نکات مهم در تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
نکات مهم در تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

 

به بررسی نقش برخی متغیرهای حسابداری از جمله جریان نقدی آزاد، بازده نقدی سرمایه­گذاری ارزش افزوده اقتصادی و سود هر سهم در پیش­بینی بازده سهام پرداختند. نتایج نشان داد CFS در شرایطی که با هریک از هفت مدل خطی پایه و شناسایی 18 ویژگی سازگار مهم ترکیب شود، بهترین عملکرد پیش­بینی را از نظر صحت و دقت خواهد داشت. در الگوریتم تحلیل جداساز خطی براساس معادلۀ تحلیل ممیز خطی، برای هر ردیف شرکت در هر طبقه از یک تا پنج، یک بردار ورودی محاسبه می­شود که در نهایت شمارۀ طبقۀ بیشترین مقدار بردار ورودی از بین پنج بردار محاسبهشده، طبقۀ آن شرکت در نظر گرفته میشود. از طرفی، در صورتی که محصول نرم افزاری به روز نشود به مرور زمان از رده خارج خواهد شد. به بررسی نقش متغیرهای حسابداری در پیشبینی ریسک سیستماتیک شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران پرداختند. بنابر آنچه گفته شد شرکتهای ساختمان سازی برای انجام پروژههای ساختمانی خود، نیاز به یک نرم افزار حسابداری خوب، برای انجام امور مالی و ثبت پروژهها دارند که بتواند به صورت یکپارچه و کارآمد کلیه امور را در دست بگیرد. 

مجموعه نسخههای اختصاصی آن برای برخی از شرکتها جالبتوجه است؛ ازجمله نرم افزار حسابداری آسانسور که مخصوص شرکتهای نصب و پشتیبانی آسانسور است. بازده سهام شامل دو بخش سود نقدی و تغییرات قیمت بازار سهام است و ریسک سیستماتیک نیز از تقسیم کورایانس بازده سهام و بازده بازار بر واریانس بازده بازار محاسبه میشود. آنها تأخیر زمانی و موقعیت اولیۀ ریسک و بازده سرمایه­گذاری را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که یک تأخیر زمانی بهینه مطابق با حداقل ریسک سرمایه­گذاری سهام، حداکثر متوسط بازده قیمت سهام و ثبات قوی از بازده سهام برای کشش قوی تقاضای سهام (EDS) وجود دارد. در این پژوهش از رگرسیون چندمتغیره و از روش گزینش دنبالهای متغیرها با عنوان حذف پسرو بهمنظور انتخاب مدل بهینه استفاده شده است. در پژوهشی با استفاده از داده­های 13ساله از بازار سهام شانگهای، توان الگوریتم انتخاب ویژگی علّی (CFS) و سه الگوریتم انتخاب ویژگی شناختهشده، یعنی تجزیه و تحلیل محتوای اصلی (PCA)، درخت تصمیم (CART) و حداقل انقباض خالص و عملگر انتخاب (LASSO) را در پیش­بینی بازده سهام مقایسه کردند. از جمع 1193 ردیف داده جمعآوریشده، ابتدا 75 درصد از داده­ها (تقریباً تعداد 900 ردیف داده) با بهکارگیری الگوریتم­های مربوطه آموزش داده میشوند و سپس با استفاده از 25 درصد از داده­های باقیمانده (که تقریباً تعداد 293 ردیف داده است) و با عنوان داده­های آزمون شناخته می­شوند، میزان دقت پیش­بینی الگوریتم­ها آزمون میشود.

به دلیل تعداد معاملاتی که در طول دوره یک پروژه رخ میدهد، هزینهیابی شغل یک کار ضروری در حسابداری است. با این وجود، تقریباً هر صنعت دارای نرخ مالیاتی مخصوص به خود است. یک حسابدار می بایست بتواند در طی یکسال عملیات حسابداری را از ابتدا یعنی استقرار سیستم، صدور اسناد مربوط به رویدادهای مالی طی سال اعم از خرید و فروش، حسابداری مالیات بر ارزش افزوده و حسابداری حقوق و دستمزد برای تهیه لیست بیمه و مالیات، تهیه گزارشات فصلی، بستن حسابها و اصلاح آنها در پایان سال مالی و نهایتا تهیه صورتهای مالی اعم از ترازنامه و سود یا زیان و اظهارنامه مالیاتی مربوط به عملکرد سالانه را انجام دهد. از سویی دیگر، این پژوهش از نوع کاربردی است. واقعیت این است که در شرایط کنونی اصلاً اینطور نیست که فردی بتواند بدون گذزاندن دوره های حسابداری کاربردی و کسب تجربیات تخصصی به درآمد دلخواه خود برسد و برای رسیدن به این هدف چارهای جز کسب تجربه با کارآموزیهای طولانی و یا استفاده از تجربیات مدیران مالی و حسابداران ارشد در این بسته آموزشی باقی نمی ماند.

پشتیبانی رایگان و امکان تهیه گزارش های مالی با کاربری آسان و چیدمان سرفصل های حسابداری، از جمله مزیت های این پکیج محسوب می شود. اگر کسی بفهمد که استفاده از فناوری اطلاعات (در اینجا نرمافزارهای حسابداری) آسان است، آنگاه احساس خواهد کرد که استفاده از فناوری اطلاعات برایش مفید است. اگر کسی مطمئن باشد که استفاده از نرمافزارهای حسابداری آسان است، خواهد خواست که از آنها استفاده کند، در حالیکه اگر حس کند استفاده از نرمافزارهای حسابداری آسان نیست تمایلی به استفاده از آنها نخواهد داشت. آنان از 17 متغیر حسابداری در پنجدسته نسبت­های نقدینگی، اهرمی، سودآوری، اهرم عملیاتی، اهرم مالی بهعنوان متغیر مستقل استفاده کردند. این متغیرها شامل نسبت­های نقدینگی، نسبت­های فعالیت، نسبت­های اهرمی، نسبت­های سودآوری و نسبت­های بازار هستند. همچنین دو متغیر پاسخ (وابسته) شامل ریسک سیستماتیک و بازده سهام هر شرکت محاسبه می­شود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال 1388 تا 1395 می باشد. این محصول شامل امکانات بیشماری ازجمله صدور انواع فاکتور، اعلام سررسید چکها به صورت اتوماتیک، امکان دریافت گزارشهای متنوع و… 1-نرم افزار کاشو kashoo : این نرم افزار مدیریت فاکتور ها و هزینه ها را با ارائه انواع و اقسام فاکتورهای آماده و قالب های پرداختی متفاوت بر عهده دارد.

نکات مهم در تجزیه و تحلیل صورتهای مالی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر