ما انواع سبک های موسیقی را برای شما آورده ایم
ما انواع سبک های موسیقی را برای شما آورده ایم

 آشنایی با 6 سبک محبوب تاریخ موسیقی تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته است و ظهور سبک های مختلف موسیقی یکی از تغییراتی بود که دامنه موسیقی شناسی را گسترش داد. که به این رشته علاقه دارند.

سبک های مختلف موسیقی بسته به نوع اجرا، سازها و نوازندگان و تاریخ و جغرافیای منطقه پدید آمده یا توسعه یافته است.

ما بیشتر به سریال های موزیکال علاقه مندیم و بدون اطلاع از سبک موسیقی، هر روز برای گوش دادن به آنها وقت می گذاریم. ما در  موزیک باران چند نمونه از رایج ترین انواع موسیقی را بررسی کرده ایم.

سبک های مختلف موسیقی

اگر بخواهیم نگاه کلی به موسیقی داشته باشیم، می توانیم آن را به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم کنیم. همه ما با روش های مورد استفاده در ایران آشنایی چندانی نداریم. که می دانیم روش سنتی است

سبک سنتی در شهرهای مختلف به روش های مختلف و با سازهای مختلف ظاهر شد. بله، سبک های مختلفی در سرتاسر دنیا وجود دارد که محبوبیتی ندارند و اکثر مردم با آن برخورد نمی کنند و آن را به عنوان موسیقی محلی ثبت می کنند.

اگر بخواهیم لیستی از پرطرفدارترین انواعی که در سرتاسر جهان بسیار محبوب شده اند را نام ببریم، دانلود بهترین آهنگ ها .  می توانیم این انواع را شامل کنیم:

موسیقی کلاسیک

موسیقی پاپ

راک (موسیقی راک)

بلوز (موسیقی بلوز)

هیپ هاپ (موسیقی هیپ هاپ)

سنتی ایرانی

1) سبک عالی

سبک کلاسیک که می توان گفت از سال 500 بعد از میلاد شروع می شود، نمونه ای از سبک هنری و هنری غربی است که قوانین سختگیرانه و پیشرفته ای دارد که قطعاً در موسیقی جایگاه بالایی دارد.

در سبک کلاسیک اغلب قطعاتی با سبک گروهی و استفاده از سازها و افراد با نام ارکستر سمفونیک نواخته می شود.

در اجراهای گروهی سبک کلاسیک معمولا از سازهایی مانند پیانو، ترومبون، ترومپت، ویولن، چنگ، فلوت، کلارینت، گیتار، ساکسیفون و ملودیکا استفاده می شود.

بسیاری از هنرمندان و نوازندگان مشهور در این راه کار کرده اند و در سراسر جهان به شهرت رسیده اند. برخی از این نوازندگان مشهور عبارتند از: یوهان سباستین باخ، فردریک شوپن، لودویگ ون بتهوون.

در سبک موسیقی کلاسیک، آثار اغلب در پوشش یک ارکستر سمفونیک با مخاطبان زیادی اجرا، ضبط و اجرا می شوند. حتی کار نوشتن موسیقی از این سبک کلاسیک شروع شد و به سبک‌ها و گروه‌های موسیقی دیگر کشیده شد. با توجه به نت نوشته شده توسط مدیر موسیقی، نوازندگان نقش های خود را در هر بخش روی برگه مقابل خود ابداع می کنند.

2) سبک پاپ

یکی از محبوب ترین و محبوب ترین سبک های موسیقی در جهان سبک پاپ است این سبک در دهه 1950 و در آمریکا و انگلیس ظاهر شد و در واقع نام این سبک به دلیل محبوبیت و مقبولیت زیاد آن توسط بسیاری از افراد است.

نام سبک پاپ از کلمه موسیقی محبوب گرفته شده است که به معنای موسیقی محبوب یا محبوب است. این سبک از موسیقی انعطاف زیادی دارد و در ایران با نام پاپ ایرانی رایج شد.

سازهای مورد استفاده در سبک پاپ: گیتار آکوستیک، گیتار الکتریک، پیانو، درام، ویولن، ساکسیفون و غیره.

3) سبک راک

این آغاز سبک پاپ بحث برانگیز دهه 50 در آمریکا بود که نام خود را از راک اند رول گرفته بود. سازهای مورد استفاده در این سبک عبارتند از: گیتار الکترونیک، سازدهنی، درام، پیانو، گیتار آکوستیک و...

از سبک های مرتبط با سبک راک می توان به سبک های بلوز، کانتری، هیپ هاپ و جاز اشاره کرد. سبک راک یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی است که در دهه 60 نام خود را از راک اند رول به راک تغییر داد.

با ظهور این سبک در دهه 60، در انگلستان و ایالات متحده آمریکا بسیار محبوب شد. تعریف سبک موسیقی راک بسیار دشوار است.

از ویژگی های آن می توان به ملودی ریتمیک با ریتم 4/4 اشاره کرد که تاکید زیادی بر ضرب ها دارد. قدرت آهنگ های راک جنبه دیگری از این روند است.

ح) موسیقی بلوز

بلوز یکی دیگر از سبک‌های مهم در دنیای موسیقی است که ریشه در تاریخ آفریقایی آمریکایی، آهنگ‌های کارگری آمریکایی، آفریقایی و اروپایی و موسیقی محلی آمریکایی دارد.

سازهای مورد استفاده در این سبک: گیتار، پیانو، سازدهنی، درام، ساکسیفون.

یکی از ویژگی های اصلی این مدل اجرای تماس و پاسخ است که یکی از موثرترین روش ها می باشد. از سبک های مرتبط با بلوز می توان به سبک های راک، کانتری و آر اند بی اشاره کرد.

5) Hip-Hop-Ceol

سبک هیپ هاپ که با نام رپ نیز شناخته می شود، یکی دیگر از سبک های محبوب موسیقی است که در قدیم به عنوان رپ دیسکو نیز شناخته می شد.

ظهور این سبک در دهه 70 بود و به سرعت طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به دست آورد. در این سبک تمرکز بر ضرب و ریتم آهنگ و همچنین اشعار خوانده شده در این بیت ها است و به مجری این سبک رپر می گویند.

جنبه اصلی این سبک این است که خواننده یا خواننده رپ باید کلمات نوشته شده را با ریتم و ریتم مطابقت دهد که معمولاً باید با سرعت بالا انجام شود.

از ویژگی های سبک رپ این است که بیشتر اشعار خوانده شده شعارهای سنتی، نظرات و قلب خواننده یا نقل قول است.

از مشهورترین نوازندگان سبک هیپ هاپ می توان به نوازندگانی چون امینم، اسنوپ داگ و فیفتی سنت اشاره کرد.

6) موسیقی کلاسیک

آخرین سبکی که می خواهیم معرفی کنیم سبک سنتی است که همه در ایران آن را می شناسند و طرفداران خود را دارد. آثاری به سبک سنتی ایرانی را می توان در کشورهای اطراف ایران که زمانی بخشی از ایران بودند، یافت.

سبک سنتی ایرانی مبتنی بر بداهه است و تصنیف در هر شهر و استانی با سازهای محلی نواخته می شود. سبک سنتی ایرانی را می توان نسخه ایرانی سبک کلاسیک دانست که می تواند به همان اندازه دقیق و پیچیده باشد.

سازهای مورد استفاده در سبک سنتی ایرانی عبارتند از: سنتور، قطان، سه تار، دو تار، لمی، کمانچه، دال، سرنا، تنبور، دنبک، ناگارا و تنپور.

چگونه سبک موسیقی مورد علاقه خود را پیدا می کنید؟

بسیاری از علاقه مندان به موسیقی می خواهند ساز بزنند و یاد بگیرند، اما نمی دانند چه سبکی باید بنوازند و به چه سبکی علاقه دارند. در بالا، ما انواع سبک های موسیقی را بررسی کرده ایم، اما توصیه می کنیم مقالات زیر را بررسی کنید تا به شما کمک کند سبک موسیقی خود را انتخاب کنید.

ابتدا می توان انواع مختلف موسیقی را از دیدگاه های مختلف از جمله سازهای مورد استفاده در ژانر، روش ها و تکنیک های آن، سبک ها و اشکال سازماندهی مورد تحلیل قرار داد تا به درک جامعی دست یافت. همچنین گوش دادن به انواع موسیقی می تواند بسیار موثر باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر