با نصب درب ضد سرقت امنیت و زیبایی را در عین حال دارید
با نصب درب ضد سرقت امنیت و زیبایی را در عین حال دارید


اگرچه زندگی در یک شهر و زندگی در شهرهای شلوغ از بسیاری جهات برای مردم لذت بخش است، اما مشکلات خاص خود را دارد. زندگی در شهرهای توسعه یافته به فضای بیشتری نیاز دارد. بر اساس این نیازها، اجناس و محصولات به تدریج تغییر می کنند تا نیاز مردم را برطرف کنند. ایمنی یکی از مهمترین جنبه های زندگی شهری است. نه اینکه امنیت در مواجهه با شهرها مهم نباشد، اما این زندگی مدرن باید امنیت را در سطح بالاتری تامین کند. درب ضد سرقت یکی از مهمترین نیازهای امنیتی در دنیای امروز است. در کشور ما سالهاست که یکی از مهمترین موارد در طراحی و تعمیر خانه محسوب می شود. در زیر با مثال ها و فواید مختلف در مورد آن توضیح خواهیم داد.


درب ضد سرقت چیست؟

این درب ها همانطور که از نامشان پیداست مقاومت بالاتری در برابر سارقین دارند و امنیت بهتری را ایجاد می کنند. البته این نام به این معنی نیست که سارقان نمی توانند از درهای ضد سرقت عبور کنند. فقط این درب ها نسبت به نمونه های معمولی ضریب اطمینان بالاتری دارند و طراحی آنها اجازه نمی دهد که به راحتی جدا یا جدا شوند.

درب های ضد سرقت چه ویژگی ها و مزایایی دارند؟

این درب ها عایق صدا هستند. در نتیجه استفاده از آنها از ورود صدا به داخل خانه جلوگیری می کند و صدای داخل خانه خاموش نمی شود.

قفل درب ضد سرقت در جهات مختلف کار می کند که محافظت بیشتری را ایجاد می کند.

با توجه به تنوع موادی که در ساخت آنها به کار رفته است، قیمت و بازه قیمتی آنها متفاوت است، بنابراین با هر بودجه ای می توان آنها را ساخت.

ماندگاری ابزار و یراق آلات بالا بوده و سالیان سال مورد استفاده قرار می گیرند.

نصب آسان و ضد آب است.

این درب ها از چند نقطه مختلف به چهارچوب متصل می شوند که امنیت بیشتری را ایجاد می کند.

از آنجایی که درب ها با یک تکه پلاستیک پوشانده شده اند، علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی زیاد، از ورود گرد و غبار به داخل خانه نیز جلوگیری می کنند.


انواع برچسب ضد سرقت

در حال حاضر سه نوع درب امنیتی در بازار وجود دارد: درب های امنیتی ایرانی، درب های امنیتی ترکیه ای و درب های امنیتی چینی.

درهای شکسته

این مدل درب دارای چهار حلقه بوده و علاوه بر چشمی داخلی دارای قفل شب نیز می باشد. ظاهر زیبایی دارد و با چرخاندن یک کلید، 8 زبانه از دو طرف مختلف وارد قاب می‌شوند. از نظر مشخصات فنی، ورق به کار رفته در آنها در سایز 1.4 میلی متر در سایز استاندارد 110*210 تولید می شود.

دروازه چینی



این درب ها همچنین دارای چهار لولا، یک قفل شبانه و یک گیره چشمی هستند، با این تفاوت که با چرخاندن کلید، 13 زبانه وارد چارچوب می شود که در نهایت امنیت بیشتری را ایجاد می کند. به صورت تک تیغه و دوبل به فروش می رسند. چارچوب این نوع درب ها صاف است.

درب ایرانی

این درب ها شباهت زیادی به نمونه های ترکی دارند. زیرا عملیات آنها در کشور ما انجام می شود. البته قاب وارداتی است و ابزار و مواد وارداتی نصب شده است.


نکات مهم در خرید درب ضد سرقت

جنس قاب یکی از مهمترین عواملی است که در هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. فلز مورد استفاده باید کیفیت خوبی داشته باشد و جوشکاری به درستی انجام شود و از همه مهمتر ضخامت قاب باید حداقل 1.5 میلی متر باشد.

لولای درب یکی دیگر از اجزای مهم است که باید از کیفیت خوب و به مقدار کافی برخوردار باشد. اگر جنس لولاها خراب باشد، خوب کار نمی کنند. لولاهای بلبرینگ نمونه ای از لولاهای خوب هستند.

ورق فلزی نصب شده روی درب بسیار مهم است و در واقع همان چیزی است که این درب ها را از نمونه های معمولی جدا می کند. این درجه باید مواد و ضخامت خوبی داشته باشد.

جنس درب، اعم از PVC، MDF یا ملامین، یکی دیگر از موارد مهم است که باید در نظر گرفته شود. هر نوع دارای ویژگی های خاص خود است که باید با توجه به نیاز و هدف استفاده انتخاب شود.

کیفیت قفل و کلید از اهمیت بالایی برخوردار است. و همچنین ابزار و لوازم مختلف به یاد داشته باشید که زیبایی تنها چیزی نیست که اهمیت دارد. اما ایمنی هدف ما هنگام انتخاب این درب ها است.

 

قیمت درب ضد سرقت

همانطور که قبلا ذکر شد، انواع مختلفی از میله های سرقتی در بازار وجود دارد که قیمت آنها را متفاوت می کند. درهای کشویی به دلیل کیفیت و دوام معمولاً گرانتر از دو نوع دیگر هستند. پس از آنها درب های ایرانی به دلیل شباهت زیادی به درب های ترک در دسته دوم قرار می گیرند. و درب های چینی ارزان ترین هستند.


تفاوت درب های امنیتی با درب های معمولی چیست؟

تفاوت های جنسیتی

درهای معمولی بیشتر از چوب ساخته می شوند. البته انواع چوب ها می تواند متفاوت باشد اما پایه اصلی آنها چوب است. اما درب های ضد سرقت ترکیبی از چوب و فلز هستند. که ورود فلز به مواد چوب، یعنی آلیاژ آهن، آنها را مقاوم کرده است.



ابزار و اتصالات و قفل

درهای معمولی در بازار بدون قفل و ابزار به فروش می رسند. یعنی باید درب را جداگانه خریداری کنید و بعد از خرید ابزار و قفل های لازم روی درب نصب کنید. یکی دیگر از مزایای درب های ضد سرقت این است که درب ها به صورت ست تحویل مشتری می شود. بنابراین پس از خرید درب ضد سرقت جدید، لازم نیست به فکر قفل مناسب و ابزار و سخت افزار لازم باشید. درب های ضد سرقت را می توان علاوه بر قفل به تجهیزات دیگری به عنوان مثال زنجیر یا چشمی مجهز کرد که در این صورت قیمت درب متفاوت خواهد بود. به طور کلی قیمت متاثر از تجهیزات همراه درب ضد سرقت است.



ضمانتنامه


درب های ضد سرقت دارای گارانتی می باشند. این امکان استفاده از گارانتی و تعمیر درب را در صورت بروز مشکل در درب ضد سرقت پس از استفاده فراهم می کند. اما برخی از درب های معمولی این امکانات را ندارند و تامین کنندگان مسئولیتی در قبال آسیب دیدن درب ها پس از فروش نخواهند داشت.


عایق بندی درب برای جلوگیری از سرقت

درب های ضد سرقت محافظت عالی در برابر حرارت و صدا هستند اما درب های معمولی این مزیت را ندارند. پشم شیشه بین درب های ضد سرقت محافظ بسیار خوبی بود.


تفاوت در ضخامت

همچنین ضخامت درب های معمولی با درب های ضد سرقت تفاوت چشمگیری دارد. قطر درب های معمولی به طور معمول 4.5 سانتی متر است در حالی که قطر درب های ضد سرقت 7 سانتی متر است که این قطر افزایش یافته باعث افزایش امنیت درب و بهبود عایق حرارتی می شود.

مراجعه به مرجع:

نظرات شما عزیزان:



نويسنده : چک مارکر