مکان های گردشگری مشهد
مکان های گردشگری مشهد


بهترین مکان های توریستی مشهد: اگرچه اکثر ما ایرانی ها مشهد را به عنوان یک شهر زیارتی می شناسیم، اما این شهر زیبا یک شهر توریستی محسوب می شود و آثاری از تاریخ در همه جا دیده می شود. شهر مشهد مملو از مکان های تاریخی و تفریحی است، اما می توان گفت اکثر افرادی که به مشهد می روند به حرم امام رضا (ع) یا در نهایت محبوب ترین و معروف ترین مکان ها می روند. مشهد. اما جاذبه های مشهد فراتر از معابد و برخی مکان های معروف است و شامل جاذبه های تاریخی، گردشگری و تفریحی برای همه سنین است. بنابراین در این مقاله رسانه گردشگری گردشی تاپ قصد داریم تمامی جاذبه های مشهد را معرفی کنیم.


نگین مشهد، حرم امام رضا (ع).

بیشتر گردشگران مشهد با ورود به معبد، مستقیماً به آرامگاه امام رضا (ع) می روند و نماز می خوانند، اما در داخل معبد علاوه بر صحن ها، موزه ها و مکان های مختلفی وجود دارد که ارزش دیدن دارد. مسجد گوهرشاد یکی از دیدنی های امام رضا درگاه است. مسجد گوهرشاد به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ در محوطه معبد ساخته شد. زیارت درگاه امام رضا (ع) و بازدید از مساجد اطراف مسجد از اهداف اصلی سفر مسافران به این شهر است.

آرامگاه فردوس; نشان تمدن ایرانی

آرامگاه فردوسی طوسی در 20 کیلومتری شمال مشهد در میان باغ مقدس مشهد قرار دارد و یکی از معروف ترین مکان های مشهد به شمار می رود. بنای آرامگاه و موزه فردوسی طوس امروزی از معماری دوره هخامنشی است. این بنا با الهام از آرامگاه کوروش بین سالهای 1343 تا 1347 توسط معمار معروف هوشنگ سیحون ساخته شد. سنگ‌کاری این بنا شامل ستون‌ها و سرستون‌های حجاری شده هخامنشی است و اشعار حکیم فردوسی در چهار طرف بنا حکاکی شده است که نشان‌دهنده طرز تفکر و شخصیت اوست.

باغ پرندگان مشهد; انواع پرندگان

یکی دیگر از سفرهای مشهد، بازدید از باغ پرندگان است. این باغ زیبا بهترین انتخاب برای دوستداران پرندگان محسوب می شود. در این مجموعه زیبا انواع پرندگان را مشاهده می کنید. این محوطه مجهز میزبان انواع پرندگان آسیایی، آفریقایی و ایرانی است. در میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد و نزدیک مجموعه الماس شرقی دیدنی است.

پارک ملی مشهد؛ محل استراحت

پارک ملی مشهد یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری و در عین حال یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری مشهد است. در دل این باغ سرسبز و زیبا تصاویری از مشاهیر ادبیات، علم و رمز و راز به نمایش گذاشته شده است. این باغ در همسایگی جنت و خیابان امام خمینی واقع شده است. با گسترش و توسعه شهر مشهد و احداث پارک ها و بوستان های فراوان، این پارک جایگاه بالایی در بین مردم دارد. ابن باغ که در یکی از شلوغ ترین مناطق شهری واقع شده است، پناهگاهی زیبا برای کسانی است که می خواهند از هیاهوی شهر استراحت کنند.

سفال مشهد; یادمان قاجار

یکی از خانه های قدیمی شهر مشهد، خانه کوزه کنانی است که قدمت آن به سال 1247 و در زمان حکومت قاجاریه بازمی گردد. معماری این خانه الهام گرفته از یونان باستان است و در حال حاضر یکی از زیباترین خانه های قدیمی مشهد محسوب می شود و در خیابان شیرازی قرار دارد.

باغ گیاه شناسی مشهد; انواع گل های کمیاب

اگر دیدن گل های رنگارنگ در نقاط مختلف مشهد مانند پارک ملت برای شما کافی نیست، بازدید از باغ گیاه شناسی را توصیه می کنیم. باغ گیاه شناسی مساحتی به وسعت 25 هکتار در خیابان جمهوری بین دو راهی مقدم و پل غدیر واقع شده است. گردشگران می توانند همه روزه از ساعت 7 تا 19 از این باغ دیدن کنند. باغ گیاه شناسی مشهد به هنر، معماری، علوم گیاه شناسی و ... اختصاص دارد و شامل 12 مجموعه در موضوعات می باشد. این باغ که در سال 2012 افتتاح شد، شامل 15000 درخت و درختچه، 25000 متر مربع گل و 9500 متر مربع مجموعه گل مشخصه هر فصل و همچنین 68200 متر مربع زمین برای انتقال بین باغ ها می باشد. پرسید. جالب است بدانید که برای ساخت چنین باغی حدود 15 میلیارد تومان هزینه شده است و درصد قابل توجهی از بازدیدکنندگان باغ گیاه شناسی مشهد را دانشجویان و پژوهشگران و همچنین گردشگران تشکیل می دهند.

موزه حرم امام رضا; آرامگاه امام هشتم

حرم امام رضا (ع) مجموعه ای از موزه های بسیار جذاب دارد که از مهم ترین آنها می توان به موزه فرش، موزه تمبر و اسلحه، موزه صدف، موزه مردم شناسی و موزه قرآن اشاره کرد. تمام اشیای گران قیمت این موزه ها داستان های شگفت انگیزی در پشت خود دارند. اگر می خواهید از یک موزه جالب دیدن کنید، موزه آستان قدس بهترین انتخاب برای شماست.

موزه شاه لوفتی; شما در خیابان تاس گم شده اید

موزه شاه لافتی اگرچه طرفداران خود را دارد اما کمتر از سایر جاذبه های مشهد در بین گردشگران شناخته شده است و به همین دلیل موزه شاه لافتی را مکان گمشده خیابان شاهنامه توس می نامند. گردشگران مشهدی که قصد بازدید از این موزه را دارند باید از مسیر تی فردوسی به سمت آرامگاه فردوسی بروند. در مسیر، در سمت چپ جاده، روستای قدیمی و معروف چهار برج را می بینند که موزه شاه لافتی را در خود جای داده است. یکی از ورودی های روستا که مسیر صعب العبوری نیز دارد، سنگی به نام «شاه لافتی، تابران توس، ورزشگاه آئینی اجباری شاه لافتی» دارد که ورودی موزه است. جالب است بدانید که ورودی زورخان کوچک است و برای ورود به زورخان باید تعظیم کنید، زیرا روی در با خطی زیبا نوشته شده است «وقتی وارد می‌شوی تعظیم کن، زیرا اینجا جای احترام و فرهنگ است». مردان جوان".داخل موزه داستان زندگی مردی است که اشیای عتیقه مختلف را جمع آوری می کرد. شخصی به نام مرشد رستم قاسمی شوالیه خراسان موزه شاه لافتی را به موزه "اولین ها" تبدیل کرد.این موزه اولین موزه مشهد را در خود جای داده است. تلویزیون، اولین سنگ، اولین رادیو، اولین تراکتور و... در مجموع موزه شاه لافتی برای علاقمندان به فرهنگ پهلوی و شاهنامه فردوسی بسیار جذاب است.

گنبد سفالی؛ مقبره سلطان محمد

یکی از زیباترین و مذهبی ترین اماکن شهر مشهد گنبد آن است که در واقع آرامگاه سلطان محمد از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است و مردم مشهد از آن دیدن می کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده، قدمت این مکان به 600 سال قبل باز می گردد و باستان شناسان دریافته اند که این گنبد زیبا در دوره تیموریان ساخته شده و در دوره صفویه و قاجاریه دو بار بازسازی شده است. هزینه ورودی این گنبد خشتی زیبا رایگان است. پس از رفتن به خیابان طبرسی و گذر از بازار احسان می توانید از این گنبد بسیار زیبای ادوبی گالی دیدن کنید.

موزه نان مشهد; موزه شرکت گندم

مشهد، کیلومتر 17 بزرگراه آسیایی، بعد از سه خیابان فردوسی، کوچه شهید یزدی، کارخانه گندم دشت محل اولین موزه نان مشهد در خاورمیانه است. موزه نان مشهد که توسط صنعت گندم دشت نان صنعت ساخته شده است، در واقع با هدف ارائه روش های پخت نان سنگک، نان تنوری، نان تنوری ساج و همچنین انواع تنور مانند تنور، تنور، تنور مرکزی است. ، تنورهای ساج و ... به بازدیدکنندگان نشان می دهد که جالب است بدانید طراحی موزه نان بسیار ساده است و از مصالحی مانند آجر، گل، چوب و کاه ایرانی ساخته شده است، معماری موزه نیز یک معماری است. سنتی ایرانی.

چالیدره یکی از جاذبه های مشهد است

سد چالیدره یکی از زیباترین نقاط تفریحی و گردشگری اطراف مشهد است. چالیدره در واقع یک سد خاکی است که آب آن از رودخانه جاغرق تامین می شود. چالیدره واقع در طرقبه، مکانی جذاب با آب و هوای کوهستانی است که در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و می توانید از امکانات مختلفی مانند رستوران، کافی شاپ، تله کابین، استفاده از قایق، زیپ لاین، بانجی جامپینگ و ... لذت ببرید. و غیره. چالیدره یکی از بهترین گزینه های تفریحی در مشهد برای خانواده ها و جوانان برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در منطقه تفریحی است.

شنی؛ مرکز گردشگری و تفریحی مشهد

وقتی به مشهد سفر می کنید، اگر از یک مشهدی یا مخصوصاً یک راننده تاکسی بپرسید که کجاها را برای دیدن توصیه می کنند، تقریباً همه می گویند درقبه و شاندیس. منطقه شاندیس در 28 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد و در سال های گذشته به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی این شهر به شمار می رفته است به طوری که گردشگران مشهد از بناها و بناهای باستانی دیدن می کنند. از محل شاندیس بازدید کردند. همچنین منطقه شانتیس 1400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد که به همین دلیل شنتس آب و هوای مطبوعی دارد و درختان مختلفی مانند ارغوان، نهال، موز، زبان گنجشک و ساپیتار در این منطقه یافت می شود و جالب است. شانتیس، درختان درخت چناری وجود دارد که قدیمی ترین درخت منطقه است که قدمت آن به 2700 سال می رسد. علاوه بر طبیعت سرسبز شاندیس که دلیل اصلی سفر گردشگران به این منطقه است، پارک های مختلفی وجود دارد که از همه مهمتر محبوب ترین و پرطرفدارترین رستوران های این منطقه مانند «رستوران بطیحه شاندیس» در صورت توصیه می باشد. یک بار به مشهد سفر کنید و غذای آنها را امتحان کنید.

کوهستان صخره ای؛ پارک پریپ

پارک صخره‌ای مشهد یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد است که در جنوب خراسان رضوی قرار دارد. مساحت آن حدود 27 هکتار است و فاصله کمی با کوه بینالود دارد. از قدیم الایام محل تفریح، استراحت و رفت و آمد ساکنان مشهد بوده که امروزه با گسترش این پارک به یکی از بوستان های مشهد تبدیل شده است. با وجود سردی هوا، گیاهان و گل ها، نیمکت ها و آلاچیق ها زیبایی پارک کوهسنگی را که به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است، برای پذیرایی از مسافران چند برابر می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر