زمان آبیاری؛ شما باید تمام ویژگی ها و برنامه ها را بدانید
زمان آبیاری؛ شما باید تمام ویژگی ها و برنامه ها را بدانید

 امروزه با توجه به خشکسالی ها، اهمیت مصرف آب، گسترش سیستم های آبیاری و افزایش جمعیت در مناطق شهری، استفاده از زمان آبیاری بسیار دقیق شده است. در کنار اهمیت کنترل استفاده از آب منطقه ای، برخی از محصولات زراعی برای رشد مناسب و مقاومت در برابر تنش نباید آب بیش از حد در فواصل نامنظم دریافت کنند. باغداران و کشاورزان،

امروزه با توجه به خشکسالی گسترده، اهمیت مصرف آب، گسترش سیستم های آبیاری خودکار و افزایش جمعیت در مناطق شهری، استفاده از تایمرهای آبیاری مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. علاوه بر اهمیت کنترل مصرف آب، برخی از گیاهان برای رشد مناسب و مقاومت در برابر تنش نیازی به آبیاری فراوان در فواصل نامنظم ندارند.

باغداران و صاحبان مزارع برای پرهیز از مصرف زیاد آب و آبیاری منظم مزارع خود با کمترین مقدار ممکن، به خرید بهترین زمان برای کشاورزی خانگی و صنعتی روی آورده اند. علاوه بر این، با تهیه زمان های آبیاری و تنظیم صحیح آن، افراد می توانند آزادانه به کارهای دیگر بپردازند و بسیاری از مناطق خانه در زمان مقرر آبیاری می شوند.

مهمترین ویژگی های تایمر آبیاری

استقبال پرشور باغداران و کشاورزان از انواع تایمرهای آبیاری باعث شده تا نام این تجهیزات در بازار صنعتی مطرح شود. در این راستا برخی از مزایای اصلی این تجهیزات عبارتند از:

جلوگیری از هدر رفت آب: توزیع هوشمند و منظم آب از مصرف بیش از حد آب جلوگیری می کند.

هزینه زمان آبیاری: هزینه این مواد در مقایسه با عملکرد عالی آنها بسیار پایین است.

تنظیم دقیق: به لطف تایمرها می توانید زمان، فاصله و مدت آبیاری را تعیین کنید.

بدون دخالت دستی: انواع تایمرهای آبیاری به طور خودکار کار می کنند و بدون دخالت انسان کار خود را تکمیل می کنند. بدون اشتباه کردن.

رشد مناسب گیاهان: با آبیاری منظم و کافی از یک طرف گیاه از رشد مناسب بهره مند می شود و از طرف دیگر هیچ استرسی به گیاه وارد نمی شود.

سازگاری با سیستم های مختلف: گاهی اوقات بسته به وسعت مزارع و نوع گیاهان، مدت زمان آبیاری بیشتر می شود. در چنین حالتی می توان از تایمر مکانیکی استفاده کرد. البته گاهی اوقات از سیستم های آبپاش در گلخانه ها برای آبیاری چند ثانیه ای استفاده می شود که در این صورت تایمر دیجیتال انتخابی عالی خواهد بود.

توانایی کار راحت با آنها. رابط کاربری ساده و قابلیت تنظیم آسان زمان و سطوح آبیاری از ویژگی های بارز این دستگاه است.

قابلیت تنظیم تایمر از راه دور: بسته به شرایط محل نصب، این دستگاه ها را می توان در ارتفاعی بالاتر از دسترسی انسان قرار داد. در این صورت، اگر از تایمرهای بلوتوث استفاده می کنید، به راحتی می توانید زمان آبیاری تایمرها را از طریق اپلیکیشن های اختصاصی آن ها تنظیم کنید.

در عین حال لازم به ذکر است که این دستگاه ها شرایط نصب بسیار آسانی دارند.

نقش تایمرها در سیستم های آبیاری اتوماتیک

انواع تایمرهای آبیاری عملکرد اتوماتیک سیستم های آبیاری محسوب می شوند. اهمیت استفاده از بهترین زمان آبیاری به قدری زیاد است که این قسمت در واقع تعیین می کند که هر چند دقیقه یک بار چقدر طول می کشد تا گل ها و گیاهان خود را آبیاری کنید و اینکه آیا آبیاری کنید یا نه، مزارع یا ردیف های خاصی از گیاهان چقدر طول می کشد. . عملکرد تایمرها و سیستم های آبیاری قطره ای با عدم هدر دادن آب سازگار است و در کنار هم ترکیبی عالی برای کنترل میزان آب مصرفی و آبیاری گیاهان ایجاد می کند.

استفاده از انواع تایمرهای آبیاری خانگی و صنعتی

انواع تایمرهای آبیاری خانگی و صنعتی طیف وسیعی از کاربردها را دارند. در واقع بسته به نوع تایمرها و محل نصب آنها، نحوه استفاده از تایمرها نیز متفاوت است:

مدل‌های خانگی: از تایمرهای خانگی برای تنظیم دفعات و مدت زمان آبیاری گیاهان آپارتمانی در باغ‌ها و پارک‌های خصوصی، گیاهان پاسیو، قسمت‌های گیاه روف گاردن، دیوارهای سبز طبیعی و غیره استفاده می‌شود. بنابراین اگر مردم در خانه نباشند یا به مسافرت بروند، نگران آبیاری به موقع گل و گیاه نخواهند بود.

استفاده از زمان آبیاری باغ: این مدل ها برای حداکثر استفاده از آب و ضایعات صفر، در هنگام آبیاری باغ ها، گلخانه ها، باغ های بزرگ، زمین های ردیفی و ... استفاده می شود.

تایمرهای آبیاری غیر خانگی معمولا با قیمت بالاتری عرضه می شوند و قدرت عملکردی بیشتری خواهند داشت. تولید کنندگان معروف از سراسر جهان در طراحی و ساخت انواع تنظیم کننده های زمان آبیاری فعالیت دارند.

انتخاب بهترین تایمر آبیاری

برای انتخاب بهترین تایمر آبیاری، ارزش دارد که با برندهای برتر سازنده آشنا شوید. به طور کلی از نظر کیفیت عملکردی، دوام و استفاده از فناوری های جدید، برندهایی مانند هانتر، اوربیت، آکوا، بکو، راتیو، رین برد و ... وضعیت مطلوب تری در تولید این تجهیزات دارند.ویژگی مشترک همه برندهای تولید کننده پیشرو استفاده از باتری های کم ولتاژ در این تجهیزات مصرف انرژی می باشد.

لازم به ذکر است که طبق نظر بسیاری از کارشناسان، انواع تایمر آبیاری Orbit که در 2 نوع "تک خروجی" و "دو خروجی" تولید می شوند، عملکرد بهتر و مطمئن تری نسبت به رقبای خود دارند. با یک مانیتور کوچک، این سیستم ها به صورت دیجیتال عمل می کنند و می توان آن ها را برای بسیاری از برنامه ها پیکربندی کرد. https://news-sky.ir/?p=229841

کنتور آبیاری مرغوب را از مجموعه آب نیرو خریداری کنید

مجموعه قابل اعتماد همواره توسط مهندسین مجرب و متخصصان بنام با دانش و تجربه گسترده در ارائه انواع محصولات آب و تجهیزات صنعتی مانند: تایمر آبیاری، پمپ کارواش، پمپ لجن کش، کمپرسور باد و هوای فشرده، سنسورهای آبیاری و ... پشتیبانی می شود. . انواع شیر برقی. ، از جمله مدل های مختلف پمپ آب، دیزل ژنراتور، مرغ دودی و ... را در دستور کار خود قرار داده اند.برای مشاوره تخصصی و شرایط قیمت تایمر آبیاری و سایر محصولات صنعتی می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر