وردپرس چیست؟ همه چیز درباره وردپرس
وردپرس چیست؟ همه چیز درباره وردپرس


سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟

قبل از توضیح اینکه وردپرس چیست، باید یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS را تعریف کنیم. امروزه در اینترنت، CMS مخفف Content Management System است که به مدیر سایت اجازه می دهد بدون بازنویسی کل سایت، محتوا را منتشر کند.

CMS به گونه ای کار می کند که از قالب ها و افزونه های آماده استفاده می کند و یک سایت آماده را به شما ارائه می دهد. پاسخ کوتاه و ساده به سوال سیستم مدیریت محتوا چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. خیلی جالبه، نه!

وردپرس به زبان ساده چیست؟

به زبان ساده، وردپرس چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که کاملا رایگان است و می توانید از آن برای ایجاد انواع وب سایت ها استفاده کنید. سایت های شخصی، فروشگاهی، شرکتی، خبری و هر قالب سایتی را بدون مشکل ایجاد کنید.

تا لحظه نگارش این مطلب، نسخه 5.8.1 وردپرس به تازگی منتشر شده است. به جرات می توانم بگویم وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوایی است که تا به حال ساخته شده است و اگرچه عمر زیادی ندارد، اما محبوب ترین CMS در جهان است و هر روز به طرفداران آن اضافه می شود و به شما قول می دهم که هر مدلی که می توانید وب سایت مورد نظر خود را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و مقالات آموزشی وردپرس از Webkema بسازید!

وردپرس متن باز به چه معناست؟

مانند بخش وردپرس؟ به شما گفتم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و کاملا متن باز است. وردپرس منبع باز به این معنی است که شما می توانید بهترین سیستم سازنده وب سایت جهان را مطابق میل خود سفارشی کنید!

اگر برنامه نویسی بلد هستید به راحتی می توانید وردپرس را مطابق میل خود شخصی سازی کنید و اگر برنامه نویسی بلد نیستید کافیست مقالات قسمت آموزش وردپرس آکادمی وب کم را دنبال کنید تا نحوه طراحی سایت با وردپرس را بیاموزید مرحله نحوه انجام آن به صورت مرحله ای اشتباه نکنید، این اصلا سخت نیست، حتماً مقالات سایت خود یعنی آکادمی وب کم را دنبال کنید.

چگونه وردپرس را راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی وردپرس کافی است آخرین نسخه این سیستم مدیریت محتوای زیبا را از وب سایت سازنده به آدرس wordpress.org دانلود کنید. همچنین برای دانلود نسخه فارسی وردپرس به لینک دانلود وردپرس فارسی مراجعه کرده و آخرین نسخه فارسی این CMS را دانلود کنید.

سپس اقدام به نصب و پیکربندی وردپرس با آموزش وردپرس وب کم کنید. برای نصب وردپرس در لوکال هاست به آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست و برای نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل به آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل و آموزش نصب وردپرس بر روی هاست ادمین دایرکت مراجعه کنید. ، آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین را تماشا کنید.

زبان برنامه نویسی وردپرس چیست؟

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

توسعه دهنده وردپرس چیست؟

Matt Mullenough طراح و خالق وردپرس است و وردپرس را در 27 می 2003 راه اندازی کرد. در ابتدا وردپرس به طور گسترده توسط وبلاگ نویسان برای وبلاگ نویسی استفاده می شد.

اما اکنون پس از گذشت چندین سال از معرفی وردپرس و آپدیت های مختلفی که برای سیستم مدیریت وب وردپرس ارائه شده است و برعکس انعطاف پذیری CMS وردپرس که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، قادر خواهید بود از آن استفاده کنید. افزونه های وردپرس علاوه بر وبلاگ شخصی شما و طراحی قالب وردپرس سفارشی برای هر طراحی وب سایتی که می خواهید انجام دهید.

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس یا پوسته وردپرس شبیه به ظاهر و ظاهر سایت است. این بدان معناست که تمام جنبه های وب سایت های وردپرس بر روی قالب های وردپرس پیاده سازی می شوند. قالب وردپرس تمام رنگ ها، سطوح، آیکون ها، عناصر را در مکان های مختلف و تمام جنبه های صفحه وردپرس تنظیم می کند.

بگذارید یک خبر خوب به شما بدهم، هزاران قالب رایگان وردپرس وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود کرده و در سایت خود استفاده کنید. اما اگر می خواهید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید به شما پیشنهاد می کنم از قالب وردپرس حرفه ای استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد وردپرس، نگاه کنید به تم وردپرس چیست؟

همچنین می توانید قالب وب سایت وردپرس خود را طراحی کنید تا تمامی امکانات و مزایای کسب و کار شما در قالب وب سایت پیاده سازی شود (می توانید از تیم طراحی وب کم برای طراحی قالب وردپرس خود استفاده کنید.)

مدل های مختلف تم وردپرس

قالب های وردپرس بر اساس مدل وب سایت شما به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و هر قالب وردپرس بسته به کاری که باید انجام دهید ویژگی های متفاوتی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک وب سایت تجاری داشته باشید، باید از قالب وردپرس تجاری یا اگر می خواهید یک وب سایت فروشگاهی ایجاد کنید، باید از قالب فروشگاهی استفاده کنید.

پس وقتی پاسخ ساده و کلی به سوال قالب وردپرس چیست را می خوانید، در مقالات آموزشی زیر به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

چگونه قالب وردپرس را نصب کنم؟

اگر می خواهید نحوه نصب قالب وردپرس را یاد بگیرید، توصیه می کنیم فیلم آموزشی نصب قالب وردپرس را مشاهده کنید.

افزونه وردپرس چیست؟

در قسمت وردپرس چیست به انعطاف پذیری بالای وردپرس اشاره کردیم. اکنون این انعطاف پذیری را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد. می توانید از افزونه های وردپرس برای افزودن هر ویژگی که می خواهید به سایت خود استفاده کنید.

البته طراحی یک وب سایت با کارایی بالا به تنهایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس غیرممکن است، اما با استفاده از افزونه وردپرس می توانید تقریباً تمام عملکردها و عملکردهایی را که فکر می کنید انجام دهید.در وردپرس.

مشابه قسمت قالب های وردپرس اشاره کردیم که هزاران قالب رایگان وردپرس وجود دارد اما اکنون می خواهیم به شما بگوییم که هزاران افزونه رایگان وردپرس وجود دارد که به راحتی و به طور کامل از مخزن افزونه های وردپرس قابل دانلود هستند فکر کنید. سایت وردپرس.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزونه های وردپرس، به راهنمای ویدئویی پلاگین های وردپرس چیست؟

چگونه افزونه وردپرس را نصب کنیم؟

برای آموزش نصب افزونه های مختلف در وردپرس توصیه می کنیم مقاله آموزش نصب افزونه های وردپرس را مطالعه کنید.

اجازه دهید یک مثال عملی از استفاده از افزونه های وردپرس به شما ارائه دهم:

اگر می خواهید پروفایلی برای دریافت اطلاعات در مورد یک کاربر در وردپرس ایجاد کنید، از افزونه های فرم ساز استفاده کنید. یکی از حرفه ای ترین افزونه های فرم ساز، افزونه Gravity Form می باشد که با استفاده از آن می توانید پروفایل های حرفه ای و کاربردی برای وب سایت خود ایجاد کنید.

یا مثلا می توانید از ابزارهای Elementor برای طراحی صفحات زیبا برای سایت خود استفاده کنید. (حتما به بخش آموزش Elementor سر بزنید تا از ویژگی های این افزونه شگفت زده شوید!)

انواع مختلف افزونه های وردپرس

افزونه های وردپرس بسته به کاری که انجام می دهند به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند، برای مثال اگر می خواهید سئو سایت خود را تقویت کنید باید از افزونه های سئو وردپرس استفاده کنید. یا اگر می خواهید سایت وردپرس خود را به یک فروشگاه قدرتمند تبدیل کنید، باید از افزونه ووکامرس و افزونه ووکامرس استفاده کنید. اکنون می دانید که افزونه وردپرس چیست، در مقالات بعدی بیشتر در مورد افزونه های وردپرس توضیح خواهیم داد.

ویژگی های وردپرس چیست؟

وردپرس بر اساس ویژگی ها ساخته و برنامه ریزی شده است و همه سازندگان و توسعه دهندگان قالب و افزونه وردپرس از ویژگی های وردپرس برای توسعه برنامه های خود استفاده می کنند. در واقع، ویژگی‌های وردپرس مجموعه‌ای از کدهای php هستند که قبلاً توسط توسعه‌دهندگان وردپرس برای پویا کردن وب‌سایت‌های وردپرس تعریف شده‌اند، که می‌توان از آنها برای طراحی وب‌سایت‌های مختلف با ویژگی‌های مختلف استفاده کرد.

علاوه بر امکاناتی که توسط توسعه دهندگان اصلی وردپرس گنجانده شده است، می توانید با توجه به نیاز خود ویژگی های جدیدی را به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اضافه کنید. یا حتی گاهی اوقات، اگر یک سایت ساده دارید، می توانید ویژگی هایی را که برای افزایش سرعت وردپرس استفاده نمی کنید حذف کنید و در نتیجه سرعت بارگذاری وردپرس را افزایش دهید.

برای طراحی و توسعه قالب ها و افزونه های وردپرس، باید توابع وردپرس را یاد بگیرید و با آنها کار کنید. برای آشنایی با توابع وردپرس می توانید به کدکس-وردپرس و توسعه دهنده-وردپرس مراجعه کنید. با مراجعه به وبلاگ Webkema می توانید مقالات مرتبط را بخوانید و در مورد پرکاربردترین توابع وردپرس و نحوه استفاده از آنها بیشتر بدانید.

چرا CMS وردپرس اینقدر محبوب است؟

سیستم سازنده وب سایت انعطاف پذیر با گزینه های مختلف

دارای امکانات بی نظیر و در دسترس است.

کاملا رایگان و متن باز

فرمت های زیادی در همه زمینه ها (شخصی، تجاری، فروشگاهی، خبری، وبلاگ و غیره) وجود دارد.

این برنامه افزودنی نامحدود برای هر فعالیت یا کسب و کاری دارد

به روز رسانی های مکرر و هیجان انگیز

پشتیبانی سریع و عالی با استفاده از انجمن های وردپرس

وردپرس و موتورهای جستجو

به طور کلی، وردپرس طوری طراحی شده است که در موتورهای جستجو بسیار محبوب باشد. اما فراموش نکنید که سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO -> Search Engine Optimization) بسیار مهم هستند.

توصیه ما به کسانی که می خواهند وب سایت خود را با وردپرس راه اندازی کنند این است که تعداد بازدیدکنندگان را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهند. اگر موتور جستجوی گوگل برای شما مهم است، باید طراحی سایت خود را به فردی با دانش خوب بسپارید. سئو.باید در این صنعت تجربه داشته باشد. همزمان، محتوای خصوصی؛ به این نکته توجه کنید که ساخت عناصر مختلف سئو و نصب افزونه های معرفی شده توسط آکادمی وبکما می تواند به شما کمک کند.

10 دلیل مهم برای استفاده از وردپرس Zhalet.com

کار با وردپرس بسیار ساده است، بنابراین کار با آن برای مبتدیان آسان است.

وب سایت های ساخته شده با وردپرس خیلی سریع روی هاست بارگیری می شوند.

کاربر پسند: به این معنی که به جای استخدام یک طراح یا مدیر وب سایت برای ایجاد هر گونه تغییر در سایت، با کمی دانش برنامه نویسی، می توانید به راحتی تغییرات مورد نظر خود را پیاده سازی کرده و خود را ایجاد کنید.می توانید محتوای سایت را مدیریت کنید. .

انعطاف پذیری بالا: با هزاران افزونه و پوسته های مختلف، Word Press به شما امکان می دهد هر مدل سایتی با هر محتوا و موضوعی ایجاد کنید. شخصی، فروشگاهی، خبری، خرید، آموزشی و غیره

در زمینه سئو، وردپرس به گونه ای طراحی شده است که در موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار محبوب است.

پشتیبانی از زبان های کشورهای مختلف

امکان کار بر روی تمامی وب سایت ها

به روز رسانی های منظم و رفع اشکال برای افزایش امنیت این CMS

با قالب ها و پوسته های رایگان

مهمترین چیز این است که شما یک سیستم با تمام این ویژگی ها و عملکردها به صورت رایگان دارید.

نکاتی برای استفاده از وردپرس برای ایجاد یک وب سایت: افزونه وردپرس

همیشه از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید.

پس از نصب، آن را در اسرع وقت به روز کنید.

قبل از تهیه قالب وب سایت و افزونه ها، نوع وب سایت را مشخص کنید تا با ضرر مواجه نشوید.

اگر می خواهید برای اولین بار وب سایت داشته باشید، قبل از خرید هاست و دامنه، ابتدا وردپرس را روی لوکال هاست نصب و تست کنید.

هنگامی که یک سایت را باز می کنید، همیشه باید یک نسخه پشتیبان داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز به راحتی از آن استفاده کنید.

چه چیزی یاد گرفتیم؟

در خاتمه، امیدوارم پاسخ سوال در مورد وردپرس چیست؟ و با مقالات آموزش وردپرس Webkem می توانید یک سایت وردپرس حرفه ای طراحی کنید. اگر سوالی در مورد مقاله وردپرس چیست، در قسمت نظرات صفحه مطرح کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر