ما بهترین ویتامین ها و مکمل ها را برای رشد مو معرفی می کنیم
ما بهترین ویتامین ها و مکمل ها را برای رشد مو معرفی می کنیم


ویتامین ها و مواد معدنی نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح و کارآمد همه اعضای بدن دارند و کمبود آنها باعث بروز مشکلات و مسائل بسیاری می شود. بسیاری از مردم بر این باورند که رعایت برخی اصول زیبایی می تواند به رشد مو کمک کند. اما باید بدانید که مو بخشی از بدن است که مانند هر بدن دیگری به مواد مغذی نیاز دارد.

ویتامین ها و مکمل هایی که وعده رشد مو را می دهند تقریباً به همان اندازه خوب هستند. البته اگر واقعی باشند! آیا مصرف یک یا دو قرص در روز می تواند موهای شما را بلندتر، قوی تر و سالم تر کند؟ ریزش یا نازک شدن مو می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله کمبودهای تغذیه ای باشد. بنابراین در حالی که ویتامین ها و مکمل ها به هیچ وجه یک درمان معجزه آسا نیستند، مکمل های مناسب می توانند ظاهر موهای شما را تغییر دهند. در ادامه این مقاله به معرفی برخی از بهترین ویتامین ها و مکمل های توصیه شده توسط متخصصین برای مو می پردازیم. در Carmadio بمانید.

مو نیز مانند سایر اعضای بدن در نبود مواد مغذی آسیب می بیند. در واقع کمبود بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی باعث ریزش مو می شود. عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون‌ها بر رشد مو تأثیر می‌گذارند و دریافت مواد مغذی عامل کلیدی در سلامت مو محسوب می‌شود.

ویتامین رشد مو چیست؟

رشد و سلامت مو تحت تاثیر عوامل زیادی است. این شامل تغذیه، ژنتیک، شرایط پزشکی، هورمون ها و حتی استرس می شود. تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین ها و مواد معدنی که برای رشد و عملکرد طبیعی سلول ها مهم هستند می تواند منجر به ریزش مو شود.

دکتر می گوید ویتامین ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و می توانند به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک کنند. میشل گرین، متخصص پوست و زیبایی در نیویورک. بهترین ویتامین ها برای رشد مو ویتامین های B، ویتامین D، ویتامین E، روی، بیوتین و آهن هستند.

ویتامین برای رشد مو

مقدمه ای بر ویتامین های رشد مو

در اینجا به معرفی و بررسی انواع ویتامین های رشد مو می پردازیم.

1. ویتامین B یکی از ویتامین های رشد مو است

دکتر می گوید: ویتامین های B کمپلکس در رشد مو نقش دارند و برای متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی مهم هستند. جای تعجب نیست که ویتامین های گروه B مانند ویتامین B7 یا بیوتین و B12 برای تقویت و حالت دهنده مو ضروری هستند.

تحقیقات نشان می دهد که شما به راحتی می توانید مصرف روزانه ویتامین های B خود را با داشتن یک رژیم غذایی متعادل تامین کنید. ویتامین های گروه B در انواع غذاها از جمله غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم مرغ کامل، آجیل و آووکادو یافت می شوند.

2. بیوتین یکی از ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو است

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود، یک ویتامین B کمپلکس و ویتامین رشد مو است که معمولا برای کمک به رشد مو شناخته می شود. برخی از این تبلیغات ممکن است واقعا ارزشش را داشته باشند. دکتر گرین می گوید بیوتین به "ساخت گلبول های قرمز خون که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو حمل می کنند" کمک می کند. همچنین در تولید کراتین، جزء اصلی مو، نقش دارد.

مؤسسه ملی بهداشت خاطرنشان می کند که بیشتر مردم از غذاهایی که می خورند بیوتین کافی دریافت می کنند. بهترین راه برای دریافت بیشتر این ویتامین برای رشد مو، خوردن غذاهای غنی از بیوتین است. برای این کار شیر، تخم مرغ، موز، سالمون، سیب زمینی شیرین و بادام را توصیه می کنیم. اگر فکر می کنید نیاز به تقویت اضافی دارید، با پزشک خود صحبت کنید. برچسب مکمل ها نشان می دهد که بسیاری از مکمل های بیوتین برای مو، پوست و ناخن بیش از مقدار توصیه شده روزانه دارند.

3. ویتامین C یکی از ویتامین های رشد مو است

ویتامین C نه تنها از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند، بلکه مو را نیز تقویت می کند. دکتر. گرین خاطرنشان می کند که ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و ویتامین رشد مو شناخته می شود. وی می گوید: ویتامین C به افزایش گردش خون در سراسر بدن از جمله پوست سر کمک می کند. هنگامی که گردش خون در پوست سر شما افزایش می یابد، فولیکول های مو بیشتر تحریک می شوند که باعث رشد مو می شود.

4. آهن برای رشد مو

آهن همچنین نقش مهمی در رشد مو دارد و تحقیقات منتشر شده در مجله کره ای علوم پزشکی نشان می دهد که بین کمبود آهن و ریزش مو در زنان ارتباط وجود دارد. گرین توضیح می‌دهد که این ریزمغذی‌ها جریان خون را بهبود می‌بخشند و به رساندن اکسیژن به سلول‌ها کمک می‌کنند که باعث رشد مو می‌شود. او می‌گوید: «اگر آهن کافی نداشته باشید، بدن شما نمی‌تواند هموگلوبین کافی تولید کند، که اکسیژن را به پوست سر کاهش می‌دهد و به ریزش مو کمک می‌کند.

او خوردن غذاهای غنی از آهن مانند صدف، گوشت قرمز، اسفناج و عدس را توصیه می کند. اگر در معرض خطر کمبود آهن هستید، ممکن است ارزش افزودن مکمل آهن به برنامه روزانه خود را داشته باشد، اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

5. پروتئین کراتین برای رشد مو

دکتر سبز خاطرنشان می کند که کراتین پروتئینی است که مو، پوست و ناخن ما را می سازد. این به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و مکمل های کراتین زیادی وجود دارند که ادعا می کنند به رشد مو کمک می کنند. با این حال، به جای یک قرص، دکتر. گرین دریافت کراتین را به طور طبیعی با خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، لوبیا، ماهی و گوشت توصیه می کند. او می گوید: "هیچ مطالعه قابل اعتمادی وجود ندارد که نشان دهد کراتین باعث رشد مو می شود." همچنین مصرف زیاد کراتین به دلیل تجمع بیش از حد پروتئین در بدن می تواند مضر باشد.

6. ویتامین D برای رشد مو

به گفته دکتر رنگ سبز و کمبود ویتامین D می تواند باعث ریزش مو شود. او می گوید: «ویتامین D توسط کراتینوسیت ها، سلول های پوستی که کراتین تولید می کنند، در پوست ساخته می شود. زمانی که بدن ویتامین D کافی ندارد، کراتینوسیت‌های موجود در فولیکول‌های مو در تسهیل رشد مو مشکل پیدا می‌کنند و در نتیجه باعث ریزش مو می‌شوند.

7. فلز روی برای مو

روی یکی دیگر از انواع ویتامین برای رشد مو است، این ماده معدنی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و بدن فقط به مقدار کم به آن نیاز دارد. کوچک اما قدرتمند است و در همه چیز از رشد سلولی گرفته تا ایجاد DNA نقش دارد. دکتر گرین می گوید سطوح پایین روی با ریزش مو و بهبود ضعیف زخم ها مرتبط است.او توصیه می کند غذاهای غنی از روی از جمله گوشت، لوبیا، آجیل و دانه ها را مصرف کنید.

اگر با ریزش مو یا ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است با پزشک خود در مورد اینکه آیا مکمل های روی برای شما مناسب هستند صحبت کنید. یک مطالعه کوچک نشان داد که به بیماران آلوپسی با سطح سرمی روی پایین باید مکمل روی داده شود.

8. ویتامین A نوع دیگری از ویتامین برای رشد مو است

ویتامین A می تواند به رشد مو کمک کند، اما یک نکته وجود دارد: مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ریزش مو شود. دکتر. گرین توضیح می دهد. او می‌گوید: «مطالعه‌ای روی موش‌ها انجام شد که ویتامین A در رژیم غذایی سلول‌های فولیکول مو را فعال کرد.» با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سطوح بالای ویتامین A از طریق مصرف بیش از حد مکمل‌ها با ریزش مو مرتبط است.

اگرچه کمبود ویتامین A می تواند باعث ریزش مو شود، اما در ایالات متحده رایج نیست، او خاطرنشان می کند که اگر شواهدی دال بر کمبود ویتامین A نداشته باشید، دلیلی برای مکمل وجود ندارد.

گرین می گوید ممکن است بهتر باشد غذاهای غنی از ویتامین A، از جمله سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین و سبزیجات زرد رنگ مانند کدو تنبل مصرف کنید.

9. سایر مواد مغذی برای رشد مو

ویتامین ها و مواد معدنی مختلف رشد مو که در بالا ذکر شد، تنها راه های بهبود سلامت موهای شما نیستند. به گفته دکتر سبز و برخی روغن ها مانند رزماری و روغن نارگیل نیز می توانند رشد مو را تقویت کنند. یک مطالعه نشان داد که استفاده منظم از روغن رزماری برای چندین ماه باعث افزایش رشد مو می شود.

مطالعه دیگری که روغن نارگیل را با روغن معدنی و روغن آفتابگردان مقایسه کرد، نشان داد که روغن نارگیل تنها موردی است که هنگام استفاده به عنوان درمان قبل و بعد از شستشو، ریزش پروتئین را در موهای آسیب دیده کاهش می دهد.

مکمل برای رشد مو

به گفته Carmadeo، علاوه بر غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی رشد مو، مکمل های بدون نسخه به طور خاص برای کسانی که با نازک شدن یا ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند، وجود دارد. با این حال، مانند هر مکمل دیگری، حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

مکمل های توصیه شده توسط متخصصان برای کمک به موهای شما برای دریافت ویتامین های خود.

1. نوترافول؟ بهترین مکمل برای رشد مو

نوترافول یک خط رشد مو از مکمل های ویتامینی است که برای تقویت رشد مو، تقویت مو و کاهش ریزش مو طراحی شده است. این برند چندین نوع مکمل را به فروش می رساند: یکی برای زنان، یکی برای پس از زایمان، دیگری برای زنان یائسه و دیگری برای مردان.

دکتر گرین می گوید اگر به دنبال مکملی موثر برای کمک به رشد مو هستید، من نوترافول را توصیه می کنم - او بخشی از شبکه پزشکان نوترافول است و این مکمل را از طریق کار خود ارائه می دهد. او می گوید: «من مکمل های Nutraful را دوست دارم، زیرا این شرکت محصولاتی برای افراد مختلف و سنین مختلف دارد. "این حاوی تمام عوامل طبیعی است که علل ریزش مو مانند استرس، DHT، رادیکال های آزاد و رژیم غذایی را هدف قرار می دهد."

Nutrafol برای مردان حاوی نخل اره ای است که ادعا می کند از تبدیل تستوسترون به DHT (هورمون مرتبط با طاسی با الگوی مردانه) جلوگیری می کند. در همین حال، Nutrafol برای زنان حاوی آشواگاندا است، که می گوید: "با تنظیم هورمون استرس کورتیزول، اثرات منفی استرس مزمن را تسکین می دهد." همچنین محصولاتی برای زنان بالای 45 سال وجود دارد که با ریشه ماکای ارگانیک ساخته شده اند تا "تعادل سالم هورمون های زنانه، بهبود خواب، بهبود خلق و خو و کاهش گرگرفتگی" را ایجاد کنند.

نوترافول همچنین حاوی ویتامین های A، D و C، بیوتین و روی است.

2. Wiviskal

Viviscal نوع دیگری از مکمل ویتامین برای رشد مو است. این برند مکمل های غذایی برای زنان و مردان ارائه می دهد و دارای خط تولید محصولات مراقبت از مو از جمله شامپو و نرم کننده است.

دکتر گرین Viviscal را به عنوان یک گزینه خوب برای رشد مو توصیه می کند و می گوید: «این مکمل 100% فاقد مواد شیمیایی است و حاوی موادی مانند ویتامین C، بیوتین و سایر اسیدهای آمینه ضروری است.

3. تغذیه هوم مو موهای شیرین

این محصول مجموعه ای از رزین های گیاهی است که برای تقویت و استحکام مو و افزایش رشد طراحی شده است. دکتر گرین این روغن ها را توصیه می کند زیرا حاوی بیوتین، اسید فولیک، ویتامین B12 و روی هستند، از جمله دیگر مواد مغذی که باعث سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو می شوند. .

او می گوید: «این با مواد طبیعی و بالینی اثبات شده ساخته شده است که می تواند موهای شما را همیشه متفاوت نشان دهد.

چه زمانی برای درمان ریزش مو  و انواع بیماری ها به پزشک مراجعه کنیم؟

دکتر گرین اشاره می کند که ریزش 50 تا 100 مو در روز طبیعی است، حتی اگر زیاد باشد. برای بسیاری از افراد، ریزش مو نیز بخشی از پیری است.

با این حال، مواردی وجود دارد که لازم است با پزشک مشورت شود. دکتر گرین توصیه می کند برای بحث در مورد گزینه های خود به یک متخصص پزشکی مراجعه کنید.

دکتر گرین می گوید: «درمان ریزش مو در مراحل اولیه به جلوگیری از ریزش مو و افزایش اثربخشی درمان کمک می کند. در طول مشاوره ریزش مو، پزشک ممکن است یادداشت های گسترده ای در مورد سابقه خانوادگی و پزشکی شما بگیرد و یک ارزیابی فیزیکی از مو و پوست سر شما انجام دهد. ممکن است خون گرفته شود و به آزمایشگاه فرستاده شود تا مشخص شود که آیا اختلالی باعث ریزش مو شده است یا خیر. علاوه بر این، نمونه مو یا بیوپسی پوست سر ممکن است برای بررسی بیشتر علت ریزش مو گرفته شود.

ویتامین هایی برای رشد مو و ناخن

امروزه صدها ویتامین برای رشد مو و ناخن در بازار موجود است. اما بهترین ویتامین ها برای رشد مو و ناخن کدامند؟ در ادامه شما را با برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای موهای سالم، پوست درخشان و ناخن های قوی آشنا می کنیم.

1. کلاژن دریایی

کلاژن دریایی یک پروتئین فیبری است که از فلس یا گوشت ماهی از جمله ماهی کاد و ماهی آزاد استخراج می شود. کلاژن دریایی عمدتا از کلاژن نوع 1، بلوک ساختمانی سلول ها، استخوان ها و پوست ما ساخته می شود. مطالعات نشان می دهد که استفاده روزانه از مکمل های حاوی کلاژن باعث بهبود خشکی مو، تیرگی و شکنندگی ناخن ها می شود. این کلاژن به سرعت از کلاژن گاو و خوک محبوب تر می شود زیرا در دسترس زیستی است، به این معنی که بدن ما آن را بهتر جذب می کند. تولید کلاژن بدن ما با گذشت زمان کاهش می یابد و همچنین تحت تأثیر استرس روزانه قرار می گیرد، بنابراین حفظ سطح کلاژن برای صاف، نرم و درخشان نگه داشتن پوست بسیار مهم است.

2. MSM برای رشد مو

متیل سولفونیل متان یا MSM گوگردی است که در غذاها و سبزیجات یافت می شود. بدن ما به دلایل زیادی به این گوگرد نیاز دارد، اما به لطف خاک با مواد مغذی کمتر (که به معنای سبزیجات با مواد مغذی کمتر است) و اتکای بیش از حد به غذاهای فرآوری شده، کمتر و کمتر می شود. این ماده که توسط بسیاری از علاقه مندان به زیبایی "مواد معدنی زیبایی طبیعت" نامیده می شود، تولید کراتین را تحریک می کند و برای موهای ضخیم، سالم و ناخن های قوی ضروری است.

3. ویتامین E برای رشد مو

ویتامین E مدت‌هاست که به عنوان قهرمان زیبایی شناخته می‌شود و یک عنصر ضروری در همه چیز از کرم‌های جادویی مرطوب‌کننده گرفته تا سرم‌های دور چشم است. ویتامین E در غذاهای غنی از چربی های سالم مانند آووکادو و فندق یافت می شود و از سلول های ما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که باعث رشد مو می‌شود و به قوی‌تر و صاف‌تر شدن ناخن‌ها کمک می‌کند.

4. سلنیوم

میلیاردها سلول در بدن ما وجود دارد که همیشه برای مبارزه با ترکیبات مضری به نام رادیکال های آزاد یا اکسیدان ها سخت کار می کنند. رادیکال های آزاد بخشی از محیط روزمره ما هستند، از دود گرفته تا آلودگی هوا. سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند باعث استرس اکسیداتیو شده و به سلول های ما آسیب برسانند، کمک می کند. این ضد التهاب برای مو و ناخن شگفت انگیز است و آن را به یک مکمل زیبایی ضروری تبدیل می کند.

اخرین حرف

در حالی که همه مواد یکسان ایجاد نمی شوند، برخی از آنها حاوی موادی هستند که می توانند برای مو، پوست و ناخن شما مفید باشند. با گزینه های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، مهم است که تحقیقات خود را زودتر انجام دهید تا بدانید کدام محصول برای شما مناسب است. قبل از استفاده از مکمل های ویتامینی جدید برای رشد مو، مطمئن شوید که با یک متخصص مشورت کنید، به خصوص اگر مکمل های دیگر یا داروهای تجویزی مصرف می کنید، یا اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید. در نهایت، به یاد داشته باشید که مکمل‌ها جایگزین سایر شیوه‌های زندگی سالم مانند حفظ یک رژیم غذایی متعادل، هیدراته ماندن، مدیریت سطح استرس و خواب کافی نمی‌شوند، که همگی به سلامت مو، پوست و ناخن کمک می‌کنند. و در نهایت کارمادیو به شما توصیه می کند قبل از مصرف هر دارویی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر