دیزل ژنراتور چیست؟
دیزل ژنراتور چیست؟


دیزل ژنراتور چیست؟ آیا ویژگی های دیزل ژنراتور را از دیدگاه های مختلف می دانید؟ اگر می خواهید در مورد این موضوع بدانید، کمی وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید.

همانطور که می دانیم جایگاه برق در زندگی متمدن بشریت غیر قابل انکار است و به هیچ وجه نمی توان آن را از جوامع مدرن شهری جدا کرد. زیرا نبود برق و برق در شهرها زندگی ما را بسیار ناراحت می کند و مشکلات زیادی را ایجاد می کند. به عبارت دیگر می توان گفت که زندگی ما انسان ها عمدتاً مربوط به برق و برق است و اگر برای چند ثانیه با قطعی برق مواجه شویم، مشکلات عظیمی به وجود می آید. تمام مشکلات مربوط به کمبود برق به این دلیل است که دستگاه های بسیار زیادی از این انرژی استفاده می کنند. به عنوان مثال: تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها یکی از مهم ترین وسایلی است که اگر برای چند ثانیه با مشکل قطعی برق و برق مواجه شوند، وضعیت بیماران بسیار وخیم و حتی خطر مرگ افزایش می یابد. تهدید شدن بنابراین برای مواجهه با چنین مشکلاتی در مواقع اضطراری از دستگاهی به نام دیزل ژنراتور استفاده می شود.


دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور دستگاهی است که به نام دیزل ژنراتور یا مجموعه دیزل ژنراتور نیز شناخته می شود.

برای تولید برق و برق در شرایط اضطراری یا نیاز استفاده می شود. استفاده از این ابزار بسیاری از مشکلات را حل کرده است و مراکز مهمی که حتی چند ثانیه قطعی برق در آنها صدمات جبران ناپذیری وارد می کند برای جلوگیری از مشکل زمان قطع برق از این ابزار استفاده می کنند و بیمارستان یکی از مهمترین مراکزی است که باید مجهز به موتور دیزلی قوی و قدرتمند. یکی از بارزترین ویژگی های دیزل ژنراتور اندازه و اندازه آن است، زیرا انواع دیزل ژنراتورها ابعاد بزرگی دارند و معمولاً با افزایش قدرت، اندازه و اندازه آنها نیز افزایش می یابد. بنابراین دیزل ژنراتورهای کوچک اغلب برای مصارف کوچک و انواع بزرگتر برای مصارف صنعتی و مهمتر مورد استفاده قرار می گیرند.


انواع دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتورها بر اساس میزان برقی که تحویل می دهند به 3 دسته تقسیم می شوند که این سه در واقع از پرکاربردترین و مهم ترین انواع موتور ژنراتور محسوب می شوند و به شرح زیر می باشند:


دیزل ژنراتورهای اضطراری

دیزل ژنراتورهای اضطراری در واقع همان نوع موتورهای دیزلی هستند که در مواقع اضطراری در مراکز درمانی، بیمارستان ها، کارخانه ها و جاهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. ما مجبور شدیم از این موتور دیزلی برای تامین برق در زمان قطع برق در سراسر کشور استفاده کنیم.


دیزل ژنراتور برای مرغداری

دیزل ژنراتور دائمی

دیزل ژنراتورهای دائمی اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که محل مورد نظر به منبع برق سراسری شهر دسترسی نداشته باشد. در این شرایط از یک موتور دیزل دائمی به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده می شود و برای تولید برق به طور مداوم استفاده می شود.


دیزل ژنراتور برای معدن

دیزل ژنراتور پایه

دیزل ژنراتورهای پایه مشابه موتورهای دیزلی هستند با این تفاوت که برای تولید برق دائمی استفاده نمی شوند بلکه برای تامین برق برای مدت زمان طولانی تری استفاده می شوند. در واقع این نوع ژنتیک دیزل در دو مورد دیگر استفاده می شود.


دیزل ژنراتور برای بیمارستان

اجزای دیزل ژنراتور

با توجه به اینکه موتور دیزل یک واحد بزرگ و نسبتاً پیچیده است، باید توجه داشته باشید که این واحد دارای اجزای مختلفی بوده و از قطعات کوچکتری تشکیل شده است. اجزای اصلی دیزل ژنراتورها را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

منبع تغذیه موتور دیزل

موتور ماشین

سیستم های سوخت و آتش نشانی

تنظیم کننده ولتاژ

سیستم خنک کننده دستگاه

سیستم های اصلاح

چک لیست

باتری دستگاه را شارژ کنید

مخزن روغن موتور

بگو روغن

جایگزین

و...

کنار هم قرار دادن این قطعات به موتور دیزل اجازه می دهد تا نیروی الکتریکی تولید کند.



دیزل ژنراتور چگونه کار می کند

روشی که یک دیزل ژنراتور برای تولید انرژی الکتریکی کار می کند به این صورت است که در آن احتراق برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی مکانیکی انجام می شود و سپس انرژی مکانیکی دوباره به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. به عبارت دیگر، دیزل ژنراتور در سه مرحله کار می کند که عبارتند از: جذب، احتراق و تخلیه. ابتدا هوا با نیروی جاذبه وارد سیلندر می شود، سپس سوخت وارد هوای متراکم شده و تا رسیدن به سطح در سیستم تامین سوخت باقی می ماند. در ادامه فرآیند هوای فشرده در سیلندر پخش می شود و باعث بالا رفتن یا باز و بسته شدن پیستون های بسته می شود که به آزاد شدن هوای باقی مانده در پیستون و در نهایت حرکت و کار کمک می کند. کامل.


آخرین کلمه

دیزل ژنراتور یا موتور دیزل یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در زندگی ما انسان هاست و باید به مقدار کافی در ظرفیت های مختلف برای مراکز، سازمان ها، سمت ها و ... تهیه شود. به طوری که در تغذیه مشکلی ایجاد نشود. در صورتی که قصد خرید این تجهیزات را دارید، توصیه می کنیم برای احراز شرایط و استفاده از ژنراتور به بهترین نحو، با توجه به نیاز و اهداف خود اقدام به خرید نمایید. امیدواریم مطالب ذکر شده در رابطه با دیزل ژنراتورها برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مشاهده رفرنس:https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214080-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر