کامفور چیست؟
کامفور چیست؟


ترکیبی آلی فرار، با بوی تند و سفید رنگ که از صمغ درخت کافور تهیه می شود، از قدیم الایام در ایران به عنوان یک ماده معطر و ضد عفونی کننده استفاده می شده است. درخت کافور تا 30-25 متر رشد می کند و صمغ کافور در بسیاری از نقاط یافت می شود. کافور معمولا در ژاپن، ویتنام و اندونزی رشد می کند. خواص تخریبی فواید دارویی کافور بعدها در دوره اسلامی کشف شد.

کافور متعلق به گروهی از ترکیبات آلی است که ساختار و واکنش‌های خاص آن از مشکلات مهم شیمی آلی در قرن نوزدهم بود. نقطه ذوب آن در حدود 178 تا 179 درجه سانتیگراد (352 تا 354 درجه فارنهایت) است و فرمول مولکولی آن C10H16O است.

کافور یک داروی قدیمی است که محبوب و رایج است.

موارد مصرف و خواص کافور

افراد برای تسکین درد و کاهش خارش از کافور روی پوست استفاده می کنند. همچنین برای درمان قارچ، زگیل، نیش حشرات، تبخال، هموروئید و آرتروز استفاده می شود.

برخی افراد از کافور برای پیشگیری از سرفه، درمان عفونت های تنفسی، درمان فشار خون پایین که هنگام ایستادن رخ می دهد و معالجه گاز روده (نفخ) استفاده می کنند. کارشناسان نسبت به انجام این کار هشدار می دهند زیرا کافور در صورت مصرف می تواند عوارض جانبی جدی و حتی مرگ ایجاد کند.

امروزه از کافور به عنوان نرم کننده نیترات سلولز و مومیایی و همچنین در آتش بازی و داروسازی استفاده می شود.

برخی افراد از کافور به صورت موضعی برای درمان بیماری های تنفسی و درمان علائم بیماری قلبی استفاده می کنند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از کافور همراه با روغن کرچک و اکالیپتوس ممکن است به کاهش عوارض ناشی از نیش پشه کمک کند.

کافور در بسته بندی های 25 کیلویی قابل فروش می باشد

متن کامل مقاله را بخوانید: https://exirchemi.com/product/camphor/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر