آیا اثرات لیزر موهای زائد حقیقت دارد؟ یا دروغه؟


لیزر موهای زائد روشی مطمئن و موثر برای از بین بردن موهای زائد است. با این حال، مانند هر درمان دیگری، ممکن است عوارض جانبی وجود داشته باشد. این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز یا چند هفته از بین می روند. اما ممکن است عوارض جدی تری مانند تغییرات پوستی، سوختگی و عفونت رخ دهد. برای کاهش خطر عوارض، انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشک مجرب و رعایت دستورات پزشک قبل و بعد از لیزر موهای زائد ضروری است. د رادامه با برترین پزشک همراه باشید.

انواع عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

عوارض کوتاه مدت:

این عوارض معمولاً خفیف و موقتی هستند و در عرض چند روز یا چند هفته برطرف می شوند. عوارض کوتاه مدت لیزر موهای زائد عبارتند از:

بثورات و تورم پوستی:

قرمزی و تورم پوست یکی از شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد است. این سردرگمی ناشی از گرمای ناشی از لیزر است. قرمزی و تورم معمولاً خفیف است و در عرض چند ساعت یا چند روز متوقف می شود.

احساس سوزش یا خارش.

سوزش یا خارش نیز یکی از عوارض مکرر لیزر موهای زائد است. این عارضه در اثر گرمای ناشی از لیزر ایجاد می شود. سوزش یا بثورات پوستی معمولاً خفیف است و در عرض چند ساعت یا چند روز ناپدید می شود.

زخم های کوچک و سطحی:

اسکارهای کوچک و سبک یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد است. این اسکارها معمولاً در اثر آسیب لیزر به موهای زیر پوستی ایجاد می شوند. زخم های کوچک و خفیف معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز یا چند هفته بهبود می یابند.

صدمات:

کبودی یکی از عوارض نادر لیزر موهای زائد است. این مشکل معمولاً در اثر آسیب به عروق خونی کوچک ناشی از لیزر ایجاد می شود. کبودی معمولا جزئی است و در عرض چند روز یا چند هفته بهبود می یابد.

تغییر رنگ پوست (هیپرپیگمانتاسیون یا هیپوپیگمانتاسیون):

تغییر رنگ پوست یکی از عوارض جدی لیزر موهای زائد است و می تواند دائمی باشد. این عارضه به دو نوع هیپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمانتاسیون تقسیم می شود. هایپرپیگمانتاسیون پوست را تیره می کند. این وضعیت معمولاً در اثر آسیب لیزر به ملانین پوست ایجاد می شود.

ملانین ها رنگدانه هایی هستند که به پوست رنگ می دهند. هیپوپیگمانتاسیون باعث روشن شدن پوست می شود. این بیماری معمولاً در اثر آسیب لیزر به سلول های تولید کننده ملانین ایجاد می شود.

لایه را دریافت کنید

در برخی افراد، عوارض لیزر موهای زائد در کلینیک لیزر مو غرب تهران به صورت لایه برداری ناحیه تحت تاثیر لیزر ظاهر می شود. اگرچه این عارضه یک مشکل جزئی در نظر گرفته می شود، اما می تواند ناخوشایند باشد. لایه برداری گاهی منجر به ایجاد زخم هایی روی پوست به شکل دلمه یا اسکار می شود.


البته یکی از دلایل ایجاد زخم و مشکلات پوستی و گاهی خونریزی، قرار گرفتن طولانی مدت اشعه لیزر با پوست است. قبل از شروع کار، متخصص لیزر باید حساسیت پوست فرد را بررسی کرده و از میزان مناسب تابش استفاده کند.

جوش و آکنه

یکی از وظایف مو محافظت از پوست در برابر باکتری ها است و همچنین غدد چربی یا سبوم پوست را تمیز و شفاف نگه می دارد. یکی از خطرات لیزر موهای زائد می تواند جوش و آکنه به خصوص در پشت، زیر بغل و ناحیه تناسلی باشد. برای حل این مشکل، ممکن است متخصص زیبایی استفاده از کرم های مخصوص پس از لیزر درمانی را توصیه کند.

تصویر زیر نمونه ای از آسیب های لیزر بدن است که ممکن است به دلیل استفاده نادرست از تجهیزات لیزر توسط متخصصان رخ دهد.

عوارض جانبی طولانی مدت

این عوارض نادر هستند و عموماً در اثر لیزر موهای زائد که توسط افراد غیرمتخصص یا در شرایط نامناسب انجام می شود، ایجاد می شوند. برخی از عوارض طولانی مدت لیزر موهای زائد عبارتند از:

سوختگی پوست:

سوختگی پوست یکی از عوارض لیزر موهای زائد است که باعث ایجاد جای زخم می شود. این مشکل معمولاً به دلیل قرارگیری نامناسب دستگاه لیزر یا استفاده از دستگاه لیزر نامناسب ایجاد می شود.

اسکار:

جای زخم یکی از عوارض جدی لیزر موهای زائد است که می تواند در اثر سوختگی پوست یا آسیب به بافت پوست توسط لیزر ایجاد شود. سوختگی می تواند باعث ایجاد اسکار دائمی شود. آسیب به بافت پوست نیز می تواند باعث ایجاد اسکار شود. با این حال، این اسکارها معمولا موقتی هستند و در عرض چند ماه یا چند سال ناپدید می شوند.

عبور:

عفونت یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد است، زیرا در اثر لیزر باکتری ها وارد پوست می شوند. این عارضه معمولاً در اثر شکستگی پوست ناشی از لیزر ایجاد می شود. خرابی پوست می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، مانند استفاده نادرست از دستگاه لیزر، نصب نامناسب دستگاه لیزر، یا عدم رعایت دستورات پزشک قبل و بعد از لیزر موهای زائد.

آسیب چشم

برای جلوگیری از این عارضه یک متخصص لیزر مجرب را انتخاب کنید. جراحی لیزر اغلب از یک پرتو لیزر متراکم و قدرتمند استفاده می کند. از این رو احتمال آسیب چشم یک خطر جدی است. (به خصوص اگر برای لیزر موهای زائد صورت استفاده شود) طولانی مدت

ما هرگز لیزر حفره چشم و اطراف استخوان حدقه چشم را توصیه نمی کنیم. زیرا نوری که از پرتو لیزر می آید با چشم ها تماس پیدا می کند و احتمال ورم ملتحمه و آسیب چشم زیاد است.

عوامل موثر در بروز عوارض لیزر موهای زائد

عوامل متعددی می توانند بر بروز عوارض لیزر موهای زائد تأثیر بگذارند، از جمله:

1. نوع پوست:

پوست های تیره بیشتر مستعد عوارض جانبی لیزر موهای زائد هستند. زیرا رنگدانه های تیره موجود در پوست انرژی لیزر را جذب می کند و می تواند به پوست آسیب برساند.

2. ضخامت مو:

موهای ضخیم تر در معرض آسیب لیزر هستند. زیرا موهای ضخیم تر انرژی لیزر بیشتری را جذب می کنند.

3. تجربه و تخصص اپراتور:

انجام لیزر موهای زائد توسط افراد غیر حرفه ای ممکن است خطر عوارض را افزایش دهد. زیرا ممکن است افراد غیرحرفه ای نتوانند دستگاه لیزر را به درستی قرار دهند یا از دستگاهی که برای پوست بیمار مناسب است استفاده کنند.

4. تجهیزات لیزر:

استفاده از تجهیزات لیزر نامناسب یا تنظیمات نادرست دستگاه می تواند باعث ایجاد عوارض شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر