طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه
طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه


اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق تهیه پنکیک شکلاتی هستید، در این ویدئو و مقاله طرز تهیه پنکیک شکلاتی را با کمک کارشناسان تیم بیک آکادمی برای شما آماده کرده ایم. طرز تهیه این پنکیک شکلاتی بسیار آسان و خوشمزه است، پس از پخت فراموش نکنید که این دستور را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مواد لازم مقدار مواد اولیه

125 گرم آرد

1 عدد تخم مرغ

شیر 100 گرم

بکینگ پودر 3 گرم

30 گرم شکر

پودر کاکائو 5 گرم

ابتدا 125 گرم آرد را سه بار الک کنید تا به حالت پودری باقی بماند.

۱ عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و با کمک همزن ۴ دقیقه بجوشانید.

100 گرم شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مخلوط کنید

3 گرم بکینگ پودر را با 5 گرم کاکائو الک کنید.

125 گرم آرد الک شده را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو به تخم مرغ ها اضافه کنید.

یک سینی فر با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید و آن را با مقداری روغن چرب کنید.

صبر کنید تا تابه داغ شود.

مخلوط تخم مرغ و آرد (مایع پنکیک) را در تابه بریزید.

مدت زمان لازم برای سرخ کردن هر طرف پنکیک 2 دقیقه است.

بعد از پخت می توانید پنکیک های شکلاتی را با نوتلا یا توت فرنگی تزئین کنید.

اشتباهات رایج در تهیه پنکیک شکلاتی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بعد از پخت پنکیک شکلاتی با مشکلات زیادی مانند خمیر، پنکیک شکلاتی پخته، خام، نچسب و ... مواجه شدید. در این قسمت با کمک کارشناسان بیک آکادمی علل این مشکلات را با شما بررسی می کنیم.

مخلوط پنکیک شکلاتی

هم زدن مایع پنکیک تاثیر مثبتی در بالا آمدن پنکیک شکلاتی دارد، بنابراین باید به آرامی هم بزنید. اگر خیلی سریع شروع به مخلوط کردن مواد پنکیک کنید، گلوتن شروع به سفت شدن پنکیک های شکلاتی می کند.

بنابراین مواد پنکیک را به آرامی مخلوط کنید تا فقط مایع تقریباً یکدست شود.

مایعات پنکیک را متوقف نمی کنید

ما می دانیم که نمی توانید صبر کنید تا پنکیک چیپسی شکلاتی شما آماده شود و نمی خواهید بیشتر از این به تعویق بیاندازید، اما مهم ترین قدم برای به دست آوردن پنکیک خوشمزه، صبر است. وقتی خمیر پنکیک شکلاتی استراحت می کند، گلوتن موجود در خمیر فعال می شود و باعث سفت شدن پنکیک می شود.

نکته: 5 تا 30 دقیقه زمان دهید تا مواد پنکیک خودش را بگیرد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی های شکلاتی خوشمزه با ویدئو

قابلمه را گرم نکنید

برای آماده کردن پنکیک باید تابه را گرم کنید. قبل از شروع به تهیه پنکیک، ظرف را چند دقیقه در دمای دلخواه گرم کنید، سپس تابه را چرب کنید.

دمای مناسب هنگام پختن پنکیک

هنگام تهیه پنکیک شکلاتی باید صبور باشید تا پنکیک شکلاتی به خوبی پخته شود و داخل آن خام نباشد. همچنین اگر حباب های ریز روی پنکیک دیدید، کمی صبر کنید تا پنکیک به اندازه کافی پخته شود و سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر پنکیک نیز کاملا پخته شود.

نکته: از چند بار چرخاندن پنکیک برای پخت خودداری کنید، یادتان باشد که هر طرف پنکیک فقط یک بار پخته شده است.

تزیین پنکیک شکلاتی

هنگام تزیین پنکیک خلاق باشید و ایده هایی که به ذهنتان می رسد را اجرا کنید. برای مثال از ایده هایی که ارائه کرده ایم استفاده کنید.

مقداری پنکیک شکلاتی آماده کنید و روی هم بچینید و روی آنها عسل یا شکلات بریزید.

مقداری پنکیک شکلاتی را روی هم بچینید، سپس می توانید روی پنکیک را با خامه، میوه یا مربا تزیین کنید.

برای تزیین پنکیک شکلاتی می توانید از پودر دارچین، پودر نارگیل و انواع توت ها استفاده کنید.

نکات مهم در مورد طرز تهیه پنکیک شکلاتی

هنگام پخت پنکیک از روغن نباتی، ذرت و روغن کلزا استفاده کنید، این روغن ها سطح تابه را به خوبی چرب می کنند و طعم پنکیک شما را تغییر نمی دهند. البته می توانید از روغن برای تهیه پنکیک شکلاتی نیز استفاده کنید، اما استفاده از آن روغن باعث ترش و غلیظ شدن پنکیک شما می شود.

وقتی می خواهید پنکیک ها را بعد از داغ شدن تابه بپزید، از ملاقه گرد استفاده کنید. مواد پنکیک را با کمک این ملاقه ها داخل تابه بریزید. دقت کنید که قطر دایره هایی که انتخاب می کنید تقریباً 10 سانتی متر باشد.

اگر از یک تابه بزرگ برای پخت پنکیک شکلاتی استفاده می کنید و می خواهید چند پنکیک در یک تابه درست کنید. مراقب باشید به لبه های پنکیک برخورد نکنید، در غیر این صورت پنکیک ها به هم می چسبند.

استفاده از بکینگ پودر در پنکیک کاملا اختیاری است اما وجود آن باعث پف دار شدن پنکیک می شود.

می توانید در حین تهیه مواد پنکیک نیز روغن اضافه کنید، افزودن روغن باعث چسبندگی مواد می شود و از متلاشی شدن مواد پنکیک جلوگیری می کند.

از مخلوط کردن بیش از حد مواد پنکیک خودداری کنید تا پنکیک سفت نشود.

در حین تهیه مواد پنکیک ممکن است حباب هایی در داخل آن مشاهده کنید و می توانید هر چند دقیقه یکبار مواد پنکیک را به آرامی هم بزنید تا از ایجاد این حباب ها جلوگیری کنید.

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای یک کباب پز خوب انجام دهید استفاده از تابه مناسب است. ظرفی که برای پخت انتخاب می کنید باید ضخیم و سنگین باشد و کناره های تابه مورب و کوتاه باشد. اگر ظرفی که برای برشته کردن استفاده می کنید نازک باشد، شکلات شما خام می ماند و فقط روی سطح آن قهوه ای می شود.

از تابه های چدنی و تفلون استفاده کنید.

زمانی که مواد پنکیک را آماده می کنید، از ریختن همزمان مواد خام در تابه خودداری کنید. خمیر پنکیک را حتما طبق روشی که در بالا توضیح داده شد آماده کنید. در غیر این صورت پنکیک شما بافت دلخواه را نخواهد داشت و سفت یا خشک می شود.

همانطور که گفتیم مواد پنکیک برای سفت شدن نیاز به استراحت دارند اما این بدان معنا نیست که می توانید این مواد را از شب قبل تهیه کنید.

دستور پخت پنکیک شکلاتی که با کمک تیم آکادمی باک برای شما آماده کردیم را حتما امتحان کنید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید. اگر علاقه مند به شرکت در کلاس های آشپزی، تزیین غذا، پخت انگشتی و ... هستید، حتما با کارشناسان ما هماهنگی های لازم را برای حضور در کلاس های آکادمی باک انجام دهید.

مراجعه به سایت: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-پنکیک-شکلاتی-پف-دار/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر