یک مبل خوب چیست؟
یک مبل خوب چیست؟


ویژگی های خوب مبل

بهترین مبل چیست؟ چگونه بهترین مبل را بشناسید؟ خوب بودن یا نبودن مبل به استفاده افراد مختلف از مبل، سبک دکوراسیون منزل و ... بستگی دارد. چیزی که برای یک مبل فلزی خوب در نظر گرفته می شود را نمی توان برای یک مبل خوب استفاده کرد، بنابراین قبل از انتخاب مبلمان. ، برای انتخاب درست باید ویژگی های بهترین مبل را با توجه به نیاز ما بدانید.

1- مبل راحتی را انتخاب کنید که با سبک خانه شما همخوانی داشته باشد

هدف از خرید مبل چیست؟ ویژگی یک مبل خوب چیست؟ در کدام قسمت از خانه مبل را انتخاب می کنید؟ یکی از مهم ترین ویژگی های یک مبل خوب، سهولت استفاده از آن است. مبل انتخابی شما باید با توجه به نیاز شما و سبک خانه شما انتخاب شود. به عنوان مثال استفاده از مبلمان راحتی در اتاق نشیمن انتخاب خوبی نخواهد بود، در اتاق تلویزیون یا اتاق نشیمن که زمان بیشتری را به استراحت می گذرانید باید از انواع مبل راحتی مانند چستر، ال و ... استفاده کنید. زیرا مبل های استیل و کینگ برای نشستن طولانی مدت مناسب نیستند.

2. دوام و ارگونومی از ویژگی های یک مبل خوب است.

یک مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ استحکام اسکلت مبلمان یکی از ویژگی های یک مبل خوب است، متریالی که برای بدنه مبلمان استفاده می شود باید مرغوب باشد، زیرا در صورت نیاز می توان به راحتی سایر قسمت های مبل مانند پارچه یا فوم را تعویض کرد. ، اما اسکلت مبلمان و بدن نمی تواند. اما سوال مهم این است که چگونه یک مبل خوب بشناسیم؟

پایه های مبلمان باید با یک برگ یا اهرم دیگر به مبل وصل شوند نه اینکه فقط چسبانده شوند.

طراحی و ارگونومی مبلمان باید بدن فرد را در راحت ترین حالت نگه دارد و به ستون فقرات آسیبی نرسد.

از طرفی وزن مبلمان باید به گونه ای باشد که در صورت لزوم بتوان آن را جابه جا کرد.

پشت و عمق مبلمان باید متناسب با یکدیگر باشند تا در صورت استفاده صحیح بتوانند فرم بدن را پشتیبانی کنند.

عمق کف مبلمان انتخابی باید با توجه به میانگین قد اعضای خانواده باشد تا بتوان پاها را به درستی روی زمین قرار داد.

3- انتخاب رنگ پارچه مبلی

برای انتخاب رنگ مناسب باید مواردی مانند رنگ چوب، بدنه، نوع و رنگ آستر، سبک خانه و ... را در نظر بگیرید.

برای مبل های راحتی بهتر است از رنگ های شاد و رنگ های زیاد استفاده کنید تا جان تازه ای به فضا ببخشید.

برای مبلمان استیل و کلاسیک بسته به نوع و سبک مبلمان و اتاق از رنگ های ظریف و قوی تری استفاده کنید تا هماهنگی بین مبلمان و محیط اطراف ایجاد شود.

امروزه انتخاب مبلمان تک رنگ با مخاطب کم دنبال می شود، با این حال اگر گزینه های تک رنگ را دوست دارید بهتر است رنگ های روشن را انتخاب کنید.

4- ساختار پارچه

چگونه بهترین مبل را بشناسید؟ برای شناخت بهترین و بهترین مبل، یکی از ویژگی های بهترین مبل، تراکم پارچه است. هر چه چگالی بیشتر باشد، عمر طولانی تر و طولانی تر است. شکل و طرح پارچه نقش زیادی در ظاهر مبلمان دارد، پارچه های نرم برای اتاق های کوچک و پارچه های ظریف و مخمل برای خانه های بزرگ مناسب است، پارچه های گلدار یا نقش های هندسی آن را بزرگتر نشان می دهد.

5- انتخاب مواد مناسب

انتخاب یک مبل خوب و انتخاب متریال مناسب در بین ویژگی ها یکی از موثرترین عوامل است که به زیر گروه ها تقسیم می شوند. پارچه و فوم انتخاب شده از جمله عناصری هستند که طول عمر و راحتی مبلمان را تعیین می کنند.

6- انتخاب پارچه

مهمترین چیز در مورد یک مبل خوب پارچه آن است. نوع مبلمان و استفاده از آن اولین قدم در انتخاب پارچه مناسب است، به عنوان مثال جنس مبل ها باید محکم تر و بهتر باشد زیرا برای مدت طولانی از آنها استفاده می شود.

پارچه های مبل به سه دسته تقسیم می شوند:

انواع پارچه با الیاف طبیعی (چرم، ابریشم، استات و ...)

دارای الیاف مصنوعی (پلی استر، ابریشم مصنوعی، اکریلیک و ...)

پارچه های مخلوط

الیاف مصنوعی مخرب نیستند و استحکام خوبی دارند. هر چه ظرفیت تولید بیشتر باشد، قیمت بالاتر و طول عمر بیشتر می شود. انتخاب نوع پارچه باید به نیاز و ویژگی های فرد بستگی داشته باشد، مثلاً محصولات چرمی برای افرادی که آلرژی دارند و حساس نیستند مناسب است. علاوه بر این، تمیز کردن تجهیزات با سطح چرمی آسان تر است. اما این نوع دکوراسیون برای هیچ سبک دکوراسیونی قابل استفاده نیست و بیشتر برای خانه هایی با دکوراسیون مدرن مناسب است.

7- مواد فوم برای مبلمان

یکی دیگر از ویژگی های یک مبل خوب، مواد فوم آن است. برای انتخاب فوم مناسب و با کیفیت ابتدا باید انواع فوم های موجود در بازار را بشناسیم. از فوم و اسفنج پلی اتیلن در صنعت مبلمان استفاده می شود، فوم پلی اتیلن به دو نوع سرد و گرم تقسیم می شود و از هر دو نوع فوم در صنعت مبلمان استفاده می شود.

فوم سرد یا مموری فوم با حرارت غیر مستقیم و دمای پایین تولید می شود، مموری فوم ساختار مولکولی بهتری دارد زیرا در دمای پایین تری تشکیل می شود و در نتیجه عملکرد و کیفیت بهتری دارد. میانگین عمر مفید این فوم توسط شرکت تا 15 سال تضمین شده است.

فوم های داغ در دمای بالا و مستقیم در فر پخته می شوند و سخت تر از مموری فوم هستند و به مرور زمان خاصیت ارتجاعی و نرمی پیدا می کنند، این فوم ها عمر کوتاه تری دارند و در صورت استفاده مداوم پوک می شوند.

اسفنج: در نهایت به ارائه اسفنج هایی می رسیم که به معنای واقعی کلمه ابرهایی با ضخامت های متفاوت دارند و هر چه اسفنج ضخیم تر و سنگین تر باشد طول آن ها نیز بیشتر می شود. استفاده از فوم برای مبلمان به دلیل دوام و دوام بودن آن توصیه می شود و در صورت استفاده از اسفنج بهتر است از اسفنج های 30 کیلویی سفت و قابل شستشو استفاده شود.

چگونه یک مبل خوب را تشخیص دهیم؟

از این رو در مورد ویژگی های یک مبل خوب اطلاعاتی را ارائه کرده ایم. در ادامه می توانید نحوه خرید مبلمان مناسب را بیاموزید.

هنگام خرید، قسمت زیر مبل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مبلمان هنوز نو هستند.

از فروشگاه ها و برندهای معتبر خرید کنید تا در صورت بروز مشکل از خدمات پشتیبانی و گارانتی بهره مند شوید.

رنگ بدنه چوبی مبلمان را با توجه به فضا و سبک محیط انتخاب کنید.

تعداد و اندازه مبلمان باید با توجه به تعداد افراد خانه و میزان رفت و آمد انتخاب شود.

رنگ فرش و پرده یکی از مواردی است که باید با رنگ و مدل مبلمان همخوانی داشته باشد.

رنگ های روشن به خصوص اگر مدام استفاده شوند، می میرند و ظاهر اصلی خود را از دست می دهند، بنابراین در هنگام انتخاب باید به رنگ و جنس لباس توجه ویژه ای داشت.

رجوع به مقاله:  https://farazandefurniture.com/انواع-مبل-ال/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر