آب مناسب برای اتو
آب مناسب برای اتو


در مورد اینکه کدام آب برای اتو کردن بهتر است سردرگمی زیادی وجود دارد. اگر کتابچه راهنمای مالک اتو در دسترس نباشد، نمی توان دقیقاً از چه آبی در مدل اتو استفاده کرد زیرا اتوهای مختلف نیاز آبی متفاوتی دارند. پس از تحقیق در مورد برندهای برتر مختلف، اینها یافته های ما هستند. با بتا سرویس همراه باشید.

آیا برای اتو کردن به آب مقطر نیاز دارید؟ در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید 50 درصد آب مقطر و 50 درصد آب خالص داشته باشید تا آهن‌تان بهترین عملکرد را داشته باشد. این مطمئن ترین راه حل برای دوام و عملکرد اتو بدون مراجعه مستقیم به دفترچه راهنمای اتو است.

آب مقطر چیست؟

آب مقطر (که آب غیر معدنی نیز نامیده می شود) آب تصفیه شده است. این به سادگی با جوشاندن آب در یک ظرف و ذخیره بخار تغلیظ شده یا تبخیر شده در یک ظرف جداگانه ساخته می شود.

این روش مواد معدنی و ناخالصی ها را از آب خارج می کند زیرا تحت تأثیر بخار نمی جوشند و رشد نمی کنند بنابراین در ظرف اصلی باقی می مانند.

آب مقطر را می توان از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کرد. مخلوطی از شیر و آب مقطر را می‌توان برای سال‌ها بدون رسوب مواد معدنی یا گرفتگی دریچه‌های بخار روی اتو استفاده کرد.

آیا می توان از آب لوله کشی به جای آب مقطر استفاده کرد؟

بیشتر مولدهای بخار مدرن و مولدهای بخار از آب استفاده می کنند.

با این حال، اکثر تولید کنندگان توصیه می کنند که برای افرادی که در مناطق سخت آب زندگی می کنند احتیاط کنند. در این حالت آب باید رقیق شود. آب سخت باعث تجمع مواد معدنی در دستگاه و ایجاد انسداد می شود. این نه تنها کارایی آهن را کاهش می دهد، بلکه می تواند عمر آن را نیز به شدت کاهش دهد.

آیا می توان به جای آب نرم از آب نرم استفاده کرد؟

انواع مختلفی از نرم کننده های آب وجود دارد و بیشتر آنها را می توان در دستگاه خود استفاده کرد. با این حال، برخی از این پاک کننده ها از مواد شیمیایی مانند نمک استفاده می کنند که باعث زنگ زدگی یا ایجاد رسوب نمک می شود که می تواند باعث ایجاد لکه های سفید یا قهوه ای روی لباس شود.

اگر هنگام استفاده از نرم کننده آب متوجه این موضوع شدید، توصیه می کنیم از عملکرد خود تمیز شوندگی اتو استفاده کنید و سپس برای آب لوله کشی مقطر و تصفیه نشده به قانون 50/50 بروید.

چه زمانی نباید از آهن در آب تمیز استفاده کرد؟

مواد معدنی فاقد مواد معدنی هستند و این می تواند منجر به از بین رفتن خود سنگ آهن شود. برخی فلزات به طور خاص به آب لوله کشی معمولی برای جلوگیری از این امر نیاز دارند.

بنابراین بسته به نوع آهن، آب مقطر می تواند برای آهن مضر باشد و باعث خوردگی شود. این یک عامل کلیدی در دوام و عملکرد خوب اتو است. آب مقطر نیز می تواند باعث نشت نیتروژن شود. از آنجایی که آب مقطر فاقد ناخالصی است، در دمای بالاتری می جوشد. این می تواند باعث نشت آب از اتو شود زیرا متوسط ​​آهن آب را تا ۲۱۲ درجه فارنهایت گرم می کند و آن را به بخار تبدیل می کند. آب مقطری که تبخیر نشده است از دریچه ها بیرون می زند و می تواند لباس های شما را لکه دار کند.

مزایای استفاده از آب مقطر در آهن:

آب مقطر از تجمع آب سخت روی آهن جلوگیری می کند.

آب سخت آبی است که دارای غلظت بیشتری از مواد معدنی مانند کلسیم، کربنات منیزیم، بی کربنات و سولفات است. با گذشت زمان، این رسوبات معدنی که رسوبات رسوب نامیده می شوند، در سوراخ های اتو بخار جمع شده و مسدود می شوند.

چگونه متوجه می شوید که در منطقه خود آب سختی دارید؟ اولین جایی که متوجه سنگ آهک می شود داخل کتری و سماور است. اگر میعانات سفید تشکیل شود، آب منطقه شما خیلی سفت است.

آب مقطر از زنگ زدگی اتو جلوگیری می کند.

در طی فرآیند تصفیه، نمک ها نیز از آب مقطر خارج می شوند. نمک می تواند باعث زنگ زدن قطعات فلزی آهن شود. این کار نه تنها عمر اتو را کوتاه می کند، بلکه می تواند به دلیل رسوبات زنگ در آب باعث قهوه ای شدن آب نیز شود. این آب می تواند لباس های شما را لکه دار کند. پس از زنگ زدگی، جدا کردن آن تقریبا غیرممکن است و به احتمال زیاد اتو نیاز به تعویض دارد.

در برخی از مناطق اقیانوس، آب شما ممکن است دارای مقادیر زیادی نمک باشد. در این حالت فقط از آب مقطر یا بطری استفاده کنید.

آب برای بهترین مارک های آهن ضروری است:

این اطلاعات ممکن است بسته به مدل شما کمی متفاوت باشد:

توجه داشته باشید. در مواردی که نیاز به آب مقطر است اما در دسترس نیست، می توانید از آب بطری معمولی نیز استفاده کنید.

Black + Decker: آب لوله کشی توصیه می شود.

همیلتون: آب ساده با برند همیلتون توصیه می شود. اتو به مقداری مواد معدنی در آب نیاز دارد زیرا از خوردگی قطعه جلوگیری می کند. با این حال، آنها استفاده از آب بطری و آب لوله کشی را در مناطق آب سخت توصیه می کنند.

پاناسونیک: آب معمولی شیر را می توان در مدل های پاناسونیک استفاده کرد.

فیلیپس: فیلیپس استفاده از 50 درصد آب مقطر یا غیر معدنی مخلوط با 50 درصد آب لوله کشی را برای افزایش عمر آهن توصیه می کند.

روونتا. Rowenta توصیه می کند که نیمی از آن را با آب مقطر مخلوط کنید.

بخار سریع: آب مقطر یا معدنی برای کاهش احتمال تجمع مواد معدنی توصیه می شود. محبوب ترین اتوها اتو مسافرتی مینی هستند و از آنجایی که سفر با آب مقطر دردسرساز است، آب بطری ساده ترین جایگزین است.

تفال: از 50 درصد آب مقطر مخلوط با 50 درصد آب لوله کشی استفاده کنید.

برای اطمینان 100% از مراقبت مناسب از اتو، حتما دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید.

نتیجه نهایی:

مهمترین چیز این است که دفترچه راهنمای برای تعمیر اتوپرس و بخار خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از آب مناسب استفاده می کنید و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم موفقیت، قانون 50/50 آب مقطر و آب لوله کشی یک شرط مطمئن است.


برخی از اتوهای بخار فقط برای استفاده از آب مقطر طراحی شده اند و آب مقطر برای کسانی که از ژنراتورهای بخار استفاده می کنند که مقادیر زیادی بخار پرقدرت تولید می کنند، مناسب نیست. این دستگاه ها دارای سیستم ضد کلک داخلی هستند که به حذف رسوب آهک کمک می کند.

برای اتوهایی که از آب لوله کشی استفاده می کنند، دستورالعمل های تمیز کردن را در دفترچه راهنما دنبال کنید تا مطمئن شوید که حتی کوچکترین رسوب آهک بر عملکرد بهینه اتو بخار شما تأثیر نمی گذارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر