اینورتر چیست و چه کاربردی دارد؟
اینورتر چیست و چه کاربردی دارد؟


بسته به کاربرد، اینورترها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. از اینورترها برای هدایت پمپ ها، فن ها، آسانسورها، جرثقیل ها، نوار نقاله ها، استخراج کننده ها و غیره استفاده می شود. اینورترهای گشتاور متغیر برای پمپ‌ها و فن‌ها، اینورترهای گشتاور ثابت برای آسانسورها، نوار نقاله‌ها و بالابرها و اینورترهای معکوس PG برای اگزوزها استفاده می‌شوند.

خوراک

 قطعات صنعتی اینورتر برق DC را از منابعی مانند باتری ها، پنل های خورشیدی یا سلول های سوختی به برق AC تبدیل می کند. منبع تغذیه را می توان به ولتاژ مورد نیاز تبدیل کرد. میکرو اینورترها برق پانل های خورشیدی را به جریان مستقیم تبدیل می کنند.

منبع برق اضطراری

استفاده از باتری و اینورتر به عنوان منبع تغذیه اضطراری (UPS) به عنوان منبع AC هنگامی که برق اصلی در دسترس نیست. هنگامی که برق اصلی بازیابی می شود، از شارژر برای شارژ باتری ها استفاده می شود.

بخاری القایی

از اینورترها برای افزایش فرکانس برق شبکه برای استفاده در بخاری های القایی استفاده می شود. برای این کار ابتدا برق اصلی به برق DC تبدیل می شود. سپس برق DC توسط یک فرکانس بالا و اینورتر به AC تبدیل می شود.

انتقال برق HVDC

در انتقال برق HVDC (انتقال مقادیر زیادی توان در فواصل طولانی با تلفات کم)، ابتدا جریان متناوب به جریان مستقیم ولتاژ بالا تبدیل شده و به مکان دیگری منتقل می شود. سپس در محل دریافت با کمک اینورتر آن را به برق AC تبدیل می کنند.

واحد فرکانس متغیر

درایو فرکانس متغیر یا VFD سیستمی است که سرعت چرخش موتور AC را با کنترل فرکانس توان اعمال شده به موتور کنترل می کند. اینورتر وظیفه کنترل برق را بر عهده دارد. در بیشتر موارد، درایو فرکانس شامل یک یکسو کننده است تا برق DC مورد نیاز علاوه بر برق AC اصلی تامین شود. از آنجایی که اینورتر جزء اصلی در اینجا است، گاهی اوقات درایو فرکانس درایو اینورتر یا اینورتر به عنوان یک کل نامیده می شود.

موتور ماشین برقی

در حال حاضر از اینورترها برای کنترل کشش موتور در برخی خودروهای الکتریکی مانند قطارهای الکتریکی و در برخی خودروهای الکتریکی و هیبریدی مانند تویوتا پریوس استفاده می شود. به طور خاص، پیشرفت های مختلف در فناوری اینورتر مربوط به کاربرد آن در خودروهای الکتریکی است. در وسایل نقلیه مجهز به ترمز احیا کننده، اینورتر انرژی را از موتور می گیرد (در اینجا به عنوان یک ژنراتور عمل می کند) و آن را در باتری ذخیره می کند.

در پنل های خورشیدی استفاده می شود

پنل های خورشیدی دارای خروجی DC هستند که با توجه به فاز و شکل موج خروجی به AC تبدیل می شوند. بسته به شکل موج خروجی آنها به چهار نوع زیر تقسیم می شوند. 1688



1- خروجی موج مربعی

2- خروجی سینوسی اصلاح شده (نرمال) 3

- خروجی سینوسی بهبود یافته (بیرون رفته)

4- اردک ایمن سینوسی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر