجود دارد که لازم است با پزشک مشورت شود. دکتر گرین توصیه می کند برای بحث در مورد گزینه های خود به یک متخصص پزشکی مراجعه کنید.

دکتر گرین می گوید: «درمان ریزش مو در مراحل اولیه به جلوگیری از ریزش مو و افزایش اثربخشی درمان کمک می کند. در طول مشاوره ریزش مو، پزشک ممکن است یادداشت های گسترده ای در مورد سابقه خانوادگی و پزشکی شما بگیرد و یک ارزیابی فیزیکی از مو و پوست سر شما انجام دهد. ممکن است خون گرفته شود و به آزمایشگاه فرستاده شود تا مشخص شود که آیا اختلالی باعث ریزش مو شده است یا خیر. علاوه بر این، نمونه مو یا بیوپسی پوست سر ممکن است برای بررسی بیشتر علت ریزش مو گرفته شود.

ویتامین هایی برای رشد مو و ناخن

امروزه صدها ویتامین برای رشد مو و ناخن در بازار موجود است. اما بهترین ویتامین ها برای رشد مو و ناخن کدامند؟ در ادامه شما را با برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای موهای سالم، پوست درخشان و ناخن های قوی آشنا می کنیم.

1. کلاژن دریایی

کلاژن دریایی یک پروتئین فیبری است که از فلس یا گوشت ماهی از جمله ماهی کاد و ماهی آزاد استخراج می شود. کلاژن دریایی عمدتا از کلاژن نوع 1، بلوک ساختمانی سلول ها، استخوان ها و پوست ما ساخته می شود. مطالعات نشان می دهد که استفاده روزانه از مکمل های حاوی کلاژن باعث بهبود خشکی مو، تیرگی و شکنندگی ناخن ها می شود. این کلاژن به سرعت از کلاژن گاو و خوک محبوب تر می شود زیرا در دسترس زیستی است، به این معنی که بدن ما آن را بهتر جذب می کند. تولید کلاژن بدن ما با گذشت زمان کاهش می یابد و همچنین تحت تأثیر استرس روزانه قرار می گیرد، بنابراین حفظ سطح کلاژن برای صاف، نرم و درخشان نگه داشتن پوست بسیار مهم است.

2. MSM برای رشد مو

متیل سولفونیل متان یا MSM گوگردی است که در غذاها و سبزیجات یافت می شود. بدن ما به دلایل زیادی به این گوگرد نیاز دارد، اما به لطف خاک با مواد مغذی کمتر (که به معنای سبزیجات با مواد مغذی کمتر است) و اتکای بیش از حد به غذاهای فرآوری شده، کمتر و کمتر می شود. این ماده که توسط بسیاری از علاقه مندان به زیبایی "مواد معدنی زیبایی طبیعت" نامیده می شود، تولید کراتین را تحریک می کند و برای موهای ضخیم، سالم و ناخن های قوی ضروری است.

3. ویتامین E برای رشد مو

ویتامین E مدت‌هاست که به عنوان قهرمان زیبایی شناخته می‌شود و یک عنصر ضروری در همه چیز از کرم‌های جادویی مرطوب‌کننده گرفته تا سرم‌های دور چشم است. ویتامین E در غذاهای غنی از چربی های سالم مانند آووکادو و فندق یافت می شود و از سلول های ما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که باعث رشد مو می‌شود و به قوی‌تر و صاف‌تر شدن ناخن‌ها کمک می‌کند.

4. سلنیوم

میلیاردها سلول در بدن ما وجود دارد که همیشه برای مبارزه با ترکیبات مضری به نام رادیکال های آزاد یا اکسیدان ها سخت کار می کنند. رادیکال های آزاد بخشی از محیط روزمره ما هستند، از دود گرفته تا آلودگی هوا. سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند باعث استرس اکسیداتیو شده و به سلول های ما آسیب برسانند، کمک می کند. این ضد التهاب برای مو و ناخن شگفت انگیز است و آن را به یک مکمل زیبایی ضروری تبدیل می کند.

اخرین حرف

در حالی که همه مواد یکسان ایجاد نمی شوند، برخی از آنها حاوی موادی هستند که می توانند برای مو، پوست و ناخن شما مفید باشند. با گزینه های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، مهم است که تحقیقات خود را زودتر انجام دهید تا بدانید کدام محصول برای شما مناسب است. قبل از استفاده از مکمل های ویتامینی جدید برای رشد مو، مطمئن شوید که با یک متخصص مشورت کنید، به خصوص اگر مکمل های دیگر یا داروهای تجویزی مصرف می کنید، یا اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید. در نهایت، به یاد داشته باشید که مکمل‌ها جایگزین سایر شیوه‌های زندگی سالم مانند حفظ یک رژیم غذایی متعادل، هیدراته ماندن، مدیریت سطح استرس و خواب کافی نمی‌شوند، که همگی به سلامت مو، پوست و ناخن کمک می‌کنند. و در نهایت کارمادیو به شما توصیه می کند قبل از مصرف هر دارویی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.


نويسنده : چک مارکر