اطلاعات تکان دهنده درباره مرکز خرید ابن بطوطه دبی
اطلاعات تکان دهنده درباره مرکز خرید ابن بطوطه دبی

 

File:Baheg 1.jpg - Wikimedia Commons این موزه از گذشته الهام گرفته و با نگاه به آینده بازدیدکنندگان را به خود مجذوب میکند. با این برنامه این امکان را دارید تا از رستورانها و موضوعات آشپزی آنها مطلع شوید، بلیتهای اکسپو را تهیه کنید و از قابلیت جیپیاس آن استفاده کنید. در این طبقه تکنولوژیهای متنوع و بهروز به بازدیدکنندگان نمایش داده میشوند که همواره در حال تغییر هستند و میتوانید از آخرین تغییرات علم فناوری مطلع شوید. دبی بهعنوان پایتخت توریستی و گردشگری کشور امارات شناخته میشود و زیباترین ساختمانهای دنیا را در خود جای داده است. به واسطه همه این امکاناتی که در این کشور ایجاد شده است، جمعیت بسیاری از مردم به قصد گردشگری از فرودگاه برای تردد استفاده می کنند. طبقه چهارم اختصاص دارد به کشف بومشناسی و محیط زیست که هدف از آن درک مردم از تغییرات آب و هوا و ساخت ابزاری جهت کمک به آیندهای بهتر می باشد، همچنین یکی از بخش های دیگر در این طبقه بانک DNA یا صندوق حیات می باشد، که درون جعبه هایی شیشه ای حدود 2400 کد ژنتیکی از حیوانات، حشرات، موجودات دریایی، گیاهان و دانههای ذخیره شده شده است و شما می توانید به راحتی آنها را مشاهده نمایید. طبقه چهارم دارای یک بخش ویژه به نام بانک DNA است و در آن به نگهداری ۲۴۰۰ کد از ژنتیک موجودات متنوع مانند گیاهان، حیوانات، حشرات و دانهها پرداخته میشود.

در بیشتر غرفه های بخش تونسی به کشفیات 8 گانه دانشمند جزایری پرداخته شده است. با آسانسور شیشه ای به طبقه ۲۵ هتل می رسید و در مسیر با شگفت انگیزترین مناظر خلیج فارس روبرو خواهید شد. در"زی وان" و سالن هتل غذاهای سبک و نوشیدنیهای عصر سرو می شود. در این مکان زیبا می توانید خاطرات خوب و خوشی را در کنار خانواده تان رقم بزنید. در زمان های قدیم این قلعه برای اقامت خانواده حاکم، مقر دولت و پادگان و زندان استفاده میشد. مدت زمان بازدید بین ۲ تا ۳ ساعت است و در این زمان میتوانید با قسمتهای مختلف موزه آشنا شوید. اتوبوس: اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی دبی برای جابهجایی مسافران به مقصد پایانههای فرودگاه و برعکس در نقاط مختلف شهر در حال تردد هستند. مسئولان گردشگری دبی نیز برای رونق صنعت گردشگری این کشور، همه ساله جاذبههای تفریحی دبی را در کنار جاهای دیدنی دبی رونق میبخشند تا مسافران لحظههای خاطرهانگیزی را در این شهر سپری کنند. این استودیو شامل تئاتر روباز ورود به دنیای رنگین روستاهای هندی همراه با رقصهای محلی (Rangmanch) و رایدهای ۴ بعدی مربوط به پرواز کریش و نبرد ری وان (Extraordinary Rides) است که افراد، میتوانند لحظات خاطرهانگیزی را در این استودیو تجربه کنند. از آنجا که چشم دبی طولانیترین ساختمان عمودی ثابت در دنیا است، با دوستان، خانواده و عزیزان خود راهی برای ایجاد خاطرات خوبی را رقم بزنید به علاوه، دوطبقههایی که در برج متوقف میشوند، انواع رستورانها و فروشگاههای دستهچینی را در اختیار دارند که میتوانید در هر طبقه از غذاها و یادگاریهای محلی لذت ببرید. شیعیان امارات که به دستههای بومی و غیربومی تقسیم میشوند، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای اکثریت سنی و نیز برای حکومت مرکزی حساسیتبرانگیز نبودند، ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موجی از شور و احساسات، مسلمانان تمامی منطقه را فراگرفت و شیعیان امارات نیز از این امر مستثنا نبودند.

زمانیمحبوب و مهریان،1391، ص95) به طور کلی، پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان پدیدهای بزرگ و شگرف، نگاه جهانیان را به پتانسیل دینی و سیاسی عظیم اسلام جلب میکند و رسانهها، اخبار آن را به طور وسیعی در سراسر جهان پخش میکنند. با توجه به نکات گفته شده در این مطلب میتوانید خریدی متفاوت و فوق العادهای را در بازار طلای دیره در دبی تجربه کنید. این ساختمان معمولاً بطور مصنوعی گرم می شودوبا دیگر ساختمانهای مناسب پرورش گیاهان نظیر شاسی های سرد(Cold frames) و بسترهای گرم ( Hot beds) متفاوت است. هدف از ساخت این موزه رواج و توسعه فناوریهای روز و هوش مصنوعی و رباتیک، برای پیشرفت امارات و شهر دبی و به منظور آزمایشگاهی جهت پرورش ایدهها و طرحها در دنیای واقعی است و با تامین مالی و ایجاد بازاریابی برای دستاوردهای اولیه ایدهها، بر توانمندی آنها تمرکز می کند. این طبقه با هدف پرورش خلاقیتهای کودکان ساخته شده است. برای بازدید از موزه آینده دبی باید هزینه ای را حدود 145 درهم پرداخت کنید، هزینه بلیط برای کودکان زیر سه سال و معلولین، و سالمندان اماراتی رایگان است. همه ساله خیل کثیری از هموطنان عزیز برای بازدید از جاذبه های شهر دبی و گذراندن لحظات شاد و مهیج به دبی سفر می کنند.

همانطور که گفتیم دبی یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا که در حاشیه دریای خلیج فارس قرار گرفته است، موزه آینده دبی نیز یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب در این کشور می باشد. شهر بازی آی ام جی ورلدز ادونچر (IMG World of Adventure) که به اختصار به شهربازی آی ام جی شهرت دارد، یکی از مهیج ترین شهربازی های سرپوشیده در شهر دبی است. این محله از جاذبههای گردشگری فاصله زیادی دارد و بیشتر محل اقامت افراد محلی و ساکنین سنتی دبی است و سبک زندگی سنتی دبی در آن جریان دارد. خریداران میتوانند مارکهای ممتاز مانند “Lacoste” و “Armani Exchange” و سوغاتیهای محلی ارزان را در دیره سیتی سنتر پیدا کنند. ساحل مارینا دبیساحل مارینا در مارینا دبی واقع شده است که در امتداد خط ساحلی ساخته شده است و شامل مکانهای ساحلی مسکونی، استراحتگاههای مجلل و جاذبههای دیگر است. مسابقاتی که بعد از جام جهانی مهمترین رویداد فوتبال ساحلی است که هر ساله به انجام می رسد. پس از یک روز موجسواری، روی شنهای طلایی استراحت کنید یا در خط ساحلی زیبا قدم بزنید. «کیلا دیزاین» شرکت طراح و سازنده سازه این موزه که مدعی است در راه معماری سازگار با محیط زیست قدم بر میدارد در توصیه این بنا گفته است که نمای این ساختمان شامل 1024 صفحه است که بهطور کامل توسط روباتها ساختهشدهاند که اولین نمونه از این نوع در خاورمیانه است.

هر صفحه نما از چهار لایه تشکیلشده و هر لایه پس از طی 16 مرحله فرآیند ایجاد شده است. این نوشتهها نقلقولهایی از آل مکتوم هستند. این نوشته ها، که درباره آینده دبی هستند و پنجره های این بنا محسوب می شوند؛ توسط هنرمند اماراتی، مطار بن لاحیج، طراحی و اجرا شده اند. این ساختمان به زبان عربی صحبت می کند؛ بر روی دیوارهای آن، نقل قول هایی از حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، به صورت خوشنویسی حکاکی شده است. از دیگر جاذبههای نزدیک موزه آینده دبی میتوان به موزه سکه، معبد هندو دبی، برج خلیفه، موزه شهرداری دبی، گالری مجلس، دیوار قدیمی و تاریخی دبی، مسجد جمیرا الکبیر، خانه شیخ سعید آل مکتوم، دبی مارینا و قلعه تاریخی الفهیدی اشاره کرد. وجود انواع کافه و رستوران در مرکز خرید ابن بطوطه شما را تا انتهای گشت زدن جهت انتخاب اجناس پشتیبانی خواهند کرد. ارزش و قیمت طلا، هر روز در نوسان است. این سینما روز به روز پیشرفت کرده و به امکاناتش افزوده میشود. این خانهها با رنگهای زیبا و کاربردی، گویی ابزاری برای چیدمان و تزئین باغ گل هستند. فرودگاه آل مکتوم وسعتی برابر با 140 کیلومتر مربع دارد. موزه آینده دبی حدود ۳۰.۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، موزه آینده دبی که در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ برابر با سوم اسفندماه ۱۴۰۰ افتتاح شد و به عنوان یک سازه نامتقارن توسط مجله نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبا در جهان شناخته شده است. هتلهایی که در ابتدای اتوبان شیخ زائد واقع شدهاند، حدود 10 دقیقه تا دبی مال و 20 دقیقه تا امارات مال فاصله دارند. این برج از نظر تاریخی و از گذشته به برج شیخ رشید معروف بوده است. مینی لند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قابل توجه است که نسخه های مینیاتوری فوق العاده با جزییات ساخته شده از Lego از مکان های دیدنی ای مانند برج خلیفه را نشان می دهد.

چطور میتوان به این امکان سفر کرد و از جاذبه های این محیط ها استفاده کرد؟ خلاصهای از هنر و معماری هندی- اسلامی را میتوان در این بخش از مرکز خرید ابن بطوطه دبی مشاهده کرد. از قسمتهای جالب توجه موزه میتوان به ایستگاهی اشاره کرد که ۴۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی با همکاری اداره آب و برق دبی در آن تولید میشود. هزینه خرید این کارت بیست و پنج درهم است و میتوان بهدفعات آن را شارژ کرد. از پیچیدهترین سازههای شهر دبی میتوان به موزه آینده اشاره کرد که دارای بنای بینظیر است. طبقه سوم موزه آینده دبی دارای یک فضای کاملا آرام که همانند یک آرامشبخش برای شما عمل می کند، این طبقه واحه نام دارد، دراین طبقه به نوعی طراحی شده که ذهن شما را تقویت می کند و با درگیر کردن حواس مختلف ذهن شما تغذیه می شود، در این بخش انواع درمانهای متنوع بر طبق نیازتان وجود دارد که می توان به حرکت درمانی، احساس درمانی، زمین درمانی، ارتباط درمانی و مرکز مدیتیشن اشاره کرد که به شما ارائه می شود و می توانید از آن ها بهره مند شوید. در ادامه به معرفی بخشهای مختلف خواهیم پرداخت. در ادامه به بررسی این قسمت های هیجان انگیز می پردازیم.

هر قطعه از پنل های نما، به صورت جداگانه طراحی، تولید و در نهایت نصب شده اند. نمای بیرونی این موزه، از 1024 قطعه 4 لایه، به مساحت 17 هزار متر مربع، با فولادی ضد زنگ و ضد حریق پوشیده شده است. املاک است به طور کامل با پنجره های کنده کاری شده پوشیده شده است خوشنویسی عربی، یک عنصر فوق العاده چشم نواز دیگر به شما می دهد. این بنای خارق العاده، با طراحی چشم نواز و معماری بی نظیر، هر گردشگری را محو تماشای خود می کند. دارای نورپردازیهای حرفهای است و تماشای نمای آن در شب لطف دیگری دارد. مرکز خرید ابن بطوطه جنب بزرگ راه شیخ زاید قرار گرفته است و به همین دلیل دسترسی به این مرکز خرید بسیار راحت است.این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال است و شامل 270 واحد تجاری است. اولین اثر خانهی موروثی یک تاجر مروارید ایرانی است که در سال ۱۸۹۰ ساخته شده است و بعدها شیخ احمد بن دلموک (معروف به مروارید تجار اماراتی) در آن سکونت گزید و امروزه میتوانید با بازدید از آن زندگی یک خانوادهی سنتی را تجربه کنید. از مهمترین طراحان آن میتوان به مطر بن لاحج اشاره کرد که ساختار کلی ساختمان یعنی شکل بیضی نقرهای درخشان آن را طراحی کرده است. • آینده برای کسانی خواهد بود که قادر به تصور، طراحی و ساختن آن هستند، آینده منتظر نمی ماند، می-توان آن را، امروز طراحی کرد و ساخت. مسئولان و دولت این شهر نیز همواره در تلاش هستند، رفاه و امکانات بیشتری برای گردشگران فراهم کرده و مکان های جدیدی، برای بازدید آن ها ایجاد کنند.

همچنین شهردبی به عنوان گران ترین شهر دنیا شناخته می شود ، بنابراین سعی کنید که پرواز و هتلی که انتخاب می کنید با قیمت های مناسبی باشد ، سعی کنید برای تهیه تور معراج گشت آسمان را انتخاب کنید تا این امکان را داشته باشید که پول بیشتری در این شهر لاکچری خرج کنید . اشاره کرد. ترن هوایی این شهربازی فوق العاده محبوب بوده و یکی از مهیج ترین مکان های موشن گیت دبی به شمار می رود. اسکی در سرزمین آفتاب سوزان، یکی از هیجان انگیز ترین ورزش هایی است که می توان تجربه کرد. در این منطقه لوکس ترین و مدرن ترین مکان های اقامتی برای توریستها و گردشگران خارجی فراهم شده است. این سازه، از شگفتی های دنیای معماری و مهندسی بوده و یکی از پیچیده ترین طراحی ها در جهان، محسوب می شود. طبقه بالایی این قلعه به وسیله ستونهای چوبی نگهداری می شوند و از نخل در سقف آن استفاده شده است که همراه با گل و لای گچ می باشد. حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانهای با برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاحها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی اماراتی است. یکی دیگر از بهترین هتل های دبی، هتل برج العرب جمیرا است که چشماندازی بینظیر بهسمت خلیج فارس دارد. با این که رستوران های مختلف دیگری در داخل برج العرب وجود دارد، اما رستوران المنتها یکی دیگر از رستوران های مجلل هتل به شمار می رود. بازدید بخش های مختلف این موزه، از طبقه پنجم شروع شده و از بالا به پایین است. طبقه پنجم موزه آینده دبی آینده جهان را پیش روی بازدیدکنندگان قرار میدهد. در طبقه پنجم شما با یک تور دو ساعته در آینده سفری خیالی می کنید و آینده را تجربه میکنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر