علت سیاه شدن استخوان لگن چیست؟
علت سیاه شدن استخوان لگن چیست؟


اگر در جریان خون مشکل جزئی وجود داشته باشد، خون در مسیر حرکت به سمت استخوان لگن مسدود می شود و باعث تیره شدن (در یک کلام سیاه) استخوان لگن می شود. در برابر وزن و ضربه مقاومتی ندارد. این مشکل باعث می شود که به تدریج از حالت گرد و گرد در آمده و در نهایت شکل اولیه خود را به جا بگذارد. تا انتهای این مقاله با دکتر منصوری همراه باشید.



توصیه هایی در مورد استخوان لگن و علل تیرگی

استخوان سخت‌ترین و قوی‌ترین بافت بدن است که با تمام سختی‌اش مانند سایر قسمت‌های بدن نیاز به تغذیه از غذا و مهم‌تر از همه اکسیژن برای زنده نگه داشتن آن دارد.

در سرتاسر بدن، تمام اکسیژنی که به اندام ها و بافت های مختلف می رسد، تنها توسط خون حمل می شود. به همین دلیل اگر به هر دلیلی جریان خون باسن و لگن قطع شود، در نهایت خواهیم دید که تمام اعضایی که از تغذیه محروم هستند، کارایی و قدرت خود را از دست داده و به عضوی مرده و کسل تبدیل می شوند.

استخوان لگن نیز از این قاعده مستثنی نیست و همین اتفاق ممکن است برای این عضو نیز بیفتد.

خوشبختانه، لگن و رحم منبع خون یکسانی دارند (رگ‌های خونی به این قسمت‌های بدن تخلیه می‌شوند). به همین دلیل راه دیگری برای رفع این کمبود وجود ندارد و اگر همین روش دچار مشکل شد، مدتی کار تغذیه سر استخوان را به عهده بگیرید.

یکی از ابهامات بیماری نکروز این است که علل موثر در ایجاد این بیماری از ما پنهان است و نمی‌توانیم دلایل این بیماری را به درستی توضیح دهیم. آنچه می دانیم این است که طبق یک مکانیسم، رگ های خونی که به لگن و ران می روند مسدود می شوند و این مشکل را در افراد ایجاد می کنند. تنها چیزی که از علائم این بیماری می توانیم تصور کنیم این است که تمام عواملی که باعث انسداد رگ های خونی ران و لگن می شوند را از بین ببریم تا از بروز این بیماری جلوگیری کنیم. . گوشت

چگونه می توانیم احتمال نکروز را کاهش دهیم؟

اولین قدمی که می توانیم برداریم پرهیز از مصرف الکل است.

راه دوم برای جلوگیری از نکروز، عدم استفاده از تنباکو است که حاوی تنباکو، قلیان و سایر مواد سمی است که باعث می شود کل سیستم بدن از بین برود و به درستی کار نکند.

اگر شکستگی لگن یا اصطلاحاً شکستگی لگن به هر دلیلی رخ دهد باعث بروز مشکلات عروقی می شود.

در برخی موارد، مفصل ران ممکن است عفونی شود. در این موارد باید با نظارت مستمر از مشکلات جدی تری جلوگیری کنید.

در برخی موارد، مفصل ران یک نوازنده در بدو تولد شکسته می شود. در این زمان باید اقدامات لازم برای درمان یا پیشگیری از این بیماری انجام شود.

برخی افراد به صورت حرفه ای و مداوم غواصی می کنند. در این افراد احتمال عفونت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و منجر به ایجاد بیماری می شود.

چگونه بفهمم لگن و استخوانم تیره است یا نه؟

حقیقت این است که برای تشخیص، باید تصاویر اشعه ایکس برای اطمینان داشته باشید. اما در هر صورت علائم این بیماری در ابتدای بیماری فقط دردهای مفاصل ران و مفصل ران است به حدی که حتی راه رفتن برای بیمار و در این زمان ارتوپدی بسیار سخت و دردناک است. متخصصان باید بازرسی های لازم را انجام دهند.

علائم تیره شدن استخوان لگن

سیاه شدن استخوان ران یا سیاه شدن لگن چگونه درمان می شود؟


در بیشتر موارد تنها راه درمان جراحی است. یکی از نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که این بیماری نیز مانند سایر بیماری ها در صورت تشخیص در مراحل اولیه، مراحل و روش های درمانی بسیار ساده و مراحل کمی برای از بین بردن علائم بیماری وجود خواهد داشت. در این بیماری اگر نکروز خیلی زیاد باشد، پزشک دیگر نمی تواند روی استخوان ها و مفاصل لگن کار کند. در این زمان این بیماری باید با تعویض مفصل ران برطرف شود.

اختلال

در خاتمه امیدواریم این مقاله اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا با همین آگاهی نسبت به پیشگیری یا تشخیص این بیماری اقدام کنند. البته هر فردی علل و علائم متفاوتی دارد و هر فردی باید خود را مشورت و معاینه کند. اما داشتن اطلاعات کلی می تواند روند درمان را تسریع کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر