خرید بخاری برقی؛ روی چه موضوعاتی باید تمرکز کنید؟


انواع مختلفی از بخاری در بازار وجود دارد و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام بخاری برای شما مناسب است. در این مطلب نحوه خرید یک بخاری برقی مناسب را به شما گفته ایم بدون شک یک بخاری برقی می تواند محیط سرد را به سرعت و خیلی راحت گرم کند. انتخاب بخاری برقی مناسب برای گرم کردن فضای شما می تواند کمی مشکل باشد.

سایز بخاری برقی

قبل از خرید بخاری برقی باید اندازه مورد نیاز خود را با توجه به ابعاد محیطی که می خواهید گرم کنید در نظر بگیرید. اگر یک بخاری بزرگ برای یک منطقه کوچک بخرید، در نهایت انرژی زیادی را هدر خواهید داد و هزینه های غیر ضروری دیگری را متحمل خواهید شد. برخلاف نصب یک بخاری کوچک در یک اتاق بزرگ، شما را گرم نمی کند. یک راه آسان برای محاسبه اندازه بخاری وجود دارد.

طبق قانون فعلی، برای گرم نگه داشتن حدود 30 سانتی متر مربع به 10 وات توان گرمایشی نیاز است. بنابراین یک بخاری برقی 1500 وات می تواند فضایی در حدود 15 فوت را گرم کند. مقدار گرمایی که یک بخاری برقی می تواند تولید کند را محاسبه کنید و اندازه بخاری مورد نیاز خود را با توجه به فرمول محاسبه آن محاسبه کنید.

تکنولوژی مورد استفاده در بخاری برقی

فن آوری های مورد استفاده در بخاری های برقی

بخاری های برقی با استفاده از فناوری های مختلف اتاق را گرم می کنند. برخی از آنها برای گرم کردن کل اتاق ها و برخی دیگر برای گرم نگه داشتن افراد یا اشیاء جلوی آنها مناسب هستند. قبل از خرید بهتر است بدانید که کدام نوع بخاری برای شما مناسب است. از جمله این تکنیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

گرمایش همرفت

فناوری گرمایش کانوکشن یکی از محبوب ترین روش ها برای گرم کردن اتاق ها است. در این حالت کل اتاق به خوبی گرم می شود و گرمای آن بیشتر باقی می ماند. در بخاری برقی مدل گرمایش همرفتی، جریان گرما از طریق یک دستگاه مولد گرما (مانند سیم پیچ برقی، روغن یا سیم برق) می گذرد و کل محیط را گرم می کند. اکثر مدل های گرمایش برقی مدل گرمایش کانوکشن مجهز به فن نیز هستند و هوای گرم را در کل اتاق به گردش در می آورند. بخاری های De'Longhi از محبوب ترین بخاری های برقی مجهز به گرمایش کانوکشن هستند.

گرمایش تابشی

گرمایش الکتریکی با استفاده از گرمای تابشی بر گرم کردن فضای روبروی شما متمرکز است. این بخاری ها بیشتر برای اتاق خواب و کنار تخت، ادارات و یا اتاق های کوچک دیگر مناسب هستند. البته از این نوع بخاری ها وجود دارد که می توانید آنها را زیر میز قرار دهید و در حین کار گرم نگه دارید. بخاری های برقی مادون قرمز مانند بخاری های تابشی عمل می کنند و فقط قسمت جلویی آنها را گرم می کنند. این بخاری ها مجهز به لامپ های کوارتز مادون قرمز هستند تا دمای مطلوب را فراهم کنند.

گرمایش میکروترمال

این فناوری از دو نوع گرمای همرفتی و تابشی استفاده می کند. گرما از طریق پانل ها فرستاده می شود و گردش طبیعی هوای گرم را در سراسر اتاق به گردش در می آورد. این بخاری نه تنها اتاق را گرم نگه می دارد بلکه از حرکت گرد و غبار و سایر مواد حساسیت زا در اتاق جلوگیری می کند و برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم مناسب است. این بخاری این ویژگی را ندارد پس بی صدا است. اکثر این مدل ها به صورت دیواری یا زمینی نصب می شوند.

انواع بخاری برقی

بخاری برقی انواع مختلفی دارد که بسته به نوع و مدل آن می توانید یکی را انتخاب کنید. در این قسمت به طور مختصر به انواع بخاری ها از نظر مکانیزم تولید گرما اشاره می شود.

بخاری برقی سرامیکی

بخاری برقی سرامیکی

این بخاری ها دارای عناصر گرمایشی سرامیکی هستند و می توانند بدون سیم و سیم پیچ گرما تولید کنند. این بخاری به طور موثر میزان تولید گرما را تنظیم می کند و می تواند دمای مناسب و اتاق را برای مدت طولانی تامین کند.

بخاری برقی

بخاری نفتی برقی

این نوع بخاری برقی با فناوری گرمایش مایکوترمیک کار می کند. در واقع گرمایش تابشی و همرفتی با استفاده از روغن انتقال حرارت در داخل بخاری انجام می شود. این روغن به تمام بخاری ها نفوذ می کند و گرما را در تمام اتاق پخش می کند.

بخاری برقی مادون قرمز

بخاری برقی مادون قرمز

همانطور که گفته شد این بخاری ها گرمای تابشی تولید می کنند و دو نوع هستند.

گرمایش با لامپ کوارتز سیم گرمایش آن از 80 درصد نیکل و 20 درصد کروم تشکیل شده و داخل لامپ کوارتز می باشد.

بخاری هایی با بخاری میله ای، این بخاری ها با استفاده از یک عنصر فلزی جامد شبیه به سیم گرمایش داخلی، گرما تولید می کنند و اتاق را گرم می کنند.

مدل های مختلف بخاری برقی

انواع مدل ها و طرح های بخاری برقی در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را خریداری کنید.

بخاری برقی زمینی

بخاری های زمینی

این بخاری ها به راحتی قابل حمل هستند، به صورت عمودی نیز در دسترس هستند و خیلی بزرگ نیستند. آنها را می توان روی زمین قرار داد و معمولاً دارای یک فن است و گرما را در تمام اتاق پخش می کند.

یک بخاری برقی کوچک

این بخاری ها که قابل حمل هستند به راحتی روی هر نوع میز و یا حتی کف اتاق قرار می گیرند و برای فضاهای کوچک مناسب هستند. با این بخاری ها می توانید در مصرف انرژی و هزینه ها صرفه جویی کنید. زیرا شما فقط می توانید فضای مورد استفاده خود را گرم کنید و هیچ انرژی در قسمت های دیگر ساختمان که به آن نیاز ندارید هدر نمی رود. این بخاری ها با سیستم های گرمایشی متفاوتی تولید می شوند و برای ایمنی به دستورالعمل های سازنده توجه کنید.

بخاری برقی دیواری. بخاری برقی دیواری

این نوع بخاری ها را می توان در داخل خانه یا روی دیوار نصب کرد و در محیط های کاری باز مانند کارگاه ها قابل استفاده است.

بخاری برقی زیرزمین

گرمایش زیرزمین برقی

این بخاری ها برای ساختمان های قدیمی بدون گرمایش و لوله کشی مناسب هستند. همچنین می توان از آن به عنوان افزودنی برای گرمایش ساختمان های جدید استفاده کرد. این بخاری ها هوای اتاق را از کف تا سقف گرم می کنند. در عین حال نصب آن آسان است و گرمای خوبی را ارائه می دهد.

علاوه بر این، به لطف سطح لوله های آب گرم، تبادل حرارت با محیط بهتر انجام می شود. در این سیستم لوله ها نقش رادیاتور را ایفا می کنند و با استفاده از این نوع بخاری ها می توان تا 50 درصد در لوله کشی ساختمان صرفه جویی کرد.

البته یکی از مشکلات پاها گرمکن این است که هوا را خیلی خوب به گردش در نمی آورند. بنابراین اگر بخاری از کف اتاق روشن باشد، نمی توان انتظار داشت که اتاق و فضاهای مجاور نیز گرم شوند. از نظر ایمنی، بخاری های قرنیز بخاری های خوبی هستند.

مشاهده متن کامل: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-برقی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر