علل و درمان جهش اسپرم


هنگامی که سلول اسپرم با تخمک متحد می شود، هاپلوئید نیز می باشد و کروموزوم های آنها با هم ترکیب می شوند و ساختار دیپلوئیدی متشکل از 46 کروموزوم را تشکیل می دهند. به دلیل این تجربه شما ویژگی های خاصی را از مادر و ویژگی های خاصی را از پدر خود به ارث می برید. اسپرم از دو قسمت مجزا تشکیل شده است: یکی سر که حاوی هسته است که در آن مواد ژنتیکی حمل می شود و دیگری دم است که به اسپرم اجازه شنا و ایجاد شکاف در اسپرم را می دهد. تخم مرغ کمک می کند.

به طور متوسط ​​80 تا 300 میلیون اسپرم با هر بار انزال آزاد می شود و سفر دشوار و پیچیده به محل استراحت نهایی خود را آغاز می کند. اکثر آنها به هر حال از این طریق حذف می شوند، هر گونه اسپرم غیر طبیعی یا ناقص در میان بسیاری از اسپرم های سالم در این سفر دشوار و خطرناک. در واقع، در طول لقاح، با هر انزال اولیه، یک اسپرم از هر میلیون در نهایت به تخمک می رسد. کیفیت اسپرم را می توان با سه عامل تعیین کرد:

تعداد

قدرت حرکت

مرفولوژی

اسپرم هایی که نمی توانند از بدن مرد خارج شوند توسط انقباضات ماهیچه ای منتقل می شوند. در مرحله رهاسازی، عضلات اطراف اپیدیدیم و مجرای دفران (لوله ای که از اپیدیدیم امتداد می یابد) منقبض می شوند تا اسپرم را به داخل پروستات و مجرای ادرار فشار دهند. در طی انزال، اسپرم توسط انقباضات اسپاسمودیک قوی عضله bulbocavernus که جسم اسفنجی را احاطه کرده است (ساختاری در آلت تناسلی که مجرای ادرار را احاطه کرده است) آزاد می شود. کل فرآیند انزال توسط تکانه های عصبی از آلت تناسلی انجام می شود. هنگامی که انزال شروع می شود، یک واکنش رفلکس رخ می دهد که نمی توان به طور داوطلبانه آن را متوقف کرد.

بدون انزال

انزال ناکافی دائمی است. این بدان معنی است که فرد اغلب آن را می بیند. بله، شدت ارگاسم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اگرچه ممکن است آلت تناسلی شما ضعیف تر از حد معمول باشد، اما این مشکلی ندارد مگر اینکه در لذت جنسی شما اختلال ایجاد کند. گاهی اوقات یک ارگاسم ضعیف به اندازه یک ارگاسم بسیار قوی به انسان لذت نمی دهد. مشکل اصلی این است که شما اسپرم بسیار کمی تولید می کنید. اگر قصد بچه دار شدن دارید، ناباروری می تواند مشکل ساز باشد. مشکلات دیگری که اغلب با افزایش سن همراه است، دشواری در نعوظ (اختلال نعوظ) یا ارگاسم (آنورگاسمی) است. حتی با یک پزشک، بحث در مورد جنسیت مردانه ممکن است دشوار باشد. با این حال، اگر شما انعطاف پذیر باشید و در برابر شرایط باز باشید، می توانید راه حلی بیابید و بدون دخالت در زندگی جنسی خود از انزال جلوگیری کنید.

علل اسپرم زایی و ناتوانی جنسی

علت انزال بد چیست؟ هر شرایطی که بر عضلات و اعصاب کنترل کننده انزال تأثیر بگذارد می تواند منجر به ارگاسم شود که منجر به انزال ضعیف تر از حد طبیعی می شود. پزشکان عوامل متعددی را شناسایی کرده اند که می توانند بر انزال تأثیر بگذارند. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- عوامل روانی باعث کمبود مایع منی می شود

عوامل روانی می توانند بر توانایی فرد در انزال تأثیر بگذارند. نسبت به قبل تغییراتی مشاهده شده است. سابقه تغییرات روانی مرتبط با افسردگی در زمینه هایی مانند جذب شریک زندگی. آسیب‌های عاطفی و روانی گذشته موقعیتی که فرد در طول مقاربت و دوره‌های کوتاه تحریک جنسی به خود می‌گیرد می‌تواند بر شدت ارگاسم او تأثیر بگذارد، این عوامل به نوبه خود می‌توانند بر شدت و کمیت انزال تأثیر بگذارند.

2- با بالا رفتن سن، بیماری ها باعث تشکیل نطفه می شوند.

قدرت و حجم انزال مردان با افزایش سن کاهش می یابد. پزشکان اغلب این مشکل را با کاهش سطح هورمون های جنسی مردانه مرتبط می دانند. آسیب عصبی و بیماری هایی مانند آسیب به اعصاب نخاع، مثانه یا سایر نواحی که بر انزال تأثیر می گذارند می توانند بر جریان اسپرم تأثیر بگذارند. برای یادگیری نحوه کنترل هورمون های مردانه کلیک کنید. یکی دیگر از علل مرتبط دیابت یا قند خون بالا است که در آن مردان به دلیل مشکلات انزال بیشتر در معرض آسیب عصبی هستند. مشکلات پروستات و همچنین بزرگ شدن پروستات یا سرطان پروستات می تواند بر انزال تأثیر بگذارد. گاهی اوقات آسیب عصبی باعث بازگشت انزال می شود. این زمانی است که مقداری یا تمام انزال به جای خروج از آلت تناسلی به مثانه باز می گردد.

3-انزال رتروگراد (انزال معکوس)

هر بار که انزال می کنید، اسپرم از مجرای ادرار و آلت تناسلی شما خارج می شود. یک دریچه به عنوان دروازه ای بین مثانه و مجرای ادرار عمل می کند و از ورود اسپرم به مثانه جلوگیری می کند. اگر این دریچه باز باشد، اسپرم می تواند به جای خروج از آلت تناسلی شما به مثانه برگردد. این حالت انزال رتروگراد نامیده می شود و نقطه اوج را ضعیف یا کاملاً خشک می کند. برخی از علل انزال رتروگراد عبارتند از:

جراحی برای درمان سرطان پروستات یا بیضه

بزرگ شدن غده پروستات یا جریان ضعیف ادرار، مصرف داروهای مورد استفاده برای درمان بزرگی پروستات.

فشار خون بالا و آسیب عصبی ناشی از بیماری هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا دیابت و آسیب نخاع استفاده می شود.

4- داروها باعث آزاد شدن اسپرم می شوند

برخی از داروها می توانند باعث انزال ضعیف یا تاخیری و انتشار اسپرم شوند. مثال‌ها: داروهای ضد افسردگی، به‌ویژه مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، داروهای ضد روان پریشی، مسدودکننده‌های بتا و سایر داروهای فشار خون، شل‌کننده‌های عضلانی، و داروهای مسکن قوی مانند متادون برای اعتیاد به هروئین. اگر نگران هستید که دارویی که مصرف می کنید باعث مشکلات انزال شما شود، با پزشک خود صحبت کنید. بدون اجازه پزشک مصرف داروهای تجویز شده را قطع نکنید.

5-کاهش حجم انزال عامل نارسایی اسپرم محسوب می شود

کاهش در حجم انزال درک شده به این معنی است که شما اسپرم کمتری نسبت به قبل انزال می کنید. کاهش در حجم انزال درک شده منبع قابل اعتمادی از نوع رایج اختلال انزال در مردان است. PEVR می تواند یک عارضه جانبی درمان سرطان و سایر شرایط باشد. یا می تواند نشانه ای از مشکل در تولید هورمون های مردانه باشد. PEVR معمولا همراه با سایر مشکلات انزال و نعوظ رخ می دهد. حجم کم انزال با شرایط زیر همراه است:

من برای سرطان پروستات پرتودرمانی می کنم

مصرف داروهای مورد استفاده برای درمان بزرگی پروستات، فشار خون بالا و افسردگی

دیابت یک مشکل بیضه است که منجر به تولید کم یا عدم تولید تستوسترون می شود.

6- مشکلات دیگر

ضعف عضلانی لگن: ضعیف شدن عضلات لگن مرتبط با افزایش سن بر عضلاتی که اسپرم را از بدن شما خارج می کنند، تأثیر می گذارد. هنگامی که این عضلات ضعیف می شوند، قدرت انزال شما کاهش می یابد و تولید اسپرم متوقف می شود یا به شدت کاهش می یابد.

سطوح پایین هورمون ها: رضایت جنسی در مردان به هورمون هایی به نام «آندروژن» بستگی دارد. با افزایش سن، سطح این هورمون ها کاهش می یابد. کاهش قابل توجه سطح هورمون می تواند منجر به اختلال نعوظ و انزال شود.

الکل: الکل جریان خون را کاهش می دهد و بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. این اثرات بر کاهش لذت و میل جنسی تأثیر می گذارد.

عوارض انزال

اگرچه انزال رتروگراد بی ضرر است، اما عوارض جانبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

ناتوانی در باردار شدن (ناباروری مردان)

کاهش لذت ارگاسمی به دلیل اضطراب از عدم انزال

علائم عدم انزال اسپرم

بسیاری از افراد هر از چند گاهی انزال ضعیفی را تجربه می کنند که با تولید نشدن یا کم اسپرم همراه است. اختلال در انزال زمانی اتفاق می افتد که مرد هم تحریک جنسی و هم میل به انزال داشته باشد، اما یکی از علائم زیر را تجربه کند. برای اطلاع از علائم برانگیختگی مردان کلیک کنید. کاهش نیروی انزال و انزال و کاهش حجم مایع منی. انزال ضعیف همچنین می تواند باعث شود که فرد ارگاسم شدید کمتری را تجربه کند. این تجربه با افزایش سن بیشتر می شود. طبق گفته انجمن بین المللی پزشکی جنسی، میانگین مقدار مایع منی در هر انزال 1.25 تا 5 میلی لیتر است. این مقدار معادل یک چهارم قاشق چایخوری مایع منی است. توجه به این نکته ضروری است که حجم مایع منی ممکن است هر از گاهی تغییر کند. مردی که چندین روز انزال نکرده است، احتمالاً منی بیشتری نسبت به مردی که اخیراً انزال کرده است، دارد. علاوه بر این، برخی از مردان با وجود داشتن تعداد اسپرم طبیعی، مقادیر کمی انزال می کنند. بر اساس یک بررسی در سال 2016، حجم خالی کمتر از 2 میلی لیتر در دو نوبت جداگانه نشان دهنده یک بیماری زمینه ای است.

درمان انزال ضعیف و اسپرم ضعیف

نحوه درمان انزال ضعیف توسط پزشکان به علت آن بستگی دارد. بسیاری از داروها می توانند با بستن مثانه در حین انزال به بازسازی انزال کمک کنند. اینها عبارتند از: برومفنیرامین (ولتان)، کلرفنیرامین (کلر-تریمتون)، افدرین (آکواز)، پسودوافدرین (سودافد)، ایمی پرامین (توفرانیل)، میدودرین (پروماتین، اورتان). اگر مسدود کننده آلفا یا داروهای دیگری که مصرف می کنید انزال را بدتر می کند، از پزشک خود بپرسید که آیا می توانید به داروی دیگری تغییر دهید.

1- لوازم خانگی

برای تقویت ماهیچه هایی که به شما در انزال کمک می کنند، می توانید با تمرینات کگل شروع کنید. در طی این تمرینات، عضلاتی را که برای کنترل ادرار استفاده می شوند، منقبض و رها می کنید. یک مطالعه کوچک بهبود انزال زودرس پس از 12 هفته تمرین عضلات کف لگن، از جمله تمرینات کگل را نشان داد. استفاده از مکمل ها: برخی مکمل ها برای درمان ضعف انزال و عدم انزال اسپرم بسیار محبوب هستند. با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این محصولات اثر درمانی طولانی مدت و پایداری ارائه می دهند وجود ندارد. از آنجایی که بسیاری از مکمل های گیاهی می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند، این داروها را بدون مشورت با پزشک خود مصرف نکنید.

2 نکته برای انزال بیشتر و افزایش حجم

هیچ مزیت خاصی برای سلامتی در ارتباط با انزال بیشتر یا تولید بیشتر اسپرم وجود ندارد. با این حال، برخی تحقیقات معتبر نشان می دهد که حجم بسیار کم مایع منی ممکن است نشان دهنده باروری پایین در مردان باشد. مردانی که خواهان انزال بیشتر هستند باید موارد زیر را امتحان کنند:

ورزش و عدم خودارضایی: ورزش کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد و یکی از راه های افزایش تعداد اسپرم در مردان است. برخی تحقیقات از منابع معتبر نشان می دهد که ورزش متوسط ​​حجم مایع منی را افزایش می دهد و ممکن است در قدرت انزال موثر باشد. خودارضایی کمتر زمان بیشتری بین انزال ایجاد می کند و به طور کلی حجم مایع منی را افزایش می دهد.

در پیش بازی بیشتر شرکت کنید: مردان می توانند از پیش بازی برای به تاخیر انداختن انزال و طولانی شدن رابطه جنسی استفاده کنند و در نهایت قدرت انزال را افزایش دهند. اگرچه هیچ تحقیقی برای حمایت از این پیشنهاد وجود ندارد، شواهد کلی و حکایتی نشان می دهد که برخی از مردان دارای انزال قوی تر و بزرگتر با پیش بازی بیشتر هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر