دیزل ژنراتور کاشانی
دیزل ژنراتور کاشانی


دیزل ژنراتور وسیله ای است که بیشتر شما نام آن را شنیده اید یا از آن استفاده کرده اید. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت دیزل ژنراتورها به حدی است که در صورت نبودن آنها مشکلات زیادی در شهرهای بزرگ به وجود می آید. دیزل ژنراتورها نیز در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی به شمار می روند.

ژنراتور دیزلی

موتور دیزل که موتور دیزل یا موتور الکتریکی نیز نامیده می شود، وسیله ای است که انرژی الکتریکی تولید می کند و ترکیبی از موتور دیزل و موتور الکتریکی است. این واحد می تواند چرخه هایی را با استفاده از سوخت دیزل اجرا کند و سوخت را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. به همین دلیل از این دستگاه برای اطمینان از قطع نشدن برق و بروز مشکل در زمان نبود برق در شهر و یا قطعی برق در سراسر کشور استفاده زیادی می شود.

انواع دیزل ژنراتور چیست؟

3 نوع موتور دیزل یا موتور الکتریکی وجود دارد که می توان آنها را به شرح زیر نام برد:

دیزل ژنراتور کوچک

یک دیزل ژنراتور کوچک که به آن دیزل ژنراتور قابل حمل نیز می گویند، ابعاد کوچکی دارد و به همین دلیل می توان آن را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

با توجه به اینکه دیزل ژنراتورهای پرتابل جابجایی راحت تری نسبت به انواع دیگر دیزل ژنراتورها دارند، کاربرد بیشتری نیز دارند و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال از این نوع موتور برق در هتل ها، مغازه ها، نمایشگاه ها و ... استفاده می شود و از طرفی می توان از آن در تلویزیون، کولر، یخچال و ... استفاده کرد.

دیزل ژنراتور اصلی

دیزل ژنراتور پایه نوعی دیزل ژنراتور است که برای تامین برق در مکان هایی که دسترسی به برق شهری وجود ندارد استفاده می شود و اغلب به عنوان تامین کننده اصلی برق در این مناطق استفاده می شود. به عنوان مثال: برای کمپ ها، کمپ ها و معادن، برق معمولاً توسط دیزل ژنراتورهای پایه تامین می شود.

دیزل ژنراتور آماده کار است

دیزل ژنراتورهای آماده استفاده که به نام دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز شناخته می شوند، در مکان های مختلف به عنوان منبع تغذیه مکمل برای تامین برق در مواقع قطع برق سراسری، طوفان و حوادث دیگر استفاده می شوند. در کشور ما در بسیاری از نقاط از این نوع دیزل ژنراتور استفاده می شود تا در این شرایط دسترسی به برق قطع نشود. زیرا قطع برق در برخی مکان ها مانند بیمارستان ها حتی به مدت نیم ساعت خطرناک است و می تواند جان افراد را به خطر بیندازد. به همین دلیل چنین اتاق هایی باید دارای منبع تغذیه پشتیبان به نام موتور الکتریکی باشند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

دیزل ژنراتور در ایران

دیزل ژنراتورها در مکان ها و مکان های مختلف کاربرد فراوانی دارند و این دستگاه برای مردم کشورمان بسیار حائز اهمیت است چرا که در سراسر کشور به خصوص در ماه های تابستان قطعی برق مکرر وجود دارد. پرمصرف ترین دیزل ژنراتورها در ایران با موسسات و سازمان های زیر مرتبط هستند:

بیمارستان

بالینی

بیمارستان

نیروگاه

نهادها و ارگان های دولتی

بانک

دفاتر

خیابان

ساختمان های بزرگ

تغییر کرد

باغ گیاه شناسی

زمین کشاورزی

کارخانه

انبارها و انبارهای خارج از شهر

مناطقی که برق در شهر ممنوع است

جایی که دسترسی به برق محلی امکان پذیر نیست

و.....

 

در واقع می توان گفت در هر فضا و مکانی که اهمیت داشتن برق زیاد است، بدون شک از ماشین برقی در آنجا استفاده خواهد شد.

مزایای دیزل ژنراتور چیست؟

استفاده از دیزل ژنراتور مزایای بسیاری دارد که برخی از مزایای مهم استفاده را می توان به شرح زیر دانست:

دسترسی به برق در زمان کمبود برق یک کشور

تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز برای فضاهای مختلف

جلوگیری از مشکلات مختلف ناشی از منابع انرژی

از به خطر افتادن جان انسان ها در هنگام قطع برق جلوگیری کنید

قابل حمل بودن دیزل ژنراتور و امکان جابجایی آن به نقاط مختلف

از انواع مختلف باشد

امکان تامین برق در قدرت ها و ولتاژهای مختلف

امکان تهیه و دسترسی عموم مردم به این دستگاه

هیچ محدودیتی در استفاده از دیزل ژنراتور برای ساکنین وجود ندارد

این دستگاه در ایران به راحتی قابل تهیه است

و...

قیمت دیزل ژنراتور چقدر است؟

دانستن قیمت دیزل ژنراتور برای همه کسانی که قصد خرید آن را دارند مهم است. اما همانطور که در قسمت های بالا اشاره کردیم، این دستگاه انواع مختلفی دارد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و برای تعیین قیمت این دستگاه، نوع دیزل ژنراتور مورد نظر برای خرید ضروری است. ابتدا مشخص شود

جدای از این، مسائل دیگری نیز می تواند بر قیمت دیزل ژنراتور تاثیر بگذارد، مانند موارد زیر:

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم

قدرت و کارایی موتورهای الکتریکی در تولید برق

اندازه و شکل موتور الکتریکی

نوع موتور الکتریکی

مارک موتور برق

هدف ارائه یک خودروی الکتریکی است

اندازه فضایی که می خواهید از دیزل ژنراتور استفاده کنید

فروشگاهی که موتور الکتریکی را از آن خریده اید

ای...

ژنراتور نو یا دست دوم؟

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟ کدام گزینه بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از نامزدها با آن روبرو هستند. دیزل ژنراتور کارکرده قابل خرید و استفاده است و اگر موتور برق نو و بدون مشکل باشد خرید آن می تواند کاربردی و سودآور باشد. اما برای خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید در حین خرید آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تجهیزات به درستی کار می کنند. در این صورت خرید می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

قیمت موتور دیزل دست دوم

قیمت دیزل ژنراتور دوم کمتر از دیزل ژنراتور جدید است و شما می توانید آن را با قیمت بسیار کمتری تهیه کنید. به طور کلی قیمت این نوع موتور الکتریکی حدود نصف قیمت نوع جدید است و بودجه ای که در این زمینه استفاده می شود بسیار به صرفه است. اما توجه داشته باشید که قیمت موتور سیکلت های برقی نو و دست دوم بسته به امکانات آنها متفاوت خواهد بود.


اخرین حرف

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور نو یا دست دوم را دارید، می توانید آن را از فروشگاه کاشانی خریداری کنید. کاشانی کاشانی یکی از توزیع کنندگان پیشرو دیزل ژنراتور در کشور می باشد که امکان ساخت مدل های مختلف را برای شما عزیزان فراهم کرده است. در قسمت های مختلف وب سایت kashanico.com می توانید با دیزل ژنراتورها آشنا شوید و انواع آنها را بررسی کنید.

 

مشاهده رفرنس: https://www.asriran.com/fa/news/892310/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر