اسکنر چیست؟
اسکنر چیست؟


اسکنر یا چاپگر وسیله ای الکتریکی است که می تواند اشیاء فیزیکی را به اشیاء دیجیتال تبدیل کند. کاربران باید بدانند که به راحتی می توانند این تصاویر را در رایانه خود ذخیره کرده و بلافاصله آنها را ویرایش کنند. انواع مختلفی از اسکنرها توسط شرکت های مختلف تولید و به فروش می رسند و معمولا هر شرکتی رزولوشن خاص خود را دارد. در این عصر تکنولوژی، برخی افراد بر این باورند که اسکن یکی از سریع ترین و آسان ترین روش هاست. قرار است تصویری را منتقل کند، بنابراین معمولاً به اسکنر دستگاهی گفته می‌شود که می‌تواند یک سند فیزیکی را به شکل دیجیتال بگیرد، اما اگر می‌خواهید دقیق‌تر به این دستگاه نگاه کنید، یک اسکنر می‌تواند انواع کارها را انجام دهد. باید بگویم. که یک نمای کلی deviceTask است تصاویر و متن را اسکن کنید، اسکنر آن را به یک فایل دیجیتال تبدیل می کند و کاربر می تواند این فایل دیجیتال را در دستگاه مورد نظر ذخیره کند.


تاریخچه اسکنر:

همانطور که قبلا ذکر شد، اسکنر وسیله ای است که برای تبدیل اشیاء فیزیکی به دیجیتال استفاده می شود. اولین اسکنر در تاریخ یک اسکنر استوانه ای بود که در سال 1957 توسط فردی به نام راسل کرش در ایالات متحده اختراع شد. گروه آمریکایی تحت نظر جالب است که اولین چیزی که با این چاپگر چاپ شد، تصویر نوزاد راسل بود که تنها 3 ماه داشت و باید بدانید که از آن زمان تا کنون از این دستگاه استفاده می شود و شرکت های زیادی از آن زمان استفاده می کنند. بهبود این ابزار با افزودن ویژگی هایی به نمونه اولیه.

نحوه کار با اسکنر:



نحوه کار اسکنر بسیار ساده است و بر اساس اصل انعکاس و انتقال کار می کند، به این معنی که نور به کاغذ می تابد و جسم فیزیکی زیر اسکنر را پس از انجام فرآیند به یک کپی دیجیتال تبدیل می کند. . از طریق چندین آینه و عدسی که روی سنسور منعکس می شوند. در اکثر اسکنرهای موجود در بازار، نام سنسور CCD (Charge Coupled Device) است. عکس نمایش داده شده توسط اسکنر در دستگاه بارگذاری می شود و شدت نور را تغییر می دهد. در یک فایل دیجیتال، در حالی که فناوری نور (PMT (تست پزشکی مطبوعاتی) و سنسور تصویر تماسی (CIS) در برخی از اسکنرهای ارزان و گران قیمت وجود دارد و اسکنر در فرآیند تبدیل اشیاء فیزیکی به فایل‌های دیجیتال با استفاده از فناوری PMT استفاده می‌شود. در اسکنر درام برای ایجاد تصاویر و فایل های باکیفیت استفاده می شود، اما از طرف دیگر به دلیل ابعاد، مصرف برق و غیره در کاربردهای محدودی استفاده می شود. اگرچه تکنولوژی CIS مدرن ترین تکنولوژی است، اما دست، آن را با وضوح متفاوت است

مرجع: https://avafarhang.com/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر