4 راه‌ها برای رفع اشتباه پارک ملی گلستان
4 راه‌ها برای رفع اشتباه پارک ملی گلستان

 

ایسنا - ایران زیباست؛ «دشت لار» از دیگر جاهای دیدنی و تفریحات رامسر آبگرم سادات محله است، که از جاذبههای طبیعی و بکر این شهر به شمار میآید. جمعیت دهستان لاویج، مسلمان معتقد به شیعه اثنی عشری می باشد ( بیشترین عامل گسترش اسلام ومذهب شيعه روی آوردن و نیازمند شدن سادات علوی به این منطقه است). این روستا در دهستان بیرونبشم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده است. این روستا را میتوانید در دهستان جیرنده در نزدیکی عمارلو پیدا کنید. در دامنههای این کوه دشتهای باصفای پر از گزنههای کوهی وجود دارند. در جاده اسالم به خلخال رستورانهای محلی وجود داند که در آنجا میتوانید خوشمزهترین و سالمترین غذاهای محلی استان گیلان که با محصولات ارگانیگ تهیه میشوند را میل کنید و دلی از عذا درآورید. در این نوشته ضمن معرفی دشت دریا سر تنکابن، جواب سوال به دشت دریاسر کجاست، آبوهوای دشت دریاسر شهسوار در پاییز و بهار، فاصله تهران تا دشت دریاسر، تفریحات در دشت دریاسر و راهنمای سفر به دشت دریاسر، آب و هوای دریاسر، اقامتگاه دشت دریاسر، جاذبههای گردشگري و جاهای ديدني نزديك به دشت و وسايل مورد نياز براي سفر به دشت دریاسر صحبت خواهیم کرد. از اين اقامتگاهها ميتوان به اقامتگاه بوم گردی کلچال تنکابن، اقامتگاه بومگردی خانه بلوط، اقامتگاه بوم گردی یارا، اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت، اقامتگاه بومگردی خونه مادرجون، اقامتگاه بومگردی ترنگ، اقامتگاه بوم گردی یادگار دوست و اقامتگاه بومگردی آوای باران را اشاره كرد. منطقه کجور به همراه کلارستاق، لنگا، تنکابن، سختسر و هوسم بخشی از رویان کهن بود که بعدها رسمتدار نام گرفت.

طبیعت این منطقه بسیار جذاب بوده و حضور در آن شما را مملو از احساس تازگی، شادابی و آرامش خواهد کرد. برای رسیدن به قلعه اصلی باید حدود هزار پله را بالا بروید تا به قلعه برسید و به محض اینکه عظمت قلعهای با ۱۵۰۰ متر دیوار و ۶۵ برج و بارو را میبینید از راهی که طی کردهاید اصلا احساس خستگی نخواهید کرد چرا که طبیعیت زیبا و بکر در طول مسیر قلعه تمامی خستگی را از تن شما بیرون خواهد کرد. اما تابهحال فکر کردهاید که دشتی بهتر و زیباتر از این تصاویر هم در ایران خودمان وجود دارد؟ در گذشته این قلعه بهعنوان محلی امن در زمان جنگ استفاده میشد و هماکنون عضوی از میراث فرهنگی کشور است. بهتر است که همراه خود لباس مناسب سرما نیز داشته باشید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید؛ حتی لباسهای بارانی در فصل بهار نیز پیشنهاد میشود تا دچار مشکل نشوید. بنابراين وسايل مورد نياز براي سفر به دشت دریاسر، کفش مناسب براي پیادهروی، پتو، لباس اضافه، لباس گرم، غذا و خوراكي، داروهاي شخصي، كارت شناسايي، عصای کوهنوردی در صورت کوهنوردی، قمقمه آب، چراغ قوه، پاور بانك و كيسه زباله است. از آنجایی که در پیرکوه نمی توان وضع آب وهوای آن را پیش بینی کرد بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید تا اگر با سرما رو به رو شدید دچار سرما خوردگی نشوید. در فصل بهار این منطقه دارای آب و هوای مطبوع و دلپذیری است و تابستانها برای رهایی از گرمای شدید گزینه مناسبی است. برای اقامت در روستای اولسبلنگاه ماسال جای نگرانی وجود ندارد چرا که اقامتگاههای و خانه های محلی با امکانات رفاهی کامل برای اقامت مسافران تهیه شدهاند. پیشنهاد تیم پلازا به شما دوستانی که قصد اقامت در این روستای بینظیر شهرستان ماسال را دارید این است که خوردن غذاهای محلی و صبحانههای لذیذ که از محصولات ارگانیک تهیه میشوند را از دست ندهید.

این روستای زیبا دارای آبشارها و رودخانههای فصلی و دائمی زیادی است که در زمستان هم به واسطه بارش برف و یخ زدن آبشارها، منظرهای حیرتانگیز را پیش چشمان شما قرار میدهد. دشت تنکابن در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. ویلاهای لوکس مرزنآباد در بخشها و نواحی مختلف این خطه، وجود دارند. برای رسیدن به آبشار ویسادار بسته به اینکه در کجای کشور اقامت دارید راههای مختلفی وجود دارد. اما، از آنجایی که در فصل سرما با وجود برف و بارش باران رفتن به این قلعه کاری نسبتا سخت و دشوار است و ممکن است از عهده هر کسی برنیاید، توصیه ما برای رفتن به این جاذبه تاریخی و دیدنی در استان گیلان به ترتیب فصلهای بهار، پاییز و تابستان میباشد. بازار نعلبندان که از بازار های قدیمی و جاذبه های گردشگری گرگان است قرار گرفته در بافت قدیمی گرگان و حد فاصل میدان شهرداری و چهار راه میدان است. اسطوره ها می گویند این قلعه محل زیست دیو هایی بوده که در برابر دادن آب به مردم، از آنها باج و خراج می گرفتند. تا جایی که اسکی در برف های آلوارس درست به فاصله یک ساعتی شنا در دریای خزر و رود ارس بوده و وقتی مرز شمالی پذیرای گردشگران خارجی است، در مرز های جنوبی گردشگران استان های دیگر پذیرای مهمان نوازی اردبیلی ها هستند. یکی پر آب، بسیار شور و عمیق که خواص درمانی دارد، و دیگری ترش مزه و نارنجی رنگ که در اطراف آن رسوبات آهن قابل مشاهده است.

اگر هم از علاقهمندان به کمپ هستید در دل طبیعت و جنگلهای اطراف آبشار ویسادار این امکان برایتان فراهم است و گزینه بسیار مناسبی است. جاده دو هزار از تنکابن شروع میشود و تا رسیدن به ارتفاعات آن دو هزار متر راه در پیش دارید، در این فاصله امکانات رفاهی و تفریحی فراوان و مجموعه اقامتی، با کیفیتی عالی برای گردشگران فراهم شده است. اگر قصد سفر به گیلان را دارید، از چمخاله و جاذبه های گردشگری فوق العاده آن غافل نشوید. اگر قصد بازدید از آبشار دارنو را دارید، باید تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید و اگر با منطقه آشنایی ندارید، از یک راهنمای محلی برای طی کردن مسیر کمک بگیرید. برای رفتن به این روستای ییلاقی و زیبا باید از جاده فوقالعاده لاهیجان سیاهکل عبور کنید که زیبایی منحصر به فردی دارد. وجود قلهای بلندبالا که یکی از دلایل اصلی سرسبزی و زیبایی منحصر به فرد گیلان است از ویژگیهای این منطقه ییلاقی است. در این دو فصل سال بارش باران تقریبا کمتر از فصلهای دیگر است و مانعی برای تفریح و گشت و گذار وجود ندارد. در طول سال بارندگیهای زیادی در روستای جواهرده صورت میگیرد و علت آن هم شاید بیشتر بهخاطر این است که جواهرده در ارتفاعات بلند کوههای البرز مثل سماموس، رجه یا واژک سه برار رژه و سرخ قله قرار گرفته است.

گونههای متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن میزیستند و در حال حاضر زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابیها، دار غاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک است. در فصلهای بهار، تابستان و پاییز و شما میتوانید بهراحتی از این دشت دیدن کنید. آبشار ویسادار یکی از مرتفعترین آبشارهای گیلان. در گیلان گردی امروز سعی کردیم تا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی گیلان که برایتان شناخته شده هستند و هم نامی از آنها نشیندهاید را معرفی کنیم. امکانات رفاهی در دریاسر تنکابن وجود ندارد و این منطقه بهعنوان یک منطقه بکر طبیعی شناخته میشود پس درصورتیکه میخواهید شب را در دشت بمانید حتماً باید وسایل گرمایشی مناسب به همراه کیسهخوابهای مناسب سرما به همراه داشته باشید، چراکه شبهای این دشت در هر موقع از سال بهشدت سرد است. برای محل اقامت خود هم اصلا نگران نباشید چرا در طی چند سال اخیر با توجه به استقبال زیاد گردشگران از این منطقه در اطراف آبشار کلبه های چوبی با امکانات اولیه مناسب تعبیه شدهاند که اگر تمایل داشته باشید برای چند روز در دل طبیعت و جنگل زندگی کنید میتوانید از کلبههای چوبی را اجاره کنید. علاوه بر اینها در این مجموعه، تفریحایت متنوع دیگری همچون: بیلیارد، اسنوکر، بولینگ نیز وجود دارد که برای ساعتهای میتوانید در این مجموعه تفریح کرده و لذت ببرید. اما باید بگوییم که چندین تفریح بسیار جذاب و هیجان انگیز و جالب در این جنگل منتظر شما هستند تا کمی هیجان به سفرتان اضافه کنند.

این تله کابین در مجموعه تفریحی بام سبز شهر لاهیجان قرار دارد و بهجهت دسترسی مناسب یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار این شهر است. علاوه بر جاذبه آبشارها، طبیعت سرسبز جنگل های هیرکانی و نزدیکی با پارک ملی گلستان و مسیر ارتباطی مشهد- گرگان، هوای لطیف و فرح بخش، بویژه در فصل تابستان، از امتیازات ناحیه آبشار لوه به عنوان یک جاذبه طبیعی گردشگری ایران است. منطقه گالشکلام از دیگر جاذبه های دیدنی چمخاله است که از طبیعتی بسیار زیبا و بکر برخوردار می باشد. پیشنهاد می شود اگر به این شهر زیبا سفر کردید و در میان گردش در جزیره ارشیا چمخاله به دنبال تفریحی مهیج و متفاوت بودید، پرواز با پاراموتور را فراموش نکنید. از آبشارهای خیره کننده گرفته تا حوضچههای آب گرم شفا بخش، هر آنچه که تصور میکنید در این روستا خواهید یافت. در منطقه زیبا و دیدنی درفک و در بالای قله درفک شاهد یک قله آتشفشانی و غاری یخی خواهید بود که برف را در تمام طول سال برای روستاییان در خود نگه میدارد. این منطقه یکی از بهترین گزینهها برای افرادی است که علاقه زیادی به کوهنوردی دارند چرا که در مسیر صعود به قله درفک زیبایی دشت و جنگل را در تلفیق با ابهت صخرههای سنگی خواهید دید. این آبشار با ۱۵ متر ارتفاع از بلندی سنگی و به شکل نیمدایره آب را به زمین میریزد و منظرهای خارقالعاده خلق میکند. از رشت تا به این شهر برسید حدودا ۲ ساعت در راه هستید. در جواهرده نیز آداب و رسوم و جشن های خاصی وجود دارد که نه تنها برای افراد بومی این منطقه ارزشمند تلقی می شود بلکه این جشن های خاص گردشگران را نیز به خود جذب کرده است. افراد علاقه مند به ماهیگیری معمولا از اوایل ماه خرداد تا شهریورماه به این منطقه مراجعه می کنند و هر هفته به صید ماهی می پردازند.

اگر در تعطیلات آخر هفته به این روستا بیایید روستا مملو از گردشگران است که همه آنها به یک مسیر میروند. درواقع هرچه در فصل بهار شما این دشت را سرسبز و زیبا میبینید در فصل پاییز میتواند آن را سراسر رنگی و مانند یک تابلوی نقاشی مشاهده کنید. تصاویر این درختان تازه جان گرفته در کنار هوای بهاری گیسوم و شکوفههای رنگی آلوچه و دیگر درختان، تصویری زیبا و رؤیایی را برای مسافران اینجاده ایجاد میکند. چمخاله در پاییز دارای مناظر بی نظیر هزار رنگی می باشد که مطمئنا ساعات خوشی برای شما رقم خواهد زد. جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا، یک جزیره زیبا در دل شهر چمخاله است. از دیگر روستاهای زیبا در استان گیلان که حتما پیشنهاد میکنیم در گیلان گردی خود سری به آنجا بزنید روستای دیلمان است. دیلمان منطقهای بهشتی در نزدیکی سیاهکل است که دارای طبیعت بینظیر با مناظر با شکوهی است که پیشنهاد میکنیم دیدن آنرا به هیچ وجه از دست ندهید. این دشت در بین جنگلها و کوهها محصورشده است و تا مدتها از دید انسانها محصور مانده بود. روستای اولسبلنگاه از معروفترین روستاهای شهر ماسال در استان گیلان است. در اطراف تالاب زیبای چاف، آب و هوا بسیار معتدل و کمی مرطوب است و درختان سرسبز و گیاهان بیشمار بسیار زیبا محیط را دلنشینتر میکنند. چمخاله یکی از بی نظیرترین مناطق ساحلی در استان گیلان است که با زیبایی هایی که دارد گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. البته برخی از گردشگران و مسافران ترجیح میدهند که از شلوغی و ازدحام دور باشند و در این بازه زمانی با تحمل سرما، خود را به ساحل زیبای چمخاله میرسانند. این سد خاکی در منطقهای واقع شدهاست که به لحاظ تاریخی دارای اهمیت زیادی است. به علاوه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی، چشماندازها و مناظر طبیعی متنوع، جاذبه توریستی و تفرجگاهی فوق العاده داشته و همه ساله مورد بازدید و استفاده تعداد زیادی از مردم شهرها و روستاهای استانهای همجوار و مسافرین و بازدیدکنندگان از نقاط دور دست کشور و حتی خارج از کشور قرار میگیرد.

روستای جواهرده روستای ییلاقی، سرسبز و مملو از جاذبه های دیدنی می باشد و در تمام طول سال هزاران گردشگر داخلی و خارجی برای گردش، تفریح و استراحت به آن سفر می کنند. همین امر باعث شده است که دشت حتی در گرمترین روزهای سال هم دارای آبوهوای معتدلی باشد. معمولاً افرادیکه از جاده هراز به سمت آمل حرکت میکنند، میتوانند در مسیر منطقه لاریجان از این کتیبه تاریخی دیدن کنند. بازدید از این تالاب در فصل پاییز لذت زیادی دارد چرا که رنگهای بیشمار طبیعت هوش از سرتان خواهد برد و هوای خنک منطقه لذتتان را دوچندان خواهد کرد. جاده زیبا و دیدنی اسالم به خلخال که از استان گیلان آغاز میشود و در استان اردبیل به پایان میرسد پوشیده از درختان سربه فلک کشیده و زیبایی است که در فصل بهار و تابستان سرسبزی آن هوش از سرتان میبرد و در پاییز درختان به رنگ نارجی درآمده و طبیعیت زیبایی را پیش روی شما قرار میدهند. آب وهوای آن از سه اقلیم خشک ، نیمه خشک و نیمه مرطوب تشکیل شده که وجود پوشش های گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل های انبوه و زیست جانوران بسیار متنوع را در آن امکان پذیر کرده است. ییلاق سوباتان دارای دیدنیهای بسیار همچون دریاچه نئور، آبشار ورزان، رودخانه لیسار و … در ۱۸ کیلومتری جنوبغربی گرگان در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه، آبشاری به همین نام قرار گرفته است. کدام دشت در فصل بهار و در اردیبهشت ماه به بهشت تشبیه شده است؟ بهترین ییلاق گیلان برای بهار و تابستان کدام منطقه است؟ ساده بگویم، این منطقه یکی از مسیرهای صعود به این قله مشهور گیلان است. قاوُرما (گوشت تازه تفت داده شده و آبپز که برخی ساده و برخی همراه با ادویه جات و سبزیجات مانند ژیگو مصرف میکنند، برخی گوشت لخم را در ظرف شیشهای ریخته و در قابلهای پرآب میجوشانند.

البته برای رسیدن به این آبشار زیبا مدت كوتاهی نیاز به یك پیاده روی ساده و لذت بخش می باشد. نکته قابل توجه درباره این آبشار این است که، دسترسی به بالای آبشار ویسادار سادهتر از آبشارهای دیگر است و میتوانید آن بالا بنشینید و از تماشای ریزش باشکوه آب لذت ببرید. یک نکته مهم که لازم است در گیلان گردی برای رفتن به قلعه رودخان مد نظر داشته باشید اطلاع از فصل مناسب برای رفتن به این مکان تاریخی و دیدنی در استان گیلان میباشد. این مبلغ صرف پاکسازی، جمع آوری زباله و ساخت امکانات تفریحی و رفاهی این مکان می گردد. قطعا ساخت چنین سازه عظیمی نیاز به مطالعات زیادی دارد، اما به نظرم ۳۴ سال برای این کار خیلی زیاد است. محمدرضا بختیاری در گفتوگو با ایسنا، با بیان این که این پروژه در ابتدای کار قرار دارد، اظهار کرد: طبق این پروژه قرار شده که حق آبه تهران به این شهر منتقل شود که برای این مهم ساخت تونل ۳۰ کیلومتری از پایین دست سد و محل فرار آب تا بالای نیروگاه کلان مورد تصویب وزارت نیرو قرار گرفته است. تله کابین بام سبز لاهیجان در مجاورت خود کافه، رستوران، شهربازی و امکانات رفاهی مناسبی دارد که برای یک گردش یک روزه همراه با خانواده گزینه بسیار مناسبی است. درباره شرایط آب و هوایی این منطقه در استان گیلان باید بگوییم که، آبشار ویسادار در میان جنگل در دامنههای کوه تالش آب و هوایی بسیار مطلوبتر از نقاط نزدیک به دریا در این استان دارد. در بخش بالا آدرس دریاسر تنکابن آورده شده است.

شیب مسیر تا دشت دریا سر ملایم است البته در برخی از نقاط مسیر شما باید از شیب تندی بالا بروید ولی در کل مسیر پیادهروی شما را اذیت نمیکند. این امر باعث طراوت و شادابی درختان در اطراف این دشت شده به نحویکه جنگل این دشت را میتوان بی نظیر توصیف کرد. از نکات جالب این دشت، میتوان به این موضوع اشاره کرد که از چهار طرف توسط چهار کوه بلند احاطهشده که معروفترین و بلندترین آنها کوه الموت نام دارد. از مهمترین مقاصد گردشگری استان مازندران میتوان به آبشارهای آن اشاره کرد، آبشارهایی نظیر ترا، سنگ نو، ایج و نارم. » در این مقاله طبق آماری که از محلیان شیرآباد گرفته شده به بهترین آبشارهایی که از طبیعتی بکر و بینظیر برخوردارند میرویم تا با مکانهای دیدنی استان گلستان بیشتر آَشنا بشیم. شاید جالب است که بدانید ۲۵۰ هکتار از اراضی رامسر، دارای گیاه گل گاو زبان هستند که قسمت عمده آن در جنت رودبار پیدا می شود که بسیار مرغوب است. چشمه گل رامیان در استان گلستان، شهرستان رامیان و در پنج کیلومتری جنوب شهری به همین نام واقع شده است. تصویر دشتی پر از گل در کنار جنگلهای انبوه و کوههای بلندی که حتی در فصل بهار نیز از برف پوشیده شدهاند میتواند دل هر گردشگری و طبیعتگردی را به وجد بیاورد. خوب است بدانید که در اطراف آبشار لونک مواردی چون منقلهای بتونی برای برپا کردن آتش، غرفههایی برای فروش صنایع دستی استان گیلان و آب لوله کشی وجود دارد و به همین دلیل گردشگران بسیاری در حین سفر به این منطقه، ساعاتی را نیز در کنار آبشار لونک میگذرانند. این روستای زیبا که نام آن معنای جایگاه بلندی میدهد که بر روی آن درخت ممرز رشد میکند در میان جاهای دیدنی گیلان کمنظیر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر