مزایا و معایب استفاده از پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی
مزایا و معایب استفاده از پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی


احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از مواد شوینده مایع برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی استفاده می کنید. اگرچه درصد مواد شوینده در محصولات مایع بالاترین میزان است، اما هنوز هم بسیاری از مردم پودر را به این محصولات ترجیح می دهند.

تسالا – وقتی صحبت از استفاده از مواد شوینده می شود، همیشه این سوال وجود داشته که آیا شوینده مایع بهتر است یا پودر شوینده. از آنجایی که مواد شوینده مایع سریعتر در آب حل می شوند، استفاده از آنها بسیار راحت تر است و آسیب کمتری به دستگاه وارد می کند. البته این مشکل دلیل استفاده نکردن از محصولاتی مانند پودر لباسشویی نخواهد بود.

از پودر صابون در ماشین لباسشویی استفاده کنید

نوع دیگری از پودر لباسشویی که برای شستشوی لباس در ماشین استفاده می شود پودر صابون است. این پودر بافتی مشابه پودر خودرو دارد با این تفاوت که حلالیت در آب آن بیشتر از پودر خودرو است. بسیاری از افراد نیز از صابون رنده شده برای شستن لباس در ماشین استفاده می کنند که در این مقاله به طور مختصر به آن می پردازیم.

آیا شوینده لباسشویی مضر است؟

محصولات موجود در بازار مانند پودر صابون، پودر ماشین و شوینده مایع از ترکیبات موثر ساخته شده اند. تمامی این محصولات دارای خاصیت پاک کنندگی هستند و به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که آسیب ماشین لباسشویی را به حداقل برسانند. با این حال، برندها و تولیدکنندگان مختلفی نیز در بازار فعال هستند که محصولات نامعتبر و بی کیفیت را در اختیار مردم قرار می دهند. به همین دلیل شناخت برند و محصولات باکیفیت تاثیر بسزایی در خرید و انتخاب مطمئن دارد

در پاسخ به این سوال که آیا صابون پودری به لباسشویی آسیب می رساند یا خیر، باید بگوییم که محصولات باکیفیت به ماشین شما آسیبی نمی رساند. البته استفاده از صابون پودری یا سایر فرآورده ها مانند پودر خودرو مستلزم رعایت چند نکته است که از آسیب دیدن خودرو جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی

مهمترین نکته در استفاده از پودر صابون، انتخاب محصول اصلی است. بنابراین قبل از خرید در مورد کیفیت و ویژگی های محصول مورد نظر به دقت تحقیق کنید. اگر از پودر صابون بی کیفیت استفاده کنید، لباسشویی در کمترین زمان خراب می شود و با مشکلات زیادی مواجه می شود. همچنین این موضوع به میزان قابل توجهی بر نحوه شست و شوی لباس ها و تمیزی آن ها تأثیر می گذارد.

انواع ماشین لباسشویی دارای یک محفظه کشویی است که از سه قسمت تشکیل شده است. هر یک از این بخش ها به نرم کننده ها، مواد شوینده مایع و پودرها اختصاص داده شده است. توجه داشته باشید که اگر می خواهید از پودر صابون یا پودر ماشین استفاده کنید، باید آن را در محل تعیین شده بریزید.

با توجه به اینکه این سه قسمت در انواع ماشین لباسشویی به صورت مجزا مشخص شده است، نتیجه می گیریم که استفاده از پودر آسیب زیادی به ماشین وارد نمی کند. در غیر این صورت، سازندگان قطعاتی را برای استفاده از پودر در این اتاق قرار نمی دادند.

نکات مهم استفاده از پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم نکته اصلی در این زمینه انتخاب و خرید محصول مناسب و باکیفیت است. موضوع دوم ریختن پودر صابون در اتاقی که برای تمیز کردن آماده شده است. نکته دیگری که می خواهیم به آن اشاره کنیم در مورد حفظ کیفیت ماشین لباسشویی و استفاده از پودر صابون یا پودر ماشین لباسشویی است.

تعمیر و نگهداری فرس اول لوازم خانگی: پودرهای شوینده باباسلمان به آرامی در آب حل می شوند و مقداری از پودر صابون در قسمت های مختلف دستگاه باقی می ماند. در صورتی که باقیمانده پودر از دستگاه جدا و تمیز نشود این کار باعث آسیب دائمی به دستگاه می شود به همین دلیل باید پس از استفاده مکرر مخزن خودرو، محفظه پودر و ... را کاملا تمیز کنید.

هنگام خرید صابون پوستی به عوامل مهمی مانند کنترل کف، ضد حساسیت بودن محصول و ... توجه کنید. علاوه بر این، در صورت خرید یک محصول با کیفیت، دیگر نیازی به ریختن نرم کننده در جعبه ندارید. زیرا برخی از پودرهای صابون و پودرهای خودرو با موادی ساخته می شوند که دیگر نیازی به استفاده از نرم کننده نیست.

عدم وجود پودر لباسشویی برای ماشین لباسشویی

اگر از محصول واقعی برای شستن لباس استفاده کنید، پودر صابون به ماشین لباسشویی آسیبی نمی رساند. البته این موضوع با در نظر گرفتن ملزومات نگهداری خودرو بیشتر می شود.

تمیز کردن جاپودار یکی از نکاتی است که پس از چند بار استفاده از آن باید در نظر داشته باشید. همچنین روشن کردن ماشین بدون گذاشتن لباس در باک یکی دیگر از راه های موثر برای تمیز کردن مخزن از پودر صابون یا پودر ماشین باقی مانده است. اگر اغلب برای شستن لباس ها از پودر صابون بی کیفیت استفاده می کنید، پس از مدت کوتاهی بدون شک شاهد مشکلاتی در عملکرد دستگاه خواهید بود.

فواید استفاده از پودر صابون

محصولات صابون پودری می توانند انتخاب خوبی برای شستن لباس های ظریف باشند به شرطی که کیفیت و مواد اولیه خوبی داشته باشند. بسیاری از افراد از صابون پودری برای شستن لباس های کودکان استفاده می کنند.

انواع صابون پودری از برندهای معروف قدرت پاک کنندگی و نرم کنندگی خوبی دارند. علاوه بر این، این محصولات از مواد طبیعی ساخته شده و در نتیجه حساسیت پوستی کمتری ایجاد می کنند. قیمت ارزان نیز از دیگر مزایای این پودرها می باشد.

به خاطر داشته باشید که مواد شوینده مایع به طور کلی قدرت پاک کنندگی بیشتری دارند و از مشکلاتی مانند رسوب گیری جلوگیری می کنند. برای استفاده از پودر صابون یا پودر ماشین باید در نظافت دستگاه و استفاده اساسی آن دقت زیادی داشته باشید.

از صابون رنده شده در ماشین لباسشویی استفاده کنید

برخی افراد برای صرفه جویی در مصرف مواد شوینده از صابون رنده شده استفاده می کنند. به این ترتیب صابون را به صورت دستی رنده می کنند و داخل مخزن پودر داخل ماشین می ریزند. صابون به خودی خود برای لباس یا ماشین لباسشویی مضر نیست، اما ترکیب کارواش ها با ترکیبات صابون متفاوت است و برای همین منظور طراحی و ساخته می شود.

به عنوان مثال در این محصول میزان کف کنترل شده و محتوای آن نیز نیاز به استفاده نرم را محدود می کند. همچنین شایان ذکر است که هر دستگاه برای استفاده بهینه باید از اصول خاصی و مراحل نگهداری خاص پیروی کند. به همین دلیل برای شستن لباس ها  با استفاده ار پودر لباسشویی 10 کیلویی در ماشین لباسشویی بهتر است از محصولاتی که برای این منظور طراحی و تولید شده اند استفاده کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر