آشنایی با انواع گوشواره و قفل آن
آشنایی با انواع گوشواره و قفل آن


گوشواره یکی از محبوب ترین اکسسوری ها برای خانم ها و آقایان است. بنابراین، این بار می خواهم انواع گوشواره و قفل را معرفی کنم و بفهمم که هر نوع برای چه استفاده می شود. به وبلاگ هواداران سر بزنید.

نگاهی به تاریخچه گوشواره از پیدایش تا به امروز

گوشواره طلا از جمله جواهراتی است که بشر از هزاران سال پیش تاکنون از آن استفاده می کرده است. جالب است بدانید که این ابزار تزئینی ابتدا برای آقایان بود، اما با گذشت زمان خانم ها نیز شروع به استفاده از گوشواره کردند.

اولین نشانه های گوشواره در فرهنگ عیلام در ایران یافت شد. سپس چهره های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید به خوبی استفاده از گوشواره را در میان مردان آن دوران نشان می دهد. یک مرد نمکی دوره ساسانی از معدن نمک زنزن نیز گوشواره طلا در گوش چپ خود داشت. فردوسی شاعر بزرگ ایرانی بارها در شاهنامه از گوشواره شاهان یاد کرده است.

در طول تاریخ، گوشواره های مختلفی توسط مردم استفاده شده است، اما به مرور زمان به کشورهای مختلف جهان راه یافته است. به عنوان مثال، گوشواره های لوستری که هزاران سال در هند و خاورمیانه رایج بوده اند، تنها در دهه 1920 در صنعت مد غربی ظاهر شدند. یا مثلاً گوشواره های میخی برای اولین بار توسط اتروسک ها قبل از به قدرت رسیدن روم استفاده شد. اما شکل فعلی آنها که رایج است، تنها در دهه 1920 وارد بازار شد.

گوشواره های میخی از عصر برنز در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. در آن زمان از این گوشواره ها به روش های مختلف استفاده می شد. حفظ گوش از روح شیطان نشان دهنده موقعیت اجتماعی، نشان دهنده ثروت و نشان دهنده بردگی است. در نهایت، اجازه دهید بگوییم که گوشواره های اهرمی از سال 1880 وارد بازار شده اند، گوشواره های کاذب از روم باستان و گوشواره های گیره ای در قرن 20 وارد بازار شده اند.

قسمت های مختلف گوشواره را بشناسید

قبل از معرفی انواع گوشواره و گوشواره، بهتر است با جنبه های مختلف گوشواره آشنا شوید. البته توجه داشته باشید که همه اینها روی همه گوشواره ها موجود نیست. یعنی بسته به نوع و مدل گوشواره می توانید هر کدام از این گزینه ها را در آن پیدا کنید. برای خرید گوشواره طلا به سایت کادوساز مراجعه نمایید.

قطره: برای آویزان شدن از لاله گوش طراحی شده است.

حلقه: طرحی دایره ای است که از جلوی لاله گوش به سمت عقب کشیده می شود.

گیره گوش: این فلزی است که گوشواره را روی لاله گوش بسیار نرم نگه می دارد.

پست: این قسمتی از گوشواره است که داخل پرده گوش قرار می گیرد.

گوشواره: قطعه فلزی کوچکی که در پشت گوشواره قرار می گیرد تا آن را محکم در لاله گوش نگه دارد.

پیچ: این قطعه پیچی شکل است که گوشواره را در لاله گوش در پشت گوش ثابت نگه می دارد.

انواع گوشواره را بشناسید

گوشواره ها از مواد مختلفی ساخته می شوند و برای ساخت آن از فلزات مختلفی استفاده می شود. آره، برخی از فلزات آلرژن هستند. از جمله، نیکل به پوست انسان بسیار حساس است و علائم آن سوزش است. التهاب خارش سوختگی و تاول های پوستی باید ذکر شود. اگر از جمله افرادی هستید که به نیکل حساسیت دارید، باید محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی این فلز نیستند. مثلا، طلای 18 عیار؛ پلاتین تیتانیوم مس و نقره استرلینگ گزینه های خوبی هستند. طلای سفید از نیکل ساخته شده است، بنابراین افراد مبتلا به آلرژی باید از آن اجتناب کنند. اگر به نیکل حساسیت دارید؛ شما می توانید تمام فلزات را با توجه به سلیقه شخصی خود انتخاب کنید.

اما مهم نیست که چه نوع گوشواره ای هستند، بهتر است با انواع جواهرات آشنا شوید.

گوشواره گیره دار

در دهه 1970، مثله کردن گوش هنوز رایج نبود. در نتیجه زنان از گوشواره های گیره دار استفاده می کردند. این مدل همچنان در بین مردم محبوب است. به این ترتیب گیره محکمی که گوشواره را آویزان می کند لاله گوش را گرفته و در جای خود نگه می دارد. با این گوشواره نیازی نیست گوش های خود را سوراخ کنید. البته، پیدا کردن یک مثال آسان برای استفاده آسان نیست. این مدل از گوشواره برای جواهرات گران قیمت توصیه نمی شود، زیرا خطر گم شدن آنها وجود دارد.

گوشواره نخی

گوشواره های پشتی رایج ترین نوع جواهرات هستند و نوعی گوشواره هستند که در پشت گوشواره قفل می شوند. سنگ های قیمتی مانند الماس یا الماس اغلب استفاده می شود. این نوع هدفون ها معمولا سایز کوچکی دارند و در بین جوانان بسیار محبوب هستند. گوشواره الماس یکی از پرطرفدارترین مدل هاست زیرا علاوه بر ساده و منحصربفرد بودن، حاوی سنگ های قیمتی نیز می باشد و جلوه خاصی به گوش می بخشد. گوشواره با نگین یا بدون نگین برای صورت های باریک و بلند مناسب است. علاوه بر این، این گوشواره ها هم برای مجالس کژوال و هم برای مجالس اسپرت مانند لباس شب و مهمانی های رسمی مناسب هستند.

گوشواره حلقه ای

همانطور که از نام گوشواره پیداست شکل آن دایره ای است. یک گوشواره حلقه ای در سوراخ گوش قرار می گیرد و دور پرده گوش پیچیده می شود. این نوع گوشواره ها اغلب از طلا ساخته می شوند و برای زیبایی بیشتر می توان آنها را با سنگ های کوچک میخکوب کرد. انگشترهای باریک و بزرگ برای جوانان و نوجوانان و مدل های کوچک مناسب کسانی است که دوست دارند شیک و شیک باشند. گوشواره های حلقه ای می توانند ساده، فلزی یا سنگ های قیمتی باشند. این مدل می تواند حلقه ای منظم یا نامتقارن داشته باشد. الگوهای نامتقارن برای افراد ماجراجو و کسانی که دوست دارند برجسته باشند عالی است. این گوشواره بهترین انتخاب برای صورت مربع است.

گوشواره را بیاندازید

گوشواره آویزان می تواند تمام فلز یا ترکیبی از فلز و جواهرات باشد. به عنوان یک سنگ قیمتی، یک الماس یا یک مروارید در انتهای زنجیره آویز کار می کند. قرار گرفتن سنگ ها و نگین ها باعث براق شدن و زیباتر شدن گوشواره های آویزان می شود. این گوشواره ها زیاد جابجا نمی شوند. آویز برای خانم هایی که موهای بلند دارند انتخاب خوبی است.

گوشواره چند شاخه (لوستر)

این مدل نسبت به آویزهای معمولی طراحی پیچیده و شلوغ تری دارد. آویز چند شاخه برای صورت های بیضی و قلبی شکل مناسب است. همچنین خانم هایی که موهای بلند دارند این نوع گوشواره را انتخاب کنند. این نوع گوشواره اغلب از ترکیب فلزات و سنگ های قیمتی ساخته می شود و طرح، اندازه و طول آن ها بسیار متفاوت است.

پیپ گولاخالکار

این نوع حلقه ها شکلی ساده و زنجیر مانند دارند. پشت گوش آویزان است و می تواند از فلز لخت ساخته شود یا همراه با سنگ های قیمتی، الماس یا فلزات دیگر باشد. این گوشواره ها بند ندارند و به سادگی در سوراخ گوش جای می گیرند. گوشواره های نخی برای صورت های قلبی شکل عالی هستند. البته همیشه باید مراقب باشید که آنها را در لباس یا موهایتان گیر نکنید.

گوشواره هاگی

Hag در انگلیسی به معنای در آغوش گرفتن است. و همانطور که در تصویر مشاهده می شود در این مدل همانند مدل انگشتر می باشد. دو طرف گوش همدیگر را ملاقات می کنند و با هم صحبت می کنند تا صحبت کنند. گوشواره هاگی معمولا کوچک و کوتاه است و با نگین یا فلزات دیگر تزئین می شود.

گوش های بسته

بر خلاف گوشواره های گیره ای، گوشواره های میخی نیازی به سوراخ کردن گوش ندارند و طوری طراحی شده اند که در گوش بیرونی آویزان شوند. این مدل گوشواره می تواند یک گیره فلزی ساده روی گوش بیرونی یا یک آویز سنگ و طلا باشد. این گوشواره برای خانم هایی با موهای کوتاه که گوش های شفافی دارند مناسب است. البته حواستان باشد که این گوشواره ها مستعد افتادن هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر