تایمر آبیاری قطره ای
تایمر آبیاری قطره ای

چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری متوسط ​​را تنظیم کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار صحیح برای آبیاری دخیل هستند. به عنوان مثال، نوع گلدان شما می تواند برنامه آبیاری شما را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند و برخی از گل ها مانند کاکتوس ها نیازی به آبیاری سریع ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های متنوعی دارید می توانید از مدل تایمر آبیاری با دو یا چند خروجی استفاده کنید. می توانید برای هر پریز برنامه زمانی خاصی تنظیم کنید تا به اندازه کافی آبیاری شوند.

زمان و فشار مورد نیاز معمولاً با اولین آبیاری تعیین می شود. اولین باری که آب می دهید، باید تایمر را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. سپس وقت بگذارید و ببینید که گل ها در عرض چند دقیقه کاملاً آبیاری می شوند.

برای مزرعه، شیب مزرعه، میزان بارندگی، میزان تابش نور خورشید، رطوبت خاک و ... بر میزان فشار و زمان مورد نیاز تأثیر می گذارد. اگر یک یا دو بار عملکرد آبیاری را بررسی کنید، می توانید زمان مناسب و فشار ثابت را برای آبیاری تعیین کنید و به طور منظم ادامه دهید. بخش‌هایی از برخی دستگاه‌ها مانند تایمر آبیاری Orbit نیز امکان استفاده از تاخیر در بارندگی را بدون تأثیر بر برنامه فراهم می‌کنند. به طور کلی نمی توان زمان دقیق آب و فشار را بیان کرد و همه چیز به موقعیت شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.


تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را برای زمانی که شما تعیین می کنید آبیاری می کند. این بدان معناست که شما می توانید زمان و دقیقه را برای آبیاری یک گل یا گیاه هر روز مشخص کنید. با این کار می توانید برای آبیاری منظم برنامه ریزی کنید تا گل ها غرق آب نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند آب را به چندین گلدان یا چندین منطقه در باغ شما برساند، بنابراین نیازی به خرید چندین تایمر ندارید. زمان شمار با تجهیزات تحویل نیاز شما را برآورده می کند.

یک تایمر آبیاری در خانه شما نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه های مصرف آب بالا بوده و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی باعث از دست دادن آب می شود و چون تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب قطره قطره به گیاه می رسد و حتی یک قطره هم هدر نمی رود. اکنون کل کشور و حتی تمام دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل مناسبی برای کشاورزی باشد. به ویژه از آنجایی که بیشتر آب مصرفی در کشاورزی و باغداری است، آبیاری غیراصولی این میزان را افزایش می دهد.

 

فیلتر ورودی یا اولین شبکه خط تایمر آبیاری قطره ای چیست؟

برخی از تایمرها دارای فیلترها و دستگاه های ورودی هستند. این فیلتر ابتدا ذرات وارد شده به هوا را جذب می کند. به خصوص اگر از تانکر یا کاسه آب برای نصب آب استفاده می کنید، ممکن است مقدار کمی شن و آب وجود داشته باشد و به مرور وارد آن شود. این شبکه خط اول اجازه می دهد تا آب به داخل و خارج دستگاه جریان یابد. این فیلتر فشار آب را نیز کمی کاهش می دهد. به همین دلیل در تنظیم فشار آب باید مراقب باشید و کمی به فشار آن فکر کنید.

 

مشاهده رفرنس: https://abniro.com/hose-faucet-timers/

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر