نقش لوازم جانبی در دکوراسیون داخلی خانه
نقش لوازم جانبی در دکوراسیون داخلی خانه


لوازم منزل یا تزیینات و اکسسوری ها گروه بسیار گسترده و متنوعی از تجهیزات و لوازم هستند که جزء ملزومات فضا و ساختمان نیستند، اما باعث بهبود کیفیت، سطح اقامت و دکوراسیون داخلی می شوند.

گستره اقلام مورد استفاده به عنوان اکسسوری در دکوراسیون داخلی بسیار گسترده است، تا جایی که تنها عبارت کوچک و غیر ضروری می تواند تمامی اقلام تحت عنوان اکسسوری را در بر گیرد.



دلیل استفاده از دکوراسیون در دکوراسیون داخلی

اولین دلیل پر شدن فضاهای خالی بین اشیا در دکوراسیون داخلی است. این کاربرد و استفاده از کامپوننت ها عموماً محدود به مکان خاصی نیست و هر موقعیت و مکانی را شامل می شود. کاربرد و نقش دیگر این قطعات ایجاد پویایی و حرکت در نگاه بیننده و تلاش برای جلب توجه فرد است. این کار در فضاسازی و دیگر اهداف طراحان اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر لوازمی که ذکر شد، اکسسوری ها می توانند مزایای دیگری نیز داشته باشند و علاوه بر جنبه های زیبایی و جهت بصری، کاربردی باشند. به عنوان مثال گلدان های گیاهان مختلف علاوه بر زیبایی، به تغییر حال و هوا و پاکسازی هوا کمک می کنند. این ویژگی در کنار امکان استفاده از آنها در هر مکانی کمک زیادی به زیباسازی دکوراسیون داخلی می کند.

نکات مهم در انتخاب لوازم داخلی

مهم ترین و شناخته شده ترین نکته در مورد اکسسوری ها، انتخاب شکل، اندازه، رنگ و جنس مناسب، سبک و مکان مناسب برای ثابت و مناسب نگه داشتن آن است. حفظ این موارد بسیار مهم است که در صورت عدم رعایت زیبایی محیط را از بین می برد و تزیین و ظاهر ناخوشایندی می بخشد. این اثر احساس همزیستی و راحتی می دهد و انسان از اینکه در جایی که می خواهد باشد خوشحال می شود. رایج ترین اقلام عبارتند از: گلدان های گیاهی، هنر، مجسمه، بالش، سفره، شمع، سوغاتی و سایر اقلام طبیعی و تزئینی.

گل ها و گیاهان

گیاهان زمانی که در داخل خانه یا در هر محیطی مورد استفاده قرار گیرند، موجوداتی تازه و حیات بخش هستند. مراقب باش، وقتی روی یک گیاه تمرکز می کنید، متوجه می شوید که روز بعد گیاهان بزرگتر و رنگارنگ تر می شوند. اگرچه موثر است، اما در این مقاله می خواهیم در مورد لوازم جانبی گلدان مجلل و زیبا برای انتخاب گیاهان صحبت کنیم.

البته نوع گیاهان نیز مهم است. مثلا برای استایل مدرن می توانید از گلدان هایی با تم سفید یا رنگ های روشن استفاده کنید. البته گاهی اوقات تضاد زیباست. گلدان های مشکی در طراحی داخلی سفید نیز زیبا هستند.



گلدان ها، ظروف، مجسمه های تزئین شده

وسایل تزئینی نقش مهمی به عنوان لوازم منزل دارند. استفاده از آنها به ایجاد تعادل بصری در محیط کمک می کند و در عین حال ابزارهای کاربردی هستند که باید در اختیار داشته باشید. این اقلام می تواند گلدان، بشقاب، کتاب و وسایل تزئینی باشد که در بسیاری از فروشگاه ها به فروش می رسد.

یک میز جلوی مبل.

در سبک کلاسیک از میزهای واقعی استفاده می شود مثلا میزهای چوبی از درخت راش و گردو در مورد هزینه استفاده از چوب بسیار گران خواهد بود اما باید به یاد داشته باشید که می خواهید یک بار هزینه کنید. شاید چند سال .من نمی خواهم برای آن هزینه کنم.

در سبک مدرن میزهایی با روکش مرمری یا شیشه ای بسیار زیبا هستند، به سبک کم، سبک ساده، چون طبیعت این سبک ساده است، از میزهای ساده استفاده کنید، می توانید از پشم زیبا روی مبل استفاده کنید. و همچنین کوسن ها: می توانید پارچه های زیبا را با دو نوع ترکیب رنگ ترکیب کنید.

میز کنسول

میز چوبی یا سنگی با پایه های آهنی می تواند به عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل شما و به عنوان اکسسوری کناری که ظاهر زیبایی دارد استفاده شود.

رایحه و شمع های تزئینی

از شمع های تزیینی زیبا در دکوراسیون منزل خود غافل نشوید! وجود شمع در خانه با حذف انرژی منفی باعث جریان یافتن انرژی مثبت در خانه می شود که نتیجه آن باعث ایجاد روحیه خوب در ساکنان خانه می شود.

یک سینی تزئینی

پس از انتخاب نوع میز خود باید از یک اکسسوری کوچک اما تزئینی استفاده کنید. به عنوان مثال، پلاک های زیبا از چوب یا برنز. ظروف چند لایه نیز روی میز زیبا به نظر می رسند. اگر دوست ندارید، می توانید از لوازم جانبی مانند یک گلدان زیبا و چند گل طبیعی استفاده کنید. در عین حال زیبایی را به ارمغان می آورد.

اثر هنری

از لوازم جانبی در قسمت های دیگر خانه نیز استفاده کنید این به معنای شلوغ بودن خانه نیست همانطور که در تصویر می بینید از لوازم پراکنده استفاده کنید تا مردم را با زیبایی مجلل خانه تحت تاثیر قرار دهید، آثار هنری به عنوان مثال. یک قاب هنری سفارشی یا یک میز خاص با رنگی که با بقیه قسمت های داخلی همخوانی دارد.

همچنین می توانید از مجسمه های کوچک یا حتی بزرگ در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید.اغلب در سبک کلاسیک از مجسمه های بزرگ و تمام قد استفاده می شود و یا مجسمه های چوبی کوچک فیل ها روی میزها یا لبه های دیوار خانه های کلاسیک دیده می شود.

کوسن و لوازم جانبی نساجی

به طور کلی می توان گفت که متریال پارچه در دکوراسیون بسیار مهم است. از انواع مدل پرده گرفته تا کوسن، روفرشی، پارچه ماکرامه و ملیله و غیره. هر کدام باید در جای خود استفاده شود. هر کدام از این اکسسوری های پارچه ای می توانند علاوه بر تزئینی بودن به فضای شما رنگ و بافت ببخشند. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ ها با مبلمان و وسایل دیگر هماهنگی ایجاد کنید.

آینه تزئینی

به گفته کارشناسان Luben Home، شاید بیشتر ما از آینه ها به عنوان مدل دیوار استفاده می کنیم، اما مدل های میز نیز می تواند یک مکمل مهم باشد. آینه های چوبی و فلزی ویژگی های خاص خود را دارند و باید با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب شوند. برای تزیین میز کنسول و میز آرایش بهتر است از آینه رومیزی استفاده کنید.



چیزهای قدیمی مانند لوازم خانگی

قطعات وینتیج عناصری چشمگیر هستند که با تنظیمات کلاسیک و مدرن هماهنگ هستند و می توانند فضایی شیک به عنوان اکسسوری برای خانه ایجاد کنند.

ایده دیگر استفاده از وسایل لوکس و عتیقه ای است که نقطه کانونی در دکوراسیون منزل ایجاد می کنند. آثار باستانی مختص دوره خاصی نیست. با ترکیب آنها با لوازم مدرن، می توانید چیدمان های عالی ایجاد کنید که توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند.

اگر فرش زیبا و قدیمی دارید می توانید از آن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. نگه داشتن فرش یا قالیچه قدیمی امکان نمایش سایر اقلام را فراهم می کند. استفاده از پارچه های قدیمی روی مبلمان یا پرده ها می تواند حال و هوای قدیمی را به خانه شما بدهد.

همچنین می توانید از وسایل دکوری آنتیک به عنوان لوازم منزل استفاده کنید. به عنوان مثال، با استفاده از تخته‌های سیاه با سبک طراحی قدیمی، عکس‌های قدیمی شهر و عکس‌های خانواده‌تان در چند دهه پیش، آن‌ها را روی دیوار راه پله قرار دهید. حتی می توانید از آینه ها و تابلوهایی به سبک و طرح وینتیج بر روی دیوار استفاده کنید و حال و هوای خانه خود را به چند دهه به عقب برگردانید.

رایحه باید به این فضای دلپذیر اضافه کند. از رایحه های چوب صندل و مشک گرفته تا نرگس، اسطوخودوس و لیمو... هر کدام را که انتخاب کنید، از هیچ چیز پشیمان نخواهید شد، با رایحه ای آسان تا تجربه ای با طراوت و معطر. استقامت آنها، قطعا در آینده این تجربه را تکرار خواهید کرد.

 

استفاده از عناصر شیشه ای در دکوراسیون منزل

شیشه به عنوان یک اکسسوری منزل، نقش مهمی در دکوراسیون داخلی، کاهش وزن مواد و افزودن زیبایی و نور به محیط دارد. امروزه نیز جایگاه و اهمیت ویژه ای در دکوراسیون منازل و ساختمان های اداری دارد.

انتخاب عکس های خانوادگی به عنوان لوازم منزل

عکس های خانوادگی با قاب زیبا نیز یک ایده عالی برای لوازم منزل هستند. داشتن عکس های خانوادگی در خانه حس تعلق را افزایش می دهد و بهترین خاطرات را به ما یادآوری می کند.

لوستر، آباژور و فانوس تزئینی

شمع ها و لامپ های تزئینی با انتشار نور و نور ملایم فضای اتاق شما را سرشار از آرامش و زیبایی می کنند. لامپ ها در انواع زمینی و دیواری و لامپ ها در مدل های کفی و آویز ساخته می شوند. این اکسسوری زیبا را می توان در نزدیکی هال، اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده کرد.پرده ها و روکش پنجره ها را با دکوراسیون هماهنگ کنید.

انتخاب پرده نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارد. معیارهایی برای انتخاب پرده وجود دارد مانند: جنس، رنگ، طرح و محل انتخاب پرده بستگی به طراحی دکوراسیون داخلی دارد. بر حسب طعم و مزه.



مجموعه ای از انواع

مجموعه خود را به بخشی جدایی ناپذیر از دکوراسیون خود تبدیل کنید. آن را به شیوه ای جذاب برنامه ریزی کنید. مجموعه باید منظم نمایش داده شود و با فضای اتاق تداخل نداشته باشد. اطمینان حاصل کنید که این مجموعه ها، هر چه که هستند، باید هم از نظر رنگ و پس زمینه و هم از نظر تم اتاق هماهنگ باشند. مجموعه ها را می توان روی دیوارها یا قفسه ها ثابت کرد.

تماشا کردن

یک ساعت جالب نه تنها یک وسیله جانبی عالی است، بلکه مرکز توجه در قسمت پذیرایی و سالن است. ساعت های مدرن با طرح ها و متریال های غیرعادی مانند مکعب های شیشه ای یا کروی با دکوراسیون مدرن هماهنگی دارند. برخی از ساعت های سنتی و کلاسیک با طراحی بسیار پیچیده می توانند برای دکوراسیون سنتی مناسب باشند. ساعت های مدرن به سمت سادگی فوق العاده گرایش دارند.



کفپوش آندل و تزئینی

تمام اکسسوری های زیبای شما روی میز و دیوار جا نمی شود! برای نشان دادن زیبایی دکوراسیون خود به قفسه های دیواری و زمینی نیاز دارید. می توانید قفسه های مختلف بخرید یا حتی خودتان آنها را بسازید تا لوازم جانبی زیبا و کوچک، زیبا و جادار را به نمایش بگذارید!

 

رفرنس: https://decoration-and-design.com/مبلمان-و-اکسسوری/مبلمان-خانگی-در-شیراز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر